• INSCHRIJVINGEN GESLOTEN


    Welkom!
    Vind jij het leuk om foto’s te maken, of ben je er echt mee bezig? Dan is deze wedstrijd helemaal iets voor jou! In deze wedstrijd verbeter je spelenderwijs je vaardigheden op het gebied van fotografie. In totaal zul je tien opdrachten moeten voltooien. Iedere week is er een nieuwe opdracht, en de deadline is bij iedere opdracht hetzelfde, namelijk één week.

    • • •

    Wat heb je nodig om mee te kunnen doen?
    - Een degelijke camera.
    Je hoeft niet perse in het bezit te zijn van een spiegelreflexcamera met gigantische lenzen. Een gewone zakcamera is ook prima zo lang je er goed mee om kunt gaan. Camera’s van mobiele telefoons zijn niet toegestaan, het gaat tenslotte wel om kwaliteit. Lees: telefooncamera's met een goede kwaliteit zijn wél toegestaan!

    - Creativiteit.
    Creativiteit is als fotograaf natuurlijk erg belangrijk. Sfeervolle of andere mooie platen komen er niet vanzelf, hier moet je echt iets voor doen. Creativiteit, inspiratie en geduld is daarom erg belangrijk.

    - Genoeg tijd.
    Om mee te kunnen doen, moet je genoeg tijd hebben om iedere week de opdracht op tijd in te leveren. Als je van te voren al weet dat het niet gaat lukken, kun je beter geen inschrijfformulier invullen.


    • • •

    Wat voor regels zijn er?
    - Je respecteert andermans foto’s.
    - Kritiek word alleen door mij gegeven (tips mogen natuurlijk wel).
    - Cijfers worden niet veranderd, deze staan vast zodra ze bekend zijn.
    - Uitstel aanvragen kan maximaal 24 uur vóór de deadline.
    - Iedereen heeft één joker.
    - De foto’s die worden ingestuurd mogen niet van internet gehaald worden.
    - Iedereen doet mee tot het einde van de wedstrijd (tenzij je je uitschrijft).
    - Username veranderingen dienen te worden doorgegeven (dit geld ook voor je leeftijd).
    - Als je twee opdrachten achter elkaar niet hebt ingeleverd word je gediskwalificeerd.
    - Bij 10 aanmeldingen wordt de inschrijving gesloten en kunnen er geen mensen meer meedoen.
    - Pas als iemand zich uitschrijft of gediskwalificeerd wordt, komt er weer één plek vrij.
    - Foto's mogen nabewerkt worden! Dit hoort er bij, zorg er wel voor dat het niet té wordt.

    TIP: Zet je naam (of een copyright/ watermerk) op je foto's. Zo voorkom je dat anderen, en dan bedoel ik niet specifiek mensen van Quizlet, er met je foto's vandoor gaan en ze gaan claimen (zeggen dat zij de foto gemaakt hebben/ copycatten/ stelen). Zorg er ook voor dat je naam/ watermerk niet te groot wordt dat het de opdracht beperkt of storend is, dat zou zonde zijn!

    • • •

    Wat voor prijzen zijn er?
    Degene die aan het einde van de wedstrijd de meeste punten heeft, ontvangt een prijs van drie credits. Er is ook een tweede plaats, diegene krijgt één credit. De grote winnaar verdiend natuurlijk ook de roem, en ontvangt een leuke (extra) badge die zij op haar profiel kan zetten.


    • • •

    Wat houd een joker in, en wanneer kan ik deze gebruiken?
    Een joker betekend dat je één keer de kans hebt om bij één opdracht al je punten op te schroeven naar het hoogst haalbare. Dit mag aan het begin van de wedstrijd, in het midden, aan het eind, of wanneer je maar wilt. De joker is één keer bruikbaar, en is daarna ongeldig. Als je je joker niet hebt ingezet als de wedstrijd na de laatste deadline is afgelopen, kun je hem niet meer inzetten. Wees er dus op tijd bij, maar zet hem ook niet al te snel in!


    • • •

    Hoe gaat een opdracht in zijn werk?
    De wedstrijd bestaat uit tien opdrachten. Iedere week één. Voor iedere opdracht heb je één week de tijd. Een opdracht kan variëren van het fotograferen van fruit tot landschappen. Laat je creativiteit lekker de vrije loop. Natuurlijk word er rekening gehouden met het weer, als het bijvoorbeeld de hele week regent krijgt iedereen uitstel. Als je vragen hebt over een opdracht kun je deze in het topic stellen of mij een PB sturen.


    • • •

    Hoe werkt de puntentelling?
    Voor iedere opdracht krijg je punten. Bij een beoordeling let ik op de onderstaande dingen.
    - Originaliteit.
    - Kwaliteit.
    - Creativiteit.
    - Geheel.


    Voor ieder onderdeel krijg je punten die variëren van 0 tot 5.
    - 0 = zeer slecht.
    - 1 = slecht.
    - 2 = matig.
    - 3 = redelijk.
    - 4 = goed.
    - 5 = uitstekend.


    Alleen het totaal aantal punten word vermeld, alle aparte punten staan in een spoiler. Deze kun je op je gemakje eens terug kijken als je dat wilt. Bij iedere opdracht krijg je een korte feedback. Ik zal eerlijk zeggen wat ik er van vind, wat er beter kan en wat juist heel goed is.


    • • •

    Let op.
    Ik ben geen professionele fotografe. Ik heb deze wedstrijd opgericht, puur omdat ik het leuk vind. Ik ben zelf wel erg veel met fotografie bezig. Voor tips mag je me altijd een PB sturen, maar weet wel dat ik mijn eigen ervaringen meeneem in jullie beoordelingen. Keep that in mind.

    • • •

    Hoe doe ik mee?
    Inschrijven is niet meer mogelijk, tenzij iemand zich uitschrijft of word gediskwalificeerd. Je kunt je opgeven voor de wachtlijst, maar het is niet zeker of je daadwerkelijk mee kunt doen met de wedstrijd. Dit hangt af van het aantal mensen dat afvalt, en waar je staat op de wachtlijst. Als je aan de beurt bent, en je mag je inschrijven volgt er een PB. Als er niet binnen 24 uur op word gereageerd, krijgt de eerst volgende wachtende een PB en moet je achteraan sluiten in de wachtrij - mocht je nog mee willen doen.

    Wachtlijst.
    - CurIs


    • • •

    Opdrachten.

    OPDRACHT 01
    Fotografeer een stilleven, op een creatieve manier.
    Deadline: 16 feb | 23:59.

    BEGINOPDRACHT
    Stuur de foto in waar je het meest trots op bent!
    Deadline: Meteen inleveren bij inschrijving.
    Voor deze opdracht krijg je geen punten, enkel een beoordeling.


    • • •

    Kandidaten.
    Piaffe (13) - Beginnend - Nikon Coolpix L320.
    Beginopdracht

    Aquata (16) - Beginnend - Nikon D600.
    Beginopdracht

    Lannisters (19) - Gevorderd - Nikon D3200.
    Beginopdracht

    Sketches (16) - Beginnend - Canon 60D (35 en 50mm lenzen).
    Beginopdracht

    Bajola (14) - Beginnend - Nikon D3100 (18-55 mm & 55-200 mm).
    Beginopdracht

    Kaa (17) - Beginnend - Olympus.
    Beginopdracht

    RIN (17) - Beginnend - Samsung Galaxy S2.
    Beginopdracht

    Noctis (18) - Beginnend - Nikon Coolpix.
    Beginopdracht

    Witchking (17) - Beginnend - Canon EOS 550D (18-55mm & 75-300mm).
    Beginopdracht

    Sillage (14) - Beginnend - Iphone 5 (Fisheye, Macro & Groothoeklens), Canon PowerShot SX500 IS.
    Beginopdracht

    • • •

    Tussenstand.
    1. -
    2. -

    • • •

    Beoordelingen.
    Piaffe
    Beginopdracht - | Deze foto geeft me een vrolijk en zomers gevoel. Ik vind de kleuren mooi! Probeer je foto's wel iets kleiner te maken, dat oogt fijner!

    Aquata
    Beginopdracht - | Hele gave foto! Bijzonder dat je dit moment vast hebt kunnen leggen!

    Lannisters
    Beginopdracht - | Prachtige foto! Storende factoren vallen mij niet op. Heel mooi gedaan, hier mag je inderdaad trots op zijn!

    Sketches
    Beginopdracht - | Deze foto bezorgd mij werkelijk kippenvel. De sfeer is geweldig, deze foto raakt mij echt. Echt héél erg mooi!

    Bajola
    Beginopdracht - | Wat een geweldig mooi hondje! Hele mooie foto. Jammer van het vuiltje bij het oogje, maar hé, daar is overheen te kijken, hoor! Super!

    Kaa
    Beginopdracht - | Super lieve foto, met mooie kleuren! Ook voor jou de tip, om je foto's iets kleiner te maken!

    RIN
    Beginopdracht - | Prachtige, sprekende foto! Bijzonder gemaakt, deze foto zegt veel! Goed scherp gesteld!

    Noctis
    Beginopdracht - | Mooie foto, probeer op het licht te letten. De foto is erg overbelicht, maar dat neemt niet weg dat ik hem mooi vind, hoor!

    Witchking
    Beginopdracht - | Onwijs gaaf! Ik probeer al jaren om zo'n moment vast te leggen! Haha. Mooie kleuren, de flits trekt echt de aandacht! Leuk!

