• Toestemming
    Hallo Einmana,

    Bij deze heb je toestemming om te gaan beginnen aan je tekenwedstrijd. Je krijgt één week de tijd om je topic te openen en de wedstrijd te starten.

    Veel succes,
    Heimdall
    Moderator


    Hoi allemaal!

    Deze tekenwedstrijd zal anders dan normaal worden. Omdat enkel tekenen/schilderen behoorlijk beperkt is zullen deze opdrachten een stuk gewaagder zijn. dus denk goed na of je wel of niet mee wilt doen de kans is namelijk groot dat er veel tijd in gaat zitten. Om een kleine impressie te geven hoe de opdrachten er ongeveer uit zullen zien als ik alvast de eerste opdracht online zetten.Ik zoek overigens géén juryleden. Er mogen in totaal maximaal 10 mensen zich inschrijven.

    In totaal zullen er 5 opdrachten zijn. Niet elke opdracht zal overigens even uitgebreid zijn. Elke ronde duurt drie weken. Uitstel van één week kan aangevraagd worden. Levert iemand zonder goede rede te laat in, is het per dag 0,5 punt aftrek.

    Regels
    - Pleeg geen plagiaat
    - Houd je aan de opdracht
    - Heb respect voor andermans werk
    - Geen ruzie op wat voor manier ook
    - Vraag op tijd uitstel aan.

    Bij overtreding van de regels volgt diskwalificatie


    Prijzen

    1e Prijs - Een maand lang reclame van een creatie naar keuze op mijn profiel
    2e Prijs - Twee weken lang reclame van een creatie naar keuze op mijn profiel
    3e Prijs - Een week lang reclame van een creatie naar keuze op mijn profiel

    Wanneer er een gelijkspel is, zal de plek worden bepaald met nog een opdracht.

    Deelnemers: (GESLOTEN)
    -Anthroopos (Sven) OPDR1: INGELEVERD || OPDR2: INGELEVERD || OPDR: 3 INGELEVERD
    -Selection OPDR1: INGELEVERD || OPDR2: INGELEVERD || OPDR. 3 INGELEVERD

    Voor spek en bonen (OPEN)
    Voor spek en bonen geld dat je gewoon meedoet, maar dat je dan buiten de dealines om mag inleveren. Ik zal proberen om hier ook feedback op te geven. Je doet alleen niet mee met het winnen van de prijzen.
    - Raava (Marthe)

    De Story!

    De eerste opdracht

    DEADLINE: 7 JULI 2014 23:59


    Intens tekenen/schilderen

    Het verschil tussen een plaatje/schilderij of ander kunstwerk is de beleving ervan. Bij een goed schilderij heb je het gevoel alsof er iets tot leven komt. Je herkent iets wat met jou te maken heeft.
    Bij deze opdracht wil ik dat jullie een fysieke strijd aangaan waarbij de tekening of het schilderij een bijna echt te betreden ruimte en/of een bijna echt voelbaar lichaam wordt. Alsof je erin wilt knijpen of er in kunt verdwalen als in een echt landschap.

    Het leerdoel hiervan is het oefenen in procesmatig werken. Dat is het loslaten van een vastomlijnd idee, een vooral bepaald doel. Het gaat om het durven en kunnen reageren op dat wat het beeld (tekening/schilderij) je aan mogelijkheden biedt. Je oefent je associatief vermogen en leert het in te zetten in het schildersproces. Daarnaast oefen je in het werken met verschillende formaten; van klein naar groot.

    Het materiaal wat je gebruikt is verder vrij naar wat je zelf prettig vindt werken.

    Ik wil dat jullie allemaal een vrij gekozen beeld uitzoeken en dat hier in het topic (op via PB) naar me toe sturen. Dit beeld ga je als uitgangspunt nemen wat je gaat onderzoeken en op door gaat associëren en zo weer tot eigen beelden te komen. Het onderzoek richt zich vooral op het maken zelf; op een stroom van beelden waarbij het ene beeld uit het andere voortkomt en je steeds meer, bijna letterlijk, in het schilderij terecht komt. Let hierbij op de lijn, de kleur, de vorm, de ruimte, je handschrift en probeer al schilderend/tekenend te reageren op wat je even daarvoor hebt gemaakt.

    Ik wil dat je op een klein formaat (A4 ongeveer) ongeveer 5 schetsen maakt die met je uitgekozen beeld te maken hebben. Probeer niet langer te doen over een schets dan vijf minuten. Je hoeft niet de controle erover te behouden, het hoeft namelijk niet mooi te zijn. Juist door het snelle, onaffe, onverwachte en onuitgewerkte stuit je op verrassendere en oorspronkelijke beelden.

    Daarna wil ik dat je uit deze schetsen één kiest waar je op door gaat. Dit gaat het begin worden van één groot schilderij. Vanuit deze schets plak je tekens een nieuw vel erbij waarop je verder schildert of tekenend. OP deze manier heb je geen zicht op hoe groot het schilderij uiteindelijk wordt, welke vorm het krijgt, rechthoekig of veelhoekig en kun je eigenlijk alleen maar reageren op wat je daarvoor schildert hebt. Het is belangrijk dat je al het werk al schilderend/tekenend laat ontstaan.

    Dus even praktisch: Je begint klein (bijv. A4) en plakt hieraan vast weer een A4'tje. Als deze beide vol zijn plak je het dubbele daaraan vast. Zo wordt je schilderij telkens twee keer zo groot. Dit kan je doen met bijvoorbeeld tape of plakband. Probeer uiteindelijk je werk minimaal 1 bij 1 meter groot te laten zijn. Groter mag ook.

    Tips:
    -Probeer niet alles ''perfect'' te maken, het gaat om het proces en niet om het eindresultaat
    -Fotografeer je werk terwijl je bezig bent. Zo krijg je een goed overzicht van hoe iets ontstaat.
    -Als je besluit te schilderen, zorg er dan voor dat alles goed afgedekt is met kranten
    -Gebruik niet alleen verf of potloden maar ga op zoek in de natuur naar natuurlijke materialen waar je mee te werk kan gaan. Bijvoorbeeld modder of gras.

    Waar ik op beoordeel:
    Ik kijk vooral naar hoe je te werk bent gegaan. Daarom wil ik aan jullie vragen om alle schetsen/foto's die je hebt gemaakt ook bij je inzending mee te sturen. Ik let niet op verhoudingen of hoe goed of niet je kan tekenen. Het gaat mij erom dat je durft los te laten. Vooral originaliteit en creativiteit spelen een grote rol.


    Kijk zo moet het ongeveer:



    Je begint dus met nummer 1, daarop teken je iets als uitgangspunt van de 1 van de 5 schetsen die je hebt gemaakt. Als je nummer 1 af hebt plak je nummer twee daar aan vast en reageer je wat er op 1 is gebeurd. Je tekent er dus op door. Daarna nummer 3, enzovoorts

    Je hoeft niet per se iets te tekenen wat iets voorstelt. Je kan ook reageren op kleuren of vormen. Je kan het ook weer helemaal veranderen, dat is helemaal aan jou! Het gaat erom dat je niet van te voren verzint wat het gaat worden, maar dat je het laat ontstaan. Je kan bijvoorbeeld plakband, schaar, papier, boom etc. tekenen of schilderen, maar je kan ook vierkant, driehoek, ovaal, rondje maken. Of groen, geel, blauw, oranje. Of maak het nog spannender, zon, lucht en gras, maar dan geen gras tekenen, maar gras plakken op je papier! Echt gras! Maak het tastbaar! Doe iets geks! Alles mag! Hoe gekker hoe beter! Durf los te laten. Daar gaat het vooral om.




    De tweede opdracht

    DEADLINE: 9 AUGUSTUS 2014 23:59


    2D VS 3D

    Deze opdracht zal iets vrijer zijn dan de eerste opdracht, dus is de uitleg ook iets korter.
    Ik wil graag dat jullie de strijd aangaan met tweedimensionaal maar ook driedimensionaal werk. Vaak is het zo dat we ons alleen maar beperken op het tweedimensionale, terwijl driedimensionale net zo uitdagend, misschien zelfs uitdagender is. Ga daarom het gevecht met deze twee aan. Probeer het met elkaar te combineren. Op welke manier je dat doet ben je volledig vrij in. Zolang ik maar tweedimensionale aspecten als zowel driedimensionale aspecten in het beeld terug zie. Als voorbeeld kan je bijvoorbeeld op papier iets tekenen, en dit in actie laten komen in een driedimensionale kamer. Maar je kan ook in de tekening zelf iets veranderen. Dingen uitknippen, vervormen of driedimensionale voorwerpen erop plakken, verbinden… maak het zo gek als je zelf kan verzinnen!

    Tips:
    -In het formaat waarmee je werkt ben je volledig vrij in, maar probeer het niet al te priegel achtig te maken, dan maak je jezelf alleen maar gek! Maar het mag wel.
    -Zorg dat allebei de vormen (2D/3D) duidelijk herkenbaar zijn maar ook dat ze met elkaar te maken hebben, dat er een verbintenis te zien is.
    -Zorg voor een goede camera en maak eventueel meerdere foto’s, het is toegestaan om meerdere beelden van één werk in te leveren! Zo krijg je een goed overzicht van hoe iets eruit ziet.

    Waar ik op beoordeel:
    Net zoals de vorige opdracht kijk ik niet naar hoe goed je iets kan maken, maar hoe het beeld tot leven komt. Ik wil echt een verbintenis zien tussen het tweedimensionale en het driedimensionale. Probeer origineel en creatief te zijn in wat je ook doet. Het maakt me niet uit wat voor een thema je kiest, maar hoe het thema tot leven komt.
    Veel succes!

    Voorbeeld:



    De derde opdracht

    DEADLINE: 18 SEPTEMBER 2014 23:59


    Beeldgedicht:

    In deze opdracht staat het maken van een collage/assemblage naar aanleiding van jouw eigen associaties centraal.

    De zogenaamde collage- of assemblagetechniek wordt vaak gebruikt als snelle methode om ideeën en vormen uit verschillende werelden met elkaar te vereneigens tot een nieuwe, eigen ‘wereld’. Bij een collage wordt, zoals de meeste van jullie denk ik wel weten, voornamelijk gebruik gemaakt van gescheurde, geknipte stukken papier uit tijdschriften, kranten, tekeningen of foto’s die weer op een andere ondergrond worden geplakt. Bij een assemblage worden ook verschillende onderdelen samen gevoegd, maar hierbij gaat het om een verzameling van zowel 2- als 3-dimensionale materialen en voorwerpen.

    Wat belangrijk is om te weten, is dat een collage niet alleen een dialoog tussen verschillende werelden is die je bij en over elkaar heen plakt, maar ook een dialoog tussen verschillende materialen. Voel je dus vrij om ongebruikelijke materialen te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan aardappelschillen, stukjes stof, of de bast van een boom.

    De opdracht die ik jullie geef gaat als volgt:

    Stap 1: Ik wil dat jullie een gedicht uitkiezen dat jullie aanspreekt. Voeg deze toe in je uiteindelijke inzending. Het gedicht hoeven jullie niet te begrijpen, want daar gaat het in feite niet om. Ga bij het gedicht associëren. Maak een mindmap op papier en pak verschillende woorden/begrippen uit het gedicht die je aanspreken en ga daar op door. Voeg de mindmap ook toe aan je inzending.

    Stap 2: Maak naar aanleiding van je mindmap een aantal tekeningen of schetsen met verf/krijt, zwart-wit, kleur… na aanleiding van je associaties. Zorg ervoor dat je werk afwisseling heeft. Experimenteer. Je tekeningen hoeven niet perfect te zijn.

    Stap 3: Nu wil ik dat jullie kan knippen en scheuren in de tekeningen zodat er fragmenten uit de tekening worden gehaald die met andere tekeningen weer gecombineerd kunnen worden. Het is toegestaan om eventueel de collage aan te vullen met nog ander meegebracht materiaal zoals tijdschriften of kranten. Maar voel je ook vrij om ongebruikelijke materialen te gebruiken. Ook wil ik dat jullie tijdens het maken van de collage associatief te werk gaan. Ga niet zoeken naar een betekenis, verhaal of symboliek, maar kijk naar inhoudelijke gronden in je werk. (waar doen vormen/beelden je aan denken?)

    Tips:
    -In het formaat dat je gebruikt ben je volledig vrij. Maar ik raad aan om vrij groot te werken.
    -Gebruik ongebruikelijke (3D) materialen, zorg ervoor dat je werk het woord assemblage waard is!
    -Probeer je perfectionisme los te laten. De tekeningen die je maakt bij stap 2 hoeven niet mooi te zijn of te kloppen, uiteindelijk ga je ze toch weer verwerken in een ander beeld.
    -Experimenteer! Wees niet bang om fouten te maken!
    -Fotografeer je werk in wording en voeg deze foto’s ook toe aan je inzending!

    Waar ik op beoordeel:
    Ik kijk vooral naar hoe je te werk bent gegaan, ik hoef geen specifieke betekenis of symboliek terug te zien in je werk, maar ik wil zien of je durft uit te stappen in het onbekende. Durf jij je tekeningen te scheuren en weer opnieuw een leven in te blazen? Durf je gewaagde materialen te gebruiken? Ik kijk ook naar de manier hoe je associeert en hoe het werk zo in elkaar over loopt.

    Veel succes!


    De vierde opdracht

    DEADLINE: 04 NOVEMBER 2014 23:59


    Opdracht 4: Event:

    Deze opdracht heeft als doel om niet je inspiratie van binnenuit te halen, maar van buitenaf. Het bijzondere leren zien in iets gewoons.
    Een creatieve handeling kenmerkt niet alleen een geestelijke maar ook een lichamelijke vorm van ‘’denken.’’ Dat houdt in dat we onze inspiratie gaan halen uit de dingen die we om ons heen zien, en niet die van alleen maar van binnen beleven. Dit gebruiken als werkwijze kan in het begin beangstigend lijken, omdat wij vaak van jongs af aan gewend zijn aan de directe regie van ons eigen verstand. Zie deze opdracht daarom als training om opnieuw uit je comfort zone te stappen.

    De opdracht stap voor stap:
    1: Maak een lijst met minsten twintig alledaagse gebeurtenissen. Denk aan geluiden, handelingen, bewegingen en gebaren. Zorg dat je bewust wordt van de meest alledaagse dingen. Voeg dit toe aan je uiteindelijke inzending

    2:Ga naar buiten toe! Wandel door de straten heen om indrukken, spullen, bewegingen en ideeën op te doen. Je hoeft hiervoor niet per se naar een bijzondere plek toe te gaan. Het mag gewoon bij jou in de buurt. Maak foto’s, kleine schetsen of schrijf iets op van wat je allemaal opvalt aan je omgeving. Bewaar ook deze dingen goed, want hoe meer beeldmateriaal je meestuurt in je uiteindelijke inzending, hoe beter!

    3:Nu ga je met alle informatie die je hebt verzameld één geheel maken. Hoe je dit doet, ben je volledig vrij in. Je mag je foto’s of schetsen erin verwerken, maar je mag er ook weer door op associëren. (denk aan de eerste opdracht) Officieel is dit een tekenwedstrijd, maar je mag er ook voor kiezen om een 3D beeld te maken, film, foto/collage een performance of iets heel anders van te maken.

    Waar ik op beoordeel:
    Ik kijk heel erg naar het proces. Ik wil graag goed kunnen zien hoe je te werk bent gegaan, wat je begin- en wat je eindstadium is. Maar zeker ook wat er allemaal tussenin is gebeurd! Zorg er daarom voor dat je veel tussenfoto’s/schetsen/verslagjes maakt. Het is een hele vrije opdracht, wat het uiteindelijk wordt is aan jou. Jij mag er ook voor kiezen of je er wel of geen betekenis aan je kunstwerk geeft, of het wel of niet abstract is enzovoorts. Dat maakt niet zoveel uit. Maar vooral hoe het proces is gegaan vind ik erg belangrijk.
    Voor de rest kijk ik naar creativiteit en originaliteit.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2014 - 14:35 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Lithos schreef:
    (...)

    Vind je tekenen niet leuk? Omg ik hou van dat vak en ook van muziek! Ik sta voor beiden ook het hoogst, een 9 en een 9,5 ofzo dus ja en voor de rest zevens dus een klein verschil :')


    Tekenen bij mij op school is vreselijk.
    Ik had een heel mooi werkje gemaakt. Een 7.
    Een vriendin van mij (z'n lievelingetje) had die van haar verpest (ik had hem geprobeerd beter te maken, al zag je wel duidelijk mijn schilderstijl er in), ze kreeg een 8,5!
    Dan nog iets. Ik deed precies zoals in de opgaven stond. Een 7. Zij deed het ook. Een 8.

    Ze maakte op precies dezelfde manier een paar poppetjes voor een paar anderen (die geen zin hadden). Zij kreeg een 8,5. Die anderen kregen een 7.
    Verder zei m'n lerares van vorig jaar altijd "wauw, wat mooi! Goedzo!" Een 6.
    Die van dit jaar.
    "Ja, dit kan beter, dat kan beter. WAT HEB JE HIER GEDAAN????"
    Kon geen compliment van af.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Unsullied schreef:
    (...)

    Tekenen bij mij op school is vreselijk.
    Ik had een heel mooi werkje gemaakt. Een 7.
    Een vriendin van mij (z'n lievelingetje) had die van haar verpest (ik had hem geprobeerd beter te maken, al zag je wel duidelijk mijn schilderstijl er in), ze kreeg een 8,5!
    Dan nog iets. Ik deed precies zoals in de opgaven stond. Een 7. Zij deed het ook. Een 8.

    Ze maakte op precies dezelfde manier een paar poppetjes voor een paar anderen (die geen zin hadden). Zij kreeg een 8,5. Die anderen kregen een 7.
    Verder zei m'n lerares van vorig jaar altijd "wauw, wat mooi! Goedzo!" Een 6.
    Die van dit jaar.
    "Ja, dit kan beter, dat kan beter. WAT HEB JE HIER GEDAAN????"
    Kon geen compliment van af.


    Ahwww dus er zijn ook stomme tekenleraren in A'dam :$.
    Mijne is half nee correctie: TOTAAL gestoord maar wel heel chill. Hij geeft niks om cijfers dus stel jeverpest je tekening dan krijg je een zeven mar voor de rest. Geeft hij achten en vindt hij het echt mooi negens en stuff. Toch heeft een jongen in mijn klas het voor elkaar gekregen een één te staan voor tekenen: LIKE WHATTT?


    I just caught the wave in your eyes

    Unsullied schreef:
    (...)

    Tekenen bij mij op school is vreselijk.
    Ik had een heel mooi werkje gemaakt. Een 7.
    Een vriendin van mij (z'n lievelingetje) had die van haar verpest (ik had hem geprobeerd beter te maken, al zag je wel duidelijk mijn schilderstijl er in), ze kreeg een 8,5!
    Dan nog iets. Ik deed precies zoals in de opgaven stond. Een 7. Zij deed het ook. Een 8.

    Ze maakte op precies dezelfde manier een paar poppetjes voor een paar anderen (die geen zin hadden). Zij kreeg een 8,5. Die anderen kregen een 7.
    Verder zei m'n lerares van vorig jaar altijd "wauw, wat mooi! Goedzo!" Een 6.
    Die van dit jaar.
    "Ja, dit kan beter, dat kan beter. WAT HEB JE HIER GEDAAN????"
    Kon geen compliment van af.


    Mijn eerste leerkracht plastische opvoeding was zo. :') Die van dit jaar was echt geweldig, maar ik was duidelijk haar lievelingetje. :x

    Mijn tekenleerkracht in de tekenschool van twee jaar geleden was ook fantastisch. Bij hem heb ik zoveel bijgeleerd. *-* I kinda miss 'm tho.


    help

    -

    [ bericht aangepast op 20 juni 2014 - 22:07 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Oke ik heb over beide tekeingen maar 5 minuten gedaan en vind ze ook niet mooi maar het zijn dus alvast twee van de vijf voorschetsen


    I just caught the wave in your eyes

    Oké, ik heb het even doorgelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk of mensen nog vragen hebben of dat ze al zijn beantwoord. Dus stel ze nog even één keer, als je het antwoord nog niet hebt, dan ga ik ze beantwoorden. (: (Stom slaaphoofd van mij, haha)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Unsullied schreef:
    Moet je het zo doen:
    Door tekenen op andere blaadjes aan 1 figuur



    of

    door tekenen maar op elk blaadje een andere tekening terwijl het toch in elkaar doorloopt. (Beetje veel blaadjes erop getekend, whoops.)





    Dit zijn maar voorbeelden hoor :P
    Als het anders moet, kan iemand daar dan ook een voorbeeldje van geven? Dan snap ik het denk ik beter.
    En dan graag ook dat het duidelijk te zien is wat je bedoelt. Dus net als ik op een blaadje in het klein tekenen....


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Het moet zoals nummer twee. Je maakt dus een doorlopende tekening. Het wordt dus niet één plaatje wat je van te voren bedenkt, maar het wordt geleidelijk aan één geheel.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    Het moet zoals nummer twee. Je maakt dus een doorlopende tekening. Het wordt dus niet één plaatje wat je van te voren bedenkt, maar het wordt geleidelijk aan één geheel.


