• Ik heb een probleem, en geen klein probleem. Ik kan niet meer normaal met mijn beste vriendin omgaan. Ik kan niet normaal iets leuks met haar doen, ik kan blijkbaar geeneens normaal naar haar verjaardag. Het ergste is dat het niet onze schuld is en ik ben confused en een klein beetje radeloos....
    En voor het gemak noemen we mijn beste vriendin D.

    (Pas op, dit verhaal kan lijken op de verhaallijn van een slechte drama-serie.)

    Alles dat al gebeurt is, voor de lieve mensen die meer dan genoeg tijd hebben om dingen helemaal te lezen.


    Okay, dit begon op zich al een jaar geleden, op haar verjaardag. precies een jaar geleden dus nu. De mensen daar waren wat ouder dan mij, wat vrijer. Unlike me dronken en rookte ze alsof ze daar de leeftijd al voor hadden. (Ik was 15 en hun 16/17). Daar was een hele aardige jongen en ik was gewoon aardig tegen hem. Nadat hij genoeg bier op had om ervoor te zorgen dat hij niet meer recht liep, dacht ik 'misschien moet ik een beetje om hem letten'. Dit heb ik gedaan. 'D' vond dit erg apart. Vervolgens kreeg ik van iedereen een beschuldiging dat ik hem leuk vond of 'aan een lijntje hield'.
    Een van mijn beste vrienden mag 'D' sinds die zomer ook niet meer. Het was uitgegaan met haar vriend van 21/22 (zij was 15/16), voor de derde keer, en zei beloofde een andere jongen, P, een kans te geven. Deze jongen was ook een goede vriend van ons, dus wij met ze vieren naar de bios. Stond haar ex vriend daar. Na de film was het niet langer haar ex. De jongen die ze een kans zou geven was seriously hurt en mijn beste vriend was boos dat ze uitgerekend de avond dat ze 'p' een kans gaf voor zijn neus ging zoenen met haar "ex".
    Na een tijd ging het opnieuw uit tussen 'D' en haar 22-jarige vriend. Ze was gebroken. Bijna letterlijk. Ze kwam een aantal weken lang alleen haar bed uit voor school en avondeten.
    Onze vrienden groep was ze toen al kwijt. Haar vriend had ons ze denigrerend behandeld dat ze een beetje klaar waren. Toen het uit was kwam ze natuurlijk weer een beetje in de groep, maar dit ging mis toen ze iets kreeg met een nieuwe jongen, Junkie.
    Inmiddels had ik mijn eigen vriend waar ik stapelgek op was, en ik waardeerde het niet zo dat ze nog steeds bij mijn vriend in de armen sprong en hem vroeg om kusjes in haar nek te geven. Ik vroeg haar om te kappen en dat deed ze. Mijn vrienden maken hier nog steeds een probleem van.
    Voor een tijdje ging het wel goed. Zij ging om met haar andere vrienden en ik met mijn vrienden. Ze mochten haar totaal niet meer omdat ze ons liet zitten en aan gender excluding deed.
    Toen ging het voor ons beide uit. En waren we beide weer single. Ik ben nog steeds beste vrienden met mijn ex, gewoon omdat onze band meer in een broer-zus band was veranderd. Zij was weer gebroken... Omdat deze jongen het via whatsapp had uitgemaakt. Vooral omdat haar ex na drie dagen een nieuw meisje had...


    Gister;
    Gister was D jarig. Als je het verhaal hier boven gelezen heb snap je al dat haar verjaardagen vaag zijn. Van de 20 mensen die uitgenodigd waren zijn er 5 gekomen. De avond daarvoor waren al haar ideeën mislukt en haar stiefpa was alleen maar opmerkingen aan het maken over dat ze een hoer was, in combinatie met de domme verhalen die hij vertelde. Hierdoor had ze na twee uur al genoeg van haar verjaardag. Toen besloot ze haar ex van 23 uit te nodigen. Niemand praatte met hem, dus besloot ik maar met hem te praten. D was al boos, omdat haar beste vriend mij meer aandacht gaf, want hij vind me leuk. Toen ik echter met haar ex ging praten vertrok haar gezicht al helemaal. Ze begon steeds als we met ze tweeën waren dingen te zeggen zoals 'Hij kijkt steeds naar me', 'volgens mij wil ie me terug', 'ik denk oprecht dat ie me weer leuk vind' enzovoort.... Ik negeerde het... Op een gegeven moment gingen we een rondje lopen. Ik en haar ex van 23 liepen in het midden, en de rest bleef achter of rende vooruit. Toen we terug waren van het rondje zei ze tegen me dat ze het schattig vond dat ik hem leuk vond. Hij is zeven jaar ouder dan mij, en aangezien ik nog maar 16 ben heb ik niet die interesse in hem, puur omdat ik niet op die manier naar hem kijk. We gingen film kijken en D vroeg of hij naast ons kwam zitten op de bank. Echter hij ging tussen de leuning en mij inzitten, omdat hij niet naast zijn ex wilde zitten, die tegen een andere jongen aanzat, terwijl ze met haar andere ex Appte. Dat begreep ik. Hij begon eerst met door mijn haar kriebelen, nadat D had gezegd dat ik dat fijn vind. Na een tijdje viel ik inslaap en had hij mijn benen over zijn schoot en mijn hoofd op zijn schouders gelegd, zodat ik gewoon lekker lag. Hij vindt mij dus leuk. Dat gaf hij ook toe. Mijn probleem is dat hij zeven jaar ouder is en de ex van mijn beste vriendin. Toen de jongen van 23 naar huis was gegaan, gingen de overgebleven mensen slapen. Alleen D werd boos op mij, dat ik op haar verjaardag meer aandacht gekregen had van iedereen. En omdat alle jongens die haar leuk vonden, mij nu leuk vinden. Ik snap dat ze dit niet leuk vindt, maar ik kan er niks aan doen. Ik reageer er niet op, maar als ik in slaap val dan heb ik geen controle over hoe mensen mij neer leggen of als iemand alleen zie lopen, dan ga ik daar mee praten. Het ergste was... Toen ik vroeg waarom mensen mij nu leuk vinden ipv haar kreeg ik dit antwoord 'je bent een minder makkelijke, intimiderende stoere versie van haar'. Wat het er voor mij niet beter op maakte... En dan heb ik nog mijn ex, die nog steeds beschermend over me is en bang dat ik een verkeerde keuze maak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit fijn vind, want het versterkt het grote broer gevoel, maar andere zeggen dat ik en hij elkaar niet zo zouden moeten behandelen...


    Jup, slechte drama-serie alert. Veel te lang verhaal. Maar ik ben echt ten einde raad en moest het even kwijt...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Maar dat die jongens jou leuk vinden, daar kan jij toch niets aan doen D:
    Zij is gewoon jaloers denk ik.


    26 - 02 - '16

    Jeetje.
    Wat een gedoe!
    Ik snap sowieso niet waarom ze zich zo gedraagt.
    Ze is volgens mij wel heel makkelijk met jongens.
    In ieder geval.
    Ik denk dus ook dat ze jaloers is.
    Zij wilt blijkbaar alle aandacht hebben en nu jij dat een keer hebt gaat ze zo tegen je doen?
    Beetje raar van haar want ze moet gewoon kunnen accepteren dat mensen haar niet altijd leuk vinden en dat ze niet altijd aandacht kan krijgen.
    Wel lief van je ex dat hij nog zo beschermend is, dat zie je ook niet zo vaak tegenwoordig :p
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat je zou kunnen doen, ben daar namelijk best slecht in.
    Maar hoop wel dat je dit gedoe zo snel mogelijk achter je kunt laten ^^

    [ bericht aangepast op 6 aug 2014 - 15:31 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Diancie schreef:
    Maar dat die jongens jou leuk vinden, daar kan jij toch niets aan doen D:
    Zij is gewoon jaloers denk ik.

