• Not sure of het hier goed staat

    Ik heb me in laten schrijven als Donor. Al een hele tijd wist ik zeker dat ik donor wilde worden, maar wilde eerst wachten op de brief die ik zou krijgen als ik 18 word.
    Eigenlijk was dat een enorme onzin, stel dat ik volgende week overlijd, dan hebben ze alsnog weinig aan me. Ik besloot me dus maar gewoon in te schrijven, en daar ben ik blij mee.

    Daarbij heb ik ook maar meteen mijn tante en ouders gevolgd en heb ik me ingeschreven als stamceldonor. Ik moet mijn wangslijmvlies afstaan en als ergens ter wereld genoeg genen matchen bij een zeer ziek persoon, kan ik stamcellen afstaan en die krijgt diegene dan, waardoor hij of zij hopelijk geneest.

    Nog meer mensen die donor zijn?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Wat goed! Ik ben zelf al sinds mijn vijftiende donor volgens mij. Maar dat je ook stamceldonor kon worden had ik eigenlijk nog niet gehoord, kan dat vanaf elke leeftijd? Als ik 18 ben wil ik sowieso ook bloed gaan doneren, maar daar moet ik dus nog twee jaartjes op wachten.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Cathedrals schreef:
    Wat goed! Ik ben zelf al sinds mijn vijftiende donor volgens mij. Maar dat je ook stamceldonor kon worden had ik eigenlijk nog niet gehoord, kan dat vanaf elke leeftijd? Als ik 18 ben wil ik sowieso ook bloed gaan doneren, maar daar moet ik dus nog twee jaartjes op wachten.


    Ik weet eigenlijk niet precies vanaf welke leeftijd, maar ik gok 16, want ik ben 17 en ik kon het wel.
    Bloed doneren zou ik ook best willen ja, maar voor nu is dit genoeg(: dat komt later wel.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Ik weet eigenlijk niet precies vanaf welke leeftijd, maar ik gok 16, want ik ben 17 en ik kon het wel.
    Bloed doneren zou ik ook best willen ja, maar voor nu is dit genoeg(: dat komt later wel.


    Ja, ik zie het niet helemaal duidelijk op de site staan namelijk! Er staat tot 50, maar niet vanaf een bepaalde leeftijd. Ik ga me ook maar eens inschrijven dan. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Cathedrals schreef:
    (...)

    Ja, ik zie het niet helemaal duidelijk op de site staan namelijk! Er staat tot 50, maar niet vanaf een bepaalde leeftijd. Ik ga me ook maar eens inschrijven dan. (:

    Stamcel is vanaf achttien, net zoals bloed ^^

    Goed bezig! ^^
    Ik ben trouwens donor (sinds mijn 14e/15e) en bloeddonor (sinds mijn 18e), maar ik heb mijn eerste bloeddonatie nog steeds niet kunnen doen, omdat ik een operatie ertussen kreeg en ik werd maar niet uitgenodigd voor een donatie.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2015 - 23:22 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben nog geen donor, maar ik wil al heel lang wel heel graag, dus ik denk dat ik dat binnenkort ook maar eens moet gaan regelen. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben donor, maar geen bloeddonor. Ik wil het wel heel graag worden, maar vanwege mijn enorme fobie voor spuiten en naalden lijkt me dat niet verstandig. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor stamceldonatie.


    Take risks and conquer your fears.

    Donor zou ik wel willen worden (eigenlijk ben ik dat al, volgens Belgische wet, tenzij mijn familie expliciet nee zou zeggen, maar ik zou het wel nog zien zitten om formulier in te dienen zodat ze dat niet kunnen)
    Bloeddonor worden, is voor mij niet echt een optie. Ik weet van mezelf dat ik niet tegen prikken kan en ik walg bij het zien van een transfusie. Ook denk ik dat het voor mij lichamelijk niet al te goed is.
    En stamceldonor of andere donor zie ik ook niet zitten, want het schijnt enorm pijnlijk te zijn om stamceldonor te zijn en dat zie ik niet zitten, beter niet inschrijven.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben donor en denk er al een tijdje over na om ook bloeddonor te worden. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Super!


    16 - 09 - '17

    Daar maak je me nog eens een keuze, zeg. Ik weet 't niet, nog steeds niet. Ik heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept, maar ik ben bang om dat formulier in te vullen. Bang dat er dan iets gebeurd of zo. Bloeddonor zou ik sowieso niet worden omdat ik als de dood voor naalden ben en om dat dan twee keer in de maand te doen zie ik niet zo zitten, hahah.
    Maar wel een grote stap die je hebt genomen (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben donor, maar dat vond ik bijna vanzelfsprekend. Waarom niet andere mensen helpen, als ik ziek was had ik ook graag een long gehad oid. Ik heb me ingeschreven met mijn DigiD, omdat ik te lui was dat formulier uit te printen, in te vullen en op te sturen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jonty schreef:
    Daar maak je me nog eens een keuze, zeg. Ik weet 't niet, nog steeds niet. Ik heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept, maar ik ben bang om dat formulier in te vullen. Bang dat er dan iets gebeurd of zo. Bloeddonor zou ik sowieso niet worden omdat ik als de dood voor naalden ben en om dat dan twee keer in de maand te doen zie ik niet zo zitten, hahah.
    Maar wel een grote stap die je hebt genomen (:


    Exactly


    26 - 02 - '16

    Wauw!
    Ik ben ook orgaan donor alleen mijn hoornvlies mogen ze niet hebben.

    Maar stamceldonor, wist niet eens dat dat kon!
    Bloed zou ik nooit geven, met vreselijk bang voor naalden. Ben 1 keer bijna van mijn stokje gegaan toen ik met een vriendin mee was hahaha


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik ga mezelf binnenkort denk ik ook opgeven als donor. Ik zou graag bloeddoorlopen willen worden als ikm18 ben maar ik betwijfel of ik dat wel moet doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben geen van alle.
    Donor zou ik wel willen worden, bloeddonor niet. Toen ik laatst bloed moest prikken voor iets ging ik al bijna tegen de vlakte dus dat word 'm niet. :')