• Sinds een tijdje heb ik na het sporten ontzettend last van jeuk bultjes, verspreid over mijn hele lichaam (lees héle lichaam..)

    Na paardrijden, unihockey, maar zelfs ook als ik moet rennen voor de trein. Het is nadat ik echt heb gesport veel erger als dan ik ren voor de trein, maar een klein beetje jeuk is er dan wel. Met mijn domme hoofd zoek ik altijd symptomen op via google, en daar kwam uit dat het galbulten zijn, of een soort allergie. Een allergie kan het haast niet zijn, want beide doe ik al heel lang. Ook kwam ik uit bij een verschijnsel dat je niet goed kunt zweten, waardoor deze bultjes dan verschijnen.

    Ik heb géen idee, maar wil er graag van af, de huisarts doet er niks aan, en wilt dat ik af wacht. Ik zelf wordt er zo ondertussen helemaal gek van, en vroeg me af of jullie misschien iets wisten. Is er een middel voor om het te voorkomen, of om de jeuk minder te maken ect?

    Thanks alvast! :)




    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Het zal vast een allergie zijn, maar waarvoor? Dat kan echt zoveel dingen zijn. Zweten/warmte/histamine.
    Ga anders naar een Homeopaat, die zal vast wel iets met je kunnen :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb wel eens een soort uitslag gehad van zweet, maar dat zat niet over mijn hele lichaam. Ik weet niet hoe erg je zweet, maar misschien werkt het om body lotion gebruiken of een andere zeep gaan gebruiken en dan allemaal voor de gevoelige huid. Het kan een allergie voor een huidproduct. Hoe lang heb je het al?


    From these ashes, I will rise

    Het kan best een allergie zijn, die kunnen spontaan ineens opduiken of weggaan zelfs.


    Your make-up is terrible

    Cantabile schreef:
    Ik heb wel eens een soort uitslag gehad van zweet, maar dat zat niet over mijn hele lichaam. Ik weet niet hoe erg je zweet, maar misschien werkt het om body lotion gebruiken of een andere zeep gaan gebruiken en dan allemaal voor de gevoelige huid. Het kan een allergie voor een huidproduct. Hoe lang heb je het al?


    Nou ik heb het nu echt pas sinds twee weken. En ik gebruik al zeep voor de gevoelige huid, juist omdat ik die heb. Misschien moet ik inderdaad maar eens naar de homeopaat gaan, maar het is wel vervelend, dat er niet nu een oplossing voor is, haha.

    Ik zweet trouwens helemaaaaal niet, en dat is dus wat de huisarts zei. Dat juist omdat ik níet zweet, dit ontstaat.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Churchill schreef:
    (...)

    Nou ik heb het nu echt pas sinds twee weken. En ik gebruik al zeep voor de gevoelige huid, juist omdat ik die heb. Misschien moet ik inderdaad maar eens naar de homeopaat gaan, maar het is wel vervelend, dat er niet nu een oplossing voor is, haha.

    Ik zweet trouwens helemaaaaal niet, en dat is dus wat de huisarts zei. Dat juist omdat ik níet zweet, dit ontstaat.

    Dat klinkt eigenlijk best logisch. Inderdaad misschien maar even bij de homeopaat langs gaan. Succes ermee!


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    Dat klinkt eigenlijk best logisch. Inderdaad misschien maar even bij de homeopaat langs gaan. Succes ermee!


    Thanks! :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Junns schreef:
    Het zal vast een allergie zijn, maar waarvoor? Dat kan echt zoveel dingen zijn. Zweten/warmte/histamine.
    Ga anders naar een Homeopaat, die zal vast wel iets met je kunnen :')


    Histamine is een stof die vrijkomt bij een allergische reactie, die veroorzaakt onder andere dit soort bultjes (puh)
    /Biologieles van Okammy


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Histamine is een stof die vrijkomt bij een allergische reactie, die veroorzaakt onder andere dit soort bultjes (puh)
    /Biologieles van Okammy


    Hm, oke, maar wat is er tegen te doen? Is er iets tegen te doen? :)

    Ik ben laatst nog getest, en ben nergens allergisch voor.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Hmm, wel eens gekregen toen ik pistache noten had gegeten (cat). Doesn't look very nice. Anyhow, vervelend :/. Ik weet 't ook niet zo snel, maar misschien kan je allergiepillen halen? Kan me voorstellen dat je niet steeds op die bultjes te wachten zit.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Hmm, wel eens gekregen toen ik pistache noten had gegeten (cat). Doesn't look very nice. Anyhow, vervelend :/. Ik weet 't ook niet zo snel, maar misschien kan je allergiepillen halen? Kan me voorstellen dat je niet steeds op die bultjes te wachten zit.


    Nee :/ daar zit ik inderdaad niet steeds op te wachten! Thanks, zal het eens uitproberen, you'll never know. Als het werkt, toch nog maar eens een grondige allergie test laten doen.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik heb dat ook gehad vlak nadat ik klierkoorts had gehad. Het jeukte verschrikkelijk en als ik krabde werd het alleen maar erger. Er bestaan zalfjes voor om de jeuk te minderen. Ik zou eens langs de apotheker gaan.

    Oceanic815 schreef:
    Ik heb dat ook gehad vlak nadat ik klierkoorts had gehad. Het jeukte verschrikkelijk en als ik krabde werd het alleen maar erger. Er bestaan zalfjes voor om de jeuk te minderen. Ik zou eens langs de apotheker gaan.


    Thanks! Ik zal informeren zodra ik thuis ben! :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales