• Vandaag om 1 uur heb ik mijn beugel gekregen en hoewel het een halfuur geleden nog haast geen pijn deed, gaat het nu steeds vervelender voelen. Vooral als ik tegen mijn tanden aanduw met mijn tong - en ik ben zo iemand die dan juist de hele tijd met haar tong tegen haar tanden duwt.

    Anyways, iemand nog tips tegen de pijn (die waarschijnlijk nog wel erger zal worden)? Ik ga zo een aspirine nemen maar die helpt natuurlijk niet meteen.

    Wat voor beugel heb je?

    Toen ik mijn beugel krijg vond ik het fijn om heel koud water te drinken. :Y)


    wat was dit ookalweer

    Ik heb zelf geen beugel maar mijn vriendin wel. Misschien helpt het als je voor de afleiding tv gaat kijken, buiten iets doen of in ieder geval afleiding.
    Misschien frummel je dan niet meer aan je beugel met je tong en doet het wat minder pijn.
    Ik hoop dat het helpt :)


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Armastus schreef:
    Wat voor beugel heb je?

    Toen ik mijn beugel krijg vond ik het fijn om heel koud water te drinken. :Y)


    Slotjes.
    Koude melk was inderdaad ook heel fijn. Thanks!

    Ik heb er ook 4 of 5 jaar mee gezeten
    Het went vanzelf, na een tijdje wordt t grappig en aspirines hielpen niet bij mij, maar ik vermaakte me met mn tong tegen mn tanden omdat ze wat losser zitten
    denk maar zo: hoe meer pijn, hoe sneller zo goed staan (:
    tegen t schuren aan de binnenkant van je mond kan je van dat.. Was of zoiets op je beugel plakken, maar dat irriteerde ook vond ik.


    It's high noon.

    Eet geen loempia's. Vooral niet de eerste dag. Daar kreeg ik echt spijt van. :')
    Ik raad je aan om waterijsjes te eten en voor het slapengaan een paracetamol te nemen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    LogitG27 schreef:
    Ik heb er ook 4 of 5 jaar mee gezeten
    Het went vanzelf, na een tijdje wordt t grappig en aspirines hielpen niet bij mij, maar ik vermaakte me met mn tong tegen mn tanden omdat ze wat losser zitten
    denk maar zo: hoe meer pijn, hoe sneller zo goed staan (:
    tegen t schuren aan de binnenkant van je mond kan je van dat.. Was of zoiets op je beugel plakken, maar dat irriteerde ook vond ik.


    Ohhh gelukkig hoef ik 'm maar een jaar of anderhalf.
    Ja dat was heb ik ook gekregen. Ik had voor de beugel al een blaar op de binnenkant van mijn lip, dus op zich is dat wel fijn maar het helpt niet tegen de pijn in m'n tanden helaas :').

    Creaboek schreef:
    Ik heb zelf geen beugel maar mijn vriendin wel. Misschien helpt het als je voor de afleiding tv gaat kijken, buiten iets doen of in ieder geval afleiding.
    Misschien frummel je dan niet meer aan je beugel met je tong en doet het wat minder pijn.
    Ik hoop dat het helpt :)


    Dankjewel!

    Oh hehe wat ik me nu bedenk, eet niet al te harde dingen in het begin. Ook als het even goed gaat, je krijgt er spijt van.
    Ik heb iedere keer met een nieuwe beugel spinazie en aardappelpuree gegeten :Y) (Of iets anders waar je niet echt hoeft te kauwen kan ook)


    wat was dit ookalweer

    Gewoon niks hards eten de komende dagen. Ik had toch wel zeker een hele week pijn aan mijn tanden en mijn mama was dan nog zo stom geweest om een belegd broodje voor me mee te brengen de dag dat ik mijn beugel had. Alles behalve handig. Ik heb eigenlijk geen pilletjes genomen (of toch niet dat ik mij herinner), gewoon veel yoghurt en soep eten en dingen waar je niet te veel op moet kauwen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Toen ik een paar jaar geleden slotjes kreeg, besloten m'n ouders om pizza te eten. Dat was niet heel erg fijn. Maar ik was er gelukkig best snel van af (ook al staan een stuk of vier tanden nu nog schever dan dat ze stonden)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De orthodontist heeft me inderdaad gewaarschuwd voor hard eten, dus ik vraag wel aan m'n ouders of ze soep willen kopen voor het geval we iets gaan eten wat ik niet kan eten.
    Bedankt iedereen (:

    Pedrad schreef:
    De orthodontist heeft me inderdaad gewaarschuwd voor hard eten, dus ik vraag wel aan m'n ouders of ze soep willen kopen voor het geval we iets gaan eten wat ik niet kan eten.
    Bedankt iedereen (:


    Hehe nog een tip. (Alweer? Ja alweer)
    Ik at altijd pap. (Je weet wel, wat kleine kindjes en oudjes eten :') ) S'ochtends had ik er altijd meer last van en omdat dat warm is ging het nog iets beter :Y)
    En ik vind het gewoon lekker.


    wat was dit ookalweer

    Gewoon eventjes geduld hebben, over een paar dagen of een week doorzetten wordt de pijn minder. Bij mij deed het gelukkig niet zo'n pijn. Vooral niet veel harde dingen eten en wennen aan de pijn, want die ga je wel vaker krijgen, misschien dan wel in mindere mate. Het klinkt misschien hard, maar het is wel zo.

    Ik hou ook van pap!


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    De beste tip is al geven met dat je op moet passen voor hard eten, omdat dat gewoonweg niet fijn is. Verder hielp bij mij veel ijs en eigenlijk alles wat maar goed koud was, samen met genoeg afleiding. Ik moet er wel bijzeggen dat ik eigenlijk alleen de pijn heel erg in de nacht begon te voelen en verder eigenlijk niet heel erg.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik heb ook slotjes,
    Tegen de pijn een aspirientje.
    En voor de rest gewoon zachte dingen eten,
    Zoals roze koek, yoghurt en dat soort dingen.
    Succes x


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    ik heb mijn onderste beugel 1,5 jaar gehad en bovenste een jaar ..
    de eerste dag viel nog mee, maar de dag erna was nog het vervelendste
    verder gewoon koude dranken of thee of iets drinken was meestal wel fijn.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO