• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten ophouden met klagen over van alles en nog wat, en de goede dingen in het leven zien.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Helemaal mee eens. Sommige mensen kijken veel te negatief tegen het leven aan. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk om ergens het positieve van in te zien, maar je kan het altijd proberen.


    why don't you speak it out loud instead of living it in your head? - the 1975

    Zoals het gezegde luidt: 'Geluk zit in de kleine dingen.'
    En dat is zo! 'Because later you'll realize they were the big things.'


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    oneens mensen kunnen het proberen .

    but it end like nothing


    I tried so hard and get so far but in the end, it doesn't even matter - Linkin Park

    Je mag heus wel is over iets klagen maar mensen die het de heletijd 24/7 doen moeten het echt afleren

    Helemaal waar, maar dat is meestal wel makkelijker gezegd dan gedaan.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    half mee eens, de goede dingen zien is ook belangrijk, maar soms is even heel erg klagen ook best fijn(A)


    I think really, China, Chinese, I think they really have a long history of civilization, rich culture. Dalai Lama

    wanneer mensen minder naar de negatieve dingen kijken, maar vooral naar de positieve dingen, wordt het leven ook positiever. Maar dat betekend natuurlijk niet dat je nooit eens wat minder vrolijk mag zijn. Het leven heeft z'n leuke en minder leuke momenten (A)(A)


    het leven is mooi!! xx

    Imagined schreef:
    Oh nee oneens!
    Het is goed om de goede en mooie dingen van het leven te zien, maar als het dan even tegen zit, dan vind ik dat je best even mag klagen. Daar is helemaal niets mis mee en ik denk zelfs dat het af en toe oplucht om dat te doen. Als je daar dan maar niet in blijft hangen en gewoon weer doorgaat.


    this


    You dare to gaze upon me?

    Soms ik klagen wel eens nodig, maar je kan toch evengoed tegen jezelf klagen ipv mensen hiermee lastig te vallen?


    The mind is not a book, to be opened at will and examined at leisure - Severus Snape

    Mee eens maar toch ook niet. Soms moet je als het ware je 'hart kunnen luchten' over bepaalde zaken, wat vaak overkomt als klagen. ;P


    "If you hate a hater, you become a hater yourself." - Big Time Rush

    littlelight schreef:
    oneens mensen kunnen het proberen .

    but it end like nothing


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Meraki schreef:
    Ik zou er liever van maken dat ze moeten proberen om de goede dingen in het leven te zien, want soms is dat gewoon even wat moeilijk. Niemand wordt gelukkig van klagen, dus het is zeker de moeite waard om naar de goede dingen in het leven te kijken.


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Meraki schreef:
    Ik zou er liever van maken dat ze moeten proberen om de goede dingen in het leven te zien, want soms is dat gewoon even wat moeilijk. Niemand wordt gelukkig van klagen, dus het is zeker de moeite waard om naar de goede dingen in het leven te kijken.

    Taiteilijan schreef:
    Klagen is menselijk, als je naderhand maar inziet dat jij de enige bent die initiatief kan nemen om er een beter leven van te maken. Deels eens, deels oneens dus.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ligt er wel aan ik vind dat je echt een keer wel helemaal in de put mag zitten, maar je moet er wel proberen uit te komen anders blijf je jezelf alleen maar tegen komen.