• Hier is ie dan, het grote Hobbit fan topic! Deel hier alles wat met The hobbit te maken heeft. Gifs, foto's, quotes, verhalen, quizzen, alles mag! Ook is dit een leuke plek om te praten met andere Hobbit fans.

    Omdat "The Battle of the Five Armies nog niet in de bioscoop is en sommige het boek niet hebben gelezen, werken wij met de spoiler knop. Dit houd in, dat als je iets spoiled, je het tussen [ spoiler][/ spoiler] zet. Dit is voorlopig even zo, maar zal worden verandert zodra de film niet meer speelt.


    Overigens is het de bedoeling dat we het gezellig houden. Ruzies mogen lekker in elkaars Pb of Gb. Feanor zal mij helpen het topic een beetje in de gaten te houden.









    ''Far over the misty mountains cold,
    To dungeons deep and caverns old,
    We must away, ere bre'ak of day,
    To find our long forgotten gold.

    The pines were roaring on the height,
    The winds were moaning in the night,
    The fire was red, it flaming spread,
    The trees like torches blazed with light."






    Hobbit quizzen:

    Plaats je Hobbit stories en quizen, dan komen deze erbij te staan.



    [ bericht aangepast op 10 okt 2014 - 12:37 ]


    You can't touch music but music touch you

    Hello ^^


    Spoiler alert: you will save yourself

    Volgens mij heb ik hier nog nooit een foto of gif neergezet. ;o

    [ bericht aangepast op 13 sep 2014 - 16:52 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    LeoValdez schreef:
    Hello ^^

    Hello ;)


    You can't touch music but music touch you

    Peredhel schreef:
    Volgens mij heb ik hier nog nooit een foto of gif neergezet. ;o


    tis je vergeven :P


    You can't touch music but music touch you

    Boe! Ik ben weer terug :Y)


    Stenenlikker

    Peredhel schreef:
    Volgens mij heb ik hier nog nooit een foto of gif neergezet. ;o



    Foei! Maar, om nog even terug te komen op je vraag 'waarom Bifur' ...

    Waarom niet? Jullie moeten echt eens op hem gaan letten hoor! Hij is echt ge-wel-dig.
    Hij is de wat stillere type, die vooral op de achtergrond staat.. Ik houd vaak van de stillere types en vraag me dan af waarom diegene zo zou zijn. Voor zover ik begreep spreekt hij enkel Khuzdul, maar zelfs dat zelden. Hij heeft werkelijk maar één zin in de eerste film, die ook nog niet eens begrijpen. Bovendien ben ik nieuwsgierig naar het verhaal achter de bijl in zijn hoofd en ik vind hem gewoon superschattig.
    Ik bedoel.. Hij is zo zorgzaam en lief! Bijvoorbeeld toen iedereen 'Blunt the Knives' begon te zingen, om Bilbo te irriteren.. Hij leek geen idee te hebben waar het over ging en begon vast met de afwas. En toen dachten Fili en Kili: 'O! Laten we hem meer borden toegooien!' En.. Ik heb het gekke gevoel dat Bifur vegetarier is. Want als iedereen aan het proosten is met bier, in Bilbo's huis, heeft hij een beker met.. Groente? Vast. En ook in Rivendell, wanneer hij de prei boven het vuur houd als Bofur een worstje naar Bombur gooit! Of het is gewoon dat Bifur van alles op de wereld houd, behalve Orks en trollen..
    En dan dat lieve beweginkje datie maakt, om een ander iets duidelijk te maken! [geen idee wie..] Hij verstaat de normale taal wel, maar spreekt het volgens mij niet en 'praat' dus met de andere dwergen via iglishmêk. Het enige wat ik er van denk te begrijpen, is dat ze ergens heen moeten lopen. Maar het was terwijl de anderen aan het discusseren waren of Bilbo een goede Burglarhobbit was.. En je ziet echt dat hij om de andere dwergen geeft, want als ze de grot van de trollen uitkomen, geeft hij Kili een schedel cadeau. Zonder reden. En dan vind Kili hem niet mooi en is Bifur teleurgesteld. Ondankbare dwerg, die Kili. Of wanneer ze bij Rivendell zijn en die paarden aankomen rennen. Bombur moet Bifur binnen de cirkel trekken, omdat Bifur geen gevaar lijkt te zien. Voor hem is iedereen hetzelfde; dwergen, hobbits, mensen, elven, dieren.. Alleen orks en trollen niet. Bifur zag de elven helemaal niet als een gevaar.. Pas toen de anderen zo deden, trok hij zijn speer ook voor zich.
    En terwijl Bofur zijn worstje braad, heeft Bifur iets van prei boven het vuur. En wanneer iedereen lacht om het flauwe grapje van Bofur om Bombur, lacht Bifur niet mee. Alsof hij het niet grappig vind, of niet begrijpt.. Wanneer ze Rivendell verlaten, kijkt Bifur nog een keer verlangend achterom. Alsof hij terugdenkt aan de heerlijke, eetbare bloemen. [die de acteur serieus had gevraagd, geen idee waarom ze dat eruit hebben geknipt!]
    En er is niemand blijer als Bifur wanneer Thorin en Bilbo elkaar een knuffel geven!! Ik bedoel, hij slaat met zijn vuist in de lucht!
    In de tweede film is hij jammer genoeg niet zo veel aanwezig op de achtergrond, al zie je duidelijk dat hij zich absoluut vermaakt in Beorns huis.

