• Familieleden en Amerikaanse overheidsfunctionarissen hebben de dood van de Amerikaanse journalist James Foley bevestigd. Een functionaris zei vanochtend (Belgische tijd) dat de video van de Islamitische Staat (IS) waarop iemand wordt onthoofd, echt blijkt. Twee anderen zeggen dat het slachtoffer Foley is. Zij wilden dit alleen anoniem bevestigen.

    Een van de bronnen zegt dat de Amerikaanse president Barack Obama naar verwachting later vandaag een verklaring over de moord aflegt. Obama is gisteren in zijn regeringsvliegtuig Air Force One op de hoogte gebracht. Hij was toen op weg vanuit Washington om zijn vakantie in Massachusetts te vervolgen.

    Vergelding
    Meerdere hooggeplaatste medewerkers zeggen dat de IS onlangs heeft gedreigd Foley te vermoorden als vergelding voor de luchtaanvallen van de afgelopen twee weken. Medewerkers van het Pentagon hebben verschillende sociale media waar de video wordt gedeeld, benaderd met de vraag de video te verwijderen.

    De familie van Foley bevestigde eerder de dood van de journalist al op een Facebookpagina die was gericht op zijn vrijlating. "Hij gaf zijn leven bij pogingen om het lijden van het Syrische volk aan de wereld te tonen", schrijft zijn moeder Diana Foley.

    Zij roept de IS op om de levens van andere gijzelaars te sparen. "Net als Jim zijn zij onschuldig. Zij hebben geen controle over het Amerikaanse beleid in Irak, Syrië of waar dan ook in de wereld." De moeder schrijft verder dat zij nog nooit zo trots op haar zoon is geweest.

    De 40-jarige Foley raakte in november 2012 vermist in het noorden van Syrië. Hij werkte toen als freelancer voor onder meer het Franse persbureau AFP. De auto waar hij in reed werd door vier militanten aan de kant gezet in een gebied waar Soennitische rebellen en overheidstroepen de macht over probeerden te krijgen. Sindsdien is niks meer van hem gehoord.


    Fragment uit video


    James Foley

    Video
    Gisteren werd een video verspreid waarin de onthoofding van Foley is te zien. De video laat ook zien dat de mediatak van de IS georganiseerder wordt. De video begint met een fragment waarin Obama opdracht geeft tot luchtaanvallen op IS in Irak. Vervolgens is een kale man in een oranje jumpsuit te zien die in een woestijn knielt.

    Naast hem staat een in zwart geklede militant met een mes op zijn keel. Vervolgens verschijnt de naam van Foley in het Arabisch en in het Engels op het scherm, waarna Foley een verklaring voorleest. De onthoofding is met zeker twee camera's opgenomen en is professioneel bewerkt.

    Op het eind van de video laat een militant een tweede man zien die wordt aangeduid als de Amerikaanse journalist Steven Sotloff. De militant waarschuwt dat hij de volgende kan zijn die wordt vermoord. Sotloff werd nabij de Syrisch-Turkse grens ontvoerd in augustus vorig jaar. Hij werkte als freelancer voor onder meer Time.

    Bron: hln.be
    =============
    In het echte artikel staat het filmpje, vraag me niet wat er getoond wordt op dat filmpje want ik heb het niet bekeken. Ik denk dat het best is dat jullie dat ook niet doen.

    Walgelijk dit, ik zou veel willen zeggen, maar ik denk dat ik dan gecensureerd moet worden. Echt triest dit.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 16:33 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Waar is het filmpje dan?


    I live for the applause, you will die for it.

    Misselijk.

    Echt afschuwelijk dit.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Rivaille schreef:
    Waar is het filmpje dan?


    Zoek het op als je het zonodig wilt zien, maar ik ga dat hier echt niet plaatsen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb gewoon geen woorden hiervoor. Diep triest zeg.


    -

    Het zijn ook altijd onschuldigen...


