• Voor jarenlang dacht ik dat er in mijn woonomgeving gewoon niks gebeurde, tot ik een nieuwsbericht op Facebook zag. Blijkbaar zijn er in de drukste winkelstraat van de stad twee winkelpanden compleet in de fik gevlogen. Nog twee andere panden hebben rook- en waterschade. Vandaag wilde mijn moeder ook nog uit eten in het centrum, maar we moesten de auto een heel eind daar vandaan parkeren en ook te voet mochten we niet al te dicht bij komen. Niet omdat de boel toen nog in de hens stond (de brand is rond drie uur 's nachts uitgebroken), maar omdat de schade aan die oude panden zo groot was dat er een groot risico is dat ze gaan instorten. Verschrikkelijk zonde, want ze hebben juist zulke leuke gevels. :c

    Het lijkt alsof het allemaal steeds dramatischer wordt in mijn omgeving, want in 2012 hadden een paar scholieren al een lijk in het Noord-Hollands kanaal gevonden, een paar maanden geleden verdronk in datzelfde kanaal een reddingsduiker die een gezin uit een auto wilde halen die in het kanaal gevallen was en begin vorige maand was er een dode baby gevonden vlak naast de kinderboerderij waar ik vroeger altijd kwam. Het is niet bepaald FBI-spul, maar toch best griezelig als er steeds vaker dingen gebeuren, dus dat wilde ik eventjes van me af schrijven. Gelukkig werd de brand op tijd ontdekt en heeft er dus niemand schade aan opgelopen, behalve die arme, oude panden.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik hoorde over die brand op journaal, ja. Inderdaad jammer van de panden, maar ook zo ontzettend zielig voor die eigenaar van die winkel. Hij scheen er ook boven te wonen en zelfs daar geboren te zijn, dus ik kan me niet eens voorstellen hoe raar het moet zijn om dat allemaal in vlammen te zien opgaan. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik had het gehoord op het nieuws, dat is inderdaad wel jammer :c. Mijn stad wordt ook steeds dramatischer. We hadden hier een paar jaar geleden een seriemoordenaar die een paar vrouwen had vermoord en er eentje had begraven in het bos naast mijn school ._.


    Seasons will change, but I shall remain

    Hmm.. Mijn 'stad' (het lijkt meer een dorp, maar heeft stadsrechten' sterft uit. We hadden voor een tijdlang een groenteboer en slager. Nu hebben we wel weer een slager, maar een van de twee technologiewinkels is pleite. Fatsoenlijke kledingwinkels hebben we ook niet. (Alleen voor baby's en oudjes) Dus ja, best wel stom.


    26 - 02 - '16

    Bij ons hebben we nu inbraakplagen in de buurt en (niet vreemd, maar ik ken ze wel allemaal) alle originele en dus oudere bewoners zijn aan het sterven. Echt niet leuk.


    What would Emma do?

    Oh, dat klinkt allemaal niet best. Wat jammer van die panden zeg.

    In de schilders en zeeheldenbuurt in Groningen gebeurd niks momenteel, er werd wel een jaar geleden iemand neergeschoten en dat jaar ervoor twee lijken in het Hoendiep ontdekt.
    Mijn thuisthuis was vroeger altijd in de belangstelling door het hoge aantal drugsgebruikers/dealers - ik heb zelfs gezien hoe mijn buurman doir een politiehond aan zijn enkel het huis uit werd gesleept.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik hoef nergens op te klikken en weet gewoon dat het om Alkmaar gaat. Ontzettend zonde die brand, het zijn mooie gebouwen.
    En tja, het kanaal, ik gruwel er elke keer weer van als ik erlangs ga met de bus. Vooral met harde wind.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Bij ons in de buurt hebben we best veel zelfmoorden :c. Kinda spooky. Ook veel branden en laatst is er iemand geliquideerd.