• Ik moet dinsdag met een vriendin een presentatie geven en daarna een discussie daarover leiden. Zij leidt waarschijnlijk de discussie, maar ze is een beetje verlegen en heeft een zachte stem. Ik kan het niet doen omdat ik veel te snel afgeleid wordt en graag zelf discussieer, en me waarschijnlijk met de discussie ga bemoeien, wat dus echt niet mag -bemoeien: mijn mening erover geven-
    Heeft een van jullie een idee wat zij zou kunnen doen als de klas te luid wordt?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Geef haar een fluitje of iets anders waarmee ze een vervelend en hard geluid kan maken. Dan is iedereen meteen stil. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Geef haar een fluitje of iets anders waarmee ze een vervelend en hard geluid kan maken. Dan is iedereen meteen stil. :'D

    It's something :')
    Iemand anders nog ideeën?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Een leerkracht van mij tikte altijd met zijn trouwring op het schoolbord of klopte (zoals je op een deur zou doen) op het bureau.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Pak een bezem en sla er mee bijna tegen iemands hoofd aan. Bij mijn Engelse les werkt dat altijd heel goed -of sla er mee op de tafel van degene die kletst (':

    Of gil Justin Bieber/ Harry Styles door de klas. Dat helpt ook nog wel eens :'D

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 19:03 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Met een natte spons gooien naar de mensen die niet opletten? Tenminste, dat deed mijn docent altijd.


    26 - 02 - '16

    krijtjes gooien=)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Lissandra schreef:
    Met een natte spons gooien naar de mensen die niet opletten? Tenminste, dat deed mijn docent altijd.

    Oh god dat zou geweldig zijn als dat mocht!


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Lissandra schreef:
    Met een natte spons gooien naar de mensen die niet opletten? Tenminste, dat deed mijn docent altijd.


    Ik heb eens een bordwisser naar mijn hoofd geslingerd gekregen.

    OT: Hmm, misschien gewoon met je hand op tafel kloppen. Of een bepaald woord bedenken die ze luid kan schreeuwen. Het is eng, maar is ergens ook wel goed om zo'n drempel over te gaan.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 21:08 ]


    You are beautiful, you are love.

    Mijn leraar trekt altijd haar hak uit en slaat er heel hard mee op de tafel

    Overigens nog wat ideen:
    kan ze hoog/hard/schel fluiten? altijd handig
    neem knuffels of iets anders zacht mee en smijt het naar de koppen van iedereen die vervelend doet.


    It's very important for you to believe that you are the one

    Met je nagel over het bord gaan (als jullie nog gewoon krijtbord hebben).


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    Met je nagel over het bord gaan (als jullie nog gewoon krijtbord hebben).


    AAAAAAAAAAAAH
    ik had dit niet moeten lezen ik zit nu dus met mijn handen op mijn oren en mijn gezicht man dat wil je niet weten. *mijn moeder kijkt me echt zo aan van "misschien moeten we jou toch maar in een gekkenhuis stoppen"*


    It's very important for you to believe that you are the one

    IrishNialler schreef:
    krijtjes gooien=)


    Haar stem een beetje verheffen.
    Of de leraar Frans klassieker: kijk zo eng naar de klas dat ze vanzelf gaan zwijgen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Roep 'blote billen' door de klas. Dat deed mijn Bio docent altijd zodat we omkeken naar hem.
    Of je vraagt naar iemands mening die niet oplet, negen van de tien keer zijn ze dan stil voor de rest van de les.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Leraar Latijn: ik moet iets zeggen, het gaat over seks! Nu ik jullie aandacht heb, we moeten een test plannen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Een zachte stem heeft vanzelf het effect dat de leerlingen stiller zijn en beter opletten. Ze moeten namelijk stil zijn om haar te verstaan en als de discussie interessant is, willen ze horen wat er gezegd wordt. Als het toch uit de hand loopt (wat bij een discussie niet onwaarschijnlijk is) is een bepaald geluid of signaal afspreken inderdaad een goede optie, zoals al eerder genoemd is in het topic. Handen klappen, op de tafel of het bord kloppen, of 'een keertje goed de stem verheffen (even HE of OKEEE roepen) zijn hier voorbeelden van. Mag je zelf de indeling van de klas bepalen? Zorgen dat je vriendin een duidelijke "hoofdpositie" heeft zorgt ervoor dat ze de aandacht sneller kan trekken. Bijvoorbeeld doordat ze de enige is die staat of als ze in een centraal punt zit.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran