• Even een vraag. Ik moet voor school een verslag maken over modern imperialisme. Heb al veel gegoogled maar kom er niet echt uit.
    Wie weet een goed idee voor mijn verslag, moet een onvoldoende ophalen. Dus moet goed gaan scoren.
    Het moet over een land/kolonie gaan die bezet werd door een Europees land. Er moet in komen:
    Een kaart van het gekozen land
    Wanneer het bezet werd en door wie?
    Wat waren de belangrijkste grondstoffen van het land?
    Wanneer werd het land onafhankelijk?
    Welke problemen onstonden er na de onafhankelijkheid?
    En vijf plaatsjes/afbeeldingen
    en een bronnen lijst

    Wie o wie kan we op weg helpen?

    Gr Tinkerbel77

    Van zo'n beetje iedere vraag die je moet beantwoorden staan de antwoorden gewoon op wikipedia o.i.d (gewoon door blijven zoeken op google..). Dat kun je dus ook zelf opzoeken.. Desnoods laat je het daarna nog door iemand nakijken om te zien of het allemaal klopt, want om anderen nou al het werk te laten doen is ook niet de bedoeling lijkt me (:

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 17:49 ]

    Dit lijkt me allemaal niet zo moeilijk om te vinden op internet.
    Begin eens met zoeken op "Europese kolonies", dan krijg je waarschijnlijk wel een lijst, van bijvoorbeeld wikipedia, waaruit je een land kan kiezen.
    Ik raad je aan een land te kiezen waar je geïnteresseerd in bent of waar je al iets over weet, dan wordt de opdracht al leuker en makkelijker.
    De rest is daarna makkelijk te vinden.
    Succes!


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Heb je dit account puur aangemaakt om deze vraag te stellen? I.i.g. is hierboven al aangegeven wat je kan doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Over het algemeen waren de grootste Europese bezetters geloof ik: Engeland, Frankrijk en Spanje.
    Je kunt kijken welke koloniën zij hebben gehad en wat de reden daarvoor was. Een term die kan helpen met zoeken is: exploitatiekolonie. Dat betekent dat de kolonie voornamelijk werd gebruikt om grondstoffen te exporteren. De tegenhanger van exploitatiekolonie is namelijk vestigingskolonie. Die werden vooral gebruikt om te gaan wonen (zie: de Verenigde Staten).
    Succes! Nog even door googlen (:


    Hamartia

    zoek eens op welke periode dat is... misschien heb ik hier nog wat samenvattingen ofzo


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Bedankt voor de tips! ik liep erg vast met het googlen. Met deze tips ga ik verder googlen