• Gisteravond had ik iets te agressief mijn tanden schoongemaakt met een tandenstoker waardoor het spalkje achter mijn tanden losschoot. Daarvoor ben ik vandaag naar de ortho geweest, blijkbaar was de lijm bij mijn spalkje bijna overal helemaal weggesleten. Nu heeft ze mijn spalkje opnieuw vastgezet met lijm maar nu kan ik niet meer goed eten. :/
    Ik bijt op een groot lijmbolletje linksbovenin, waardoor mijn kaak niet helemaal sluit. Heeft iemand een idee wat ik ertegen kan doen/of dat vanzelf (binnen korte tijd) wegslijt? Ik ga maandag sowieso bellen, maar als ik van het weekend al een oplossing weet zou dat enorm helpen. Vandaag gingen we uit eten en daar kon ik niet goed van genieten door dat vervelende kauwen, zondag hebben we een bbq waar ik wel graag van zou genieten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb daar geen ervaring mee, sorry. Beschouw dit maar als een upje. :')

    ^ Bedankt. c: Valt me tegen hoe weinig wordt gereageerd terwijl er zoveel saaie topics, vooral spelletjes, nu actief zijn.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    ^ Mij ook, het forum van Q is saai geworden :x

    Maar bij mij was dat ook een beetje het geval en toen heeft de tandarts de lijm er een beetje dunner gemaakt. Ik weet niet of je dat zelf kunt, ik denk het eigenlijk niet. :x


    Let the Night embrace you

    Val schreef:
    ^ Bedankt. c: Valt me tegen hoe weinig wordt gereageerd terwijl er zoveel saaie topics, vooral spelletjes, nu actief zijn.

    Maar spelletjes zijn niet saai! :c
    Ik heb zelf ook niet echt een idee... Ik snap dat het vervelend is, maar ik weet niet wat ertegen kan gebeuren...


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik heb nog steeds een beugel, so idk. Mijn zussen hebben wel beide een brug - ik neem aan dat je dat metalen draadje achter je tanden bedoelt, toch? - maar zij hebben er nog nooit problemen mee gehad, voor zover ik weet.

    Maar ja, ik heb dus geen idee. :') Ik zou er in ieder geval zelf niet aan prutsen, anders komt het waarschijnlijk opnieuw los en dat is ook niet echt praktisch, volgens mij...


    help

    Smilodon schreef:
    ^ Mij ook, het forum van Q is saai geworden :x

    Maar bij mij was dat ook een beetje het geval en toen heeft de tandarts de lijm er een beetje dunner gemaakt. Ik weet niet of je dat zelf kunt, ik denk het eigenlijk niet. :x

    Dat zelf proberen is een beetje risqué, zoals Tolkien al zegt. Dat ga ik niet doen. Ik hoop dat het heul snel slijt en dat ik niet nog eens naar de ortho hoef, maar als het moet dan moet het maar.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2014 - 0:37 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou hem dus serieus gewoon zelf weer kapotmaken en dan maandag bellen dat hij door dat te grote bolletje weer kapot is gegaan. Het is namelijk niet de bedoeling dat je op die lijm-dingetjes bijt.
    Ik kan me daardoor ook niet voorstellen hoe je dat voor elkaar krijgt als je tanden gewoon normaal boven elkaar staan. Bij mij gebeurd dat namelijk niet, al ken ik meer mensen die steeds op hun spalkje bijten.
    Ik heb dus geen idee het het aanvoelt en zo, maar dat bovenstaande is dus wat ik zou doen, haha. Niet de beste oplossing, misschien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het is de taak van je tandarts/orthodontist om te controleren of je je kaak goed kan sluiten en je tanden niet tegen de lijm aan zitten. Ik zou daarom gewoon bellen om even langs te kunnen komen, binnen twee minuten is het geregeld.


    Val schreef:
    ^ Bedankt. c: Valt me tegen hoe weinig wordt gereageerd terwijl er zoveel saaie topics, vooral spelletjes, nu actief zijn.


    Precies wat ik denk. :')

    Die slijten weg voor je het doorhebt, doordat je er constant op kauwt. Uit mijn ervaring bijt je er altijd een beetje op in het begin. Maar natuurlijk kan je gewoon teruggaan als het je echt dwarszit, het is hun taak te controleren of alles goed zit.


    i put the fun in funeral

    Persoonlijk heb ik zelf geen beugel of een spalkje, dus ik kan je niet echt helpen. Ik zou maar een afspraak maken bij de orthodontist. In elk geval succes.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    De ortho kan niet zien/voelen of jij op je spalkje bij, daarom vragen ze meestal of je nog iets voelt. Ik voelde dat ook nooit op het moment dat ik bij de ortho zat maar pas later. Ik denk dat je er zelf maar beter vanaf kan blijven, bij de ortho kunnen ze de lijm een beetje slijpen.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    ben ik even blij dat in september mijn brugje er eindelijk afmag. Door dat rotding kan ik de achterkant van mijn tanden minder goed poetsen en krijg ik nog meer tandsteen :')
    OT: naar de ortho NU langsgaan (als ie open is)/ Hij/Zij moet idd controleren of alles goed zit en zou het gratis moeten bijwerken.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.