    Okii ^^
    Dacht ik al, maar ik wilde het toch nog even zeker weten ;)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Einmana schreef:
    Oké, ik heb het even doorgelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk of mensen nog vragen hebben of dat ze al zijn beantwoord. Dus stel ze nog even één keer, als je het antwoord nog niet hebt, dan ga ik ze beantwoorden. (: (Stom slaaphoofd van mij, haha)


    1. Mag je ook een beeld nemen, dat 5 keer schetsen, en een schets dan uit werken? Of moet je echt een beeld nemen en daar dan dingen van afleiden en er echt iets anders van maken?

    2. Mag je het ook later pas inkleuren?

    3. Moet je per se helemaal inkleuren, of mag je ook gek doen en sommige stukken oningekleurd houden?

    4. Dus de schets die je (van de 5 schetsen) uitkiest, moet je opnieuw tekenen, maar dan groter?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    (...)

    1. Mag je ook een beeld nemen, dat 5 keer schetsen, en een schets dan uit werken? Of moet je echt een beeld nemen en daar dan dingen van afleiden en er echt iets anders van maken?

    2. Mag je het ook later pas inkleuren?

    3. Moet je per se helemaal inkleuren, of mag je ook gek doen en sommige stukken oningekleurd houden?

    4. Dus de schets die je (van de 5 schetsen) uitkiest, moet je opnieuw tekenen, maar dan groter?


    1. Je kiest een beeld uit, daar maak je vijf schetsen van. Een van die schetsen kies je uit en wordt het begin van het eerste stuk van je schilderij. Dus die ga je dan uitwerken. Het hoeft niet per se iets anders te worden, maar dat mag wel.

    2. Ja, dat mag. Je hoeft het ook niet per se in te kleuren, het mag ook zwart wit zijn. Maar laat totaalbeeld geleidelijk ontstaan.

    3.Dat is helemaal aan jou. Inkleuren is niet noodzakelijk. Je mag zelfs dingen op je schilderij plakken, of dingen eruit scheuren... Maakt allemaal niet uit!

    4.Nee, die schets moet je niet opnieuw tekenen. Je neemt die schets als eerste A4 van je schilderij. Daar plak je dan een ander A4'tje aan vast en zo teken je door.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    (...)

    1. Je kiest een beeld uit, daar maak je vijf schetsen van. Een van die schetsen kies je uit en wordt het begin van het eerste stuk van je schilderij. Dus die ga je dan uitwerken. Het hoeft niet per se iets anders te worden, maar dat mag wel.

    2. Ja, dat mag. Je hoeft het ook niet per se in te kleuren, het mag ook zwart wit zijn. Maar laat totaalbeeld geleidelijk ontstaan.

    3.Dat is helemaal aan jou. Inkleuren is niet noodzakelijk. Je mag zelfs dingen op je schilderij plakken, of dingen eruit scheuren... Maakt allemaal niet uit!

    4.Nee, die schets moet je niet opnieuw tekenen. Je neemt die schets als eerste A4 van je schilderij. Daar plak je dan een ander A4'tje aan vast en zo teken je door.

    Ah, ok. Maar nu heb ik nog een vraag.
    - Moet de eerste schets ongeveer het hele A4 innemen, of mag het ook een klein schetsje (dat ongeveer een tiende inneemt) zijn om vervolgens de rest van het A4 weer met andere dingen in te vullen?
    En mag je ook de schetsen op één blaadje maken om vervolgens er eentje uit te knippen en op het eerste A4 te plakken?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2014 - 13:38 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    (...)
    Ah, ok. Maar nu heb ik nog een vraag.
    - Moet de eerste schets ongeveer het hele A4 innemen, of mag het ook een klein schetsje (dat ongeveer een tiende inneemt) zijn om vervolgens de rest van het A4 weer met andere dingen in te vullen?
    En mag je ook de schetsen op één blaadje maken om vervolgens er eentje uit te knippen en op het eerste A4 te plakken?


    Ja, dat mag!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Mensen, nog één ding! Vergeet niet je werk regelmatig te fotograferen als je bezig bent. Voeg deze foto's ook toe aan je uiteindelijk inzending. Dat neem ik namelijk mee in je beoordeling!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    Mensen, nog één ding! Vergeet niet je werk regelmatig te fotograferen als je bezig bent. Voeg deze foto's ook toe aan je uiteindelijk inzending. Dat neem ik namelijk mee in je beoordeling!

    Dan moet ik wel eerst even mijn iPad zien te vinden, hehe.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…