• Hey!

    Ik heb een probleem, en ben benieuwd of er iemand is die iets soortgelijks meegemaakt heeft, of mij wil helpen. Ik weet het even niet meer. Ik heb laatst een overhoring muziek gehad, en ik had de dagen ervoor flink goed geleerd. Niks aan de hand, zou je denken. Maar ik kreeg hem vanochtend terug, en je raad het al : een 4,8. Toen ik mijn blaadje beter bekeek, zag ik dat de lerares een aantal dingen waarvan ik 100 procent zeker ben dat ik ze goed had, fout heeft gerekend, of een half punt aftrek heeft gegeven terwijl het geen half maar een kwart punt aftrek zou moeten zijn. Bij anderen heeft ze deze dingen wel goed gerekend, en het is precies zo dat als ze de goede vragen niet fout gerekend had, ik een 5,5 zou hebben. Precies voldoende dus. Nu zijn er bij muziek al soortgelijke dingen gebeurd. Tekeningen die 'niet goed' waren, tegen me schreeuwen terwijl ik niets doe. Zeggen dat er 'veel onvoldoendes' waren, terwijl ik de enige was met een onvoldoende..

    Weet iemand wat ik kan doen? Want ik heb geen idee wat ik gedaan heb, dat haar zo boos maakt..

    Xx


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Heb je een afdelingsleider of een mentor waar je naar toe kan gaan om dit te melden? Want dit slaat obviously helemaal nergens op.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Misschien zelf aan andere leerlingen de toetsen vergelijken? Want ik heb het gehad in de 1e dat mijn mentor een hekel aan mij had zeg maar.

    Dus het gaat alleen maar om muziek bij deze leerares? Ben jij de enige waar ze tegen schreeuwt of is ze wel eens boos tegen andere leerlingen?

    Ga naar je mentor en bespreek dit met hem/haar. Misschien kan degene je verder helpen want dit is inderdaad stom.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Misschien kun je eens kijken of je de vertrouwenspersoon op school kan vinden en de situatie uitleggen? Wellicht dat diegene dan samen met jou stappen kan ondernemen. Als je echt het gevoel hebt dat je niet oké behandeld wordt door deze docent, zou ik proberen er werk van te maken. Het klinkt inderdaad niet eerlijk :( Stom.

    Je moet hierbij aan de bel trekken! Ga met je verhaal en je toets, en een toets van een klasgenootje naar je mentor, of als je dat niet comfortabel vindt, naar een vertrouwenspersoon op school. Zij gaan dan met de leraar in overleg om te kijken of er iets aan de hand is, misschien. Het is zeker niet fijn, sowieso niet als je er nog vier(?) jaar of zo mee opgescheept zit, maar het is ook niet erg fijn om er zelf mee rond te lopen. Ook communiceren naar je ouders toe zal je helpen! :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Jawel, maar ik wil ook weer geen ruzie.. Ik moet immers 2 keer in de week bij haar in de klas zitten. Ik lees btw net dat het punt in plaats van 1 keer 2 keer meetelt...


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Igone schreef:
    Jawel, maar ik wil ook weer geen ruzie.. Ik moet immers 2 keer in de week bij haar in de klas zitten. Ik lees btw net dat het punt in plaats van 1 keer 2 keer meetelt...


    Trek aan de bel en vraag een medeleerling om hulp kwa met toetsen! Dit gaat wel om jouw cijfers!

    Ghazi schreef:
    Je moet hierbij aan de bel trekken! Ga met je verhaal en je toets, en een toets van een klasgenootje naar je mentor, of als je dat niet comfortabel vindt, naar een vertrouwenspersoon op school. Zij gaan dan met de leraar in overleg om te kijken of er iets aan de hand is, misschien. Het is zeker niet fijn, sowieso niet als je er nog vier(?) jaar of zo mee opgescheept zit, maar het is ook niet erg fijn om er zelf mee rond te lopen. Ook communiceren naar je ouders toe zal je helpen! :)


    Dankjewel! Ik moet nog 6 jaar met deze lerares, maar zodra het kan laat ik muziek vallen.


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Heb je dit al bij haarzelf nagevraagd? Dat lijkt me verstandiger dan meteen naar een afdelingsleider stappen. Ik zou haar gewoon na de les benaderen en vragen hoe de vork in de steel steekt, waarom die dingen zijn fout gerekend enzovoort.


    She's imperfect but she tries

    Eerst met die leerkracht zelf proberen te praten, wie zegt dat ze het expres was... Zo niet, naar de directie ermee. Dit kan niet, dus laat je niet doen.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2015 - 16:42 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.