    Sillage
    Beginopdracht - | Sfeervol, heel mooi gedaan. Gaaf hoe de donkere lucht samen komt met de zonsonder/ opgang. Hele rustgevende foto, mooi!

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 15:13 ]


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Opdracht 01 staat in het topic!
    Héél veel succes en plezier!

    (Y)


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Oeh ik ga echt mijn best doen!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dit gaat interessant worden.
    Ik hoop dat ik gewoon iets tegen kom wat mooi is want dat is altijd beter dan dingen opzetten.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Met stilleven, daarmee wordt toch echt alles bedoeld, dus je kan ook bij wijze van spreken pennen en potloden fotografen?


    take me back to the basics and the simple life

    Piaffe schreef:
    Met stilleven, daarmee wordt toch echt alles bedoeld, dus je kan ook bij wijze van spreken pennen en potloden fotografen?

    Alles wat niet leeft mag! Dus ook potloden en pennen! (:


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Noticed schreef:
    (...)
    Alles wat niet leeft mag! Dus ook potloden en pennen! (:


    Oeh!


    take me back to the basics and the simple life

    Naw nu kan ik niet meer meedoen. (no_chears)
    En ik was gisteren jarig dus ik kon niet kijken tussen mijn foto's om de beginopdracht te doen. Wat jammer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oeehh. Leuk leuk!
    Maar iedereen is beginner? ;o


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Zyra, als je wilt kan ik je op de wachtlijst zetten. Als er dan iemand uitvalt, om wat voor reden dan ook, ben jij waarschijnlijk de eerste die in kan springen.
    Lannisters, haha, nu je het zegt! Ik denk dat er een aantal mensen tussen zitten die zichzelf beginnend vinden, maar dat eigenlijk niet zijn. Bepaalde beginfoto's zijn echt w-a-u-w.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Oh dan wil ik ook wel op de wachtlijst :'3


    Everything is illuminated by the light of our past.

    CurIs schreef:
    Oh dan wil ik ook wel op de wachtlijst :'3

    Done! Dan ben jij de eerst volgende die in mag springen als er iemand uitvalt. c:


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Noticed schreef:
    Zyra, als je wilt kan ik je op de wachtlijst zetten. Als er dan iemand uitvalt, om wat voor reden dan ook, ben jij waarschijnlijk de eerste die in kan springen.
    Lannisters, haha, nu je het zegt! Ik denk dat er een aantal mensen tussen zitten die zichzelf beginnend vinden, maar dat eigenlijk niet zijn. Bepaalde beginfoto's zijn echt w-a-u-w.


    Ja.. Daarom. Maar misschien noemt iedereen zich beginner, zodat hun foto's niet zo heel hard beoordeeld zullen worden x]. Ik vind mezelf geen beginner meer - En dan bedoel ik het niet opschepperig ofzo.

    Trouwens. Ik zet onder elke foto wel ff "Natasja M fotografie". Niet omdat ik wil dat iedereen weet dat ik die site heb, maar omdat ik al vaker heb gehad dat mensen er met mijn foto vandoor zijn gegaan :x.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Lannisters schreef:
    (...)

    Ja.. Daarom. Maar misschien noemt iedereen zich beginner, zodat hun foto's niet zo heel hard beoordeeld zullen worden x]. Ik vind mezelf geen beginner meer - En dan bedoel ik het niet opschepperig ofzo.

    Trouwens. Ik zet onder elke foto wel ff "Natasja M fotografie". Niet omdat ik wil dat iedereen weet dat ik die site heb, maar omdat ik al vaker heb gehad dat mensen er met mijn foto vandoor zijn gegaan :x.


    That's not true. Ik heb deze camera nog maar 2 maanden en ik kan mezelf écht niet ervaren noemen.


    26 - 02 - '16

    Noticed schreef:
    Zyra, als je wilt kan ik je op de wachtlijst zetten. Als er dan iemand uitvalt, om wat voor reden dan ook, ben jij waarschijnlijk de eerste die in kan springen.
    Lannisters, haha, nu je het zegt! Ik denk dat er een aantal mensen tussen zitten die zichzelf beginnend vinden, maar dat eigenlijk niet zijn. Bepaalde beginfoto's zijn echt w-a-u-w.
    Ik vind het gewoon een beetje jammer dat je zegt dat ik mee kan doen en je dan later uiteindelijk het aantal deelnemers verlaagd. Nuja ikzend straks wel iets in, want ik heb mijn harde schijf daarvoor nodig en dan zie ik later wel of ik mee kan doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bij nader in zien had het aantal gewoon op 15 kunnen blijven staan, maar dat is nou eenmaal zo gelopen en dat staat vast. Dat is jammer voor de mensen die mee wilden doen, maar daar is een wachtlijst voor. Als het publiek zo groot blijft, komt er na deze wedstrijd een vervolg. Dan kunnen anderen meedoen. (:


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.