• Misschien weten Nederlanders die aan de grens wonen het ook wel, maar dan werd de titel van dit topic zo lang. Ik las net namelijk iets en ik vroeg mij af of dat echt zo is.

    Een beautyblogster(Beautygloss/Mascha) noemt haar vriend altijd foef(je) en hij haar ook. Iemand op youtube zei in de comments dat het in het Vlaams(Belgisch) iets anders betekent.

    Betekent het echt iets anders in het Vlaams en zo ja, wat dan?


    Physics is awesome

    Hey dat kijk ik ook! :Y)

    Ik heb wel eens gehoord dat het vagina of een gehandicapte betekend. Maar die persoon was een beetje vaag dus het kan ook iets totaal anders betekend.


    wat was dit ookalweer

    Ja, in het Vlaams kan foef al eens vagina betekenen :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Armastus schreef:
    Hey dat kijk ik ook! :Y)

    Ik heb wel eens gehoord dat het vagina of een gehandicapte betekend. Maar die persoon was een beetje vaag dus het kan ook iets totaal anders betekend.


    Kijk je alleen haar youtube video's of volg je haar blog ook?


    Physics is awesome

    Waarom zou je je vriend ''vagina'' noemen? :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Mulleroni schreef:
    Waarom zou je je vriend ''vagina'' noemen? :Y)


    Waarom niet :'D.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Tuk schreef:
    (...)

    Kijk je alleen haar youtube video's of volg je haar blog ook?


    Vooral de site omdat ik de make-up dingen interessant vind. De video's alleen als ze dingen uittest / looks. Al keek ik eerder wel echt alles :')


    wat was dit ookalweer

    Ik ken het ook in de betekenis die Harcourt zegt. Maar sommige mensen geven elkaar wel voze koosnamen, dus dat zullen die mensen ook wel doen denk ik.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Harcourt schreef:
    Ja, in het Vlaams kan foef al eens vagina betekenen :')


    Maar het wordt niet veel gebruikt? Of is het een woord met meerdere betekenissen?


    Physics is awesome

    Je hoort dat voornamelijk in Gent.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik ken het ook in de betekenis die Harcourt zegt. Maar sommige mensen geven elkaar wel voze koosnamen, dus dat zullen die mensen ook wel doen denk ik.


    Ik denk niet dat ze weten wat het betekent in het Vlaams.


    Physics is awesome

    Tuk schreef:
    (...)

    Maar het wordt niet veel gebruikt? Of is het een woord met meerdere betekenissen?


    Hoewel Vlamingen heel boertig kunnen zijn, praten we niet dagelijks over onze vagina :'D
    En het is niet echt een AN-term, dus al wat meer dialect-achtiger, en nu ja, je praar er gewoon niet met iedereen over :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Het is Gents voor vagina.
    Tof dat ze elkaar zo noemen (cat)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tolstoy schreef:
    Het is Gents voor vagina.
    Tof dat ze elkaar zo noemen (cat)


    Niet enkel Gents hoor.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Het is in ieder geval niet West-Vlaams, want hier zeggen ze eerder preut als het er echt boertig aan toe gaat. Al zeg ik nu niet dat ze hier het totaal niet zeggen.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 19:35 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Het is in ieder geval niet West-Vlaams, want hier zeggen ze eerder preut als het er echt boertig aan toe gaat. Al zeg ik nu niet dat ze hier het totaal niet zeggen.


    Dat zeggen ze hier ook :'D
    Maar inderdaad, ook veel minder, want wij zijn deftige mensen. *kuch*


    But I still have this faith in the truth of my dreams.