• Ik heb toestemming van: Raava

    Beste Congeniality

    Bij deze heb je toestemming je fotobewerkwedstrijd te starten. Je hebt een week de tijd om het topic te openen. (:

    Met vriendelijke groeten,
    Raava,
    Moderator




    Deze wedstrijd is afgelopen


    De story

    En hier hebben we weer eens een fotobewerkwedstrijd, met covers, ‘fotoshopping’, foto manipulatie en nog véél meer! Iedereen is van harte welkom!


    De wedstrijd.
    Wij zoeken minimaal 12 en maximaal 16 enthousiaste deelnemers die de hele wedstrijd meedoen, en natuurlijk graag foto’s willen bewerken, blenden, aanpassen, of hoe jij het graag noemt. Wij zoeken géén juryleden!
    Je valt nergens af, je krijgt alleen punten en daarmee kom je op een gemiddelde. Met dat gemiddelde kun je van alles winnen, maar dat wordt op het moment nog niet bekend gemaakt.
    Als je je inschrijft, kijk dan regelmatig in het topic en geef je naamsverandering op tijd door. Lees ook even alles hieronder goed door.
    We bewaren jouw opdracht alleen in dit topic en in onze mail, dus zorg ervoor dat jij je opdrachten ook goed opslaat, voor het geval dat we ze kwijtraken.
    Let op: dit is geen coverwedstrijd. Je zult meer doen dan alleen foto’s bij elkaar blenden en wat mooie titels toevoegen.

    De opdrachten.

    Voor elke opdracht geldt het volgende:
    - Een ronde duurt twee weken.
    - Je levert je opdracht bij ons (de juryleden) via een PB in met als titel: Voornaam – Opdracht 1/2/3/enz.
    - Bij je opdracht lever je ook alle afbeeldingen en textures in die je gebruikt hebt voor je opdracht.
    - Uitstel vragen mag, minimaal één dag voor de deadline en je krijgt maximaal vier dagen uitstel. Doe je dat niet en lever je te laat in: Na drie dagen wordt je opdracht ‘ongeldig’ en doe je niet meer mee. Per dag dat je te laat je opdracht inlevert (zonder uitstel te vragen) trekken we een half punt van je cijfer af.
    - Voor bewerkingen waar een tekst op staat, geldt dat je een bewerkte plaatje met tekst en een bewerkt plaatje zonder tekst naar ons stuurt. Dit is verplicht.
    - Het is nog niet precies bekend hoeveel opdrachten we zullen doen. Op het moment hebben we vijf opdrachten, maar dit kunnen er meer worden.


    De beoordeling.
    Sofie: Ik let op originaliteit en creativiteit. Dit houdt in: heb je geen standaard werkje ingeleverd, maar heb je je gedachtes er op losgelaten. Daarbij vind ik het belangrijk dat de kwaliteit goed is, dat de plaatjes dus niet te pixellig zijn. Ook is het belangrijk dat je je goed aan de opdracht hebt gehouden en, als laatste, let ik op de afwerking. Met dit laatste let ik op je fotobewerkingskills, bijvoorbeeld hoe jij iets mooi in elkaar laat overlopen, zonder dat het storend wordt. Of dat je iets manipuleert èn goed in het origineel verwerkt, dat het dus lijkt alsof het één plaatje is.
    Nynke: Bij de beoordeling van de inzendingen let ik op de technische aspecten zoals o.a. het gebruik van tools en de afwerking hiervan, maar ook perspectief. Afbeeldingen vormen de basis en daarom besteed ik hieraan ook aandacht; is er goed nagedacht over de keuze? Daarnaast spelen zaken als harmonie/eenheid, aantrekkelijkheid, kleurgebruik/schema's, creativiteit & originaliteit, dynamiek en sfeer ook een rol bij mijn beoordeling.


    Extra's:
    We werken met één extra:
    De joker.
          Is vrij bekend, maar we leggen het nog even uit: Mocht het niet lukken om een opdracht te maken (hij is te moeilijk, je hebt er geen tijd voor, e.d.), zet je joker in en je hebt een vrijstelling voor deze opdracht. Mocht het lukken je joker niet in te zetten voor alle vijf de opdrachten, dan telt het laagste punt niet mee. Onze regel: je mag de joker nog niet inzetten bij de eerste opdracht, omdat we graag willen dat jullie die allemaal maken.


    Overige opmerkingen.
    Even het allerbelangrijkste: we willen een gewone wedstrijd houden, waarbij geen problemen komen. Houd je dus ten alle tijden aan de regels van Quizlet. Doe je naar ons idee iets buiten het boekje? Dan melden we jou. Verder is elk programma of site toegestaan en we gaan ook niet letten op een programma's en dergelijke. Mochten wij erachter komen dat je een bewerkt plaatje van internet hebt geplukt, gooien we je direct uit de wedstrijd. Eerdere gemaakte covers zijn ook niet toegestaan.
    Verder vragen wij vriendelijk of iedereen alleen opbouwende kritiek of complimenten op andermans werk en dat jullie elkaar niet de grond instampen met negatief commentaar.


    Jury
    Sofie / Jingim
    Nynke / Moth


    Deelnemers:
    1. Sarah / Ralston met een gemiddelde van 8.26
    7.5 • 8.5 • Joker • 8.8
    2. Evelien / Prancer met een gemiddelde van 7,98
    7.7 • 8.55 • 7.7 • 6.7
    3. Ari / Ahren met een gemiddelde van 7,93
    7.25 • 8.35 • Joker • 8.2
    4. Marit / Sapienza met een gemiddelde van 7,58
    7.45 • 7.4 • 7.9 • 7.25
    5. Meike / Glyceris met een gemiddelde van 6,70
    6.65 • 6.6 • 6.85 • Joker
    6. Karen / Kunama met een gemiddelde van 6.68
    6.1 • 7.1 • Joker • 6.85
    7. Cyanne / Sitara met een gemiddelde van 6.58
    6.45 • 6.8 • Joker • 6.5

    Uitgeschreven na de eerste opdracht:
    1. Katerina / Feriha
    6.75

    2. Susan / LostStory
    6.1 • 4.2
    3. Linde / OutlawQueen
    6.25 • 6.75
    4. Michelle / Twisty
    7.25 • 7.75

    We willen jullie bedanken voor jullie fijne medewerking en inzet! We vonden het erg leuk om deze wedstrijd te organiseren en zeker om enthousiaste reacties te ontvangen over de covers. Daarnaast willen we Sarah feliciteren met het behalen van de 1e prijs. Goed gedaan! En natuurlijk Evelien en Ari met het behalen van de 2e en 3e plek. Mochten jullie nog tips o.i.d. hebben, dan horen wij die graag!

    [ bericht aangepast op 3 feb 2015 - 17:33 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 jan 2015 - 15:23 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Norton schreef:
    (...)
    Graag. ^^


    Ook als je die al heel lang op je pc hebt staan? :'3
    Ik gebruik namelijk vaak dezelfden, maar ik weet niet echt meer waar ik die gehaald heb. (Ik weet nog niet of ik er nu zal gebruiken, maar ik vraag dit voor eventueel toekomstige opdrachten)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Boggess schreef:
    (...)

    Ook als je die al heel lang op je pc hebt staan? :'3
    Ik gebruik namelijk vaak dezelfden, maar ik weet niet echt meer waar ik die gehaald heb. (Ik weet nog niet of ik er nu zal gebruiken, maar ik vraag dit voor eventueel toekomstige opdrachten)

    Het liefst wel. Want dit nemen we ook mee in de beoordeling.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Je kan ze toch gewoon uploaden via tinypic? ;p


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Moth schreef:
    (...)
    Het liefst wel. Want dit nemen we ook mee in de beoordeling.


    Veel van de textures die ik gebruik staan in mijn bewerkingsprogramma (dus geen plaatjes die ik ergens vandaan heb of die op mijn pc staan). Deze kan ik er dus niet bij opsturen. Is dit een probleem?

    Ik kan namelijk altijd nog alleen textures van internet afhalen en die gebruiken, zodat ik ze er wel bij op kan sturen. Maar als het niet erg is gebruik ik liever de textures uit mijn bewerkingsprogramma aangezien deze meestal betere kwaliteit zijn en ook nog wat 'professioneler' zijn.


    I aspire to inspire before I expire

    Sapienza schreef:
    (...)

    Veel van de textures die ik gebruik staan in mijn bewerkingsprogramma (dus geen plaatjes die ik ergens vandaan heb of die op mijn pc staan). Deze kan ik er dus niet bij opsturen. Is dit een probleem?

    Ik kan namelijk altijd nog alleen textures van internet afhalen en die gebruiken, zodat ik ze er wel bij op kan sturen. Maar als het niet erg is gebruik ik liever de textures uit mijn bewerkingsprogramma aangezien deze meestal betere kwaliteit zijn en ook nog wat 'professioneler' zijn.

    Bedoel je dan niet gewoon grain, posterize, sharpen, posterize etc.?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    (...)
    Bedoel je dan niet gewoon grain, posterize, sharpen, posterize etc.?


    Nee, ik bedoel dat er standaard een textures in zitten zoals lichtvlekken, gekreukeld papier, geschreven tekst, etc.


    I aspire to inspire before I expire

    Sapienza schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoel dat er standaard een textures in zitten zoals lichtvlekken, gekreukeld papier, geschreven tekst, etc.

    Oké. In dat geval kan je het er ook bij benoemen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jullie hebben nog een week voor opdracht twee en zes dagen om uitstel te vragen! We hebben ook nog niet alle keuzes binnen, vergeet die niet door te geven!


    Deep inside, I've never felt alive

    Katerina heeft zich uitgeschreven ivm drukte.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik was het helemaal vergeten, maar het zal er zo snel mogelijk zijn ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik moet zeggen dat ik het wel teleurstellend vind dat mensen zich uitschrijven i.v.m. drukte. Misschien is het overmacht, maar we hebben niet voor niks aangegeven dat je goed moest nadenken voor je je inschreef. Het moet niet zo zijn dat onze moeite achteraf loze tijd blijkt te zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Juah, maar dat blijf je altijd wel houden, helaas. :/


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Heb je gelijk in, maar het lijkt soms zo gemakkelijk/nonchalant te gaan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    Heb je gelijk in, maar het lijkt soms zo gemakkelijk/nonchalant te gaan.


    Ik heb het ook druk i.v.m. toetsweken, kamp etc. Daarom heb ik juist meteen mijn opdracht gedaan en ingeleverd zodat ik de rest van mijn tijd kon besteden aan leren. Ik weet natuurlijk de persoonlijke situaties van mensen niet, maar ook ik vind het soms wat te gemakkelijk gaan/lijken. Erg jammer dat er nu nog maar aardig weinig mensen overblijven, dus ik hoop dat de meesten nog kunnen blijven ! (:


    I aspire to inspire before I expire

    Whoop, ik heb um al af. Zal het zo snel mogelijk inleveren, haha, ^^


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."