• lol

    [ bericht aangepast op 19 mei 2016 - 16:43 ]


    Mhm?

    Dat laatste van alleen thuis zijn komt me bekend voor. Dat eerste niet heel erg. Dit klinkt misschien als een stom advies maar misschien moet je een dromenvanger kopen? Ik heb er twee op mijn kamer en ik geloof daadwerkelijk dat ze helpen waardoor ik denk ik ook minder snel nachtmerries krijg.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het enige watnik kan bedenken en dat klinkt misschien stom. Dat er een overleden " bij"je is. Mijn broer heeft jaren gehad dat hij ons overleden opa voor zijn deur zag staan. Hij vond het niet eng maar als je er niemand in ziet is datcreepy. Of misshien iemand die je mist dat je dat inbeeld.

    Als ik alleen thuis ben knip ik eerst overal lamoen aan en check ik of er niemand is


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ken je slaap paralysis? Dan kan je je lichaam niet bewegen maar je kan je ogen wel openen meestal hallucineer je wel, ik heb gister ook amper geslapen. Maar ik denk dat het gewoon er ook aan ligt hoe de persoon is, vroeger was ik zo bang van elk dingetje en de laatste tijd is het wel minder geworden.

    Echte tips ik zou proberen voor je gaat slapen met een lamp aan een boek proberen te lezen, (ik ben verkouden en ben ziek en heb gister de hele avond mijn telefoon op helder gehad naast me omdat ik een nachtmerrie heb gehad) maar doe iets wat je prettig vind of probeer iets engs voor te stellen en maak er een zwak punt bij.

    Ik had vandaag een hele erge nachtmerrie weet je nog toen finnick van the hunger games dood ging over hem heb ik gedroomd en dat ik Annie was ik was huilend wakker geschrokken (huil)


    tiptoe through the tulips...

    Ik zou je graag willen helpen met veiliger voelen in je huis, maar de waarheid is dat ik als de dood ben om, met name 's avonds, want over dag heb ik nauwelijks last van iets, alleen thuis te zijn. Achter elk geluidje zie ik een potentiële moordenaar of inbreker, bijvoorbeeld. Een geruststellende gedachte voor mij is echter dat ik twee honden heb. Met name de oude blaft 's nachts gemakkelijk, al is het maar de overbuurjongen die thuiskomt van een avondje stappen. Als er echt iets in huis is wat mijn grote Lucky niet vertrouwt, gaat hij keihard loeien en de jonge pup doet minstens zo hard mee. Misschien kan een alarm in je huis een deel van je angst wegnemen? Ik weet dat als ik mij veilig(er) voel, ik 's nachts beter inslaap, slaap en doorslaap tot mijn wekker mij wekt. Voel ik mij onveilig, dan slaap ik moeilijk in, word ik meermaals wakker en slaap ik moeizaam door. Ik voel mij altijd veilig bij papa en mama in bed, tussen hen in of zo. Ik heb dan geen nachtmerries, althans, ik herinner dan niet dat ik ze heb gehad, maar het onveilige gevoel herken ik sterk. Wellicht is dat onveilige gevoel die die nachtmerries triggert?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zelf herken me in dit probleem totaal; hoewel het nu iets minder is had ik het heel erg toen ik op stage ging bij mijn opa. Ik sliep dan ook 0,0% omdat ik de hele tijd het gevoel had dat iets me aanstaarde en haast kon zweren dat ik voetstappen op mijn trap kon horen. Ik probeerde deze gedachtes te negeren maar toen ik eenmaal natte voetstappen op de grond zag toen ik mijzelf had opgesloten in de badkamer was ik helemaal radeloos. Ik dronk koffie om 24/7 wakker te blijven en gezien mijn opa aan de andere kant van NL woonde en ik horecastage liep kon ook eigenlijk niemand komen waardoor ik maar uit ging of alle aanboden nam om niet thuis te zijn. Terwijl ik totaal geen persoon ben om uit te gaan. Ik ben nu erg blij dat stage afgelopen is en ik weer thuis woon maar nog steeds heb ik het gevoel dat er iets is hoewel er geen verschijnselen er meer van zijn hoewel ik veel liever in de woonkamer met mijn mobiel zit of laptop dan boven waar ik in mijn eentje bevind.

    Conclusie: ik heb geen idee waar ik je mee kan helpen. Ik zelf ben gewoon terug gegaan naar huis en ik denk dat het me met rust heeft gelaten en nog bij mijn opa huishoud en hoe gemeen ik ook ben; ik durf sindsdien niet meer naar mijn opa terug te gaan. Ik denk wel dat ik zelf een angst heb gecreëerd ervan wat mij nu thuis achtervolgd maar ik hoop dat het iets oplost bij jou om het feit dat je niet de enige ben die in deze nare positie zit.

    Veel sterkte xx'

    P.s. Ik geloof zelf niet in dromenvangers. Ik heb er altijd een bij mijn bed gehangen gehad en toch kreeg ik nachtmerries.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik ook herken mij zelf hierin en vind enge films ook echt geweldig, toch kijk ik het liever niet om s'nachts niet helemaal door te draaien. Ik heb niet echt nachtmerries maar ik snap hoe dat dit zoveel vervelender maakt. Mijn tip is denk toch, misschien wat vroeger naar bed? Dat heeft mij wel geholpen, aangezien het dan nog buiten licht is of misschien is er wel iemand anders in jou huis dan nog wakker. Het geeft een wat veiliger gevoel.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik heb zelf lucide dromen, maar die komen niet in de buurt van wat jij mee maakt. Ik kan dan ook niet invoelen hoe het is of weten wat je doormaakt, maar een idee heb ik wel en ik kan me voorstellen dat het egt verschrikkelijk is.

    Heb je misschien gedacht aan het opzoeken van mensen met een gelijksoortig probleem? Of eventueel therapie? Vooral de laatste is een nogal ingrijpende actie en ik weet niet of je het nodig hebt, maar er kan een reden voor zijn dat dit begonnen is en in periodes terugkomt. Wie weet kan het helpen! Ik hoop in ieder geval dat je er ooit vanaf komt, liever gisteren dan morgen (:

    Ik herken mezelf hier eigenlijk niet in. Ik heb namelijk nog nooit nachtmerries gehad. Wel beeld ik me af en toe wat in.

    Maar goed. Als ik me zulke dingen inbeeld probeer ik die altijd uit mijn hoofd te bannen. Misschien helpt dat bij jou ook wel?
    Of om snel aan andere (en leuke) dingen te denken?
    Verder helpen lezen en muziek ook altijd goed.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel sterkte in ieder geval!

    RichardBaksma schreef:
    Ik had vandaag een hele erge nachtmerrie
    weet je nog toen finnick van the hunger games dood ging over hem heb ik gedroomd en dat ik Annie was ik was huilend wakker geschrokken (huil)

    Misschien denken om spoilers? Kuch.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Je kan slaapverlamming hebben, maar ik denk het niet aangezien je het dan veel anders zou hebben omschreven (Niet kunnen bewegen etc)
    Die gedaantes zie je ook, omdat je er té veel aan denkt.
    Nachtmerries komen ook door stress. Ik had nooit nachtmerries tot een paar maanden terug en nu nog steeds, er zijn wat dingen gaande en schrik ook elke nacht wakker van rare nachtmerries. Maar ik kan me er makkelijk overheen zetten.


    I live for the applause, you will die for it.

    Wauw, bedankt voor al die lieve berichtjes en tips!

    ~ die dromenvanger leek me wel leuk, omdat geloof al veel doet. Helaas besef ik net dat ik er al 1 heb, dus ja...
    ~ Ik geloof niet in overledenen. En zelfs dan nog, wat doet een geest in mijn huis, na achttien jaar? En dan nog eens in twee huizen? Nee, ik denk niet dat het dat is, maar toch bedankt dat je me wil helpen. :)
    ~ Ik lees altijd boeken voor ik ga slapen, dus helaas zal dat niet werken :c
    ~ Wat erg van je nachtmerrie ;c
    ~ Ik slaap ook beter als ik niet volledig alleen ben, spijtig genoeg werkt het niet altijd. Helaas is ons huis al beveiligd, dus dat zal ook niet meer werken. :c
    ~ Oh bah, dat is echt eng. Bij mij is er nog nooit iets concreet geweest, gelukkig!
    ~ Vroeger naar bed, zal bij mij waarschijnlijk niet snel lukken xD. En voor het donker gaan slapen is nu al om 19u ofzo, dus helaas :c Het is wel een goede tip!
    ~ therapie heb ik ook al overwogen, maar ik vind het toch wat te extreem... Later misschien, als het erger wordt!
    ~ Helaas is het meestal 4u 's nachts als ik dit heb en dan is mijn denkvermogen een beetje uitgeschakeld. Puur instincten dan en dat zegt: Gevaar! Licht!
    ~ Nee, slaapverlamming heb ik niet, dat lijkt me pas doodeng. Dan ga ik echt giga hard gillen. En te veel aan denken lijkt me wel sterk, aangezien ik gewoon wakker schiet en iets zie. Ik denk op dat moment echt totaaal niets. Daarna creëer ik inderdaad wel mijn eigen angst vrees ik :s Het is inderdaad wel zo dat mijn eerste nachtmerries door stress kwamen, maar daarna niet meer...

    Bedankt allemaal!


    Mhm?

    HappyxDemon schreef:
    Wauw, bedankt voor al die lieve berichtjes en tips!

    ~ die dromenvanger leek me wel leuk, omdat geloof al veel doet. Helaas besef ik net dat ik er al 1 heb, dus ja...
    ~ Ik geloof niet in overledenen. En zelfs dan nog, wat doet een geest in mijn huis, na achttien jaar? En dan nog eens in twee huizen? Nee, ik denk niet dat het dat is, maar toch bedankt dat je me wil helpen. :)
    ~ Ik lees altijd boeken voor ik ga slapen, dus helaas zal dat niet werken :c
    ~ Wat erg van je nachtmerrie ;c
    ~ Ik slaap ook beter als ik niet volledig alleen ben, spijtig genoeg werkt het niet altijd. Helaas is ons huis al beveiligd, dus dat zal ook niet meer werken. :c
    ~ Oh bah, dat is echt eng. Bij mij is er nog nooit iets concreet geweest, gelukkig!
    ~ Vroeger naar bed, zal bij mij waarschijnlijk niet snel lukken xD. En voor het donker gaan slapen is nu al om 19u ofzo, dus helaas :c Het is wel een goede tip!
    ~ therapie heb ik ook al overwogen, maar ik vind het toch wat te extreem... Later misschien, als het erger wordt!
    ~ Helaas is het meestal 4u 's nachts als ik dit heb en dan is mijn denkvermogen een beetje uitgeschakeld. Puur instincten dan en dat zegt: Gevaar! Licht!
    ~ Nee, slaapverlamming heb ik niet, dat lijkt me pas doodeng. Dan ga ik echt giga hard gillen. En te veel aan denken lijkt me wel sterk, aangezien ik gewoon wakker schiet en iets zie. Ik denk op dat moment echt totaaal niets. Daarna creëer ik inderdaad wel mijn eigen angst vrees ik :s Het is inderdaad wel zo dat mijn eerste nachtmerries door stress kwamen, maar daarna niet meer...

    Bedankt allemaal!

    Vlak voor je naar bed gaat een leuk verhaal lezen waarin alles goed komt. Hetgene dat je denkt of doet vlak voor je gaat slapen kan je dromen beinvloeden. Of je maakt een verhaal in je hoofd dat je tot een goed einde brengt, iets dat heel erg bij je leeft. Je kan ook een nachtmerrie die je hebt gehad tot een goed einde brengen vlak voor je gaat slapen. Maybe that works? ;o


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Vlak voor je naar bed gaat een leuk verhaal lezen waarin alles goed komt. Hetgene dat je denkt of doet vlak voor je gaat slapen kan je dromen beinvloeden. Of je maakt een verhaal in je hoofd dat je tot een goed einde brengt, iets dat heel erg bij je leeft. Je kan ook een nachtmerrie die je hebt gehad tot een goed einde brengen vlak voor je gaat slapen. Maybe that works? ;o


    Dat zou inderdaad kunnen werken, moest ik gewone nachtmerries hebben. Ze zijn namelijk helemaal niet erg ofzo, ze geven me gewoon een angstig gevoel. Ik heb dus niet echt een beeld dat ik kan veranderen.
    En vaak kan ik me totaal niet herinneren wat ik gedroomd heb, helaas.
    Dat eerste is wel handig, misschien dat ik spongebob ofzo kan kijken voor ik ga slapen! Dankje :)


    Mhm?