• Hoihoi,

    Tatoeages hebben me altijd al geïnteresseerd, zo lang ik me kan herinneren. Vroeger had ik de 'tribal' fase, ik was helemaal gek van tribals en wilde er zelf ook een :') Dat is nu wel over, maar ik loop denk ik nu toch al een paar jaar aan een serieuze tattoo te denken. Nu heb ik mijn idee eigenlijk ver compleet.
    Ik wil graag een relatief kleine tatoeage van een dromenvanger (zo'n 10 cm) op de binnenkant van mn linkerpols(: T enige waar ik nog niet uit ben, is of ik m in kleur wil hebben, of in zwart wit.
    Al jaren houd ik van dromenvangers, ik vind ze er niet alleen mooi uit zien, maar ik vind de verhalen over het ontstaan van een dromenvanger ook mooi. Wanneer ik naar een dromenvanger kijk, krijg ik een gevoel van rust. Voor mij zou een tattoo van een dromenvanger dan ook innerlijke rust en vrijheid in de zin van dat je vrij bent om je eigen keuzes te maken en je je niet hoeft te laten leiden door anderen.

    Er zijn momenten waarop ik foto's kijk van andere mensen met tatoeages, of programma's kijk zoals LA Ink, dan krijg ik helemaal de kriebels en zou ik t liefst direct een afspraak maken. Maar als dat weer wat is weg geebt, overvalt me het gevoel dat ik allereerst er nog niet uit ben of ik t in kleur of zwart wit wil hebben, maar daarnaast ook de angst voor de pijn en of ik over 20/30 jaar nog steeds tevreden ben met de keuze die ik dan heb gemaakt voor een tattoo..

    Enfin. Om dit topic nog nuttig te houden, hoe hebben andere mensen die een tattoo hebben, dit aangepakt? Heb je er lang over nagedacht, of heb je m direct laten zetten? Ben je nu nog steeds blij met de tattoo die je hebt?
    Of voor de mensen die er een willen laten zetten, net zo als mij, hoe lang denken jullie er al over na om een tattoo te zetten? Heb je al een concreet idee, of nog niet?
    En natuurlijk ben ik wel benieuwd naar eventuele foto's als je een tattoo hebt ^^

    Edit: Ik wil graag een ontwerp hebben zoals ik m graag als tattoo zou willen, dan kan ik kijken of me dat als henna tattoo bevalt en kan ik daarna beslissen of ik die ook voor real wil. Probleem is alleen dat ik niet goed ben in ontwerpen *zucht* Zijn er hier creatievelingen die zin en tijd hebben om iets voor me te ontwerpen? c:

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 22:18 ]


    Inspiration can hit you any time

    Probeer een foto van je tattoo te zoeken en hang hem op een plek waar je heel vaak naar komt, je kamer of bij je laptop of ergens en als je na een jaar nog de tekening mooi vind zou je hem moeten nemen.

    Ik ben zelf helaas nog te jong voor een tatoeage. Maar ik weet wel dat ik een paar kleine, betekenis volle wilt. Op mijn linker onderarm het infinity teken met bovenin links het woord 'Stay' en rechts onderin 'Strong'. En misschien met wat kleine vogeltjes die daar weg/bij komen. Een pessimist zou dan zien dat de 'sterkte' afneemt en een optimist juist dat het toe neemt.
    Ook zou ik op de binnenkant van mijn linker of rechter enkel de naam van mijn overleden opa -Jans- en oma -Lucia- willen hebben.

    OT: Ik zou als ik jou was nog heel goed nadenken. Straks krijg je inderdaad spijt, en weghalen is erg gevaarlijk.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 14:43 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Als je twijfelt moet je het echt niet doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb inderdaad al verschillende foto's gezocht, niet dat ik die echt op mijn kamer heb hangen ofzo, maar ik heb ze op pinterest staan, waar ik regelmatig op kijk. Ik weet niet precies hoe lang ik er al over nadenk, maar toch zeker wel een paar jaar. Ik weet ook niet echt of die onzekerheid misschien altijd wel zal blijven haha :')

    Want ik bedoel, wanneer is de tijd rijp? Die vraag stel ik mezelf wel vaker..


    Inspiration can hit you any time

    Please_Charon schreef:
    Als je twijfelt moet je het echt niet doen.


    Dit. Ik heb er vier. Bij allemaal relatief lang over nagedacht. De pijn verschilt per plek en het is maar voor even. De tattoo daarin tegen voor eeuwig dus denk er goed over na.

    De tijd is rijp wanneer jij zoiets heb van nu wil ik het. Weet ik het zeker en kan ik het me veroorloven. Zolang je nog twijfelt is de tijd niet rijpm

    [ bericht aangepast op 7 okt 2014 - 15:22 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Je kan ook een henna o.i.d laten zetten? Of hoe heet dat? Zo'n grastattoo? Idk. Die blijven tijdelijk zitten en dan kun je zien of je het wat vind. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Sigil schreef:
    (...)

    Dit. Ik heb er vier. Bij allemaal relatief lang over nagedacht. De pijn verschilt per plek en het is maar voor even. De tattoo daarin tegen voor eeuwig dus denk er goed over na.

    De tijd is rijp wanneer jij zoiets heb van nu wil ik het. Weet ik het zeker en kan ik het me veroorloven. Zolang je nog twijfelt is de tijd niet rijpm

    Wat dat betreft ben ik echt een hele grote twijfelaar. Ik heb al meerdere momenten gehad waarop ik dacht, en nú weet ik het zeker, ik ga het gewoon doen! Maar als ik dan weer een paar weken verder ben, begin ik weer bang te worden van ja wil ik dit over 10 jaar nog steeds wel? Hoewel ik natuurlijk ook weet dat het onmogelijk is om dat met zekerheid te zeggen, want je wéet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren en of je er dan nog helemaal blij mee bent.

    Scribe schreef:
    Je kan ook een henna o.i.d laten zetten? Of hoe heet dat? Zo'n grastattoo? Idk. Die blijven tijdelijk zitten en dan kun je zien of je het wat vind. (:

    Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht ja, en t klinkt niet eens verkeerd(: Ik ben alleen (en ja, dan ben ik 20, maar ik trek t me nog steeds aan) bang dat mensen op school bijvoorbeeld, of andere mensen die t zien, een raar gezicht trekken dat ik t maar tijdelijk heb.


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht ja, en t klinkt niet eens verkeerd(: Ik ben alleen (en ja, dan ben ik 20, maar ik trek t me nog steeds aan) bang dat mensen op school bijvoorbeeld, of andere mensen die t zien, een raar gezicht trekken dat ik t maar tijdelijk heb.
    Dan zou je gewoon kunnen zeggen dat je 't wilt uitproberen waar die ene tattoo het mooiste staat of - of je die wel wilt hebben? (:


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Misschien kun je eerst een henna tatoeage laten zetten, precies die dromenvanger hoe je hem wilt, dan kijken of je hem nog steeds mooi vind (:

    Oh ik lees net de reactie boven mij dat het er al staat van henna :')

    Ik was er snel uit alleen hadden mijn ouders de regels dat ik voor ik het huis uit was geen tats mocht. De eerste 2 jaar toen ik het huis uit was had ik er geen geld voor maar daarna ging ik los. In 1 jaar 3 tats. :)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.


    tbh niet zo heel lang over nagedacht, still happy with it.
    en dan nog, het is en blijft mooie art so waarom zou ik er later niet meer blij mee zijn.

    idk gewoon goed over nadenken :'). Als je het al jaaaren mooi vind, neem 'm gwn.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik vind dat als je een tatoeage wilt laten zetten je echt 100% zeker van bent dat je het wilt en geen twijfels hebt.

    Dat heb ik ook, maar ik moet nog 2 jaartjes wachten van mijn mama :)


    Firm believer of all that is magic

    Please_Charon schreef:
    Als je twijfelt moet je het echt niet doen.


    wat was dit ookalweer

    Galatea schreef:
    Probeer een foto van je tattoo te zoeken en hang hem op een plek waar je heel vaak naar komt, je kamer of bij je laptop of ergens en als je na een jaar nog de tekening mooi vind zou je hem moeten nemen.

    + ik zou 'm in kleur nemen, zeker als je zo'n dromenvanger wilt :3 ik vind 't wel een mooi idee!


    None but ourselves can free our minds.