    Kortom, ik denk zelfs dat Bifur thuis hoort in mijn top twee! Ik vind hem echt geweldig, het is een superlieve, vegetarische, bijzondere en interessante dwerg! :Y)

    En dan even wat woorden van William Kircher himself:

    "I only speak in Dwarvish — It’s because of the axe. But something happens… can’t say any more. The backstory for my character is that once he was a reasonable okay guy but unfortunately he’s turned into a bit of a maniac. He’s a bit mentally challenged — only because of the axe. He’s not thick, he’s just got mental problems. He’s totally unstable and in a fight he just goes insane, especially with the trolls."


    Ik zal even wat Gifs zoeken, om het te verduidelijken! :Y)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ok, ik heb wat Bifur gifs op mijn laptop gevonden.. Dus voor de mensen die het niet helemaal snappen en bij wie het nooit is opgevallen hoe bijzonder Bifur is, bij deze mijn uitleg mét Gifs:



    Terwijl iedereen proost met een kan vol bier, heeft Bifur er groente in zitten.



    Bifurs manier om te communiceren met de andere dwergen? Het aparte handgebaar die hij maakt terwijl ze discusseren over Bilbo als inbreker.



    En terwijl iedereen druk bezig was om zoveel mogelijk goud te verzamelen, of zwaarden te vinden.. Had Bifur een schedel gevonden, die hij Kili cadeau gaf toen ze de grot weer uitwaren.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Kijk naar Bombur! Hij trekt Bifur naar de rest toe. Bifur staat daar rustig en lijkt meer te denken van; 'o! Daar komen elven. Cool..' Tot Bombur hem de groep in trekt en hij merkt dat de dwergen bescherming willen, dus houd hij zijn speer ook in de aanslag.



    Terwijl iedereen dubbel ligt van het lachen, kijkt Bifur zijn neef met een blik aan, alsof hij zeggen wilt; 'Waarom maak je grappen om Bombur?' - Daarbij komt nog dat hij hier een prei boven het vuur houd, weer een reden om te denken dat Bifur vegetarier is:



    En zie hem juichen! Hij is echt het gelukkigst van allemaal wanneer Thorin en Bilbo knuffelen om het goed te maken! Dit laat zien dat hij echt om de groep geeft en wilt dat iedereen gelukkig is.



    Noujaa, volgens mij is mijn punt wel een beetje duidelijk.. Bifur behoort absoluut tot mijn favorieten! Ik hoop dat hij in de derde film weer iets meer te doen krijgt, maar ik ben er bang voor..
    Hij is gewoon een 'khuzd belkul'! - A mighty dwarf! Een speelgoedmakende mijnwerker die enkel hoopt dat anderen gelukkig zijn!
    Dit is ook de reden dat ik het er absoluut niet mee eens was dat jij Bifur liet sterven, Natas! Want hij mócht niet dood! - In Courage.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2014 - 18:03 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.


    You can't touch music but music touch you

    Stapper schreef:
    (...)[/i]

    Ik zal even wat Gifs zoeken, om het te verduidelijken! :Y)

    Okey het is duidelijk jij houd van Bifur.. xD
    ik vind hem niet zo....
    Hij is mysterieus jah mee eens maar ik ben er niet zo nieuwschierig naar xD
    Maar snap jou punt wel hoor ;)
    maar ja smaken verschillen ;) ^_^
    ik heb liever Bofur zijn neef die vind ik veeeeellll leuker :P Bofur is cute! <3

    [ bericht aangepast op 13 sep 2014 - 18:34 ]


    You can't touch music but music touch you

    Bifur en Bofur zijn toch neven.. en Bombur en Bofur broers.
    Bofur vindt ik ook geweldig! _O_


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Arqueiro schreef:
    Boe! Ik ben weer terug :Y)

    Jippie :d
    welcom back, Mellon nín :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Stapper schreef:
    Bifur en Bofur zijn toch neven.. en Bombur en Bofur broers.
    Bofur vindt ik ook geweldig! _O_

    Je heb gelijk was ff door de war xD
    is veranderd hehe :P
    jah Bofurtje!! ^_^


    You can't touch music but music touch you

    Wauw, ik ben onder de indruk van de details! Ik heb zo helemaal niet naar hem gekeken. Al betwijfel ik of hij vegetarisch is. Ik beschouwde hem eigenlijk als een dwerg die met alles tevreden is.^^

    En ja, het deed pijn om Bifur te laten sterven. Maar dat geldt eigenlijk voor iedereen die ik heb laten sterven. ;x


    Every villain is a hero in his own mind.

    <3


    You can't touch music but music touch you