• Als er nu landelijke verkiezingen in Nederland zouden zijn, op welke partij zou jij stemmen?

    Klik op de link om naar de poll te gaan. :']


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Verbaast me dat er hier zoveel mensen op een man als Wilders stemmen. Goede standpunten of niet, die gast wil je toch niet je land laten regeren.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Verbaast me dat er hier zoveel mensen op een man als Wilders stemmen. Goede standpunten of niet, die gast wil je toch niet je land laten regeren.


    Sommige mensen wel.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Overkill schreef:
    Verbaast me dat er hier zoveel mensen op een man als Wilders stemmen. Goede standpunten of niet, die gast wil je toch niet je land laten regeren.


    *ziet het voor zich* Waarom krijg ik nou meteen het gevoel dat als Wilders nu premier was, ik als me als Nederlander tegenover de rest van Europa ongelofelijk voor lul zou vinden staan? xd

    Verder snap ik het ergens wel dat er mensen zijn die op hem stemmen. Mijn beste vriendin stemt namelijk ook PVV, wat ik echt grappig vind, aangezien we dus alléén op politiek vlak ongelófelijk van elkaar verschillen en op alle andere vlakken niet ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Overkill schreef:
    Verbaast me dat er hier zoveel mensen op een man als Wilders stemmen. Goede standpunten of niet, die gast wil je toch niet je land laten regeren.


    Stiekem denk ik iedere keer hetzelfde. Dit is een gast die zei dat Rutte "over de ruggen van kinderen" politiek aan het bedrijven was toen hij naar het jeugdjournaal stapte om een interview aan te bieden zodat hij kleine kinderen gerust kon stellen die door het rare geschreeuw van de PVV (vooral die hele "minder Marokkanen" stunt) bang waren geworden dat ze van de ene op de andere dag hun land uitgeschopt zouden worden omdat hun ouders niet uit Nederland komen. Laat me dat herhalen, bange. Kleine. Kinderen. Het spijt me, maar ik snap werkelijk niet hoe iemand op hem en zijn partij kan willen stemmen. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Stiekem denk ik iedere keer hetzelfde. Dit is een gast die zei dat Rutte "over de ruggen van kinderen" politiek aan het bedrijven was toen hij naar het jeugdjournaal stapte om een interview aan te bieden zodat hij kleine kinderen gerust kon stellen die door het rare geschreeuw van de PVV (vooral die hele "minder Marokkanen" stunt) bang waren geworden dat ze van de ene op de andere dag hun land uitgeschopt zouden worden omdat hun ouders niet uit Nederland komen. Laat me dat herhalen, bange. Kleine. Kinderen. Het spijt me, maar ik snap werkelijk niet hoe iemand op hem en zijn partij kan willen stemmen. :c


    Ik kan er ook moeilijk bij, want zijn standpunten gaan er bij moeilijk in. Ik vind hem populistisch en daar houd ik niet van.
    Dat de meeste stemmen voor PVV zijn verbaasd mij niet geheel (meer). Een jaar geleden zou dat het wel doen, maar na een jaar maatschappijleer en maatschappijwetenschappen weet ik nu dat dat niet zo raar is. Ik kan 't moeilijk uitleggen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Square schreef:
    (...)

    Stiekem denk ik iedere keer hetzelfde. Dit is een gast die zei dat Rutte "over de ruggen van kinderen" politiek aan het bedrijven was toen hij naar het jeugdjournaal stapte om een interview aan te bieden zodat hij kleine kinderen gerust kon stellen die door het rare geschreeuw van de PVV (vooral die hele "minder Marokkanen" stunt) bang waren geworden dat ze van de ene op de andere dag hun land uitgeschopt zouden worden omdat hun ouders niet uit Nederland komen. Laat me dat herhalen, bange. Kleine. Kinderen. Het spijt me, maar ik snap werkelijk niet hoe iemand op hem en zijn partij kan willen stemmen. :c


    Ja precies. Beangstigend, bijna.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Verbaast me dat er hier zoveel mensen op een man als Wilders stemmen. Goede standpunten of niet, die gast wil je toch niet je land laten regeren.


    Ik denk dat de PVV zonder Wilders een heel andere partij zou kunnen zijn... Acceptabeler, in mijn ogen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Wat mij heel erg opvalt ia dat er geen één persoon tot nu toe op PvdA heeft gestemd en maar een op VVD. Oké, het is logisch, want de politieke wind gaat niet echt met de PvdA mee en dat heeft zijn weerzin op de achterban en de stemmers. VVD begrijp ik deels, hoewel de laatste peilingen van Maurice de Hond nog niet ens zo slecht waren voor VVD. Ik denk alleen dat zowel de PvdA en de VVD te gematigd zijn voor wat er naar de mening van de jongeren op Quizlet zou moeten gebeuren. Maar dat weet ik niet zeker, want er zijn te weinig resultaten en verdere onderzoeksresultaten omdat te bevestigen en te onderbouwen. Dit is het enige onderzoek, om het zo maar 's te zeggen. :W


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    AlbusDumbledore schreef:
    (...)

    Ik denk dat de PVV zonder Wilders een heel andere partij zou kunnen zijn... Acceptabeler, in mijn ogen.


