• Divergent - Insurgent - Allegiant
    ~
    Inwijding - Opstand - Samensmelting





    Welkom bij het Divergent/Inwijding fantopic. Hier kan je praten over de laatste nieuwtjes, je Divergent gerelateerde creaties kwijt, leuke Tumblrblogs, noem maar op. Doe alsof je je thuis voelt en veel plezier.


    Wat is Divergent (boekbeschrijving)
    Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.



    Free Four
    Complete your Divergent library with Four!

    Fans of the Divergent series by #1 New York Times bestselling author Veronica Roth will be thrilled by Four: A Divergent Collection, a companion volume that includes four pre-Divergent stories plus two additional scenes from Divergent, all told from Tobias's point of view.

    Readers first encountered Tobias as "Four" in Divergent. His voice is an integral part of Allegiant. Readers will find more of this charismatic character's backstory told from his own perspective in Four: A Divergent Collection. When read together, these long narrative pieces illuminate the defining moments in Tobias's life. The first three pieces in this volume—"The Transfer," "The Initiate," and "The Son"—follow Tobias's transfer from Abnegation to Dauntless, his Dauntless initiation, and the first clues that a foul plan is brewing in the leadership of two factions. The fourth story, "The Traitor," runs parallel with the events of Divergent, giving readers a glimpse into the decisions of loyalty—and love—that Tobias makes in the weeks after he meets Tris Prior.

    Includes two exclusive scenes!

    Free stories
    Free Four: Tobias tells the story
    The Transfer

    Factions (Kies waar je jezelf het gelukkigst bij voelt of doe de test )
    Abnegation/Zelfverlooching
    Simone ~ BastiIIe
    Rick ~ Hybridum

    Jingles

    Amity/Vriendschap
    Fanny ~ Pabu
    Leen ~ Mysticnight (Gelezen tot Allegiant)
    Raffe (Gelezen tot Insurgent)
    Michelle ~ Celebration (Gelezen tot Allegiant)
    Lisa ~ Elgort
    Lonneke ~ 4Eaton (Gelezen tot Allegiant)
    Tris (Gelezen tot Allegiant)
    Isa ~ Pumbaa (Gelezen tot Divergent)


    Candor/Oprechtheid
    Anne ~ Corday
    Aniek ~ Memoria (Gelezen tot Insurgent)


    Dauntless/Onverschrokkenheid
    Simbaaa
    Jolanda ~ Sigil
    Noah ~ xStitchx
    Samantha ~ Calorae
    Sophie ~ SherIock
    Demi ~ Adamou (Divergent gezien)
    Xanthe ~ Expendables (Gelezen tot Insurgent)
    Kim ~ Tomas
    Celine ~ CaptainSwan
    Jazz ~ Nebraskae
    Jette ~ Rawiyah (Gelezen tot Divergent)
    Melissa ~ Initiate (Gelezen tot Allegiant)
    Leah ~ Initiation (Gelezen tot Allegiant)
    Evi ~ Alyeska (Gelezen tot Allegiant)
    Anne ~ passmeby (Gelezen tot Allegiant)
    Radley
    Amber ~ Remarkable (Gelezen tot Insurgent)
    Noa ~ Glamdring




    Wedstrijden (Wachtlijst):
    Divergent themawedstrijd

    1. De eerste opdracht!
    De eerste opdracht zal een schrijfopdracht zijn. De deelnemers moeten een factie kiezen waar ze heel de wedstrijd actief in zullen deelnemen. De schrijfopdracht zal dus over hun factiekeuze gaan. Voor de opdracht is het de bedoeling dat de deelnemer een eigen karakter creëren en zich in die karakter inleven. Ze staan op het moment te kiezen welke factie voor de rest van hun leven hun woonplaats zal worden. Terwijl hun karakter bij de vijf bokalen staat denken ze na waarom ze bij welke factie horen en krijgen wij een beter zicht over de karaktereigenschappen van hun personage.

    2. Of je nog juryleden zoekt, zo ja; hoeveel
    Het idee is om met vijf facties te werken. Ik wil dus zeker in een team van vijf personen werken.

    3. Hoeveel leden je wilt
    5-10 per factie

    4. Hoeveel rondes er zijn
    5-7 verschillende rondes (schrijf, foto, quiz, etc.)

    5. Hoe lang één ronde duurt
    Hangt af van de opdracht, maar waarschijnlijk ongeveer 2 weken.

    6. Hoe jij om gaat met mensen die hun opdracht niet op tijd inleveren/kunnen inleveren.
    Ik werk met een deadline en een deadline met uitstel. De deelnemers die niet indienen en geen uitstel hebben gevraagd, krijgen nog een kans tot de deadline van uitstel. Dit met per dag -1 punt.
    Daarnaast waarschuw ik meestal de deelnemers 7 dagen en 1 dag voor de deadline.

