• Facebook neemt Whatsapp over voor een bedrag van 19 miljard (13,8 miljard euro). Whatsapp wordt door de overname volledig eigendom van Facebook.

    Dat blijkt uit een persbericht van Facebook. Whatsapp blijft na de overname zelfstandig opereren. Ook houdt de app zijn eigen naam. De overname moet nog door de Amerikaanse overheid worden goedgekeurd.
    Facebook betaalt twaalf miljard dollar in Facebook-aandelen en vier miljard in contanten. Over een periode van vier jaar krijgen de oprichters en werknemers van Whatsapp nog eens drie miljard dollar aan 'beperkte aandelen'. Whatsapp zou tussen de 35 en 50 werknemers in dienst hebben.
    Geen veranderingen
    Voormalig ceo en oprichter van Whatsapp Jan Koum krijgt een leidinggevende functie binnen Facebook en komt ook in de raad van bestuur van het sociale netwerk. Volgens Koum verandert er voor gebruikers van Whatsapp niets. De berichtendienst heeft nooit reclame gehad, dat zal volgens Koum niet veranderen.
    "Wij zijn blij en vereerd om met Mark [Zuckerberg] en Facebook samen te werken en ons product naar meer mensen rond de wereld te brengen", aldus Koum.
    Overnamegesprekken
    "Whatsapp is op weg om een miljard mensen te verbinden", zegt Facebook-ceo Mark Zuckerberg over de overname. "De diensten die die mijlpaal bereiken zijn allemaal erg waardevol."
    De twee bedrijven zijn al twee jaar met elkaar in gesprek, meldt Business Insider. Op 9 februari jongstleden stelde Zuckerberg de overname aan Koum voor. Koum dacht daar enkele dagen over na, op 14 februari ging Koum akkoord.


    Bron

    Door de manier waarop Facebook met zijn users omgaat, ben ik van plan om een andere app hiervoor te gebruiken. Ik gebruik nu Kik, maar ook Telegram, iets wat heel erg op Whatsapp lijkt.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 18:49 ]


    Your make-up is terrible

    Sketches schreef:
    Al mijn vrienden gebruiken Line ('cause the smileys are too kawaii) dus ik gebruik bijna geen Whatsapp eigenlijk alleen met mensen die ik toch bijna niet spreek.


    Line is ook awesome. c: Die heb ik ook, al gebruik ik Kakao Talk vaker.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Als het allemaal normaal blijft vind ik het niet erg en anders wordt het allemaal pingen nee dankje


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik had het gezien, ja. Echt afschuwelijk. Facebook weet (helaas) al veel te veel over mij, en straks hebben ze dan ook informatie over mijn contacten en wat er in de berichten staat die ik stuur. Zij zorgen ervoor dat ik m'n privacy opgeef voor commerciële doeleinden, gadverdamme.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik gebruik toch voornamelijk alleen Kik, haha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Wth is kik en pingen nou weer o.ô


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ender schreef:
    Wth is kik en pingen nou weer o.ô

    Kik is ongeveer hetzelfde als Whatsapp maar in plaats van met je telefoonnummer een account te hebben, maak je gewoon een username en zo aan. Het werkt vrijwel precies hetzelfde, hoewel je dan weer geen audiofragmenten of filmpjes kunt doorsturen, wel heeft het weer andere opties die Whatsapp niet heeft.


    Ping was er al voor Whatsapp er was en kon toen alleen gebruikt worden door Blackberry's, nu hebben ze dat ge-update omdat niemand die shit meer koopt waarschijnlijk en is het ook beschikbaar voor Android en zo.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Het enige waarvoor ik het gebruik is om met Nederlanders te praten, aangezien niemand die ik echt ken - en met wie ik zou willen praten - Whatsapp gebruikt. Maar ik houd het gewoon.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Jauregui schreef:
    (...)
    Kik is ongeveer hetzelfde als Whatsapp maar in plaats van met je telefoonnummer een account te hebben, maak je gewoon een username en zo aan. Het werkt vrijwel precies hetzelfde, hoewel je dan weer geen audiofragmenten of filmpjes kunt doorsturen, wel heeft het weer andere opties die Whatsapp niet heeft.


    Ping was er al voor Whatsapp er was en kon toen alleen gebruikt worden door Blackberry's, nu hebben ze dat ge-update omdat niemand die shit meer koopt waarschijnlijk en is het ook beschikbaar voor Android en zo.

    Ahaaah dank je voor de uitleg. (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het geen waar ik bang voor ben is dat de privacy helemaal wacko gaat, zoals bij instagrams. En voor whatsapp vind ik het gevaarlijker omdat ze niet alleen jouw telefoonnummer hebben maar dat van iedereen uit je telefoonlijst. En mark zuckenberg, de fucker, kennende verkoopt hij die gegevens wel door aan derden. Gevolg; advertentie SMSJES. En dat zijn van die sneaky servers die er dan voor zorgen dat JIJ betaald als ze sturen, en bij de rest hoef ik geen tekeningetje te maken denk ik...
    Telegram is echt de beste optie voor whatsapp weg te schoppen van je telefoon. Wordt net hetzelfde gebruikt, alleen dan encrypted en met een leukere achtergrond (vind ik :p)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Doordat Facebook het overneemt ga ik niet opeens Whatsapp verwijderen. Maar van onze privacy moeten ze afblijven.

    Grizzly schreef:
    Het geen waar ik bang voor ben is dat de privacy helemaal wacko gaat, zoals bij instagrams. En voor whatsapp vind ik het gevaarlijker omdat ze niet alleen jouw telefoonnummer hebben maar dat van iedereen uit je telefoonlijst. En mark zuckenberg, de fucker, kennende verkoopt hij die gegevens wel door aan derden. Gevolg; advertentie SMSJES. En dat zijn van die sneaky servers die er dan voor zorgen dat JIJ betaald als ze sturen, en bij de rest hoef ik geen tekeningetje te maken denk ik...
    Telegram is echt de beste optie voor whatsapp weg te schoppen van je telefoon. Wordt net hetzelfde gebruikt, alleen dan encrypted en met een leukere achtergrond (vind ik :p)


    Net mijn punt, maar mensen moeten het lekker zelf weten. Ik ga binnenkort Whatsapp gewoon verwijderen.


    Your make-up is terrible