• Ik wil dit even opschrijven om mijn gevoelens eruit te krijgen. Niemand hoeft hierop te reageren, want het is waarschijnlijk oninteressant of irritant om te lezen. Maar ik wil er gewoon niet meer mee rondlopen.

    Ik ben geslaagd en daar ben ik echt super blij mee! Deze week is de diploma uitreiking en kennissen en vrienden van mijn moeder hebben een soort van zichzelf uit zitten nodigen daarvoor. Ik vind dat op zich niet erg, want het is hartstikke lief dat ze tijd vrij maken om te komen! Maar ik heb mijn moeder al 1000 keer verteld dat ik van school maar drie mensen mag meenemen. Vandaag werd ze boos toen ik het weer zei. Ze zei ''Iedereen neemt meer dan drie mensen mee en als je het zo erg vind dat er mensen komen, dan kom ik ook niet''. Natuurlijk meent ze dat niet, maar ze begrijpt me verkeerd. Ten eerste wil ik serieus niet te veel mensen meenemen, omdat er al zo'n 80 mensen hun familie en vrienden meenemen en er zo meteen geen zitplaatsen meer zijn. Ten tweede zou ik heel graag hebben gewild dat mijn overleden vader erbij geweest had kunnen zijn. Dat maakt me altijd een beetje verdrietig bij dit soort grote momenten in mijn leven. Ik heb een beetje het gevoel alsof die mensen komen omdat ze me zielig vinden. Dat zal wel niet waar zijn, maar ik kan het niet helpen.

    Als je tot hier gelezen hebt, dank je wel! Ik verwacht geen advies of ''oh wat erg voor je'' of zo. Dit is geen probleem waar ik aandacht of hulp voor wil. Het moest er gewoon even uit.

    Dank je wel!


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Gefeliciteerd ;')
    Mooi dat je geslaagd bent. Je moet voor jezelf nagaan of je het juist fijn vind dat die extra mensen komen of dat je er eigenlijk geen behoefte aan hebt. In dat laatste geval zou het beter zijn om die 'extra' mensen niet mee te nemen. Het is wel jou moment, en dat je extra mensen meeneemt is niet iets ergs, want wel weer mensen doen dat, maar als je ze eigenlijk niet heel goed kent zou ik het niet doen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    Gefeliciteerd ;')
    Mooi dat je geslaagd bent. Je moet voor jezelf nagaan of je het juist fijn vind dat die extra mensen komen of dat je er eigenlijk geen behoefte aan hebt. In dat laatste geval zou het beter zijn om die 'extra' mensen niet mee te nemen. Het is wel jou moment, en dat je extra mensen meeneemt is niet iets ergs, want wel weer mensen doen dat, maar als je ze eigenlijk niet heel goed kent zou ik het niet doen.

    Dank je wel!


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Gefeliciteerd dat je geslaagd bent (:
    Wel even zuur dat je moeder zo doet..


    26 - 02 - '16

    Antisocial schreef:
    Gefeliciteerd dat je geslaagd bent (:
    Wel even zuur dat je moeder zo doet..

    Dank je wel! Ach, ik snap het wel. Ze blijft mijn lieve mama. (:


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Gefeliciteerd! En eigenlijk precies zoals hierboven is gezegd, het is jouw moment, en als je het niet fijn vindt om al die mensen mee te nemen, moet je ze niet meenemen. Op dit soort momenten hoef je niet altijd rekening te houden met anderen. Zet je mama eens rustig neer, en vertel haar waarom je het liever niet zal hebben. Ik snap dat ze dan zoiets heeft van, ja, net nu ik al die mensen heb uitgenodigd. Maar desnoods kan je het ze zelf even aan ze laten weten, dat je school heeft gezegd dat er écht niet meer dan 3 mensen mee mogen komen.

    Nouja, heel veel succes ermee, en fijn dat je het even van je af hebt kunnen schrijven ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Drie mensen is ook maar heel weinig, tbh. Ik zou zeggen, neem ze mee en als er niet genoeg zitplaatsen zijn kunnen ze staan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou gewoon duidelijk zelf zeggen dat je niet wilt dat al die mensen meegaan. Het is jouw moment, jij bent geslaagd. Kom voor jezelf op en probeer het ze ook goed uit te leggen. Natuurlijk zullen ze het jammer vinden en teleurgesteld zijn, maar soms moet dat nu eenmaal.

    Gefeliciteerd!


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…