    7. Wie wilt helpen
    Horizons (Amity, Erudite, Abnegation)
    Beifong (Dauntless) - Optioneel
    Mysticnight (Amity, Candor)
    Alyeska (Candor, Abnegation, Erudite)
    Al (Dauntless, Erudite)


    Welke boeken zou ik ook leuk vinden?
    * The Testing - Joelle Charbonneau
    * The Hunger Games - Suzanne Collins
    * Legend - Marie Lu
    * Matched - Ally Condie
    * Delirium - Lauren Oliver
    * The Darkest Minds - Alexandra Bracken
    * Uglies - Scott Westerfeld
    * The Maze Runner - James Dashner

    Regels:
    * Elke vorm van spoilers wordt onder een spoilerknop gezet. Post boven de spoiler tot wat het betrekking heeft (Boek/Film/Filmgifjes etc.) Dit is echt essentieel, want zo kan iedereen weten welke spoiler voor hem klikbaar is!
    * Voorgestelde usernames worden niet van elkaar afgenomen! Het is de bedoeling dat iedereen elkaar respecteert in dit topic, dus ik duld geen bedriegerij! Ik kan niemand uit dit topic bannen, maar weet dat je door mij zeker niet meer gewenst bent als je zo'n streken uithaalt!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2014 - 18:39 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Alyeska schreef:
    Ik wil ook een divergent-username! Die van jullie zijn zo cool. Iemand nog ideeën voor mij?

    Classy (krul)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Welke profielpic moet ik nemen?




    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind degene die je nu hebt het leukst. Gaan we ook een profielfoto delen om iedereen nog meer te verwarren? ;D


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    Ik vind degene die je nu hebt het leukst. Gaan we ook een profielfoto delen om iedereen nog meer te verwarren? ;D


    Laat ons dat doen!
    Nee, haha, ik denk dat ze al verward genoeg zijn (':
    Heb dat trouwens eens gezien bij mensen twee Lucilles, met elk een verschillende "i" en dezelfde profielpic (':

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 21:32 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Initiation schreef:
    (...)

    Laat ons dat doen!
    Nee, haha, ik denk dat ze al verward genoeg zijn (':
    Heb dat trouwens eens gezien bij mensen twee Lucilles, met elk een verschillende "i" en dezelfde profielpic (':

    Die twee ken ik. Maar ik ben nu al jaloers op die profielfoto. Kuch.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    (...)
    Die twee ken ik. Maar ik ben nu al jaloers op die profielfoto. Kuch.


    Jij mag 'm nemen, hoor. Ik verander 'm waarschijnlijk toch nog (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Initiation schreef:
    (...)

    Jij mag 'm nemen, hoor. Ik verander 'm waarschijnlijk toch nog (:

    Je bent een schatje (K)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Iemand die een verhaal met mij wilt schrijven over divirgent?:)

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 22:15 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Iemand die een verhaal met mij wilt schrijven over divirgent?:)

    lijkt mij kind of awesome


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Initiate schreef:
    (...)
    Je bent een schatje (K)


    Weet ik toch (':
    Haha, joke, I'll change it right now (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Haha ik vind het nu al verwarrend wie wie is :p


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Wees dapper.


    You were born original, don't die as a copy.

    dit is een link naar "The World of Divergent the path to Allegiant"


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Ik ben vandaag naar de film geweest en het was echt geweldig! Er waren een paar dingen die anders waren en/of weggelaten waren, maar over het algemeen volgt de film het boek heel goed ^^ Er zitten trouwens wel een paar rare overgangen in, af en toe was ik even een beetje verward en zo van, wait, what? Maar na een paar seconden begreep ik dan weer dat het een andere scène was :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Mundane schreef:
    Ik ben vandaag naar de film geweest en het was echt geweldig! Er waren een paar dingen die anders waren en/of weggelaten waren, maar over het algemeen volgt de film het boek heel goed ^^ Er zitten trouwens wel een paar rare overgangen in, af en toe was ik even een beetje verward en zo van, wait, what? Maar na een paar seconden begreep ik dan weer dat het een andere scène was :')


    Maar....hij is toch nog niet uit in Nederland?


    You were born original, don't die as a copy.