• Winnaar bekend!




    Toestemming van Aldea

    Toestemming schrijfwedstrijd.

    Beste Ruskow,

    Hierbij heb je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Gelieve het link en toekomstige naamsveranderingen in het algemene wedstrijdtopic neer te zetten.

    Veel succes en heel veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Gail,
    Moderator




    Welkom bij mijn schrijfwedstrijd! Deze zal draaien om het genre Fantasy, met dus allemaal Fantasy-gerelateerde opdrachten! Bedenk dus van te voren of je echt mee wilt doen! Er zullen in totaal 6 opdrachten zijn.
    LEES EERST ALLES DOOR VOORDAT JE BESLUIT OF JE MEE DOET!


    Regels
    * Natuurlijk gelden allereerst de algemene huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, wordt linea recta uit de wedstrijd gezet.
    * Naamsveranderingen worden doorgegeven in het desbetreffende topic.
    * Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT. Graag je verhaal in een story te plaatsen.
    * Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bèta-reader.
    * Plagiaat is verboden, zoals het ook in de huisregels staat. Hetzelfde geldt voor eerder geschreven verhalen. Je inzending moet voor deze wedstrijd gemaakt zijn.
    * Toon respect tegenover elkaar. Is er onderling ruzie of onenigheid betreffende de wedstrijd, graag dan contact opnemen met mij. Wordt je enorm beledigd, bedreigd of zelfs erger, dan graag de berichten houden, melden bij een moderator en melden bij mij. Dit wordt door mij niet getolereerd en bestraft met diskwalificatie. Ik ga ervan uit dat dit NIET nodig is.

    Deadline & Uitstel
    * Je krijgt 10 dagen voor elke opdracht. Per opdracht kun je maximaal 4 dagen uitstel krijgen. Hierna neem ikzelf nog 6 dagen de tijd om na te kijken, waardoor elke opdracht 20 dagen zal duren.
    * Uitstel vragen doe je minimaal één dag van te voren en dat met een geldige reden. Ligt de deadline bijv. op 10 augustus om 23:59, kun je tot 9 augustus om 23:59 uitstel vragen.

    Afvallen?
    * Ik werk met een puntensysteem. Ben je te laat, lig je er niet direct uit maar krijg je per dag dat je te laat bent één punt aftrek. Na tien dagen heb je dus en Één. LET OP! Heb je 10 minpunten op één opdracht, lig je eruit. Zijn die verspreid, hoef je niets te vrezen. Bedenk dus goed of je echt mee wilt doen!
    * Bij mij heb je de mogelijkheid om één joker in te zetten. Heb je deze Joker niet gebruikt? Dan heb je de keuze om het laagste cijfer te laten ervallen.

    Prijzen
    Eerste Prijs: 25 credits
    Tweede Prijs: 20 credits
    Derde Prijs: 15 credits
    Troostprijs: 1 creatie in de spotlight naar keuze


    Waar let ik op?
    - Spelling, Interpunctie, etc. 25 punten
          Spelling, komma's, punten, tijden, zinsbouw en woordkeuze.
    - De connectie met de opdracht 30 punten
          Hoe goed is de opdracht uitgevoerd?
    - Het verhaal, losstaand van de opdracht 20 punten
          Hoe spannend, meespelend, interessant en eventueel geloofwaardig is je verhaal?
    - Originaliteit 15 punten
          Creativiteit en originaliteit. Hoe "out-of-the-box" denk jij?
    - Aantal woorden 10 punten
          Voor elke twintig woorden te veel of te weinig gaat er één punt af.

    Je kunt in totaal 100 punten halen. Je aantal punten deel je dus door tien om tot je cijfer te komen.


    Deelnemers VOL
    - Heisuke
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,5

    Opdracht 2 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,6

    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,7

    Opdracht 4 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,4

    Opdracht 5 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,4

    Opdracht 6 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,8

    9,4 valt weg. --> (9,5+9,6+9,7+9,4+9,8)/5=9,6
    * Gemiddelde = 9,52
    - Mylintis
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,2

    Opdracht 2 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,9

    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,3

    Opdracht 4 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,6

    Opdracht 5 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,6

    Opdracht 6 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,2

    8,2 valt weg --> (8,2+8,9+9,3+9,6+8,6)/5=8,92
    * Gemiddelde = 8,92
    - Selection
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,0

    Opdracht 2 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 6,5

    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,1

    Opdracht 4 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,0

    Opdracht 5 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,6

    Opdracht 6 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,2

    6,5 valt weg. ---> (8,0+9,1+9,0+9,6+9,2)/5=8,98
    * Gemiddelde = 8,44

    Uitgeschreven:
    -Offing
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,5

    - Redrosex
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 6,5

    - Scribe
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 7,3

    Opdracht 2 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 9,0

    - Waetford
    Opdracht 1 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 7,5

    Opdracht 2 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,4

    Opdracht 3 ~ Ingeleverd
    Cijfer: 8,5


    UITSLAG:
    1. Heisuke: 9,6
    2. Selection: 8,98
    3. Mylintis: 8,92


    HELP, ik ben tijdens de wedstrijd op vakantie, wat nu?
    Ik maak een schema voor de wedstrijd, wanneer opdrachten en beoordelingen online komen, wanneer de deadlines zijn en wanneer de uiterlijke uitsteldeadline is. Je moet zelf kijken of het mogelijk is om mee te doen. Ik hanteer GEEN vakantieregeling.
    Stel, de opdracht komt op 10 juli online en de deadline is dus 20 juli en je gaat van 12 tot 18 juli weg, kun je dus in je vakantie wat schrijven, eventueel ook uitstel vragen en gewoon indienen. Ga je in hetzelfde voorbeeld op 7 juli weg en kom je op 18 juli terug, dan zal je zodra je terug bent direct uitstel moeten vragen en op 24 juli moeten indienen. Ben je een hele opdracht weg, heb je dus grof gezegd, pech.

    Je moet dus zelf kijken of je mee doet. Vanuit mijn kant is er GEEN ruimte voor aanpassing van de regels. Regels zijn regels. Welke uit ervaring opgesteld zijn. Daarnaast heb ik met mijn planning gewoon GEEN ruimte, omdat ik met mijn planning precies 4 maanden nodig ga hebben.


    De opdrachten
    Opdracht 1
    De eerste opdracht zal bestaan uit een vrije opdracht. Laat mij zien wat je typisch Fantasy vindt. Natuurlijk, wees hierbij zo origineel mogelijk. Een hobbit die een ring moet vernietigen, is dus niet origineel!

    Minimum aantal woorden: 500
    Maximum aantal woorden: 1200
    Deadline: 4 juni
    Deadline uitstel vragen: 3 juni
    Deadline uitstel: 8 juni


    Opdracht 2
    Fantasy is een hoofdgenre en kent dus ook subgenres. Ik heb ze onder een spoilerknop hieronder gezet. Wat de bedoeling is, is om een verhaal te schrijven in een subgenre naar keuze. Wat ik graag wil zien is een verhaal met de kenmerken van het subgenre, maar graag je eigen creativiteit. Wees zo origineel mogelijk ;-)
    Verder zijn er geen andere restricties.

    [LIJST IN DE STORY]

    Minimum aantal woorden: 700
    Maximum aantal woorden: 1500
    Start inleveren: 15 juni om 0:00.
    Deadline: 24 juni
    Deadline uitstel vragen: 23 juni
    Uitstel deadline: 28 juni


    Opdracht 3
    Voor deze opdracht heb ik tien liedjes uitgekozen. De bedoeling is dat jullie één liedje kiezen en daar een verhaal bij schrijven. Hoe je dat aanpakt, daar ben je vrij in, maar voor deze opdracht heb ik wel een andere restrictie. Het verhaal moet in het hij/zij-perspectief geschreven worden. Natuurlijk hoort het verhaal in het thema Fantasy.
    Wat ik niet wil zien, is dat je zinnen uit het liedje letterlijk overneemt. Vertalen mag, maar doe dit losjes. Zet het in je eigen woorden.
    Dit is niet, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Natuurlijk heb ik het liefste dat je een liedje pakt wat nog niet gekozen is, maar dat is geen must.

