• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:25 ]

    Als ik jou was, zou ik een ruimte zoeken om te leren, waar geen laptop/mobiel/computer/tv is om je af te leiden. En veel succes met leren!


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Lol, ik ben net van mijn toetsweek af en vlak ervoor ontdekte ik Orphan Black. I feel your pain. x'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Stop alle dingen die je afleiden in een doos! Ik dacht eerst ook 'yeah right', maar dat werkte bij mij echt. Zet de doos dan nog bij voorkeur in een andere kamer en de neiging om je laptop open te klappen wordt veel minder. Oh, en ga buiten leren, zelfs als het helemaal niet zo warm is. Ik heb de afgelopen dagen buiten gezeten met twee truien aan, maar dat doet echt wonderen voor je concentratie. En buiten hebben wij geen wifi, dus het enige wat ik dan kan openen zijn mijn powerpoints :]

    Maar ik herken het heel erg hoor! Ik ontdekt altijd tijdens de blok/examens een nieuwe serie, of een boek, of een verslavende site, of ik krijg een gigantische crush op iemand. En dan is het heel moeilijk om gemotiveerd aan de slag te gaan, zeker als je weet dat het jaar gaat mislukken (zoals bij mij) of als je eigenlijk in een te moeilijk niveau zit (zoals jij). Succes!


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Ik leer via de laptop en dan is de verleiding groot. =P

    Maar de beste tip is toch nog steeds om aan een lege bureau te leren met alleen maar je boeken/samenvatting van dat vak. Laptop weg, muziek weg, gsm weg,...

    Ik had vorig semester veel moeite met series kunnen afzetten. Mijn oplossing was toen: 2u goed doorwerken en dan een aflevering kijken als beloning/ontspanning. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Leda schreef:
    (...)

    "Zo moeilijk is school nou ook weer niet."
    Ik heb al het hele jaar moeite met school omdat ik op een veel te hoog niveau zit. Wanneer er iets uitgelegd wordt begrijp ik het pas meestal na een paar weken. Heb zo'n intellegentietest moeten nemen en daar kwam uit dat ik ongeveer op vmbo-havo niveau zit terwijl ik op vwo zit. Ach ja, vwo moet dan niet moeilijk zijn voor mij, toch? Een 7,5 halen voor wiskunde om over te kunnen gaan, dat moet ook wel lukken. Want ja, vwo is zóóó makkelijk.
    En nee, ik heb het niet luxe en ik krijg zelden iets van mijn ouders omdat ze vinden dat ik alles zelf moet doen. Ik krijg geen zakgeld, kleedgeld etc. Ik mag dus al blij zijn dat ik zoiets krijg en mijn ouders doen dit puur omdat ze niet willen dat ik een niveau lager ga omdat ze weten dat ik hier heel graag naartoe wil.


    Respect dat je tot nu toe nog steeds op vwo zit! Dat zou ik dus echt niet willen als ik in jouw situatie zou zitten, is het niet vreselijk vermoeiend om constant zo boven je eigenlijke niveau te moeten presteren?
    Succes in ieder geval! (;


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Mundane schreef:
    (...)

    Respect dat je tot nu toe nog steeds op vwo zit! Dat zou ik dus echt niet willen als ik in jouw situatie zou zitten, is het niet vreselijk vermoeiend om constant zo boven je eigenlijke niveau te moeten presteren?
    Succes in ieder geval! (;


    Ik wilde ook niet op vwo blijven maar mijn ouders vonden dat ik op vwo moest blijven 'omdat je de eerste drie jaar ook gewoon overgegaan bent' (ook al ben ik al elk jaar bijna blijven zitten). En het is echt hartstikke vermoeiend want ik begrijp nauwelijks iets wanneer het voor het eerst uitgelegd wordt en dan moet ik zelf weer achter alles en iedereen aangaan om het proberen te begrijpen. En als het nog een keer uitgelegd wordt begrijp ik het meestal nog steeds niet :') Ik begrijp het meestal pas máánden later.

    Ik heb echt zo een enorm motivatie probleem ;s Had gisteren mijn laatstee examen, om 10 uur sochteds. Ik ben de avond ervoor pas begonnen om half 11 savonds dus letterlijk geleerd tot 6 die ochtend, en dan een half uurtje gelegen om verder te kunnen leren o.o


    effort never betrays you

    hmmm ik ga wss naar mbo 3. Motivatie? Ik wil mensen helpen.

    In de vakantie ga ik werken zodat ik mijn basgitaar kan kopen :D


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."