    Inderdaad, wat Erieka al zegt. Jij kan er niets aan doen dat ze jou leuk vinden, dat komt gewoon vanzelf. En eerlijk gezegd, misschien klinkt het een beetje harsh, maar ze heeft het er wel zelf naar gemaakt. Ze gaat van de een naar de ander. Lijkt net alsof ze met die jongens speelt en het net als een spel ziet, maar ze speelt wel met gevoelens.
    Ze is gewoon ietwat jaloers dat jij nu de aandacht krijgt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Inderdaad veel drama. Ik snap wel dat ze het niet leuk vindt dat haar ex in jouw haar zit te kriebelen, etc, maar dat is dus eerder niet zo slim van hem. Maar ja, mensen kunnen vreemde dingen doen uit jaloezie en dat is jammer. Misschien moet je eens voorzichtig proberen aan te kaarten dat het juist is omdat ze overal zo'n drama van maakt dat mensen van haar weg blijven?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    Inderdaad veel drama. Ik snap wel dat ze het niet leuk vindt dat haar ex in jouw haar zit te kriebelen, etc, maar dat is dus eerder niet zo slim van hem. Maar ja, mensen kunnen vreemde dingen doen uit jaloezie en dat is jammer. Misschien moet je eens voorzichtig proberen aan te kaarten dat het juist is omdat ze overal zo'n drama van maakt dat mensen van haar weg blijven?


    Dit hebben ik en andere al zo vaak gedaan, maar dan wordt ze boos en gaat ze dus weer bij een van haar andere vrienden klagen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Helianthus schreef:
    (...)
    Inderdaad, wat Erieka al zegt. Jij kan er niets aan doen dat ze jou leuk vinden, dat komt gewoon vanzelf. En eerlijk gezegd, misschien klinkt het een beetje harsh, maar ze heeft het er wel zelf naar gemaakt. Ze gaat van de een naar de ander. Lijkt net alsof ze met die jongens speelt en het net als een spel ziet, maar ze speelt wel met gevoelens.
    Ze is gewoon ietwat jaloers dat jij nu de aandacht krijgt.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Diancie schreef:
    Maar dat die jongens jou leuk vinden, daar kan jij toch niets aan doen D:
    Zij is gewoon jaloers denk ik.

    Dit ^

    Daarbij zou ik zeggen, denk eerst eens goed bij jezelf na. Vind je deze jongen zelf ook leuk? Probeer hier eens blanco naar te kijken (ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan), probeer even niet te denken aan het feit dat het een ex is van je vriendin of dat hij ouder is dan jou. Hoe goed ken je deze jongen? Vind je hem leuk? Of dat nog niet, maar zou je wel meer met hem willen omgaan om te kijken of je hem leuk vind? Kom je er voor jezelf achter dat je hem niet leuk vind, is het probleem zo opgelost (;
    Zou je hem wel leuk vinden, écht leuk vinden bedoel ik, dan zou je voor jezelf na kunnen gaan of je een relatie met hem zou willen omdat het een ex van je vriendin is. Persoonlijk vind ik de leeftijd er niet zo toe doen, wanneer je echt van elkaar houd, maken die paar jaar niet zo'n verschil (; Dat jouw ex-vriend zo beschermend over je is, kan ik wel begrijpen, maar ook dat zou ik niet het grootste probleem vinden, mocht hij je uiteindelijke keuzes gewoon accepteren (; Of je het juist vind om een relatie aan te gaan met een ex van een vriendin van je, daar kan ik moeilijk over oordelen. Ik kan niet voor jou beslissen of je dat wel of niet juist vind en of je daar wel of geen moeite mee hebt tegenover haar. Daarnaast, mocht je echt voor deze jongen willen gaan, kun je ook aan hem vragen hoe híj er tegen aan kijkt dat hij date/een relatie heeft met een vriendin van zijn ex.

    Hopelijk kun je hier wat mee. Good luck (:


    Inspiration can hit you any time

    Diancie schreef:
    Maar dat die jongens jou leuk vinden, daar kan jij toch niets aan doen D:
    Zij is gewoon jaloers denk ik.


    The universal language of art.

    Wat is zij jaloers zeg.. en ik vind het juist heel goed van jou en je ex dat jullie nog bevriend zijn en een broer-zus gevoel hebben!


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.