• Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.


    Op 18 maart 2014 gaf de Dieren Experimenten Commissie van de Universiteit Maastricht een positief advies om 39 honden te gebruiken in experimenten. De onderzoekers hebben tot 10 maart 2018 de tijd om het experiment uit te voeren. De Dieren Experimenten Commissie geeft aan dat het onderzoek voldoet aan de ethische toetsingscriteria voor proefdiergebruik. De onderzoekers vinden honden het meest geschikte model voor deze testen. In de meest recente aanvraag gaat hun voorkeur uit naar labradors vanwege hun omvang.

    Voor meer informatie Free the labradors!

    EDIT, please read x

    Dit experiment kan ook uitgevoerd worden met computers en is een tijd geleden al uitgevoerd met apen. Het experment werd stop gezet omdat het niet de gewenste resultaten had.






    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 20:13 ]

    Dit soort experimenten mogen uitgevoerd worden voor wetenschappelijke doeleinden.

    24.0% (12 stemmen)
     
    Ja

    76.0% (38 stemmen)
     
    Nee

    Oh bah, ik vind dit echt zo erg.
    Labradors zijn hele lieve honden, het gedacht alleen al dat zulke dingen zijn toegelaten maakt me ziek...
    Doet me denken aan mijn eigen hond, was ook een labrador.
    Waarom kunnen ze gewoon geen gevangenen gebruiken die levenslang hebben wegens zware misdaden?
    Dan hebben we terug wat plaats in de gevangenis. (cat)

    Edit: Heb de petitie ondertekend.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2014 - 15:52 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gatverdamme. Dat doe je toch niet?! Dat ze daar toestemming voor hebben gegeven.


    Happy Birthday my Potter!

    Asmodom schreef:
    Gatverdamme. Dat doe je toch niet?! Dat ze daar toestemming voor hebben gegeven.


    26 - 02 - '16

    Ik vind wel dat er experimenten uitgevoerd mogen worden op dieren, zoals bijvoorbeeld een nieuw medicijn dat heel veel levens kan redden, maar dan moet dat niet op gezonde dieren gebeuren én voor een medische reden zijn. Dus niet op deze manier, niet op de manier dat gezonde dieren eronder moeten lijden.
    Dan kunnen ze beter langs een asiel gaan en daar honden/katten/andere beestjes halen die daar al heel lang zitten en nooit opgehaald zullen worden omdat ze heel hard bijten etc. / dieren die een beetje ziek zijn / dieren die oud en kreupel zijn en anders toch in het asiel zullen sterven.

    Want als er geen experimenten op dieren uitgevoerd zouden worden, zouden er nu heel veel medicijnen niet bestaan, heel veel dingen nog niet uitgevonden/goedgekeurd zijn die in een lichaam geplaatst mogen worden.

    Experimenten op dieren vanwege cosmetica etc. ben ik wel weer op tegen, omdat dat eigenlijk nutteloos is, er is al veel cosmetica etc. dat al op dieren is getest, waarom zou je er nog meer laten lijden, stop dan met cosmeticagebruik.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    En wat als het baanbrekend onderzoek is? Dit is bijvoorbeeld onderzoek naar pacemakers, iets wat veel mensen zou kunnen helpen. Daarnaast vraag ik me af of er zoveel ophef was geweest als een minder aaibaar dier was gebruikt. Zoals bijvoorbeeld muizen, ratten, varkens...
    Die toetsingscommissies zijn zwaar. Je krijgt niet zomaar toestemming om dieren te gebruiken, zeker niet bij onbelangrijk onderzoek.
    Waarom is dit opeens erger? Dit is namelijk opeens in het nieuws terwijl er dagelijks proefdieren worden gebruikt, ook voor vrij nutteloze dingen als cosmetica (en laten de vleesindustrie er voor het gemak maar even buiten laten).

    Jullie kunnen wel roepen dat het zielig is, maar het is gewoon niet zo zwart-wit.


    I am an idiot, I move.

    Ik vindt dit echt vreselijk. Ik snap ook echt niet waarom mensen dit soort werk willen uitvoeren. Zelfs als het ging om muizen of ratten vindt ik het al erg. Ik vindt niet dat je dit kan doen met levens, van welk dier dan ook.

    Ik zag vanmorgen op het nieuws dat ze daar al weggehaalt zijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    En misschien slim om neer te zetten wat voor experiment:

    Ze wilde de honden gebruiken om pacemakers te testen. Ze zouden die honden expres hartkloppingen geven en daarvan zouden die honden veel pijn hebben. Ook zouden ze de honden al levend en wakker opensnijden om die pacemakers te bekijken en meten.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    BoterBabbelaar schreef:
    En misschien slim om neer te zetten wat voor experiment:

    Ze wilde de honden gebruiken om pacemakers te testen. Ze zouden die honden expres hartkloppingen geven en daarvan zouden die honden veel pijn hebben. Ook zouden ze de honden al levend en wakker opensnijden om die pacemakers te bekijken en meten.


    o.o


    26 - 02 - '16

    Asmodom schreef:
    Gatverdamme. Dat doe je toch niet?! Dat ze daar toestemming voor hebben gegeven.