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het echt walgelijk en zielig. Die woorden van zijn moeder vind ik mooi gesproken.
    Ikzelf zou het filmpje ook niet willen kijken, ten eerste omdat ik het waarschijnlijk gewoon niet kan aanzien, ten tweede omdat hoe meer mensen het zien en hoe beter het verspreid wordt, hoe meer invloed IS krijgt, naar mijn mening.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Rivaille schreef:
    Waar is het filmpje dan?


    Denk niet dat het heel geschikt is voor Quizlet. Voor een beschrijving:

    Foley leest een tekst op, zittend in de woestijn. Daarna spreekt de man achter hem met een Brits accent. Vervolgens is te zien hoe de man de keel van Foley doorsnijdt. Daarna word een shot getoond van het onthoofde lichaam en het hoofd van Foley.


    VIDEO OPENS WITH A SPEECH BY PRESIDENT OBAMA ABOUT THE ISLAMIC STATE
    JAMES FOLEY I call on my friends, family, and loved ones to rise up against my real killers, the US government. For what will happen to me is only a result of their complacency and criminality.
    My message to my beloved parents, save me some dignity, and don't accept some meagre compensation, for my death, from the same people who effectively hit the last nail in my coffin with their recent aerial campaign in Iraq.
    I call on my brother John, who is a member of the US air force. Think about what you are doing, think about the lives you destroy, including those of your own family. I call on you John, think about who made the decision to bomb Iraq recently and kill those people, whoever they may have been. Think John, who did they really kill? And did they think about me, you, our family when they made that decision?
    I died that day John, when your colleagues dropped that bomb on those people they signed my death certificate. I wish I had more time. I wish I could have the hope of freedom and seeing my family once again. But that ship has sailed. I guess all in all I wish I wasn't American.
    EXECUTIONER This is James Wright Foley, an American citizen of your country. As a government, you have been at the forefront of the aggression towards the Islamic State. You have plotted against us and have gone far out of your way to find reasons to interfere in our affairs. Today, your military air force is attacking us daily in Iraq, your strikes have caused casualties among Muslims. You're no longer fighting an insurgency, we are an Islamic army, and a state that has been accepted by large number of Muslims world wide, so effectively, any aggression towards the Islamic State, is aggression towards Muslims from all walks of life who has accepted the Islamic caliphate as their leadership, so any attempt by you Obama to deny the Muslims their rights of living in safety under the Islamic caliphate will result in the bloodshed of your people.
    NEW PRISONER SHOWN - CAPTION - Steven Joel Sotloff
    The life of this American Citizen Obama, depends on your next decision.


    Zoek de naam niet op op Twitter, Je schijnt voornamelijk onsmakelijke foto's te zien te krijgen

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 16:39 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    @Rivaille: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1998812/2014/08/20/VS-bevestigen-onthoofding-journalist-Foley.dhtml
    Hier is het artikel met het filmpje. Het filmpje zelf ga ik niet posten.
    En dit is echt, echt walgelijk. Dat filmpje ga 'k niet bekijken.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 16:38 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    @Rivaille: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1998812/2014/08/20/VS-bevestigen-onthoofding-journalist-Foley.dhtml
    Hier.
    En dit is echt, echt walgelijk. Dat filmpje ga 'k niet bekijken.

    Ja, bij mij doet dat filmpje 't juist niet. Kan 'm nergens anders vinden.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)
    Ja, bij mij doet dat filmpje 't juist niet. Kan 'm nergens anders vinden.


    Het is ook niet het goeie filmpje. je ziet de onthoofding verder niet. Alleen het gepraat.


    It's high noon.

    Aldea schreef:
    Ik heb gewoon geen woorden hiervoor. Diep triest zeg.


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Ze weten niet eens zeker of het die man wel echt is omdat hij sommige kenmerken niet zou hebben in de video, zoals moedervlekken ofzo


    Firm believer of all that is magic

    Ik weet niet hoe ik mij moet uitdrukken op dit moment. En eigenlijk kan ik dat ook niet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben niet van plan om filmpjes op te gaan zoeken uit respect voor die journalist, maar ik word echt al misselijk als ik het artikel nog maar lees.
    Waarom zijn mensen tot zulke dingen in staat?
    Hij had een familie en was onschuldig...Begrijp wie begrijpen kan.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.