• Het was ochtend. Ik was van plan om even de konijn en de cavia wat te eten te geven. Zit het konijn ineens druk door het hok te lopen. Toen ik zag wat het beest me wou vertellen, schrok ik me wezenloos. Mijn cavia lag erbij alsof ie dood ging! Ineens. Ze ademde nog wel en haar oogjes knipperden nog. Ik heb haar opgetild en weer op haar pootjes gezet... maar ze viel weer om. Ik heb het voederbakje voor haar neus geschoven en ben bang naar school gelopen...

    'S middags kwam ik weer thuis en nam gelijk een kijkje bij mijn cavia. Ze was dood... Het konijn sprong en rende bang en verdrietig door het hok. Ik vraag me nu af hoe het komt dat ze stierf. Haar naam is trouwens Woezel! :P Maar ze was koud en het bakje stond r nog. Niks uit gegeten. Ik vraag me af wat er gebeurd is. 'S nachts was ze er gaan liggen. Ze was 4 jaar. Ouderdom of ziekte? Of hartstilstand? Nu is ze begraven. Het konijn is zelf al oud. 7 jaar, maar nu?

    RIP WOEZEL!
    ZAL JE MISSEN!!
    XXXXX

    UPDATE: ZE IS OPGESTAAN UIT HAAR DOOD (nee, grapje, was het maar zo ;P) HET KONIJN ZIET ER ZIELIG BIJ.. IK GA XTRA VAAK NAAR M TOE.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 20:37 ]

    Awh, wat naar :C
    Sterkte! <3


    26 - 02 - '16

    Ah wat zonde. Het is nooit leuk een huisdier te verliezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Sorry maar als je cavia half dood lag te gaan, waarom heb je hem dan gewoon laten liggen en ben je naar school gegaan? Ik zou hem naar de dierenarts hebben gebracht?


    You were born original, don't die as a copy.

    Aw, wat zielig. Sterkte. D:
    Soms gebeurt dat helaas, ook als je er geen duidelijke oorzaak voor kunt aanwijzen. Ik zou me niet al te veel focussen op de vraag wat er precies is gebeurd, als ik jou was. In ieder geval heeft ze een leuk leven bij jullie gehad. Dat is wat telt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Thunderstruck schreef:
    Awh, wat naar :C
    Sterkte! <3


    16 - 09 - '17

    SPECS schreef:
    Sorry maar als je cavia half dood lag te gaan, waarom heb je hem dan gewoon laten liggen en ben je naar school gegaan? Ik zou hem naar de dierenarts hebben gebracht?

    Heel veel sterke! Ik zou niet weten hoe het is om een huisdier te verliezen, en ik hoop dat het nog héél lang duurt voordat ik dat mag meemaken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    SPECS schreef:
    Sorry maar als je cavia half dood lag te gaan, waarom heb je hem dan gewoon laten liggen en ben je naar school gegaan? Ik zou hem naar de dierenarts hebben gebracht?


    Je weet van tevoren toch niet dat hij echt aan het sterven is? Ik vind het niet heel raar om dan toch gewoon naar school te gaan, want dat kun je niet altijd zomaar skippen. Bovendien kunnen ook dierenartsen voor kleine beestjes zoals cavia's meestal niet zo heel veel doen, in mijn ervaring.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Aw, wat zielig. Sterkte. D:
    Soms gebeurt dat helaas, ook als je er geen duidelijke oorzaak voor kunt aanwijzen. Ik zou me niet al te veel focussen op de vraag wat er precies is gebeurd, als ik jou was. In ieder geval heeft ze een leuk leven bij jullie gehad. Dat is wat telt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    (...)

    Je weet van tevoren toch niet dat hij echt aan het sterven is? Ik vind het niet heel raar om dan toch gewoon naar school te gaan, want dat kun je niet altijd zomaar skippen. Bovendien kunnen ook dierenartsen voor kleine beestjes zoals cavia's meestal niet zo heel veel doen, in mijn ervaring.


    Indeed en ze is twaalf. Ik ging op mijn twaalfde ook niet school skippen om met mijn huisdier naar de dierenarts te gaan.


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    (...)

    Je weet van tevoren toch niet dat hij echt aan het sterven is? Ik vind het niet heel raar om dan toch gewoon naar school te gaan, want dat kun je niet altijd zomaar skippen. Bovendien kunnen ook dierenartsen voor kleine beestjes zoals cavia's meestal niet zo heel veel doen, in mijn ervaring.


    als ik een huisdier had die halfdood lag te gaan vond ik dat net iets belangrijker dan school. Het is wel een levend wezen he?

    Woodie schreef:
    (...)

    als ik een huisdier had die halfdood lag te gaan vond ik dat net iets belangrijker dan school. Het is wel een levend wezen he?


    Nogmaals, zoals Square zei; het is een cavia. Vaak kan je voor dat soort kleine diertjes niet zoveel doen.


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    (...)

    Je weet van tevoren toch niet dat hij echt aan het sterven is? Ik vind het niet heel raar om dan toch gewoon naar school te gaan, want dat kun je niet altijd zomaar skippen. Bovendien kunnen ook dierenartsen voor kleine beestjes zoals cavia's meestal niet zo heel veel doen, in mijn ervaring.


    Nou ja, als een mens niet meer op zijn benen kan staan ga je ook naar de dokter, dus dat lijkt mij nogal voor de hand liggend. Daar kunnen we in mening over verschillen, maar dat betekent niet dat ik het niet erg voor haar vind, ik vond het al erg als mijn goudvis het loodje legde.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Thunderstruck schreef:
    (...)

    Nogmaals, zoals Square zei; het is een cavia. Vaak kan je voor dat soort kleine diertjes niet zoveel doen.


    tja ieders zijn mening, maar ik vind dieren gelijk staan aan mensen, ookal is het een cavia. Als het je oma was was je ook naar het ziekenhuis gerent, en misschien hadden we wel wat kunnen doen voor de cavia

    Square schreef:
    (...)

    Je weet van tevoren toch niet dat hij echt aan het sterven is? Ik vind het niet heel raar om dan toch gewoon naar school te gaan, want dat kun je niet altijd zomaar skippen. Bovendien kunnen ook dierenartsen voor kleine beestjes zoals cavia's meestal niet zo heel veel doen, in mijn ervaring.
    Precies. Dan geven ze het meteen een spuitje voor je ogen. Wat in mijn ogen nog erger is.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 19:23 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?