    ~ I have found that if you love life, life will love you back.

    BoterBabbelaar schreef:
    En misschien slim om neer te zetten wat voor experiment:

    Ze wilde de honden gebruiken om pacemakers te testen. Ze zouden die honden expres hartkloppingen geven en daarvan zouden die honden veel pijn hebben. Ook zouden ze de honden al levend en wakker opensnijden om die pacemakers te bekijken en meten.


    Dit gaat mij echt veel te ver.

    Ik zou ze meteen alle 39 bevrijden en adopteren. Als het over zo iets gaat ben ik er echt serieus tegen. Die mensen -als ze wel menselijk zijn, ik snap gewoon niet dat je zo iets over je hart kan krijgen- zouden het gewoon op hun zelf moeten uittesten.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Fisher schreef:
    En wat als het baanbrekend onderzoek is? Dit is bijvoorbeeld onderzoek naar pacemakers, iets wat veel mensen zou kunnen helpen. Daarnaast vraag ik me af of er zoveel ophef was geweest als een minder aaibaar dier was gebruikt. Zoals bijvoorbeeld muizen, ratten, varkens...
    Die toetsingscommissies zijn zwaar. Je krijgt niet zomaar toestemming om dieren te gebruiken, zeker niet bij onbelangrijk onderzoek.
    Waarom is dit opeens erger? Dit is namelijk opeens in het nieuws terwijl er dagelijks proefdieren worden gebruikt, ook voor vrij nutteloze dingen als cosmetica (en laten de vleesindustrie er voor het gemak maar even buiten laten).

    Jullie kunnen wel roepen dat het zielig is, maar het is gewoon niet zo zwart-wit.


    Niet alle dieren zijn hetzelfde. Honden hebben een heel ander bewustzijn dan een knaagdier als een muis of rat. Ze zijn depressie gevoeliger, wat het pijnlijke proces nog minder dragelijk maakt. Daarnaast mag je je afvragen of je moreel gezien twee soorten dieren per se gelijk moet behandelen. Een hond staat dichter bij ons, het is alleen maar menselijk om hier van slag van te raken.
    Baanbrekend onderzoek mag wachten. Een leven blijft voor mij een intrinsieke waarde, of het nou die van een mens of een dier is. Ik ben niet per definitie tegen dierenproeven, omdat ik snap dat het in veel gevallen gewoon niet anders kan. Maar laten we het humaan houden.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Niet alle dieren zijn hetzelfde. Honden hebben een heel ander bewustzijn dan een knaagdier als een muis of rat. Ze zijn depressie gevoeliger, wat het pijnlijke proces nog minder dragelijk maakt. Daarnaast mag je je afvragen of je moreel gezien twee soorten dieren per se gelijk moet behandelen. Een hond staat dichter bij ons, het is alleen maar menselijk om hier van slag van te raken.
    Baanbrekend onderzoek mag wachten. Een leven blijft voor mij een intrinsieke waarde, of het nou die van een mens of een dier is. Ik ben niet per definitie tegen dierenproeven, omdat ik snap dat het in veel gevallen gewoon niet anders kan. Maar laten we het humaan houden.

    Niet alle dieren zijn hetzelfde inderdaad. Maar op sommige vlakken staan honden dichter bij ons dan muizen en zal de voorkeur gaan naar honden voor wetenschappelijk onderzoek.
    Ik ben blij dat ze wetenschappelijk onderzoek doen, ook al is het op dieren. Dit helpt ons zoveel vooruit qua medicijnen en dergelijke.. Er zijn zoveel regels voor, het gebeurt niet zomaar. Als het geen waarde, of echt maar van klein belang was, dan zouden ze zo'n proef niet hebben toegelaten.

    Maar ik begrijp jou niet goed eerlijk gezegd. Kan je het verduidelijken? Dus je bent niet tegen dierenproeven maar ook wel? Waar leg jij dan ergens de grens? Als ze dit experiment uit zouden voeren op muizen of andere knaagdieren, zou het dan volgens jou wel gemogen hebben of ook niet?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Fisher schreef:
    En wat als het baanbrekend onderzoek is? Dit is bijvoorbeeld onderzoek naar pacemakers, iets wat veel mensen zou kunnen helpen. Daarnaast vraag ik me af of er zoveel ophef was geweest als een minder aaibaar dier was gebruikt. Zoals bijvoorbeeld muizen, ratten, varkens...
    Die toetsingscommissies zijn zwaar. Je krijgt niet zomaar toestemming om dieren te gebruiken, zeker niet bij onbelangrijk onderzoek.
    Waarom is dit opeens erger? Dit is namelijk opeens in het nieuws terwijl er dagelijks proefdieren worden gebruikt, ook voor vrij nutteloze dingen als cosmetica (en laten de vleesindustrie er voor het gemak maar even buiten laten).

    Jullie kunnen wel roepen dat het zielig is, maar het is gewoon niet zo zwart-wit.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered