• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    † Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato schudde lichtjes zijn hoofd. Hij keek haar vol medelijden aan en streelde haar haren.
    'Schat...' Hij zuchtte zacht. 'Haliae is dood. Ze is hier niet meer. Echt niet.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ze is er ook niet meer, maar haar geest wel. Echt waar, en het verklaart ook Baiels vreemde gedrag van de laatste tijd. Hij schonk geen aandacht aan Emily en zijn kinderen, en hij heeft hen zelfs verlaten. Dat zou Baiel nooit gedaan hebben, want hij was dol op zijn gezin. Het was een alien, of wat dan ook! Ik weet niet hoe ik dit tegen Emily moet vertellen,' zei ze wanhopig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Baiel gedroeg zich vreemd, omdat hij bijna dood was, lieverd. Dat heeft een hoop in hem veranderd. En Haliae is dood. Hoe kan zij nou weten wat er allemaal is voorgevallen?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dat weet zij niet, maar ik wel,' zei Cordelia. 'Waarom zou je je vrouw en kinderen in de steek laten als je bijna dood bent geweest? Jij kent Baiel ook. Hij zou nooit Emily in de steek laten. Dat zou hij ook niet kunnen. Niet echt. Hij was een nereïde en hij zou voor altijd gevoelens voor haar houden. En ik weet hoe sterk zijn gevoelens voor haar waren. Dat kon je al zien in zijn ogen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat hij maar één keer verliefd kon worden, wil niet zeggen dat dat niet over kan gaan.'
    Kato stondop om wat te drinken in te schenken. ''Geesten bestaan niet, dus ze kunnen ook niets weten.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hij glimlachte een beetje ongemakkelijk en stapte ongevraagd de drempel over. Zijn ogen ontmoetten die van haar zodra hij binnen stond en hij slaagde er in om niet weg te kijken. Venomis wist niet veel van beleefdheden af, maar hij wist dat ze het niet goed op zou nemen als hij haar niet in de ogen zou kijken. Hij deed het ook deels om zichzelf in te prenten dat hij dit moest doen.
    'Hoe lang ben je al terug?' vroeg hij om het gesprek maar een beetje in te leiden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik dacht ook dat ze niet bestonden, tot ik Haliae zag. Waarom geloof je me niet als ik dit zeg? Denk je soms dat ik gek ben, of dat ik dit verzin?' vroeg ze zacht. 'Ik heb haar gezien. Echt waar.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wat wil je dat ik zeg?' vroeg Kato. 'Je vraagt van me om maar even klakkeloos aan te nemen dat een geest je verteld dat een buitenaards wezen Baiel heeft gedood om zijn plaats in ons leven in te nemen? Daar moet ik toch op zijn minst over nadenken, voor ik überhaupt besluit of ik dit verhaal waanzinnig vind of dat ik denk dat je liegt.'

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 22:13 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik lieg niet! Zoiets zou ik nooit verzinnen. Ik had ook wel kunnen weten dat jij aan me zou twijfelen. Ook als je erover nadenkt zul je het niet geloven.' Ze draaide haar gezicht weg. 'Ik zou niet aan je twijfelen als je me zoiets vertelde. Wie zou zoiets namelijk verzinnen,' mompelde ze. 'Ik wou dat je me geloofde.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ~

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 22:42 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    -

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 22:41 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik zeg niet dat je dit verzint...' Hij wist niet wat hij dan wel met zijn woorden bedoelde, want hij wilde ook niet toegeven dat hij inderdaad dacht dat ze waanzinnig aan het worden was. Of op zijn minst een beetje. Misschien had ze gewoon rust nodig... Liae was veel wakker, het was druk met Nykin. HUn leven draaide enkel om de kinderen.
    'Ik ben jou niet, Cordelia. Ik wil je wel geloven, maar dit is te absurd. Dat moet je zelf ook wel inzien. Ik kan dat niet zomaar accepteren.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia sloeg haar ogen ten hemel. 'Of jij me nu gelooft of niet, ik moet het hoe dan ook tegen Emily vertellen.' Ze tilde Nykin op toen hij zijn pootjes tegen haar benen drukte en aaide zijn bruine vacht.
    'Ik weet alleen niet hoe.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Waarom?' vroeg Kato. 'Stel... Heel misschien is het waar... Wat heeft ze er dan aan? Baiel kom toch nooit meer terug.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Zou jij niet willen weten of ik dood was?' vroeg Cordelia. 'Ik zou dat namelijk wel willen weten. Het zal een klap zijn, maar ze kan het misschien wel een plek geven. Waarom zou je haar in de waan laten dat hij haar verlaten heeft als het niet zo is?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?