• Gebaseerd op het boek Gone: Verlaten, geschreven door Michael Grant. Je hoeft het boek niet geheel te kennen om mee te kunnen doen.





    Een groep mensen, wonende te Perido Beach, moet op een dag nablijven op school. De tieners, sommigen onder hen zijn ouder dan achttien dus het zijn niet allemaal tieners, worden vergeten. Na een hele dag, en nacht, op school te hebben gezeten vinden ze het wel goed en besluiten ze te ontsnappen uit de school. Dat was maar goed ook, want het blijkt dat er iets vreselijks is gebeurd: alle mensen van 21 jaar en ouder zijn verdwenen. Alle baby's zijn hulpeloos, er is niemand die de stad bestuurt en alles is een grote chaos. De tieners besluiten de stad over te nemen. De een gaat de baby's verzorgen, de ander leidt de stad en nog een ander gaat bij de brandweer.
    Er is echter nog een academie, de Coates Academie, die onder leiding staat van nog een groep anderen. Die academie verkeerd in dezelfde staat: alle mensen van 21 jaar en ouder zijn verdwenen. De academie wil echter de leiding over de stad krijgen. Er komen rellen, er vallen gewonden en zelfs doden. Ook is er een mysterieus boek, ergens verborgen in de bibliotheek van Perido Beach. Zal het boek ooit gevonden worden, zullen mensen ooit ouder worden dan 21 jaar en bovenal; zal de ellende ooit ophouden?


    Regels:
    - Maximaal twee rollen per account (Dit om verwaarlozing te voorkomen)
    - Het minimaal aantal woorden van deze rpg is 300. (Onder een *spoiler zal ik tips neerzetten om je te helpen om die 300 woorden te halen)
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's (Geen perfecte karakters en dat spreekt voor zich)
    - Alleen je eigen personage besturen (Niet die van de ander!)
    - Dit rollentopic zal zolang openblijven als nodig is en ik zal echt niet moeilijk doen als je wat langer nodig hebt om je personage af te maken. (Laat dit echter niet te lang duren, om te voorkomen dat de rpg doodgaat voordat 'ie überhaupt begint)
    - Denk goed na voordat je meedoet (Als je snel afhaakt kan je beter niet meedoen)
    - Probeer je karakter/personage zo uitgebreid mogelijk te maken, oneliner personages worden niet goedgekeurd
    - Geef naamwijzigingen door!
    - Alleen ik open de topics, tenzij ik daar een ander voor vraag
    - Aantal mannen en vrouwen gelijk houden a.u.b.
    - 16+ mag, maar het moet onder een spoiler
    - Je mag past posten als er tussen jouw vorige post en de post, die je nu wilt gaan schrijven, twee posts zitten.

    Tips om lange posts te schrijven:
    1. Jouw personage is niet de enige op de wereld. Verzin andere personen, die niet per se door anderen worden gespeeld. Je kan ze tegen jouw personage op laten botsen, zorgen dat ze jouw personage de weg vragen, lastig vallen en ga zo maar door. Ze hoeven niet eens per se in contact te komen, alleen kijken is al goed. Hé, die gozer kon wel heel goed skaten en goh, wat had zij een leuk rokje aan!

    2. Gebruik de zintuigen. Wat ruikt hij lekker.. Wat ziet hij er knap uit in dat blauwe shirt en die versleten jeans en en en.. Niet alleen personages, ook waar ze zich bevinden. Kamers met hun versleten planken op de vloer en stoffige hoekjes, parkjes met versleten plekken in het gras en bomen waarvan de bladeren eraf vallen.

    3. 'Herhaal' dingen die de andere persoon hadden gedaan of gezegd, zo blijft het verhaal overigens ook logisch. Voorbeeldje:
    Leah: "Ik moet even naar de WC, ben zo terug," zei ze en vertrok richting de toiletten etc. etc.
    Tristan: Ze zei dat ze naar het toilet moest en hij keek haar na, om vervolgens weer dit en dat...
    Op deze manier blijft het verhaal logisch en herhaal je op een niet onprettige manier.

    4. Haal oude herinneringen op. Als je personage bijvoorbeeld in de bioscoop zit met iemand kan je schrijven dat het hem of haar deed denken aan die keer dat ze met hem weg was en dat er toen dat gebeurde..

    5. Je personage heeft een mening, vergeet dat niet en maak er gebruik van! De jongen was wel oké gekleed, maar het was niet echt haar smaak, ze hield meer van ... Het hoeft overigens niet altijd positief te zijn, je personage mag best kieskeurig zijn.

    6. Onderneem actie! Blijf niet op één plaats hangen en beeld je in wat jij zou doen in zo'n situatie. Wees niet bang je personage de ander mee te laten sleuren, als hij of zij het anders wilt, laat ie dat wel merken.

    7.Laat hem of haar denken, deze gedachtes mogen ook uitwaken, in het echt gebeurd het ook wel eens dat je plots aan het dagdromen bent en realiseert dat er iemand tegen je aan zat te praten. Oh sorry, wat zei je?
    Wat voelt je personage? Is hij of zij blij, moe, opgewerkt, verliefd, verdrietig.. Beschrijf natuurlijk ook waarom, of ze het ook laten merken aan de andere personages en zo kan de rest er ook makkelijker op doorgaan.

    8. Vertel wat meer over je personage zelf. Eigenlijk moest ze koken, maar ze had vrij weinig zin.. Ze was inderdaad behoorlijk lui en dat gaf ze dan ook eerlijk toe. Haar moeder had er vaak over gezeurd, maar ze was nou eenmaal zoals ze was en ze ging niet veranderen. Zwijgend draaide ze een lok haar rond haar vinger en na een poosje stond ze dan met veel tegenzin op om te beginnen.

    9. Omschrijf de omgeving waar een personage zich in bevind en wat het met het personage doet.

    10. Doe je best! Denk niet: Oh, ik heb genoeg, laat maar zitten.
    Of als het je écht niet lukt door gebrek aan inspiratie, meld het dan aan de ander! Dan kom je er samen vast uit.
    Desnoods stuur je jouw personage ook op een ander af: "Hé, daar heb je Lisa! Kom Mike!" zei ze enthousiast toen ze haar vriendin zag, ze pakte de hand van Mike en sleurde hem haast mee om haar vriendin te begroeten.


    Lijstje dat ingevuld moet worden:
    Naam:
    Geslacht:
    Leeftijd: (niet ouder dan 21)
    Uiterlijk: (Foto én beschrijving)
    Innerlijk:
    Gave:
    Beroep:
    Opleiding:
    Extra:
    Relaties:
    Coats/Perido Beach:


    Rollen:
    Deirdre Emmylou Fairchild - Astris 1;2
    Felicity Marylin O'Connor - Doge 1;1
    Alysha Maria Silveira - Kit 1;2
    Zara Edelaide Atkinson - Resurrect 1;6 inactief
    Alice 'Al' Fia Haugen - Pursuer 1;8
    Aislin Delphine Easton - Astris 1;10
    Meisje gereserveerd voor Promisess
    Charlize-Mae Cherry - Handles 1;13
    Lily Maia Tyger gereserveerd voor Magnus 1;14
    Seth Mitchel Richardson - JamesPotter 1;5
    Lucas Miguel Silveira - Sigil 1;2
    Sem Emerald Richardson - Vandinha 1;5 inactief
    Lyron Avalard Lonsdale - Lazulis 1;2
    Michael Jeremy Brown - Aia 1;4
    Blake Daven Agnelli - Magnus 1;9
    Andreas Frederick Lucas Jeager - Tolkien 1;10

    Topics:
    Praattopic
    Praattopic 2

    NOTE:
    Gave " scherpe zintuigen " is geclaimt.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2014 - 16:45 ]


    26 - 02 - '16

    Chao schreef:
    Ik wil deze RPG nu niet uit mijn vingers laten glippen; nu er weer een goede verhouding is, zou ik een meisje mogen?


    Je kan toch ook gewoon een jongen proberen.?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zara Edelaide Atkinson
    ‘‘That's the thing ; I am always listening.’’


    – Naam:


    Zara Edelaide.
    Haar tweede naam, Edelaide, is een combinatie tussen de namen van haar ouders: Edward en Adelaide.
    – Achternaam:
    Atkinson.
    – Leeftijd:
    Negentien, 2 december.
    – Uiterlijk:
    Er zijn maar weinig mensen die weg kunnen kijken, eens ze hun oog op de zwart – witte verschijning van Zara hebben laten vallen. Haar ogen, waarvan één eikenbruine iris, en één vioolblauwe tint de amandelvormige kijkers inkleuren – zijn fenomenaal en hoogstens zeldzaam. De enige aanwezigheid van kleur, op haar verder zo maagdelijk witte huid, omlijst door kort, inktzwart haar dat in steile pieken op een vooralsnog wilde manier rond haar hoofd weet te razen. Het nonchalante dat gepaard weet te gaan met wel degelijke verzorging, is haast indrukwekkend te noemen.
    Zara is een slanke jongedame met scherpe blikken en een sportief doch pezig lichaam. Haar uithoudingsvermogen is getraind op snelheid, lenigheid en enige vorm van aanvalsvermogen. Kracht, echter, heeft ze grotendeels in haar benen. Zara zal deze dan ook liever in de strijd gooien dan haar armwerk.
    Al van kinds af aan kampt Zara met intens donkere wenkbrauwen die op een bepaalde manier altijd een serieus gelaat tekenen. Mede omdat zij haar glimlachjes achterwegen laat, komt ze hierdoor veelal over als een autoritair persoon.
    Zara wordt gekenmerkt door een krachtige, levendige stem met een lichte tongval. Sopraan en zacht, waardoor ze deze nog wel eens moet verheffen om iets gedaan te krijgen.
    Voorheen was Zara een redelijk slungelige tiener. Dat veranderde toen ze uitgroeide op de lengte van 172 centimeter en elegantie begon te ontwikkelen.
    Lomp is zij niet meer. Ze beweegt lichter en is zich meer bewust van haar voordelen en nadelen. Dat neemt ze dan ook altijd mee in haar trainingen om nog beter te worden. Zara is er van overtuigd dat discipline het beste is dat een lichaam kan overkomen. Ze vindt het heerlijk om haar lichaam onder controle te hebben in de mate van voeding en beweging.
    De kleding die zij tegenwoordig draagt sluit nauw samen met haar taken. Comfortabele stoffen die haar niet belemmeren in haar bewegingen. Het zit allemaal net los genoeg om eventuele wapens te kunnen verbergen, maar lijkt strak genoeg om haar vrouwelijkheid niet te kort te doen.
    Overal waar Zara gaat, spreid zij de natuurlijke geur van pepermunt over zich uit. Een fris, doch vrouwelijk parfum dat haar overal weet te volgen.

    – Innerlijk:


    • Genadeloos
    Al van jongs af aan heeft Zara de zekere 'macht' om haar emoties volledig te controleren. Haar ervaringen hebben haar gaandeweg geleerd dat discipline en harde woorden een mens beter helpen dan de zachte hand. Medelijden heeft Zara hierdoor amper tot niet. Ze is ontzettend prikkelbaar met aanstellers en allergisch voor het woord ‘opgeven’. In haar gedachten staat dat gelijk aan verraad plegen en jezelf ten schande maken. Mensen vinden Zara hier nog wel eens een sadist door, of in het ergste geval onmenselijk. Zara noemt het min of meer genadeloos. Zij is niet de persoon om iemand genade te schenken, wellicht als ze het daadwerkelijk verdienen. En er zijn maar heel weinig mensen die dat echt doen.

    • Doortastend
    Zara is er verdomd goed in om door mensen heen te prikken. Door haar gave, ja, maar onderschat de capaciteiten van haar intuïtie absoluut niet. Niet alleen mensen heeft Zara altijd al proberen uit te pluizen: ook raadsels in puzzelboekjes en opdrachten voor school pikte zij er altijd heel makkelijk uit. Een combinatie van feiten kennen en haar gedachten erbij houden helpt hierbij ontzettend.

    • Gesloten
    Een muur rond een gesloten kamer: dat is een manier om Zara te noemen. Ze is niet de jongedame om haar problemen in het rond te strooien of anderen lastig te vallen met haar ontevredenheid jegens de wereld. Ze is een goed luisterend oor, maar zit zelf niet graag op de praatstoel. Vele mensen verwarren deze eigenschap met ongevoeligheid. De waarheid is dat Zara zich wel degelijk iets aantrekt van de emoties die anderen op haar af schuiven: ze doet gewoonweg de moeite niet om de emoties uit haarzelf naar voren te brengen.

    • Waaghals, onverschrokken
    Noem het en Zara zal het overwegen. Bungee jumpen, zwemmen met haaien: er is maar weinig waarover ze tweemaal zou nadenken voor ze zou toegeven. Zara is een adrenaline junk op dat soort gelegenheden. Ze heeft totaal geen angsten op het lichamelijke vlak: er is maar weinig waar ze ‘nee’ op zou antwoorden. Ondanks haar verantwoordelijke bezigheden, is Zara in haar privé leven een heel stuk minder stijf. Ze is dol op actie en avontuur. Situaties waarin haar bloed sneller gaat stromen en haar hart harder gaat pompen. Deze eigenschap gaat bovendien bijzonder goed gepaard met lastige aspecten uit het leger. Zara is niet bang om te schieten of beschoten te raken: een echte soldaat laat zich immers niet raken.

    – Gave:


    • Telepathie in tweerichtingsverkeer.
    Zara kan in een omtrek van enkele, tientallen meters de gedachten van mensen ontwarren alsof ze deze persoonlijk tegen haar uiten. Anders dan enkel gedachten lezen, kan zij echter ook op diezelfde hoogte in gedachten met een ander praten. Zara heeft ondervonden dat het, grotendeels door deze gave, ontzettend moeilijk is om tegen haar te liegen. Dit is daarom een belangrijk aspect van haar dagelijks leven geworden. Haar gave is het enige waar zij voor de volle honderd procent op durft te vertrouwen. Het is deel geworden van haar instinct.

    – Opleiding:
    Zara haalde haar middelbare school diploma met vlag en wimpel toen zij zestien was. Vanaf dat moment heeft ze zich in de vooropleiding van het leger gestort: wat zij tot haar achttiende heeft gedaan. Bij elkaar traint ze nu al drie jaar op rang.
    – Beroep:
    Zara besteedde hele dagen in een trainingskamp als soldaat. Enkel in de weekenden was zij nog thuis te vinden, op Perido beach.
    • Sinds alle volwassenen verdwenen zijn, heeft Zara de zware taak van beschermer op zich genomen. Dit houd in dat ze politie agentje speelt op een meer actieve wijze. Deze taak heeft zij eigen gemaakt, gezien zij één van de weinigen is die een dergelijke opleiding heeft gevolgd met betrekking tot wapens en fysiek uithoudingsvermogen. Het feit dat ze een gave heeft die hierbij helpt, maakt haar een uitmuntend en onvervangbaar personage voor deze baan.

    – Coats/Perido Beach:
    Perido Beach.
    – Extra:
    • De afwijking van heterochromie.
    • Zara is altijd bewapend. Onzinnige conflicten lost zij echter het liefst op met enkel kracht en snelheid: waarop zij voornamelijk is getraind. Als wapen van keuze heeft zij echter altijd een compact pistool achter haar broeksband en minstens een mes of twee aan haar dijbenen kleven. Alles voor de veiligheid.
    • Slaapproblemen.
    – Relaties:
    Sta ik voor open.
    • Ouders
    Edward Julian Atkinson ~ Adelaide Sarah DeLaurier – Atkinson, beiden 44.
    • Broers/Zussen
    † Zane Edward Atkinson, overleed op de leeftijd van 12. Op dat moment was Zara 1O. Hij pleegde zelfmoord, omdat hij gepest werd. Mede hierdoor is Zara tegen mensen die anderen voor het blok zetten. In aanwezigheid van dergelijke personen – zal zij dan ook een stuk botter reageren.
    Zabrina Adelaide Atkinson, 23.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2014 - 23:31 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Is Michael nu goed zo? ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind 'm prima. Morgen ga ik alles helemaal bijwerken en open ik hoogst waarschijnlijk ook alvast het speeltopic.


    26 - 02 - '16

    De faceclaim van Zara heeft echt een knap gezicht (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Chao schreef:
    De faceclaim van Zara heeft echt een knap gezicht (:


    Dankje. Ik weet helaas niet hoe ze heet, maar ze heeft inderdaad iets.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik maak morgen mijn rol ook, dan.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    meh Morgen Moet ik werken en heb daarna verjaardag :c


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Chao schreef:
    Ik maak morgen mijn rol ook, dan.


    Niet om vervelend te doen –– maar Erieka heeft de aanvraag van je rol nog niet goedgekeurd.
    Voordat jij een een meisje aanvroeg hebben namelijk al andere personen een meisje aangevraagd en die mochten dat toen niet en die moesten wachten. . .


    •

    Paracosm schreef:
    (...)

    Niet om vervelend te doen –– maar Erieka heeft de aanvraag van je rol nog niet goedgekeurd.
    Voordat jij een een meisje aanvroeg hebben namelijk al andere personen een meisje aangevraagd en die mochten dat toen niet en die moesten wachten. . .


    Indeed. Die persoon heeft dan eigenlijk meer recht op een meisje, aangezien die het eerder vroeg.


    26 - 02 - '16

    Oh, dat had ik niet in de gaten, het spijt me.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Chao schreef:
    Ik kan ook echt geen mannen, dus ik wacht nog even ;]

    Ik dacht dat dit als eerste vraag geldde, sorry.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2014 - 22:59 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Chao schreef:
    Ik kan ook echt geen mannen, dus ik wacht nog even ;]


    Here you go.

    http://fuckyeahroleplayadvice.tumblr.com/post/48793504648/on-playing-a-male

    [ bericht aangepast op 26 juli 2014 - 23:04 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Voor jullie overzicht; Felis > Diancie :3


    26 - 02 - '16

    Astris schreef:
    (...)

    Here you go.

    http://fuckyeahroleplayadvice.tumblr.com/post/48793504648/on-playing-a-male

    :p


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.