• Ik ben vandaag naar de C&A gegaan en toen ik in de stad liep zag ik een heel klein meisje bij een voordeur van een huis staan, met een zakje in haar handen. Ze was erg jong en ik schatte haar twee of drie. De moeder die al een heel eind verder weg was, klaar om over te steken, riep het meisje steeds om te komen. Maar zij durfde niet zelf te lopen, het was een drukke stad, en ergens maakte ik me er ook wel zorgen om. Wie weet wat er kon gebeuren met het meisje? De moeder was al bij de overkant van de straat en dat betekende dat zij zelf over moest steken. De stad was best wel druk, er flitsten steeds auto's voorbij. Het meisje stond hopeloos daar, met de hoop dat de moeder zich om zou keren om haar een handje te helpen. Maar dat deed ze dus niet. De moeder keek om, riep: 'Ja, kom dan!' en liep daarna door. Het meisje plofte zich neer op de stoep en begon te huilen. Ik wilde het meisje graag helpen met het komen bij haar moeder, maar ik durfde niet vanwege mijn irritante verlegenheid. Ik leefde mee met de peuter. Daarna kwam de moeder eindelijk opdagen, toen ze zag dat haar dochter huilde. Ze zag er geïrriteerd uit en ik bleef toekijken. De vrouw pakte haar hard bij haar hand en sleurde haar met zich mee. Ze bleef mompelende geluidjes maken, vloekte en schold het kindje uit. Het meisje besefte niet wat haar moeder zegt, maar ik vond het wel heel erg. Ook vond ik het echt stom van mezelf dat ik niet iets durfde te doen, ben met een schuldgevoel terug naar huis gefietst.

    En toen vroeg ik me af; wat vinden jullie hiervan? Ik vond het echt erg voor het dochtertje. :c


    Some people are art and do art at the same time

    Het is erg inderdaad. Het valt wel onder kindermishandeling geloof ik, omdat je zo een kind in gevaar brengt.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 16:59 ]


    -

    Wow wat erg! Dat doe je toch niet. Een beetje verantwoordelijkheidsgevoel ofzo. Whut.


    Life is hard and then we die

    Ik vind het echt erg wat die moeder doet, maar ik zou het geen kindermishandeling noemen - dat is mijn mening, natuurlijk.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik weet niet of dat echt kindermishandeling is, maar het is wel ongelooflijk erg wat die moeder heeft gedaan.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Chocolata schreef:
    Ik vind het echt erg wat die moeder doet, maar ik zou het geen kindermishandeling noemen - dat is mijn mening, natuurlijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik betwijfel of dit onder kindermishandeling valt, maar die moeder heeft sowieso geen verantwoordelijkheidsgevoel. Je laat een kind van 2 of 3 toch niet alleen oversteken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    PUKKELxDING schreef:
    Wow wat erg! Dat doe je toch niet. Een beetje verantwoordelijkheidsgevoel ofzo. Whut.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dat is gewoon stom van die moeder. Dadelijk let er iemand niet goed op terwijl het kind probeert over te steken en dan word ze aan gereden. Of een of andere gek tilt haar op en neemt haar mee.


    Physics is awesome

    Volgens mij zou je dit wel als kindermishandeling kunnen beschouwen hoor. Maar het kan ook gewoon zijn dat de moeder een slechte dag had natuurlijk.
    Als ze dit vaker zou doen is dit zeker een vorm van verwaarlozing en emotionele mishandeling.

    Soms begrijp ik echt niet waarom zulke mensen dan kinderen hebben...


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Zoiets had ik ook een keer in de Etam. Zo'n kind lag ook te huilen, maar zag niemand die op zijn moeder leek. Dus ik erop afstappen en vragen: ey wat is er? Kwam zo'n kenau van een klerewijf aanlopen: wilt u zich er niet mee bemoeien?
    Flikker op dom wijf. Ik was zo verbaasd dat ik met m'n mond vol tanden stond.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Zoiets had ik ook een keer in de Etam. Zo'n kind lag ook te huilen, maar zag niemand die op zijn moeder leek. Dus ik erop afstappen en vragen: ey wat is er? Kwam zo'n kenau van een klerewijf aanlopen: wilt u zich er niet mee bemoeien?
    Flikker op dom wijf. Ik was zo verbaasd dat ik met m'n mond vol tanden stond.


    Heb ik ook zo vaak. Ik vind het zo irritant als mensen vinden dat dat onder bemoeien valt, terwijl je gewoon aan een huilend kindje vraagt wat er is >.<


    Some people are art and do art at the same time

    Hashirama schreef:
    Zoiets had ik ook een keer in de Etam. Zo'n kind lag ook te huilen, maar zag niemand die op zijn moeder leek. Dus ik erop afstappen en vragen: ey wat is er? Kwam zo'n kenau van een klerewijf aanlopen: wilt u zich er niet mee bemoeien?
    Flikker op dom wijf. Ik was zo verbaasd dat ik met m'n mond vol tanden stond.
    Wtf... zoiets zeg je toch niet :S Echt, respect mensen, waar is het gebleven? (ik heb het dus over die moeder hè)


    Life is hard and then we die

    Het feit dat ze het kind uitscheldt is misschien wel als geestelijke mishandeling op te vatten. Maar ik vind het persoonlijk geen mishandeling, maar vooral een typisch geval van verwaarlozing.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Dit valt onder emotionele verwaarlozing en daardoor ook onder kindermishandeling. Maar zeker schandalig van de moeder zelf


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Maestum schreef:
    (...)

    Heb ik ook zo vaak. Ik vind het zo irritant als mensen vinden dat dat onder bemoeien valt, terwijl je gewoon aan een huilend kindje vraagt wat er is >.<

    Gelukkig dat er meerdere mensen zijn die er over denken, begon me al af te vragen of ik echt zo gek was dat ik dit deed XD.


    No growth of the heart is ever a waste