• ... want vanmiddag is mijn telefoon dus kapot gegaan. Hij kan nog wel aan enzo, ik kan hem ook nog besturen, maar ik baal er gewoon ontzettend van want ik heb hem pas sinds juni.

    Tegen mijn ouders heb ik gezegd dat hij uit mijn broekzak van de trap is gevallen, maar dat is dus niet zo. Ik heb zo'n heel lief zusje die spullen van mijn kamer wegpakt en dan beweert dat ze dat niet heeft gedaan, en vanochtend toen ik ging ontbijten heb ik daar wat van gezegd. Ze was not-amused en bleef ontkennen, tot ze echt helemaal boos werd. Ik ben toen naar mijn kamer gegaan, maar was mijn telefoon vergeten en had die dus beneden laten liggen. Achteraf gezien is dat heel heel heel heel dom geweest, aangezien mijn oh-zo-lieve zusje hem gepakt heeft en ermee naar mijn kamer is gelopen (zolder, jeej). Toen ze bovenaan de trap stond heeft ze heel veel lopen schelden en gezegd dat ik alles van haar kapot maak (geen idee waar ze dat vandaan haalt, maar goed :8 ) en toen heeft ze dus mijn telefoon van de trap af gegooid. Yaaaaaaaaaaaaaaaaay -_____-

    Zusjes, geweldig...

    Maar ik baal nu echt ontzettend, want niet alleen mijn scherm is naar de gruzelementen, ook de batterij is helemaal ingedeukt en er zijn allemaal hapjes uit en witte vlekjes op, het glas voor beide camera's (front en back) is gebarsten en als ik mijn schermbeschermer eraf zou trekken, zou hij glasloos zijn.

    Gelukkig werkt hij nog wel en kan ik wel whatsappen en spelletjes spelen enzo, daar ben ik dan wel weer blij mee.

    Mijn moeder heeft heel erg medelijden ermee dat hij "uit mijn broekzak van de trap gevallen is" en gaat proberen of ze van de verzekering een vergoeding kan krijgen. Thank god dat ze die smoes geloofd, want als mijn zusje hem zou moeten betalen dan zou hij nooit gerepareerd ofzo kunnen worden, omdat ze dat gewoon niet doet.


    Om dit topic een beetje nuttig te houden: Waar balen jullie heel erg van?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dit kan echt niet! Ik zou het gewoon zeggen tegen je moeder want zulke streken hoor je niet te doen!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    Dit kan echt niet! Ik zou het gewoon zeggen tegen je moeder want zulke streken hoor je niet te doen!


    + Alle bovenstaande reacties die ik niet kan quoten:

    Dit is dus al 2x eerder voorgekomen. Alleen had ik toen sowieso al een hekel aan die telefoons omdat ze traag waren, het was toch toen ontzettend klote want die dingen deden het toen helemaal niet meer. Mn zusje werd gewaarschuwd, beloofde dat ze het nooit meer zou doen en tja, ze heeft het nu dus al 3x gedaab.
    Ik hoop dat de verzekering het betaalt en mn ouders anders de reparatie willen betalen (deze is er niet zo erg aan toe, alleen scherm en batterij vervangen en een nieuw glaasje voor de achtercamera) maar de vorige keren moest ik dus zelf dokken en dat is echt frustrerend.

    Mn zusje gooit trouwens niet alleen telefoons kapot hoor, vorig jaar heeft ze de laptop - die we altijd gebruikten in de vakantie om vakantiefoto's op te zetten en ik later voor schoolwerk wanneer de computer bezet was - vernaggeld door eerst een virus erop te laten zetten en toen alle toetsen uit het toetsenbord te halen en er met secondelijm overheen te spuiten. Gelukkig heb ik toen een eigen laptop gekregen, die ik met mijn leven bewaak, zodat ik niet afhankelijk ben van de computer (die soms heel erg traag is en ontzettend vaak uitvalt).

    Soms vraag ik me ook af wat voor gestoorde dingen er in haar hoofd omgaan hoor, ze heeft bijvoorbeeld ook een pakje lucifers op haar kamer liggen en allemaal waxinelichtjes en aardappelschilmesjes. En dat terwijl ik niet eens aan lucifers mag komen zonder toezicht van een volwassene, wtf, en ik ben twee jaar ouder.

    Maar ja, niks aan te doen, in de wereld moeten er nou eenmaal gekke mensen bestaan.

    En nu mijn moeder denkt dat hij gewoon uit mijn broekzak gegleden is en toen van de trap af is gevallen, heeft ze het idee dat het onschuldig gebeurd is en gaat ze dus naar de verzekering toe.

    Daarbij scheelt het dat deze telefoon niet zo heel duur was (80 euro) en ik eventueel, mocht hij niet meer repareerbaar zijn, over twee/drie maanden een nieuwe kan kopen. Want dit is echt gewoon een super fijne telefoon die ik echt nog niet kwijt wil :/

    Nou ja, het is gewoon flink balen, maar hij werkt nog (zelfs de frontcamera is nog scherp, met al dat cracked glas ervoor en eromheen) en zolang de schermbeschermer erop blijft zitten hoef ik ook niet bang te zijn voor scherpe glasuiteindes.

    Wauw, dit is een heel zusjesklaagtopic geworden ofzo


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Fabrizio schreef:
    Serieus?! O_O
    Ik vind het heel zielig voor jou en heel gemeen voor jouw zusje. Maar ik hoop dat t goed komt!


    None but ourselves can free our minds.

    Barnabas schreef:
    Woah. Dat is echt fucked up. Dat ze er überhaupt ook nog mee weg komt!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat heb jij een duivels rotzusje zeg.... Ik had het niet volgehouden. Ik denk dat als het mijn zusje was, dat ik haar al lang in het ziekenhuis had geslagen. Klinkt misschien heel cruel, maar ik zou me niet zo in kunnen houden als dat jij doet. heb respect voor je.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat een rotstreek van je zusje, zeg! Je zusje klinkt erg *ahum* apart...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Misschien heeft je zusje woedeproblemen? o___o.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Wie ben ik om dit van buitenaf te beoordelen... But to be honest, ik denk dat je zusje toch wel wat hulp kan gebruiken of zo...


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wow oké, sorry, maar misschien moeten je ouders er eens voor zorgen dat je zusje professionele hulp krijgt. Wat je ook vertelt over wat ze met de laptop gedaan heeft en dat het voor haar blijkbaar normaal is om dit soort dingen te doen, dat is echt niet goed. Verder; slot op je deur zodat je zusje geen dingen meer zomaar uit je kamer kan pakken en ik hoop heel erg voor je dat je het met de verzekering kan fixen dat je een nieuwe krijgt


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Vinception schreef:
    (...)

    + Alle bovenstaande reacties die ik niet kan quoten:

    Dit is dus al 2x eerder voorgekomen. Alleen had ik toen sowieso al een hekel aan die telefoons omdat ze traag waren, het was toch toen ontzettend klote want die dingen deden het toen helemaal niet meer. Mn zusje werd gewaarschuwd, beloofde dat ze het nooit meer zou doen en tja, ze heeft het nu dus al 3x gedaab.
    Ik hoop dat de verzekering het betaalt en mn ouders anders de reparatie willen betalen (deze is er niet zo erg aan toe, alleen scherm en batterij vervangen en een nieuw glaasje voor de achtercamera) maar de vorige keren moest ik dus zelf dokken en dat is echt frustrerend.

    Mn zusje gooit trouwens niet alleen telefoons kapot hoor, vorig jaar heeft ze de laptop - die we altijd gebruikten in de vakantie om vakantiefoto's op te zetten en ik later voor schoolwerk wanneer de computer bezet was - vernaggeld door eerst een virus erop te laten zetten en toen alle toetsen uit het toetsenbord te halen en er met secondelijm overheen te spuiten. Gelukkig heb ik toen een eigen laptop gekregen, die ik met mijn leven bewaak, zodat ik niet afhankelijk ben van de computer (die soms heel erg traag is en ontzettend vaak uitvalt).

    Soms vraag ik me ook af wat voor gestoorde dingen er in haar hoofd omgaan hoor, ze heeft bijvoorbeeld ook een pakje lucifers op haar kamer liggen en allemaal waxinelichtjes en aardappelschilmesjes. En dat terwijl ik niet eens aan lucifers mag komen zonder toezicht van een volwassene, wtf, en ik ben twee jaar ouder.

    Maar ja, niks aan te doen, in de wereld moeten er nou eenmaal gekke mensen bestaan.

    En nu mijn moeder denkt dat hij gewoon uit mijn broekzak gegleden is en toen van de trap af is gevallen, heeft ze het idee dat het onschuldig gebeurd is en gaat ze dus naar de verzekering toe.

    Daarbij scheelt het dat deze telefoon niet zo heel duur was (80 euro) en ik eventueel, mocht hij niet meer repareerbaar zijn, over twee/drie maanden een nieuwe kan kopen. Want dit is echt gewoon een super fijne telefoon die ik echt nog niet kwijt wil :/

    Nou ja, het is gewoon flink balen, maar hij werkt nog (zelfs de frontcamera is nog scherp, met al dat cracked glas ervoor en eromheen) en zolang de schermbeschermer erop blijft zitten hoef ik ook niet bang te zijn voor scherpe glasuiteindes.

    Wauw, dit is een heel zusjesklaagtopic geworden ofzo

    Zo werken je ouders het ook in de hand. Als jouw zusje zoiets flikt, moeten zij haar straffen, door bijvoorbeeld haar op te laten draaien voor de kosten. Ook kunnen ze als ouders flink irritant gaan lopen doen door alle rechtshandelingen die ze doet te laten vernietigen (ze is handelsonbekwaam). Of niet. Ik heb net tentamen gehad. :W
    In elk geval: laat het hun weten en zeg ook dat ze er iets aan moeten doen. Goed ouderschap is meer dan complimentjes geven en kindjes voeren.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou dat dus gewoon wel tegen je moeder zeggen. Jij gaat straks met een schuldgevoel rondlopen omdat zij het uit de verzekering wil halen met een smoes waarvan zij niet weet dat het een smoes is.
    Ik zou zelfs niet weten waarom je het niet zou zeggen? Wil je haar beschermen of ben je bang dat ze kwaad op jou worden?

    Wow als mijn broertje dat had gedaan met mijn mobiel had ik hem wat aangedaan, waarschijnlijk water over zijn computer en laptop gegooid ofzo.
    In Groningen heb je iemand (we noemen hem de turk) die telefoonschermen heel goedkoop binnen een dag maakt. Misschien zit er ook wel zo'n goedkope maker bij jou in de buurt?


    Alleen maar tranen van geluk

    Soothsayer schreef:
    What the fuck. Wat een kutwijf zeg. Sorry dat ik het zeg. Ik zou het echt niet pikken als iemand mijn telefoon van de trap af zou gooien.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ansolo schreef:
    Ik zou dat dus gewoon wel tegen je moeder zeggen. Jij gaat straks met een schuldgevoel rondlopen omdat zij het uit de verzekering wil halen met een smoes waarvan zij niet weet dat het een smoes is.
    Ik zou zelfs niet weten waarom je het niet zou zeggen? Wil je haar beschermen of ben je bang dat ze kwaad op jou worden?


    Anders is het weer zo dat ik minder moet gaan zeuren tegen mn zusje en kan ik weer helemaal zelf gaan dokken...


    En wat iemand hierboven zei: Slot op mijn kamerdeur kan niet, want ik slaap op de zolder en heb dus helemaal geen deur


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oké ik zou mijn zusje dus een flinke klap verkopen mocht dit mij overkomen.


    'Nobody said it was easy