• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:23 ]

    Zoals anderen al hebben gezegd een fleecedeken. Als je die onder je matje legt als het koud wordt dan blijft het op de een of andere manier veel warmer. Als je een zaklamp meeneemt zou ik er een meenemen met een haakje of die je kan neerzetten zodat je in de tent zelf niet altijd de zaklamp vast hoeft te houden. Als je een bril hebt adviseer ik je ook een brillenkoker mee te nemen. Soms zitten er zijvlakken in tenten maar vaak niet en als je je bril ergens neerlegt en er moet iemand naar de wc dan is er een vrij grote kans dat er iemand op gaat staan. Geld ook voor zonnebrillen denk ik. Deet is zeker ook makkelijk om mee te hebben, en azaron o.I.d. Pleisters/blarenpleisters ik weet niet hoeveel je daar gaat staan en alles maar de kans is altijd groot dat je blaren krijgt. Bord mok en bestek. Vaak als je gaat kamperen vergeet je dit al best snel en dat is vrij irritant. Om plek te besparen kan je altijd nog een spork kopen. Iets om te lezen voor in het vliegtuig of de tent s'avonds of sochtend.

    En als je spullen meeneemt die veel waard zijn of emotionele waarde hebben zorg er dan altijd voor dat je ze ergens neerlegt waar het niet opvalt. Doe de tent goed dicht om het te beschermen tegen regen. Zet je schoenen altijd buiten. Neem wc papier mee. En als het echt heel koud is werkt het ook om de kleren die je die dag hebt gedragen of gewoon andere in de onderkant van je slaapzak te proppen, klinkt niet erg fris maar het helpt echt. Pak je slaapzak ook pas uit als je gaat slapen op de eerste dag en probeer hem elke dag weer op te rollen, want als het koud is dan wordt je slaapzak ook heel snel koud als ie helemaal open ligt.
    Dat is wel zo'n beetje alles denk ik.

    De enige band die ik echt ken die komt is Imagine Dragons maar dat is dan wel gelij een van mijn favoriete bands. Heel veel plezier in ieder geval!

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 23:56 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Als je met KLM reist, raad ik je Flying Blue aan. Mag je pp gratis een koffer van maximaal 23 kg meenemen (niet als handbagage). Je moet het maar even bekijken op de site van KLM. Ik heb verder veel gekampeerd, alleen ik zit nu op mijn mobiel, dus ik reageer straks nog wel ^^

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 12:52 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Kleding:
    - Kies kledij dat allemaal bij elkaar past. Dat maakt het gemakkelijker te combineren en hoef je minder 'setjes' mee te nemen.
    - Maak bij ieder kledingstuk de keuze of je het écht nodig hebt. Als je maar 3 dagen weg bent, moet je geen 4 tshirten, 3 truien en 3 broeken meenemen.
    - Ik heb van het merk quechua awesome hoezen voor je kleren. klik + klik. De groene is de kleinere versie van de blauwe. Ik maak dan altijd de selectie dat de in de blauwe mijn vaarkleren gaan, in de groene mijn gewone kleren, eventueel 2 zakjes gewone kleren en dan nog 1 zakje met ondergoed. Zo vind ik al mijn kleren snel terug. En als je kledij daarin propt, kun je dingen veel beter stockeren in je rugzak of koffer.
    - Maak gebruik van een 'army roll'. Zoek het maar eens op op youtube. Ik gebruik het voor al mijn t-shirts, truien en niet-jeans-broeken. Is enorm plaats besparend en als je het op de juiste manier doet, heb je geen kreukels. Voor mijn onderbroeken heb ik nog een andere techniek, maar ik weet niet hoe die heet. Maar daar maak ik ook kleine balletjes van.

