• Okay. Ik ben echt zenuwachtig voor mijn Maatschappelijk Stage. Ik ben bang dat ik niet op tijd mijn dertig uren volmaak of dat ik iets verkeerd doe. Ik heb op het moment nog niets gevonden, een vriend van me heeft wel wat aan zijn tante gevraagd of we bij dat bedrijf mochten helpen. Alleen hebben we nog niks gehoord. Ik ben echt als de dood dat ik niet op tijd iets vind. Ik weet dat ik me aanstel, ik heb namelijk ruim het hele jaar de tijd om iets te vinden en uren te maken. Maar als je kijkt, wat is een jaar in een mensenleven? Dat gaat zo voorbij.

    Het gene waar ik me aan irriteer is dat het bedrijf waar je stage gaat lopen in onze plaats moet zijn, het mag geen commercieel bedrijf zijn en ook niet onder school(tenzij het voor iets voor school is, de feestcommissie bijvoorbeeld). Dan weet ik ook niet wat ik wil doen. Ik wil niet alleen gaan, het liefst met vrienden, anders ben ik bang dat ik instort zodra ik daar ben. Het grappige is, niemand weet dat ik eigenlijk zo soft en verlegen ben, is dat niet grappig?

    Heeft iemand al stage gedaan en tips voor me om een beetje kalmer te worden? En wat zijn jou ervaringen met Stage?


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Mijn ervaringen zijn positief. Het was moeilijk om te vinden maar leerzaam. Miss in de vakanie bij buurthuis of feest op kinderdagverblijf helpen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn stage was uren fluiten bij hockey en jassen ophangen met carnaval. :W Beetje bij elkaar geschraapt. Bij ons waren een paar mensen ook vrijwilliger voor festivals, dat telde ook. Misschien iets voor jou?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    IrishNialler schreef:
    Mijn ervaringen zijn positief. Het was moeilijk om te vinden maar leerzaam. Miss in de vakanie bij buurthuis of feest op kinderdagverblijf helpen.


    Kinderdagverblijf. Daar had ik al wel aan gedacht, maar ze zeiden dat dat alleen op feestdagen mocht. Dus Sinterklaas, Kerst etc.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Alleras schreef:
    Mijn stage was uren fluiten bij hockey en jassen ophangen met carnaval. :W Beetje bij elkaar geschraapt. Bij ons waren een paar mensen ook vrijwilliger voor festivals, dat telde ook. Misschien iets voor jou?


    Hm... Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt!


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Wat dacht je van een buurtkrant? :D
    Daar heb ik mijn eerste stage gedaan, al was dat nog maar 1 dag xd. Dit jaar moet ik ook nog gaan stage lopen...


    ~My Mind Is Free~

    Heeft je school niet een lijst waar je uit kunt kiezen? Ik weet nog wel dat ik op internet uit zo'n lijst kon kiezen, maar ik heb zelf naar een zorginstelling voor verstandelijke en lichamelijke gehandicapte mensen gebeld en daar mijn maatschappelijke stage gedaan. Vaak worden ze in zorginstellingen wel blij van tieners die maatschappelijke stage komen doen en je leert er veel van. De mensen waren daar heel hartelijk.


    Take risks and conquer your fears.

    Pientie schreef:
    Wat dacht je van een buurtkrant? :D
    Daar heb ik mijn eerste stage gedaan, al was dat nog maar 1 dag xd. Dit jaar moet ik ook nog gaan stage lopen...


    Hm... Dat zou ik kunnen doen. Maar het liefste zou ik iets met m'n vrienden willen doen. En aangezien ze allebei aan de andere kant van mijn woonplaats wonen zal dat niet goed uitpakken xD

    Corday schreef:
    Heeft je school niet een lijst waar je uit kunt kiezen? Ik weet nog wel dat ik op internet uit zo'n lijst kon kiezen, maar ik heb zelf naar een zorginstelling voor verstandelijke en lichamelijke gehandicapte mensen gebeld en daar mijn maatschappelijke stage gedaan. Vaak worden ze in zorginstellingen wel blij van tieners die maatschappelijke stage komen doen en je leert er veel van. De mensen waren daar heel hartelijk.


    Een lijst, ja die krijg ik nog. 22 september. Maar je mocht ook al eerder beginnen, en dat heb ik liever.
    Die vriend zei dat zijn tante ook bij een soort zorginstelling helpt, dus dat kan ik misschien wel doen ja :'D


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Ik was leiding bij de scouting, dat was echt tof. Is er niet een vereniging waar je kan helpen in je dorp?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Alisos schreef:
    Ik was leiding bij de scouting, dat was echt tof. Is er niet een vereniging waar je kan helpen in je dorp?


    Ik zou eventueel bij m'n voetbalclub kunnen vragen. Bedankt!


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."