• Mijn ouders en zusje gaan morgen voor twee weken op vakantie en ik blijf zielig en alleen thuis omdat ik moet leren. Nu is mijn opa wel op fietsafstand, maar dan nog ben ik "alleen". Eerst had ik zoiets van 'jeej, lekker alleen, pure rust, etc'. Maar nu begin ik toch een beetje zenuwachtig en bang te worden dat ik hen super hard ga missen. Ik ben nog nooit alleen twee weken alleen thuis geweest, wel een week, en normaal zit ik ook een week op kot. Of ik heb mijn papa twee weken niet gezien, maar wel mijn moeder, etc. Dus nog nooit heb ik hen allebei twee hele weken niet gezien, voor zover ik mij kan herinneren.
    Dus ik ben best wel bang dat ik hen super hard ga missen. Hebben jullie tips? In principe kan ik super goed omgaan met alleen zijn, etc, dat is niet het probleem. Het probleem is dan meer dat ik niet bij hen ben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Kun je dat niet tegen hen zeggen? Anders vraag je ze gewoon of ze regelmatig een update bericht kunnen sturen, met wat ze gedaan, gegeten of gezien hebben. (flower)

    Probeer daarnaast veel met vriendinnen/vrienden af te spreken/logeren en plezier te maken thuis (:

    Puellae schreef:
    Kun je dat niet tegen hen zeggen? Anders vraag je ze gewoon of ze regelmatig een update bericht kunnen sturen, met wat ze gedaan, gegeten of gezien hebben. (flower)

    Probeer daarnaast veel met vriendinnen/vrienden af te spreken/logeren en plezier te maken thuis (:


    Ja, normaal bellen we om de dag, dus op dinsdag en donderdag, en nu dan ook nog op zaterdag/zondag, dus ik hoor hen wel vaak genoeg.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als het echt zwaar wordt, kan je altijd muziek gaan luisteren, dat maakt mij altijd wel rustig. (En ook erg afgeleid als ik bijvoorbeeld iets wil gaan schrijven. XD)
    Maar muziek kan een leuke optie zijn, ook al snap ik dat je dat niet 2 weken wilt volhouden. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Puellae schreef:
    Kun je dat niet tegen hen zeggen? Anders vraag je ze gewoon of ze regelmatig een update bericht kunnen sturen, met wat ze gedaan, gegeten of gezien hebben. (flower)

    Probeer daarnaast veel met vriendinnen/vrienden af te spreken/logeren en plezier te maken thuis (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben al 2x met de examens 2 weken op kot moeten blijven vanwege een te snel op elkaar volgend rooster en had in die periode zelf geen contact met vrienden. Ik zat helemaal geïsoleerd van de rest van de wereld, op af en toe eens een sms na en ik moet zeggen: ik heb er nooit één minuut bij stilgestaan. Ik had geen tijd om daarover na te denken. Zorg dat je altijd geestelijk bezig blijft met iets en daar zo in geabsorbeerd bent, dat je geen ruimte hebt om nog aan iets anders te denken. (:
    Waarschijnlijk valt het best wel mee. Als een week je prima lukt, dan twee normaal ook. (:

    [ bericht aangepast op 26 juli 2016 - 23:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oh, dat ken ik. Ik heb dat gevoel minder sterk bij mijn moeder en broer als ik of zij weggaan, maar meer bij mijn vriend.

    Ik probeer in de tijd dat hij of ik er niet ben veel leuke dingen te doen. Ik zorg vaak dat ik elke dag wel iets leuks te doen heb. Zo is de tijd dat hij er niet is ook gewoon erg leuk. Ik kijk met vrienden een film, ga eens samen koken, samen wandelen of samen leren.

    Toen ik op eindreis was met school vond ik het ook heel lastig hem nauwelijks te spreken. Een leraar gaf me toen de tip om een tijd af te spreken dat je contact hebt. Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken elke avond rond dezelfde tijd te bellen. In de tussentijd kun je het missen wat beter van je afzetten, doordat je weet wanneer je elkaar weer spreekt. Voor mij hielp het heel goed om die gevoelens meer los te laten, omdat het missen bij mij vooral voortkomt uit niet weten wanneer ik hem weer spreek.
    Op deze manier is de tijd dat je elkaar dan spreekt heel leuk en de tijd dat je dat niet doet maak je zelf leuk door afspraken te maken.

    Het helpt voor mij in ieder geval. Hopelijk heb jij er ook iets aan! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Hey, dat komt echt wel goed hoor! Ik blijf elk jaar in augustus de hele maand alleen thuis. Mijn ouders zijn dan in Frankrijk en ook dit jaar gaat mijn zus mee dus ik heb eigenlijk geen toeziend oog. Mijn meter zit op zo'n 20 km hiervandaan maar aangezien zij moet werken, heeft dat geen zin. Mijn oma's zijn te oud en eentje ervan is te ziek om langs te komen dus ja. Alleen blijft mijn vriend nu een hele maand bij mij thuis slapen maar aangezien hij ook moet werken overdag, zit ik toch nog alleen thuis. Maar ik heb wel de bescherming van mijn zus haar hond. Ik mag babysitten op dat gemuteerd kalfje.

    Voor wat het waard is, ik zou zeker geen super enge horrorfilms kijken als je alleen bent en een levendige fantasie hebt. Want dan hoor je overal een seriemoordenaar en slaap je 's nachts niet omdat je er zo van overtuigd bent dat het je laatste nacht hier op aarde is. :Y)
    Verder kan je 's avond misschien eens bellen met je ouders? Dat doe ik ook en dat helpt wel om te weten dat alles ook in orde is met hen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    - gewoon af en toe contact houden via multimedia.
    - keer vrienden uitnodigen als je alleen voelt
    - je gedachten op iets anders zetten
    - naar je opa gaan als er iets is
    - alles rustig aan doen als je ze mist
    - keer iets voor ze doen zoals huis kuisen als ze terug zijn

    Ze zijn net vertrokken. Ik ben eens benieuwd. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Anders ga je gewoon schoonmaken, lekker tijd verdrijf en je ouders super blij met je als ze thuis komen (;


    (misschien een kalender maken en dagen afkruisen en jezelf elke dag met iets 'belonen', of dat nu pizza afhalen is, of avondje wijn drinken met vriendinnen?)