    Slapen:
    - Je hebt kleine kussens en die slapen even goed als een gewoon hoofdkussen. Daarbij is het maar voor enkele dagen, dus zolang kan je wel zonder een groot kussen.
    - Als je een trui 's nachts op overschot hebt, kan je met een army roll de trui oprollen en kan je dat eventueel als kussen gebruiken.
    - Een matrasovertrek kan handig zijn. Jij hebt nu zelfopblaasbare matjes, daar heb ik minder ervaring mee, maar op een luchtmatras doe ik altijd een overtrek want je zweet en condenseert sowieso door je slaapzak heen en daardoor wordt de matras nat en als bijgevolg ook je slaapzak.
    - Ook in Nederland/België is het 's nachts koud. Het kan soms héél erg afkoelen, zeker bij open hemel en dan is het ijskoud. Ik adviseer een fleecedekentje omdat het én warm is én je kan het heel compact inpakken.
    - Zaklamp is handig, maar tegenwoordig heeft iedereen een zaklamp op zijn gsm, die is even goed. ^^
    - Als het 's nachts koud is, kan je altijd een paar sokken aandoen. Voeten zijn één van de eerste lichaamsdelen dat snel kou vatten en als je die niet warm krijgt, heb je de hele nacht koud.

    Overige:
    - Je hebt tegenwoordig alles in het mini. Zo heeft bijvoorbeeld Kruidvat een heel assortiment mini-shampoo, mini-desinfecterende handgel,... Dat is handig.
    - Desinfecterende handgel kan handig zijn indien geen water in de buurt om je handen te wassen.
    - Je hebt tegenwoordig doekjes dat eigenlijk instant wegwerpwashandjes zijn. Is misschien handig?
    - Op festivals is het vaak modderig en vettig: neem daarom 2 paar dichte schoenen mee. Dan kun je afwisselen wanneer een paar staat te drogen.
    - Heb je een voortent, maak dan gebruik van dit deel om hier je vieze schoenen te zetten. Dat bespaart je opruimwerk. Geen voortent? Gebruik dan een plastic zakje waar je ze op kan zetten.
    - Steek schoenen in kleine plastic zakjes zoals bijvoorbeeld deze van de h&m. Heb je plastic schoenbeschermers (bijvoorbeeld van het werk van je vader ofzo), dan kunnen deze ook goed dienen en kan je ze zelfs beter ergens tussen proppen.
    - Kalenji en waarschijnlijk nog andere merken ook hebben handdoeken die héél snel drogen. Ik vind die persoonlijk heel gemakkelijk omdat je die ook heel compact kunt inpakken.
    - Ik heb een batterij en daar kunnen 2 usb-kabels in om kleine materialen zoals een gsm, Ipod,... op te laden. De mijne is van Geonaute en kostte ongeveer 30 euro. Kan ik mijn gsm 4x mee opladen. Ik zet wel mijn gsm in vliegtuigstand om op te laden omdat hij dan 2x zo snel oplaadt. Door de batterij hoef ik niet altijd een stopcontact te gaan zoeken.
    - Op festivals heb je vaak ook kluisjes. Het is geen slecht plan om gebruik te maken van zo'n kluisje.
    - Op een festival moet je altijd eerst je tent opzetten, anders heb je uiteindelijk misschien geen plaats meer. Dus zorg ervoor dat je tent meteen staat en dan kun je eventueel nog spullen ergens oppikken.

    Volgens mij heb ik nu echt een waslijst. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Maovesa schreef:
    (...)
    Ik heb nooit extra hoeven betalen toen ik met het vliegtuig naar Rome ging. Je moet allebei inchecken dus ze kijken je raarder aan als je geen koffer hebt. Ik heb net even bij de bagageregels van KLM gekeken en je mag 1 koffer p.p. gratis meenemen (die gaat dan in het ruim) van max. 23 kg. Zit je daarboven, moet je meer betalen. Dus jullie kunnen gewoon allebei een koffer meenemen (: en dan 1 tas handbagage van 12 kg.

    En inderdaad, een zaklamp, een dikke trui, een fleece deken, warme sokken, wat knijpers, een touwtje en wc-papier.


    Wel een beetje raar dat wij dan wel gewoon voor een koffer moesten betalen, terwijl wij gewoon op de site van KLM geboekt hebben..

