• Dus... vandaag kwamen de gerbils aan. (Ik ga 't verhaal niet te lang maken)
    Alles goed met hen, mooi, gezond, lief, nieuwsgierig...
    De kooi bestaat uit meerdere plateaus. Alleen hangt hun drinken op zo'n plateau...
    En de gerbils durven er niet op... We hebben een bakje water bijhen gezet, maar het helpt amper... Er heeft maar ééntje (die van mij) gedronken, en dat is nog niet zeker. Misschien voelde hij er gewoon aan...
    Maar ik neem dus aan dat ze niet zonder water kunnen, ondanks dat ze in de woestijn leven...
    HELP!!!
    Alvast bedankt,
    (Ongeruste) Goomba!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Bel de dierenarts?


    26 - 02 - '16

    Galeanthropy schreef:
    Bel de dierenarts?


    En misschien hebben ze gewoon even tijd nodig om te wennen.
    Kan je het waterflesje niet op een ander plateau hangen? Of wat improviseren ofzo.


    Spoiler alert: you will save yourself

    What the fuck zijn gerbils?


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik denk eigenlijk dat het wennen is. Mijn hond wil de eerste paar uren ook niets drinken of eten als wij terug zijn van vakantie, want hij is dan gewoon niet meer gewend aan ons en het huis. Meestal pikt hij zijn normale ritme weer op na één dag, dus het zou best kunnen dat jouw huisdieren ook aan hun nieuwe omgeving moeten wennen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb die diertjes nog gehad, ze houden ervan om op takken te klimmen dus misschien kun je dit gebruiken als een soort trapje? Een dikke tak die stevig geplaatst word in de kooi.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik denk niet dat je nu al kan spreken van "ze durven er niet op". Die beestjes moeten gewoon wennen aan hun nieuwe omgeving. Daarnaast. . . ik heb thuis ook knaagdieren en die beestjes zijn zo ieniemienie dat ze over het algemeen gewoon weinig drinken. Het is niet zo dat ze ieder uur heel zo'n bakje leeg slurpen.


    LaJoie schreef:
    What the fuck zijn gerbils?


    Knaagdieren. Een soort kruizing tussen muizen en cavia's. Ze leven in de woestijn


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Nou, ze liggen nu te slapen.
    Ze drinken inderdaad hééél weinig, maar toch...
    Het zal wel wennen zijn, zeker?
    Ik zal wel iets bedenken tegen de tijd dat ze écht dorst beginnen te krijgen. Alleen vraag ik me nu af hoe je kunt zien dat ze dorst hebben.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2014 - 20:29 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Jeeej, weer de gerbils! Hihi.

    Zoals veel al zeggen: ze moeten vast wennen. Bovendien hoeft een Gerbil niet iedere dag te drinken en drinken ze ook niet veel!
    Zet het drinkbakje op de bodem van de bak, of waar ze vaak zitten. Dan vinden ze het wel. Het flesje kun je er ook hangen, als dat met het hok gaat.
    Anyway, als je nog hulp nodig hebt: PB me. Ik help graag met informeren over huisdieren/boerderijdieren! ;]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Knaagdieren. Een soort kruizing tussen muizen en cavia's. Ze leven in de woestijn


    Whuuuutt :'D.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik moet trouwens zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je de verzorging van die diertjes zo serieus neemt. Dat goed oplet of ze wel genoeg eten/drinken. Dat vind ik erg goed van je (:


    26 - 02 - '16

    Kun je het drinkflesje niet gewoon lager hangen?
    En zoals de rest al zegt, ze zullen hun kooi vast wel meer beginnen te onderzoeken als ze een beetje gewend zijn aan hun nieuwe omgeving. ^^ Anders zou je ze ook zelf eens op het plateau kunnen zetten. Dan moeten ze hun weg weer naar beneden zoeken en weet je in ieder geval zeker dat ze snappen dat het een plaats is waar ze heen kunnen lopen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Galeanthropy schreef:
    Ik moet trouwens zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je de verzorging van die diertjes zo serieus neemt. Dat goed oplet of ze wel genoeg eten/drinken. Dat vind ik erg goed van je (:


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Galeanthropy schreef:
    Ik moet trouwens zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je de verzorging van die diertjes zo serieus neemt. Dat goed oplet of ze wel genoeg eten/drinken. Dat vind ik erg goed van je (:


    dit^^ overigens denk ik ook dat ze gewoon tijd nodig hebben enzo. Verder kun je miss met stift zo'n zwart streepje zetten op de waterfles van tot waar het water nu is en dan na 1 dag kijken ofzo om te zien hoe veel ze gedronken hebben.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Waaar ze vandaan komen, dronken ze wel?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.