• Hai!

    Ik ben Sam en ik hou van koken. Zo erg dat je me uit de keuken moet slaan wanneer ik er eenmaal in sta *.*

    Mijn grootste uitdagingen zijn vegetarisch koken of zo gezond mogelijk met zo min mogelijk rare toevoegingen in pakjes waarvan niemand precies weet wat ze doen, maar waarvan we heimelijk allemaal wel overtuigd zijn dat ze niet goed voor je zijn.

    Dit topic is een oproep aan alle hobbykoks die ondanks in de fik gevlogen bakpapier, mislukte veganistische cupcakes of protesterende inductieplaten door blijven vechten, op zoek naar nieuwe uitdagingen in de kunst dat koken heet!

    Hier kunnen we ervaringen delen, mislukkingen en overwinningen!

    Dagboek van een wannabekok. Nieuwe uitdaging: ossenstaartsoep. 21 juni 2014:

    Vandaag waag ik me aan een nieuwe uitdaging: ossenstaartsoep. Dat ging niet van een leien dakje, want het cruciale ingredient - drie keer raden, de ossenstaart - was niet verkrijgbaar bij de slager vanwege een defecte vriezer. Uiteindelijk een supermarkt in gelopen, waar ik werd geconfronteerd met een ossenstaartloos vleesschap. Vervolgens een jongeman gevraagd, die niet wist dat je ossenstaartsoep daadwerkelijk zelf kon maken en me zonder blikken of blozen naar de Unox kant-en-klare soepen leidde. Mocht ik daarmee aanzetten, werd ik tegen de muur gezet en afgemaakt door een executiepeloton. Uiteindelijk een ander personeelslid dat me te hulp schoot en zowaar 800 gram verse ossenstaart voor me afsneed.
    Zodoende met goede moed naar huis en het recept nog eens doorlezen. Mijn opa hield er een iets andere methode op na en uiteindelijk heb ik een middenweg gevonden die hopelijk tot eeuwige roem zal leiden.
    Na het aanbraden van de ossenstaart, ui en uiteindelijk tomatenpuree, staat de soep inmiddels zachtjes te trekken op een lage stand. De reuk is goed, de kleur is goed, nu nog hopen op een goede smaak. Na het trekken de bouillon nog eens goed zeven door een zakdoek, groente eruit mikken, ossenstaart ontleden en op zetten. Dan madeira er doorheen en duimen dat de muur en het executiepeloton me bespaard blijven.


    Deel hier ervaringen en tips!

    De Flikker alles door mekaar pasta :D.
    Pasta + mais + paprika + prei + cashewnoten + tijm + peterselie = PROFIT.

    - Sam.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2014 - 14:48 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Volgens mij is hier iets fout gegaan.. x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    dfhjk
    - dis was a test.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2014 - 11:37 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Yoda schreef:
    Volgens mij is hier iets fout gegaan.. x]

    Yes XD. Nu nog?


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind het zo leuk geschreven. (:
    Ik kook niet veel, omdat ik nog bij mijn moeder aan het leren ben, maar ik wil er wel werk van maken. Ik wil niet eindigen met afhaalmaaltijden en Unox soep uit de schappen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hashirama schreef:
    (...)
    Yes XD. Nu nog?


    Nee, nu is het goed! :Y)

    En ik zit gelukkig meteen goed in dit topic, want ik hou van koken :Y) En bakken. Vooral heel erg van bakken. Ik wil binnenkort een drakentaart gaan maken, maar ik moet me nog bedenken waarvoor ik dat ga doen. Want het gaat waarschijnlijk een megataart worden en die kan ik niet fatsoenlijk zonder reden gaan staan bakken ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik denk dat er een fout in de datum zit, haha. Het is vandaag de 21ste, niet de 26ste. :Y)
    Maar erg leuk geschreven! Ik hou opzich wel van koken, ik help regelmatig in de keuken. :'D

    ^ah crap XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    ik heb meer een passie voor bakken dan koken maar als ik kook, is meer japans-ish, aziatisch-ish buitenlands-ish ;D


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Leeeeuk! Het gaat bij mij ook niet altijd even goed, maar ik vind het leuk om in de keuken te staan. :Y)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Yokubo schreef:
    ik heb meer een passie voor bakken dan koken maar als ik kook, is meer japans-ish, aziatisch-ish buitenlands-ish ;D

    Oehh nice! Moet ook nog een keer sushi maken, maar het is er nooit van gekomen.
    De beste keuken vind ik tot nu toe de mediterraanse. Turkse dolma, kofte, tzatziki en menemen (of hoe je 't ook schrijft) zijn dingen waar ik me echt mee kan vol vreten. En natuurlijk manti met chilivlokken *.*
    Ik heb in Griekenland geleefd op Griekse salade en brood en na een week was ik er nog niet klaar mee.
    Een voordeel: de tomaten daar zijn twintig keer beter en smaakvoller dan hier, dus dat draagt er ook aan bij.
    Plus, een tip voor mensen die preischotel maken: zet er Turkse yoghurt bij. Dat heb ik geleerd van de Turken en het is naar mijn mening echt een aanrader.
    Plus: honing! Honing doet goed, waar je het ook in flikkert.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2014 - 12:25 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn moeder laat mij dus echt niet de keuken in, bang dat alles in de fik vliegt wat ik aanraak, haha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Oehh nice! Moet ook nog een keer sushi maken, maar het is er nooit van gekomen.
    De beste keuken vind ik tot nu toe de mediterraanse. Turkse dolma, kofte, tzatziki en menemen (of hoe je 't ook schrijft) zijn dingen waar ik me echt mee kan vol vreten. En natuurlijk manti met chilivlokken *.*
    Ik heb in Griekenland geleefd op Griekse salade en brood en na een week was ik er nog niet klaar mee.
    Een voordeel: de tomaten daar zijn twintig keer beter en smaakvoller dan hier, dus dat draagt er ook aan bij.
    Plus, een tip voor mensen die preischotel maken: zet er Turkse yoghurt bij. Dat heb ik geleerd van de Turken en het is naar mijn mening echt een aanrader.
    Plus: honing! Honing doet goed, waar je het ook in flikkert.



    dat is ook zo van honing! heb ik geleert van griekenland op vakantie! Ik heb ook het heilig recept van Mousakka:9~

    Ik ben ook nooit toegekomen aan sushi maken :(


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hashirama schreef:
    (...)
    Oehh nice! Moet ook nog een keer sushi maken, maar het is er nooit van gekomen.
    De beste keuken vind ik tot nu toe de mediterraanse. Turkse dolma, kofte, tzatziki en menemen (of hoe je 't ook schrijft) zijn dingen waar ik me echt mee kan vol vreten. En natuurlijk manti met chilivlokken *.*
    Ik heb in Griekenland geleefd op Griekse salade en brood en na een week was ik er nog niet klaar mee.
    Een voordeel: de tomaten daar zijn twintig keer beter en smaakvoller dan hier, dus dat draagt er ook aan bij.
    Plus, een tip voor mensen die preischotel maken: zet er Turkse yoghurt bij. Dat heb ik geleerd van de Turken en het is naar mijn mening echt een aanrader.
    Plus: honing! Honing doet goed, waar je het ook in flikkert.

    Ooohh ik maak ook heel vaak menemen, een van de weinige dingen die ik kan koken haha
    Het is zooo lekker ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Zie, ik ga in het najaar op kot en ik ben op zoek naar makkelijke een persoonsgerechten die vegetarisch zijn. (:
    Maar wat is verder het doel van het topic? Gerechten plaatsen of meer zo kookervaringen plaatsen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh ossenstaartsoep is zo lekker^^
    Het laatste wat ik heb gemaakt was appeltaart!! Maar dat vind ik nog niet heel erg moelijk ofzo.
    (Of gewoon gekookt met behulp van knorpakken (A))
    Ik wil nog eens gewoon een bijzonder recept uit een kookboek proberen^^

    [ bericht aangepast op 21 juni 2014 - 14:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.