    Lantea schreef:
    Als je met KLM reist, raad ik je Flying Blue aan. Mag je pp gratis een koffer van maximaal 23 kg meenemen (niet als handbagage). Je moet het maar even bekijken op de site van KLM. Ik heb verder veel gekampeerd, alleen ik zit nu op mijn mobiel, dus ik reageer straks nog wel ^^


    Wauw, en dat kost geen geld? ... Dat is best handig.

    Scandal schreef:
    Kleding:
    - Kies kledij dat allemaal bij elkaar past. Dat maakt het gemakkelijker te combineren en hoef je minder 'setjes' mee te nemen.
    - Maak bij ieder kledingstuk de keuze of je het écht nodig hebt. Als je maar 3 dagen weg bent, moet je geen 4 tshirten, 3 truien en 3 broeken meenemen.
    - Ik heb van het merk quechua awesome hoezen voor je kleren. klik + klik. De groene is de kleinere versie van de blauwe. Ik maak dan altijd de selectie dat de in de blauwe mijn vaarkleren gaan, in de groene mijn gewone kleren, eventueel 2 zakjes gewone kleren en dan nog 1 zakje met ondergoed. Zo vind ik al mijn kleren snel terug. En als je kledij daarin propt, kun je dingen veel beter stockeren in je rugzak of koffer.
    - Maak gebruik van een 'army roll'. Zoek het maar eens op op youtube. Ik gebruik het voor al mijn t-shirts, truien en niet-jeans-broeken. Is enorm plaats besparend en als je het op de juiste manier doet, heb je geen kreukels. Voor mijn onderbroeken heb ik nog een andere techniek, maar ik weet niet hoe die heet. Maar daar maak ik ook kleine balletjes van.

    Slapen:
    - Je hebt kleine kussens en die slapen even goed als een gewoon hoofdkussen. Daarbij is het maar voor enkele dagen, dus zolang kan je wel zonder een groot kussen.
    - Als je een trui 's nachts op overschot hebt, kan je met een army roll de trui oprollen en kan je dat eventueel als kussen gebruiken.
    - Een matrasovertrek kan handig zijn. Jij hebt nu zelfopblaasbare matjes, daar heb ik minder ervaring mee, maar op een luchtmatras doe ik altijd een overtrek want je zweet en condenseert sowieso door je slaapzak heen en daardoor wordt de matras nat en als bijgevolg ook je slaapzak.
    - Ook in Nederland/België is het 's nachts koud. Het kan soms héél erg afkoelen, zeker bij open hemel en dan is het ijskoud. Ik adviseer een fleecedekentje omdat het én warm is én je kan het heel compact inpakken.
    - Zaklamp is handig, maar tegenwoordig heeft iedereen een zaklamp op zijn gsm, die is even goed. ^^
    - Als het 's nachts koud is, kan je altijd een paar sokken aandoen. Voeten zijn één van de eerste lichaamsdelen dat snel kou vatten en als je die niet warm krijgt, heb je de hele nacht koud.

    Overige:
    - Je hebt tegenwoordig alles in het mini. Zo heeft bijvoorbeeld Kruidvat een heel assortiment mini-shampoo, mini-desinfecterende handgel,... Dat is handig.
    - Desinfecterende handgel kan handig zijn indien geen water in de buurt om je handen te wassen.
    - Je hebt tegenwoordig doekjes dat eigenlijk instant wegwerpwashandjes zijn. Is misschien handig?
    - Op festivals is het vaak modderig en vettig: neem daarom 2 paar dichte schoenen mee. Dan kun je afwisselen wanneer een paar staat te drogen.
    - Heb je een voortent, maak dan gebruik van dit deel om hier je vieze schoenen te zetten. Dat bespaart je opruimwerk. Geen voortent? Gebruik dan een plastic zakje waar je ze op kan zetten.
    - Steek schoenen in kleine plastic zakjes zoals bijvoorbeeld deze van de h&m. Heb je plastic schoenbeschermers (bijvoorbeeld van het werk van je vader ofzo), dan kunnen deze ook goed dienen en kan je ze zelfs beter ergens tussen proppen.
    - Kalenji en waarschijnlijk nog andere merken ook hebben handdoeken die héél snel drogen. Ik vind die persoonlijk heel gemakkelijk omdat je die ook heel compact kunt inpakken.
    - Ik heb een batterij en daar kunnen 2 usb-kabels in om kleine materialen zoals een gsm, Ipod,... op te laden. De mijne is van Geonaute en kostte ongeveer 30 euro. Kan ik mijn gsm 4x mee opladen. Ik zet wel mijn gsm in vliegtuigstand om op te laden omdat hij dan 2x zo snel oplaadt. Door de batterij hoef ik niet altijd een stopcontact te gaan zoeken.
    - Op festivals heb je vaak ook kluisjes. Het is geen slecht plan om gebruik te maken van zo'n kluisje.
    - Op een festival moet je altijd eerst je tent opzetten, anders heb je uiteindelijk misschien geen plaats meer. Dus zorg ervoor dat je tent meteen staat en dan kun je eventueel nog spullen ergens oppikken.

    Volgens mij heb ik nu echt een waslijst. :')


    Het is een hele waslijst, maar wel een hele fijne waslijst (: Dankje!

    Andria schreef:
    (...)

    Volgens mij mag dat alleen op intercontinentale vluchten, anders moet je (bij KLM dan) 30 euro extra betalen.. En dat wilden we maar 1x doen :3


    Ik geloof dat je standaard één handbagage tas mee mag nemen en één koffer, mits die minder weegt als ... [bij Ryanair in elk geval.. Daar vlieg ik vaak mee..]

    En ik heb geen zin om alles door te lezen, maar deze dingen komen direct in me op om mee te nemen:

    Naast je dagelijkse benodigdheden zoals kleding, ondergoed, schoenen, badspullen, enz. Zou ik zeker denken aan:
    - Een zaklamp (Werd al vaak benoemd).
    - Slippers voor het douchen. (Hoeft niet persé, maar wel hygienischer in een douche op de camping).
    - Insectenspray (Ik gebruik het nooit, want ik vind insecten niet erg, maar de meeste mensen kunnen niet zonder!).
    - Warme kleren. Engeland is inderdaad ongeveer als Nederland met temperatuur, maar 's avonds koelt het al snel af.
    - Misschien een kleed oid om voor de tent op te gaan zitten (neem aan dat je niet constant in de tent zit. En stoelen zijn dan weer zo groot..)
    - Iets te doen voor in het vliegtuig/bij de tent..
    - Vergeet het geld niet te wisselen als je daar niet pinnen kunt! ;] (Engeland heeft geen Euro's)

    En andere dingen, die handig zijn maar je daar ook zeker wel kunt kopen;
    - Toiletpapier!
    - Plastic bekers/borden/bestek, enz.
    - Een plasticzak voor je vieze kleren..


    O! En mocht je op de een of andere manier toch elektronische dingen meenemen, die dus stroom nodig hebben.. Vergeet dan niet een "wereldstekker" mee te nemen! Engeland heeft namelijk andere soorten stopcontacten als wij! ;)

    Veel succes met het verzamelen van spullen. En als ik je verder nog kan helpen, oid.. Let me know.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2014 - 20:11 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Andria schreef:
    (...)

    Wauw, en dat kost geen geld? ... Dat is best handig.

    Inderdaad, haha. En sinds Erica al een hele uitgebreide lijst heeft neergezet, kan ik daar eigenlijk vrij weinig aan toevoegen. Veel plezier in ieder geval!


    Deep inside, I've never felt alive

    Van die natte wegwerpwashandjes. Neemt niet veel ruimte in, kun je kopen bij de Kruidvat en dan kun je jezelf toch een beetje schoonmaken en je kan het daarna weggooien. Ik weet niet hoe het met water/douches daar zit, maar het lijkt me wel fijn om jezelf te kunnen wassen enz.

