• Hai!

    Ik ben Sam en ik hou van koken. Zo erg dat je me uit de keuken moet slaan wanneer ik er eenmaal in sta *.*

    Mijn grootste uitdagingen zijn vegetarisch koken of zo gezond mogelijk met zo min mogelijk rare toevoegingen in pakjes waarvan niemand precies weet wat ze doen, maar waarvan we heimelijk allemaal wel overtuigd zijn dat ze niet goed voor je zijn.

    Dit topic is een oproep aan alle hobbykoks die ondanks in de fik gevlogen bakpapier, mislukte veganistische cupcakes of protesterende inductieplaten door blijven vechten, op zoek naar nieuwe uitdagingen in de kunst dat koken heet!

    Hier kunnen we ervaringen delen, mislukkingen en overwinningen!

    Dagboek van een wannabekok. Nieuwe uitdaging: ossenstaartsoep. 21 juni 2014:

    Vandaag waag ik me aan een nieuwe uitdaging: ossenstaartsoep. Dat ging niet van een leien dakje, want het cruciale ingredient - drie keer raden, de ossenstaart - was niet verkrijgbaar bij de slager vanwege een defecte vriezer. Uiteindelijk een supermarkt in gelopen, waar ik werd geconfronteerd met een ossenstaartloos vleesschap. Vervolgens een jongeman gevraagd, die niet wist dat je ossenstaartsoep daadwerkelijk zelf kon maken en me zonder blikken of blozen naar de Unox kant-en-klare soepen leidde. Mocht ik daarmee aanzetten, werd ik tegen de muur gezet en afgemaakt door een executiepeloton. Uiteindelijk een ander personeelslid dat me te hulp schoot en zowaar 800 gram verse ossenstaart voor me afsneed.
    Zodoende met goede moed naar huis en het recept nog eens doorlezen. Mijn opa hield er een iets andere methode op na en uiteindelijk heb ik een middenweg gevonden die hopelijk tot eeuwige roem zal leiden.