    1. Nemesea - In Control
    2. Evanescence - My Immortal
    3. Sirenia - The Other Side
    4. Rise Against - Hero of War
    5. Sonata Arctica - I Have a Right
    6. Nemesea - Caught in the Middle
    7. Nightwish - Over the Hills and far away
    8. Nickelback - If Everyone Cared
    9. Within Temptation - Angels
    10. Nightwish - Scaretale

    Minimum aantal woorden: 900
    Maximum aantal woorden: 2000
    Deadline: 13 juli
    Deadline uitstel vragen: 12 juli
    Deadline uitstel: 17 juli


    Opdracht 4
    Deze opdracht staat in het teken van Fanfiction. Ik wil dat jullie een beroemd persoon of fictief persoon nemen en daarover/daarmee een fanfiction schrijven in het genre Fantasy. Je kunt elk persoon pakken, zolang dit persoon maar beroemd of fictief is.
    Restrictie: het verhaal moet in de tegenwoordige tijd geschreven zijn.

    Minimum aantal woorden: 1200
    Maximum aantal woorden: 2000
    Deadline: 1 augustus
    Deadline uitstel vragen: 31 juli


    Opdracht 5
    Voor deze opdracht wil ik dat jullie kiezen uit de 10 combinaties die ik hieronder heb staan. De bedoeling is dat jullie een verhaal schrijven met deze combinaties erin verwerkt.
    Deze combinaties bestaan uit een tijd, plaats en voorwerp. Je verwerkt van de tijd de belangrijkste kenmerken. Daarnaast wil ik op een bepaalde manier de plaats en het voorwerp terug zien. Hoe je dat doet, daar ben je geheel vrij in.
    Uiteraard moet dit weer in het genre Fantasy geschreven worden.
    Voor dit verhaal wil ik ook zien dat jullie in Verleden Tijd schrijven EN het alwetende perspectief gebruiken.

    * 546 ~ Wagen ~ Zuid-Afrika (Kaap de Goede Hoop)
    * 678 ~ Kleed ~ Athene
    * 924 ~ Gouden staaf ~ Peking
    * 1198 ~ Hamer ~ Ankara
    * 1287 ~ Oorbel ~ New Orleans
    * 1588 ~ Open haard ~ Oslo
    * 1612 ~ Houten balk ~ Pnomh Penh
    * 1754 ~ Vork ~ Delphi
    * 1834 ~ Katana ~ Tokyo
    * 1933 ~ Pen ~ Helsinki

    Voor deze opdracht geldt, gekozen is gekozen. Ruilen mag NIET.
    Wat NIET geldt is wie het eerst komt, die het eerst maalt. Natuurlijk is het fijn als elke gekozen optie één keer gekozen is, maar dat is geen vereiste.

    Minimum aantal woorden: 1200
    Maximum aantal woorden: 1500
    Deadline: 20 augustus
    Deadline uitstel vragen: 19 augustus
    Deadline uitstel: 24 augustus


    Opdracht 6
    We zijn bij de laatste opdracht aangekomen. Voor deze opdracht wil ik dat jullie een Film uitkiezen. De bedoeling is dat jullie het einde van de film gaan herschrijven. Vanaf welk punt je dat doet, is niet zozeer van belang. Zolang het nog wel een redelijk logisch einde is.
    Wat ik wel van jullie verlang is dat de feiten wel kloppen. Om te zorgen dat ik dit kan controleren wil ik zes dagen vóór de deadline weten welke film je kiest, gezien dat ik deze film wel moet kijken. Je hoeft dus geen rekening te houden met of ik de film al gezien heb.
    Perspectief en tijd is compleet vrij bij deze opdracht. Zorg dat de feiten kloppen en het fantasy is.