    Verder: plastic tasjes/vuilniszak voor vieze spullen, zaklamp, iets tegen insecten. Slotjes, dan kun je koffers / de tent op slot zetten zodat je niet leeggeroofd kan worden als je op het festivalterrein staat. Verder heb ik echt geen idee, want ik heb zelf ook nog nooit gekampeerd :x


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Erica heeft het meeste al gezegd dat ik wilde zeggen. ;p Maar fleece is heilig. Heel erg heilig. (Mijn regenlaarzen waren op kamp trouwens ook heilig, maar die pakken veel plaats in en je gaat met het vliegtuig enzo dusja. :'))

    Verder kan ik enkel nog zeggen dat je nooit genoeg sokken kan meenemen want als je voeten koud krijgen en je hebt geen droge/propere sokken meer, dan heb je een probleem.
    Oh, en ik ben er dit jaar op kamp achter gekomen dat vochtige doekjes heel erg handig zijn.


    help

    Sowieso een powerbank? Verder kampeer ik nooit, dus I wouldn't really know, maar ik denk dat je al genoeg tips hebt! Ben ook echt super jaloers dat je naar Leeds gaat, dang, had echt graag zelf gewild, haha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik ben net begonnen met spulletjes bij elkaar rapen die ik mee ga nemen ^^ Maar bij het slapen weet ik nog niet hoe het zit, ik heb nu een slaapzak en een fleecedeken... Zou ik een lange broek aantrekken met slapen of een korte? Een trui of een shirt? Ik ben trouwens iemand die het niet heel snel koud heeft (maar het is ook niet zo dat ik het nooit koud heb)

    Nog nooit gekampeerd? Echt nooit? Wow, ik kampeer al sinds mijn 3e 0.0
    Maar ik ben nog nooit in een hotel geweest dus same thing

    Eh... Iedereen heeft wel zo'n beetje gezegd wat ik wilde zeggen. Dus ga ik dat eens lekker herhalen.
    - trui, sokken, thermoshirt. Warme pyjama. Fleecedeken, onmisbaar.
    Het kan verrassend koud zijn ´s nachts.
    - kaartspel, boek(en), tekenspullen of iets anders. Je kan je 's avonds/'s nachts met slecht weer enorm gaan vervelen.
    - zaklamp met extra batterijen, of een grote oplaadbare lamp - dat wil zeggen een echte kampeerlamp die 12 uur meegaat. Alleen... Je zult er vast geen hebben, en ze zijn verschrikkelijk duur. Dus laat maar zitten, neem de zaklamp mee.
    - dit is een tip: ga nooit tegen de wand van je tent aanzitten of leunen. Als het gaat regenen kan het gaan lekken.
    - tip 2: Ik ben tegen insectensprays, dus geef ik je mijn eigen manier om insecten tegen te houden mee: houdt de tent zoveel mogelijk gesloten en zorg ervoor dat je hem echt dichtgeritst hebt. Ze komen door het kleinste gaatje naar binnen, echt waar.
    -tip 3:vergeet niet om je tent overdag te luchten. Als het warm is is dit vooral belangrijk, dan stik je niet van de hitte en benauwdheid die nacht.
    Ook met minder weer is het verstandig. Om een benauwde ruimte te voorkomen dus. Heb je kleppen en de bovenkant van je tent dan kun je dit openklappen )er zit vaak een ´stokje´ van hetzelfde materiaal aan de binnenkant met klittenband op de bovenkant. Daarmee kun je de flap omhoog houden.
    Sommige tenten hebben een dubbele ingang. Je kan de dichte kant wegritsen en dan hou je alleen gaas over. Houd alleen wel de gaasdeur dicht ivm 2.
    -tip 4: laat je schoenen niet buiten staan, tenzij je een (mini)luifel - overkapping aan de voorkant van de tent - hebt die wat verder buigt dan tien centimeter. Laat ze dan daaronder staan. Heb je dat niet, haal ze dan naar binnen. Of ze zijn nat van de dauw of eventuele nachtelijke regenbuien.
    - tip 5: laat geen waardevolle spullen in je tent. Je weet maar nooit welke idioten ´inbreken´.
    Nou eh... dat was het wel.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 19:09 ]


    Not all those who wander are lost.

