• Volgende topic; Klik


    --
    Nummer 24! ;o.
    Er zijn wat dingetjes aangepast (hele kleine). De medeling/vraag over sites/apps staat in het stukje wat boven de Join us! stukje.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik heb alleen rechts boven&onder gezien. Ik dacht, ik meld zulke dingen maar even gelijk.. Voor het geval jullie vragen waar de anime over gat.. Van sommige kan ik dat dus niet :'D.



    Rechts boven: Zetsuen no Tempest
    Links boven: Kobato
    Rechts onder: Sukitte Ii Na yo
    Links onder: Tamayura: Hitotose

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh trouwens mensen, ik ben nu bij episode 11 van Steins;Gate en ik kan hem nu echt al aanraden. Het is echt zo damn spannend en interessant *-* Ik moest er wel even doorheen komen de eerste paar eps, maar het is echt zo goed, nu al!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Iris, ik wil seizoen 2 ook nog steeds zien omdat het ergens me wel wat leek :'D.. Maar ik irriteer me best aan Asami, dus nog steeds niet gedaan.. She's pwetty.. But anoying as ass -.-
    @Dirkje, Hij staat bij mij al op het lijstje! Al een tijdje! haha


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, precies! ;o Vind dat echt zo jammer.
    @Iris, haha doe je goed :'D.. Volgens mij was mijn 2e anime.. Loveless? I could be wrong tho.. MAL's history gaat maar terug tot 2 weken :'D.
    @Suzanne, tot waar heb je het meegekregen? :'D..
    @Jeffrey, ach het scheelt maar 5 dagen met Kevin :'D. Mja even hier rondhangen en je voelt je niet zo oud meer ;d. (tenzij je weer gaat denken over hoe oud je bent)


    Thanks :P Ik was eindelijk af van de titel van de oudste en ik voelde me weer een beetje jong. Kom jij aan, ach het scheelt maar 5 dagen :P
    5 dagen betekenen alles! :P Ik hoor nu ook gewoon bij de jonkies! :P

    Lazet schreef:
    Ik denk trouwens dat ik Korra seizoen 2 maar weer ga proberen, omdat seizoen 3 er geweldig uitziet en ik het stiekem wel wil kijken..
    Bliksem bliksem boemvrouw!


    Moet je doen. Ik ben er ook mee begonnen, omdat ik zag dat seizoen 3 uit was en ik vond dat ik anders wel wat te ver ging achterlopen voor een fan xd
    Alleen ik kijk wel op een sloom tempo door het wk :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    @Iris, ik wil seizoen 2 ook nog steeds zien omdat het ergens me wel wat leek :'D.. Maar ik irriteer me best aan Asami, dus nog steeds niet gedaan.. She's pwetty.. But anoying as ass -.-
    @Dirkje, Hij staat bij mij al op het lijstje! Al een tijdje! haha

    Ja, ik heb seizoen 1 gezien, en die vond ik echt geweldig!
    Maar seizoen 2 met die spirit world shit enzo vond ik minder, en ik ben afgehaakt.
    Maar Asami tho, ze is zieke bad girl ;p In seizoen 2 komt ze toch minder voor? Ze ging vgm niet mee naar die Water Tribes enzo


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Thanks :P Ik was eindelijk af van de titel van de oudste en ik voelde me weer een beetje jong. Kom jij aan, ach het scheelt maar 5 dagen :P
    5 dagen betekenen alles! :P Ik hoor nu ook gewoon bij de jonkies!:P

    Shaddap! Ik probeerde iemand op te beuren ja! Lees dan gewoon over mijn zin heen haha xd.

    Lazet schreef:
    (...)
    Ja, ik heb seizoen 1 gezien, en die vond ik echt geweldig!
    Maar seizoen 2 met die spirit world shit enzo vond ik minder, en ik ben afgehaakt.
    Maar Asami tho, ze is zieke bad girl ;p In seizoen 2 komt ze toch minder voor? Ze ging vgm niet mee naar die Water Tribes enzo

    Oh seizoen 2 leek mij ook nog wel wat. Ik zag nog wel eens dingen verschijnen op tv en dat zag er best awesome uit ;o.
    I dunno of ze vaak voorkomt of niet.. :'D
    Zolang Mako (zo heet hij toch?) maar genoeg voorkomt :'D.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Shaddap! Ik probeerde iemand op te beuren ja! Lees dan gewoon over mijn zin heen haha xd.


    Sorry, mijn fout! :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oh Jeffrey Jij bent nieuw !! Welkom bij de Club!!


    Ik begon eerst de manga van Fruit basket gaan lezen door dat een vriendin hem aanraden en ze mijn de eerste volumes had uit geleend in de nederlandse versie. Hierdoor is mijn eerste anime ook fruit basket ik was 12/13 ofzo in de 1ste van de middelbare school en later kreeg ik Ouran als aanrader en kwam de zelfde vriendin van me die me Fruit basket had aangeraden met MAL aan en ik zocht daar wel al anime op enzo maar maakte pas een account aan in 2011.
    @Dirkje Tokyo Mew mew heb ik vroeger op tv gekeken ik heb een tijdje geleden aan de japanse versie begonnen maar ik heb me toch weer op on hold gezet.
    @Syll Nu weet ik weer waar ik die trui gif van kende ik heb die anime inderdaad al een lange tijd geleden gekeken.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 20:49 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Syll.. Sla voortaan eerst je code ergens op voordat je met je theme bezig gaat van tumblr..
    Nu ben ik mijn Shion plaatje kwijt :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll dat ben ik ook een beetje kwijt :$ Maar ik zie dat er nieuwe otaku's zijn :) Welkom!


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    xHappinessx schreef:
    @Syll dat ben ik ook een beetje kwijt :$ Maar ik zie dat er nieuwe otaku's zijn :) Welkom!

    Oh ehm dan eh.. Ik heb mijn tumblr theme verfckt.. Maar heb hem weer op nieuw gedaan ;D en nu is hij fancy as fck.
    Maar verder hebben we het over eindes gehad van animes, er zijn nieuwe otaku's toegevoegd aan de familie.
    Iris is over, er zijn mensjes jarig geweest
    Kevin is van zijn troon gestoten als oudste kerel in de otaku familie, We hebben dus een nieuwe papa ;D
    Ehmm volgens mij was dat het?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lazet schreef:
    Ik denk trouwens dat ik Korra seizoen 2 maar weer ga proberen, omdat seizoen 3 er geweldig uitziet en ik het stiekem wel wil kijken..
    Bliksem bliksem boemvrouw!

    Ja, eigenlijk wil ik die ook nog eens kijken! Maar ik vond seizoen 1 een beetje teleurstellend en ik heb gehoord dat seizoen 2 er niet beter op was geworden...


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Gefeliciteerd dan alle mensjes die jarig zijn geweest, Gefeliciteerd Iris dat je over bent, ik ga gelijk naar je Tumblr kijken en arme Kevin, maar gegroet nieuwe papa :)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Lol ff zien om nog wat gif te plaatsen :






    Anime:
    Kuragehime
    Working!!
    Oreimo 2
    Sword Art Online

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 22:38 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    Oh Jeffrey Jij bent nieuw !! Welkom bij de Club!!




    Dankje maar ok het scheelt dus 5 dagen damn thats a close one xd. En ik kijk momenteel chobits ben bij aflevering 17 kent iemand het en wat vinden jullie ervan? :)


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Chobits! Chobits is geweldig! ^^ Ik vond het echt een hele leuke anime. c: En het is van dezelfde makers als Tsubasa Chronicle, wat mijn favoriete manga is, hehe. Ook van Kobato trouwens, van de gif uit de beginpost


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)