    Heb ik de keuze van de film niet vóór woensdag 3 september 23:59 binnen, gaan er 3 hele punten van je cijfer af. Je kan dan nog maar maximaal een 7,0 halen.

    Minimum aantal woorden: 1500
    Maximum aantal woorden: 2000
    Deadline: 9 september
    Deadline uitstel vragen: 8 september
    Deadline uitstel: 13 september


    Schema
    Opdracht 1
    - Start: 25 mei
    - Uitstel vragen: 3 juni
    - Deadline: 4 juni
    - Uitstel deadline: 8 juni
    - Uitslag: 14 juni

    Opdracht 2
    - Start: 15 juni
    - Uitstel vragen: 23 juni
    - Deadline: 24 juni
    - Uitstel deadline: 28 juni
    - Uitslag: 3 julil

    Opdracht 3
    - Start: 4 juli
    - Uitstel vragen: 12 juli
    - Deadline: 13 juli
    - Uitstel deadline: 17 juli
    - Uitslag: 22 juli

    Opdracht 4
    - Start: 23 juli
    - Uitstel vragen: 31 juli
    - Deadline: 1 augustus
    - Uitstel deadline: 5 augustus
    - Uitslag: 10 augustus

    Opdracht 5
    - Start: 11 augustus
    - Uitstel vragen: 19 augustus
    - Deadline: 20 augustus
    - Uitstel deadline: 24 augustus
    - Uitslag: 29 augustus

    Opdracht 6
    - Start: 30 augustus
    - Uitstel vragen: 8 september
    - Deadline: 9 september
    - Uitstel deadline: 13 september
    - Uitslag: 19 september

    Uitslag wedstrijd': 19 of 20 september

    [ bericht aangepast op 2 okt 2014 - 12:39 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Zijn er hier trouwens mensen met dyslexie?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ruskow schreef:
    Zijn er hier trouwens mensen met dyslexie?

    Ik in elk geval niet.

    Nog even een vraagje; maakt het uit in wat voor wereld je het schrijft? Moet je echt een bepaalde fantasiewereld bedenken, of ben je geheel vrij met deze opdracht?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hiraeth schreef:
    (...)
    Ik in elk geval niet.

    Nog even een vraagje; maakt het uit in wat voor wereld je het schrijft? Moet je echt een bepaalde fantasiewereld bedenken, of ben je geheel vrij met deze opdracht?


    Je bent geheel vrij :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ruskow schreef:
    (...)
    Je bent geheel vrij :)

    Hellyesh.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ruskow schreef:
    Zijn er hier trouwens mensen met dyslexie?

    Voor zover ik weet niet. Alhoewel ik soms wel denk dat ik een hele lichte vorm van dyslexie heb, maar dat zijn alleen mijn vermoedens.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Denk erom, woensdag is de deadline! Je kunt nog uitstel vragen tot dinsdagavond 23:59!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik probeer zo snel mogelijk door te schrijven, maar mijn inspiratie blokkeert soms. Überhaupt al wil ik geen uitstel vragen, ik hoor dit gewoon te halen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Bijna klaar. Heb al het juiste aantal woorden gehaald, maar vind hem nog niet echt af voor een Sa, :Y)


    “Mornings are for coffee and contemplation..”

    Als er nog een plek vrij komt, zou ik dan mee mogen doen?


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Anaklysmos - Phorcys


    “Mornings are for coffee and contemplation..”

    Voor FlySky is vandaag de deadline. Hiraeth en Mylintis hebben tot zondag om in te leveren.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Scribe = Sciuto.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Opdracht 2 staat online (in de story]. Morgen komen de beoordelingen online en vanaf zondag 15 juni om 0:00 mag opdracht 2 ingeleverd worden :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dan ga ik even snel kijken voor ik weer naar de wraakactie van Nederland op Spanje ga kijken. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Dan ga ik even snel kijken voor ik weer naar de wraakactie van Nederland op Spanje ga kijken. (:


    Die wedstrijd is zoooo genieten he *O*


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.