• Hey!

    Ik ga binnenkort met een vriendin naar Amsterdam voor 2 dagen! Het is de eerste keer dat ik er naar toe ga zover ik weet, dus daarom vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben van wat ik zeker zou moeten doen/zien, of dat jullie misschien andere tips kunnen geven? :]
    Ik ben zeker van plan te gaan shoppen, dus als jullie er een paar leuke winkels kennen mag je die zeker ook vermelden!

    Alvast bedankt!


    effort never betrays you

    In Amsterdam moet je voor het shoppen gewoon naar de Kalverstraat gaan, bij de Dam ;].


    i put the fun in funeral

    De Negen Straatjes! Allemaal unieke curieuze winkeltjes, caféetjes en zaakjes. Ga dingen bezoeken die je thuis niet hebt. In de Kalverstraat, wat eerder werd genoemd, zitten heel veel bekende winkels die bijna overal wel een zaak hebben. Ik denk dan juist: bezoek eens iets dat je niet kent.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Gusteau schreef:
    De Negen Straatjes! Allemaal unieke curieuze winkeltjes, caféetjes en zaakjes. Ga dingen bezoeken die je thuis niet hebt. In de Kalverstraat, wat eerder werd genoemd, zitten heel veel bekende winkels die bijna overal wel een zaak hebben. Ik denk dan juist: bezoek eens iets dat je niet kent.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Gusteau schreef:
    De Negen Straatjes! Allemaal unieke curieuze winkeltjes, caféetjes en zaakjes. Ga dingen bezoeken die je thuis niet hebt. In de Kalverstraat, wat eerder werd genoemd, zitten heel veel bekende winkels die bijna overal wel een zaak hebben. Ik denk dan juist: bezoek eens iets dat je niet kent.


    Dit, en Madame Tussaud is leuk als je er niet te lang voor in de rij moet staan. Anna Frank huis zit daar ook ergens, als jullie dat interessant lijkt.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    (...)

    Dit, en Madame Tussaud is leuk als je er niet te lang voor in de rij moet staan. Anna Frank huis zit daar ook ergens, als jullie dat interessant lijkt.


    Als je toch in de contrijen van musea kijkt en je houdt van kunst, dan raad ik je Museumplein aan. Ikzelf ga graag naar kunstmusea en ik vind het Stedelijk Museum een ontzettende aanrader. Mocht je, je graag willen vermaken maar even niet meer willen shoppen, kun je goed terecht bij het tasjesmuseum 'Hendrikje'. Ik ben er nooit geweest, maar mijn moeder en zus wel. Je kunt er ook een high tea bestellen, maar je moet dat dan wel ruim van te voren meldden. Het museum zit vol met allerlei tasjes, van gekke tot dure merken. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Voor madame tusseaufds raad je aanvan te voren kaarten te kopen. Dan kun je zo eheen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Anne Frank Huis raad ik je alleen aan als je bereid bent láng te wachten. Ik was eergister in Amsterdam en de rij was echt gigantisch lang.

    De negen straatjes, Spuistraat, Leidseplein, Leidsestraat, Kalverstraat, Rokin. Oh en The Amsterdam Dungeon, maar daarvoor moet je wel eerder kaarten kopen.

    Als je het TFIOS bankje wilt zoeken, Leidsegracht 4 staat 'ie. :Y)

    Rijksmuseum, gratis entree! ;D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    The Amsterdam Dungeon is echt leuk ^^


    El Diablo.

    Parrish schreef:
    The Amsterdam Dungeon is echt leuk ^^


    Ik vond hem echt eng O.O


    Maar als je iets toeristisch gaat doen, inderdaad kaartjes van te voren kopen. Bij madam Tussauds of zo iets kon ik daarom direct doorlopen. c:


    wat was dit ookalweer

    Het sexmuseum

    MrsSheen schreef:
    Het sexmuseum

    Wilde het net zeggen, ahahahaha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Asami schreef:
    Rijksmuseum, gratis entree! ;D


    Ja, absoluut doen! Ze hebben er heel veel (en natuurlijk de nachtwacht) en toen ik er was, was het ook helemaal niet druk. Absoluut de moeite waard


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Meer een waarschuwing als je door de straten loopt, op elke hoek is een coffeeshop, Ik was op het einde van de dag stoned xD

    De grachten,sws! En de Wallen, daar moet je gewoon minimaal een keer in je leven zijn gelopen.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zou gaan voor Amsterdam Dungeon en de negen straatjes. Ik zou mijn tijd zeker niet verdoen in de Kalverstraat aangezien je daar kleding kan krijgen die je bijna zo goed als overal kan krijgen (er zitten alleen al tig H&M's in die ene straat). Maar als je júist van het hele shopgebeuren houdt, is het ideaal (vooral door de gezelligheid). Dus het hangt er van af wat je interesses zijn (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]