    Erynil schreef:
    Nog nooit gekampeerd? Echt nooit? Wow, ik kampeer al sinds mijn 3e 0.0
    Maar ik ben nog nooit in een hotel geweest dus same thing

    Eh... Iedereen heeft wel zo'n beetje gezegd wat ik wilde zeggen. Dus ga ik dat eens lekker herhalen.
    - trui, sokken, thermoshirt. Warme pyjama. Fleecedeken, onmisbaar.
    Het kan verrassend koud zijn ´s nachts.
    - kaartspel, boek(en), tekenspullen of iets anders. Je kan je 's avonds/'s nachts met slecht weer enorm gaan vervelen.
    - zaklamp met extra batterijen, of een grote oplaadbare lamp - dat wil zeggen een echte kampeerlamp die 12 uur meegaat. Alleen... Je zult er vast geen hebben, en ze zijn verschrikkelijk duur. Dus laat maar zitten, neem de zaklamp mee.
    - dit is een tip: ga nooit tegen de wand van je tent aanzitten of leunen. Als het gaat regenen kan het gaan lekken.
    - tip 2: Ik ben tegen insectensprays, dus geef ik je mijn eigen manier om insecten tegen te houden mee: houdt de tent zoveel mogelijk gesloten en zorg ervoor dat je hem echt dichtgeritst hebt. Ze komen door het kleinste gaatje naar binnen, echt waar.
    -tip 3:vergeet niet om je tent overdag te luchten. Als het warm is is dit vooral belangrijk, dan stik je niet van de hitte en benauwdheid die nacht.
    Ook met minder weer is het verstandig. Om een benauwde ruimte te voorkomen dus. Heb je kleppen en de bovenkant van je tent dan kun je dit openklappen )er zit vaak een ´stokje´ van hetzelfde materiaal aan de binnenkant met klittenband op de bovenkant. Daarmee kun je de flap omhoog houden.
    Sommige tenten hebben een dubbele ingang. Je kan de dichte kant wegritsen en dan hou je alleen gaas over. Houd alleen wel de gaasdeur dicht ivm 2.
    -tip 4: laat je schoenen niet buiten staan, tenzij je een (mini)luifel - overkapping aan de voorkant van de tent - hebt die wat verder buigt dan tien centimeter. Laat ze dan daaronder staan. Heb je dat niet, haal ze dan naar binnen. Of ze zijn nat van de dauw of eventuele nachtelijke regenbuien.
    - tip 5: laat geen waardevolle spullen in je tent. Je weet maar nooit welke idioten ´inbreken´.
    Nou eh... dat was het wel.


    Ah, dankje. Een beetje laat want ik heb net mijn koffer en alles ingepakt en met moeite dichtgekregen (deed er een uur over), en no way dat ik die koffer openmaak vóórdat ik op de camping sta. Punt 5 is opgelost, want we hebben lastminute een kluisje op de camping kunnen overkopen van een meisje die niet meer kon gaan ^^

    Andria schreef:
    (...)

    Ah, dankje. Een beetje laat want ik heb net mijn koffer en alles ingepakt en met moeite dichtgekregen (deed er een uur over), en no way dat ik die koffer openmaak vóórdat ik op de camping sta. Punt 5 is opgelost, want we hebben lastminute een kluisje op de camping kunnen overkopen van een meisje die niet meer kon gaan ^^


    Asjeblieft ^^
    Handig, zo'n kluisje. Ik denk dat je het meeste wat ik had opgeschreven al wel had ingepakt. En als je toch nog iets mee wil nemen kan je het misschien bij je handbagage proppen?


    Not all those who wander are lost.