    Hmm, Fleur Agema is ook niet op haar mondje gevallen. De hele partij overigens niet echt. Je moet bijzonder sterk in je schoenen staan om in die partij te zitten, want ze krijgen ladingen kritiek en bedreigingen over zich heen,


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat Square zegt en vooral ook wat Puzzlette daarover zegt. Ongelofelijk dat mijn vriendin daar dan bij hoort, maarja. Ze doet maar wat ze denkt dat goed is, zeg ik altijd maar xd


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    PVV heeft ontzettend veel standpunten van de SP overgenomen. Kan je net zo goed SP stemmen dus. Zelf zou ik gaan voor GroenLinks of D66, ook omdat zij zich nog wel eens in willen zetten voor studenten (als ik het me goed herinner). Ik zou nooit op Onze Blonde God stemmen, mafkees dat 'ie is.

    Overigens staat er een fout in de omschrijving van de poll. De Staten-Generaal is inderdaad het parlement, maar niet alleen de Tweede Kamer. De S-G omvat de Eerste en Tweede Kamer.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Hmm, Fleur Agema is ook niet op haar mondje gevallen. De hele partij overigens niet echt. Je moet bijzonder sterk in je schoenen staan om in die partij te zitten, want ze krijgen ladingen kritiek en bedreigingen over zich heen,


    Jaa, daar heb je een punt. Ik weet ook nooit zo goed wat ik daar allemaal maar van moet vinden. Ik denk dat ze sowieso minder snel 'gevaar; liepen, als ze niet zo populistisch te werk gingen, maar ja... Anders zou er waarschijnlijk niemand op ze stemmen :3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Ik kan er ook moeilijk bij, want zijn standpunten gaan er bij moeilijk in. Ik vind hem populistisch en daar houd ik niet van.
    Dat de meeste stemmen voor PVV zijn verbaasd mij niet geheel (meer). Een jaar geleden zou dat het wel doen, maar na een jaar maatschappijleer en maatschappijwetenschappen weet ik nu dat dat niet zo raar is. Ik kan 't moeilijk uitleggen.


    Tja, ik heb ook drie jaar maatschappijwetenschappen gehad en ik vind zaken zoals politiek sowieso wel interessant genoeg om me er enigszins in te verdiepen, dus ik begrijp wel dat Wilders en zijn partij een bepaalde aantrekkingskracht hebben en waarom mensen op hem stemmen, maar desondanks snap ik het gewoon niet. Geen idee of dat logisch klinkt, maar voor mij is er een verschil. Het is niet zozeer dat het me verbaast dat er mensen op hem stemmen, maar ik blijf gewoon ongelovig over hoeveel stemmen hij binnensleept met zijn - sorry, een ander woord heb ik er gewoon niet voor - haatzaaierij. Ik vind het om eerlijk te zijn, precies zoals Overkill zegt, beangstigend.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Alleras schreef:
    PVV heeft ontzettend veel standpunten van de SP overgenomen. Kan je net zo goed SP stemmen dus. Zelf zou ik gaan voor GroenLinks of D66, ook omdat zij zich nog wel eens in willen zetten voor studenten (als ik het me goed herinner). Ik zou nooit op Onze Blonde God stemmen, mafkees dat 'ie is.

    Overigens staat er een fout in de omschrijving van de poll. De Staten-Generaal is inderdaad het parlement, maar niet alleen de Tweede Kamer. De S-G omvat de Eerste en Tweede Kamer.


    Je hebt gelijk! Ik ga het dadelijk bewerken. Bedankt voor het attenderen opdezelfde fout! :']

    Ik had altijd wel sympathie oor D66, maar het schoot bij mij in het verkeerde keelgat toen D66 het wetsvoorstel voor de studiefinanciering notabene heeft ondertekend, steunt en de hele reutemeteut. Ik hoorde dat op de dag dat ik net mijn tweede meeloopdag met parlementslid van het CDA Sander de Rouwe afsloot. Zowel mr. De Rouwe en ik waren wat verbaasd dat D66 dit voorstel had ondertekend, of in welk verband ze hier ook in hebben. CDA is tegen dit voorstel en heeft het ook niet gesteund. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van CDA.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Square schreef:
    (...)

    Tja, ik heb ook drie jaar maatschappijwetenschappen gehad en ik vind zaken zoals politiek sowieso wel interessant genoeg om me er enigszins in te verdiepen, dus ik begrijp wel dat Wilders en zijn partij een bepaalde aantrekkingskracht hebben en waarom mensen op hem stemmen, maar desondanks snap ik het gewoon niet. Geen idee of dat logisch klinkt, maar voor mij is er een verschil. Het is niet zozeer dat het me verbaast dat er mensen op hem stemmen, maar ik blijf gewoon ongelovig over hoeveel stemmen hij binnensleept met zijn - sorry, een ander woord heb ik er gewoon niet voor - haatzaaierij. Ik vind het om eerlijk te zijn, precies zoals Overkill zegt, beangstigend.


    Ik ben het volkomen met je eens. Ik begrijp de keuze wel, ik snap het niet - precies zoals je zegt. Ik heb echt wel 's mijn best gedaan om mij in een PVV-stemmer te verplaatsen, maar ik lijf moeite hebben met mij in de standpunten kunnen vinden. Ik vind sommige standpunten inderdaad eng, maar andere mensen blijkbaar niet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife