• Ongeveer een jaar geleden leerde ik een jongen kennen op een feestje en dat was gewoon gezellig. We hebben toen wat contact gehouden en ik mocht hem wel, maar toen hij bijna wanhopig liet blijken hoe leuk hij me vond, heb ik maar wat afstand genomen aangezien dit niet wederzijds was. Na een aantal maanden kregen we weer wat contact en dat was wederom gewoon gezellig. Nu hebben we vorige week weer eens wat afgesproken en hoewel ik het idee had dat hij wel begreep dat het voor mij puur vriendschappelijk was, geeft hij continu signalen af die erop wijzen dat hij me leuk vindt. Hij wil me heel graag zo snel mogelijk weer zien. Ik probeer hem te friendzonen en ik weet dat dat niet oké is, maar ik weet niet hoe ik het anders aan moet pakken. Helaas werpt dat niet zijn vruchten af en heb ik gelogen over het feit dat ik het de komende twee weken te druk heb om hem te zien. Dit gaat volledig tegen mijn principes in en ik voel me er schuldig over, maar ik heb écht geen idee hoe ik er anders onderuit kan komen. Ik ben het gewoon beu dat hij, ondanks dat ik naar mijn mening duidelijk laat blijken dat ik hem niet leuk vind, nog steeds zo zijn best doet voor mij.

    Dus, alwetende users van Quizlet, hoe ga ik dit op een slimme en effectieve manier aanpakken, zonder de desbetreffende persoon gigantisch te kwetsen? (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Je kunt het toch echt, het beste zeggen denk ik. En dan wel face to face, en proberen het rustig en lief uit te leggen. Dat je gewoon niet het zelfde voelt.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Churchill schreef:
    Je kunt het toch echt, het beste zeggen denk ik. En dan wel face to face, en proberen het rustig en lief uit te leggen. Dat je gewoon niet het zelfde voelt.

    Het probleem is dat het er niet op lijkt dat hij letterlijk gaat zeggen dat hij me leuk vindt. Het idee dat ik dan vrolijk aankom met "Hé, luister eens, ik zie je niet zitten" vind ik daarom nogal vreemd overkomen, haha.

    Ik negeer zijn "Slaap lekker"-berichtjes en maak een grap van ieder goed bedoelt compliment. Ik snap gewoon niet hoe het mogelijk is dat hij daardoor niet inziet dat het totaal niet wederzijds is.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Hoe gezellig je het ook vindt met hem, deze jongen is duidelijk verliefd op jou. Dit houdt in dat hij bij elke aandacht van jou zal hopen dat het erop duidt dat jij ook meer wilt. Maak hem nog één keer duidelijk dat je echt niet verliefd op hem bent en dit in de toekomst ook niet ziet gebeuren. Mocht hij het dan nog steeds niet begrijpen dan raad ik je aan om de banden met hem te verbreken en hem geen aandacht meer te schenken. Dat is namelijk de enige manier waarop hij kan verwerken dat het niets gaat worden tussen jullie.


    Life is hard and then we die

    Capricious schreef:
    (...)
    Het probleem is dat het er niet op lijkt dat hij letterlijk gaat zeggen dat hij me leuk vindt. Het idee dat ik dan vrolijk aankom met "Hé, luister eens, ik zie je niet zitten" vind ik daarom nogal vreemd overkomen, haha.

    Ik negeer zijn "Slaap lekker"-berichtjes en maak een grap van ieder goed bedoelt compliment. Ik snap gewoon niet hoe het mogelijk is dat hij daardoor niet inziet dat het totaal niet wederzijds is.


    Volgens mij zijn die laatste dingen subtiele hints. Jongens snappen subtiele hints vaak niet. ;x

    Ik zou doen wat Annick zegt.


    26 - 02 - '16

    Minnaloushe schreef:
    (...)

    Volgens mij zijn die laatste dingen subtiele hints. Jongens snappen subtiele hints vaak niet. ;x

    Ik zou doen wat Annick zegt.

    In mijn beleving zijn mijn hints nou niet bepaald subtiel, haha. Als iemand zo tegen mij zou doen, had ik diegene al lang links laten liggen. Het is voor mij gewoon heel moeilijk om te bevatten dat hij na een jaar nog steeds hoopt dat het iets wordt.

    Welnu, ik weet eigenlijk wel dat heel direct en duidelijk zijn het beste is, maar ik vind dat ontzettend lastig. Waarom weet ik niet. Ik ben normaalgesproken altijd eerlijk en to the point, maar ik voel me echt vreselijk ongemakkelijk in deze hele situatie.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Hmm, ik denk ook dat je duidelijk moet zijn. Verliefde mensen grijpen alle hoop beet. Misschien kun je subtiel zeggen dat je soms het idee krijgt dat hij je meer dan aardig vindt en vragen of dat zo is - en daarna zeggen dat jij helaas niet hetzelfde kan zeggen?

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 11:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Gewoon zeggen. Hij is verliefd én een jongen, hij snapt het waarschijnlijk gewoon niet.
    Vertel hem dat je het heel gezelig vindt maar niets meer wilt en vraag of hij dat begrijpt.


    Has no one told you she's not breathing?

    Dat heb ik ook enkele keren meegemaakt, en hoe hard je ook gewoon probeert te friendzonen - of zelfs echt overduidelijk bent in je bewoording dat je geen verdere gevoelens hebt en alleen vrienden wilt zijn - lijken jongens ( in de pubertijd of niet, want dat staat daar echt los van, geloof me :'D) dat gewoon niet te snappen.
    Ik heb er dus telkens komaf meegemaakt door een andere jongen (die ik dan wel leuk vond op dat moment XD) te zoenen en dat in geuren en kleuren tegen die vriend te zeggen en hoe leuk en knap hij wel niet is, want ja, je hebt vrienden om over zulke dingen te babbelen xD
    Niet het meest subtiele waarschijnlijk, of wat de meesten zouden aanraden hier op Q, maar in alle gevallen was het - bij mij toch - direct gedaan met de aandacht en vleierijen, waar ik totaal niet op zat te wachten. En geloof me, in dat opzicht ben ik echt wel de meest directe persoon die er is, en heb dus ook al meerdere keren gezegd dat ik geen verdere gevoelens had voor ze, op vriendschap na en dat ze zich een lief moeten zoeken. Maar goed, verliefde jongens zijn in dat opzicht net zo hopeloos als verliefde tienermeisjes xD

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 12:23 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb dus in exact dezelfde situatie gezeten, die van mij liep gewoon anders af.
    Ik werd verliefd op die jongen en nu daten we al een jaar en 7 maanden -.- xD Ik geef nog steeds de schuld aan mijn beste vriendin/zijn nicht.
    MAAR als je dus echt niets met hem wilt moet je het hem recht op de man af zeggen. Had ik ook gedaan alleen had hij meer doorzettingsvermogen, dus blijf het herhalen en als dat niet werkt, kan je nog altijd:
    doen/ zeggen dat hij net als een grote broer voor je is (daar knappen ze vaak op af) OF je gedraagt je als een kerel als je bij hem bent, lekker mannelijk en goor :D


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    OakenshieId schreef:
    Hmm, ik denk ook dat je duidelijk moet zijn. Verliefde mensen grijpen alle hoop beet. Misschien kun je subtiel zeggen dat je soms het idee krijgt dat hij je meer dan aardig vindt en vragen of dat zo is - en daarna zeggen dat jij helaas niet hetzelfde kan zeggen?

    Dit. Bovendien - er is toch niets mis met duidelijkheid? Dus als je (bijvoorbeeld) vraagt of hij je als relatiemateriaal ziet, dan is daar niets raar aan. Ik zou het wel echt op een manier vertellen aan hem dat hij het begrijpt, want jongens schijnen nogal de neiging te hebben dat het maar een grapje is. . . Niet allemaal natuurlijk, voordat daar weer een reactie op komt, echter anders loop je er ook alleen maar omheen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Alptraum: Haha, I lol'd!

    En ik zit in een soortgelijk probleem. Probeer 't zo duidelijk mogelijk te zeggen, wat de anderen hier dus nogal geantwoord hebben.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2014 - 9:58 ]


    † Love? I want to sleep.

    als je het hem echt niet rechtstreeks durft zeggen (wat wel het beste is), kan je altijd proberen over andere jongens te praten die je leuk vind.

    Hoewel dat ook niet altijd werkt.
    Ik heb een vriend die hopeloos achter me loopt, maar ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het vriendschappelijk was en dat heeft hij ook geaccepteerd.
    Om het extra duidelijk te maken praatte ik honderuit over mijn type jongen (wat absoluut niets op hem lijkt).
    Zo vertelde ik bv dat ik een bepaalde vorm van baard (zo een heel fijn lijntje vanaf de fasjen rond de kin) best wel sexy vond.
    En de volgende keer dat ik hem zag merkte ik dat hij zijn baard nu dus in die vorm aan het scheren is xD
    Best hilarisch, al zeg ik het zelf^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Gewoon zeggen en anders contact verbreken als hij na verschillende weken nog niet wil luisteren.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Gewoon zeggen en anders contact verbreken als hij na verschillende weken nog niet wil luisteren.


    Inderdaad, dit. Probeer eerst langzaamaan op dat onderwerp te komen, en vraag hem misschien niet direct of hij wat voor je voelt. Zeg iets in trant van 'ik heb het gevoel dat jij meer uit deze vriendschap wilt, maar ik wil dat niet en ik wil je ook geen illusies geven dat ik meer uit deze vriendscap wil of kan geven." Kijk hoe hij het opneemt, vraag hem of wat afstand misschien goed zou doen ofzo, en als vriendschap zonder de awkwardness lukt, zou je die kunnen onderhouden, lukt het niet, dan kun je best wat afstand inlassen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Wajow, het lijkt net of ik een zelfgeschreven stuk van mij lees ofzo.. Ik zat in precies dezelfde situatie als jou! Ik heb dus na een paar keer duidelijk aangeven dat ik het vervelend vond en niet hetzelfde voelde voor hem, het contact verbroken. Echt zonde, want het was een goede vriend. Maar het is beter zo.

    Succes, anyway!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.