• Hoi allemaal,

    Ik ben aan het afstuderen en ben voor mijn onderzoek op zoek naar mensen die opgenomen zijn/geweest zijn op een gesloten afdeling in de psychiatrie.
    Is er hier op Q iemand die op een gesloten afdeling heeft gezeten en hier graag iets over wil delen?
    Ik hoor het graag
    x Westwick


    I was an angel living in the garden of evil

    Nope, ik niet.
    Succes met je onderzoek!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Nee, gelukkig niet.
    Wel Succes.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Junns schreef:
    Nope, ik niet.
    Succes met je onderzoek!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Sketches schreef:
    Nee, gelukkig niet.
    Wel Succes.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nee, ik niet.

    Is het niet lastig om iemand te vinden (gewoon, uit nieuwsgierigheid)? In mijn beleveniswereld denk ik altijd dat heel weinig daar heen gaan, terwijl dit natuurlijk niet zo hoeft te zijn...
    En wat voor een opleiding doe je? :)

    TheWalkingFret schreef:
    Nee, ik niet.

    Is het niet lastig om iemand te vinden (gewoon, uit nieuwsgierigheid)? In mijn beleveniswereld denk ik altijd dat heel weinig daar heen gaan, terwijl dit natuurlijk niet zo hoeft te zijn...
    En wat voor een opleiding doe je? :)


    Hoi!

    Ik doe SPH en ik werk hiernaast zelf op een gesloten afdeling. Mijn kader is dus iets anders haha, ik zie vaker mensen in zo'n setting.
    Omdat mijn cliënten op dit moment verblijven op een gesloten afdeling kan ik hun nog niet alle vragen stellen die ik voor mijn onderzoek nodig heb, hoofdzakelijk omdat zij hier nog niet stabiel genoeg voor zijn.
    Waar ik voor mijn onderzoek naar op zoek ben is hoe de mensen een opname ervaren hebben en wat er in het vervolg beter zou kunnen.


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    (...)

    Hoi!

    Ik doe SPH en ik werk hiernaast zelf op een gesloten afdeling. Mijn kader is dus iets anders haha, ik zie vaker mensen in zo'n setting.
    Omdat mijn cliënten op dit moment verblijven op een gesloten afdeling kan ik hun nog niet alle vragen stellen die ik voor mijn onderzoek nodig heb, hoofdzakelijk omdat zij hier nog niet stabiel genoeg voor zijn.
    Waar ik voor mijn onderzoek naar op zoek ben is hoe de mensen een opname ervaren hebben en wat er in het vervolg beter zou kunnen.


    Toevallig, ik twijfelde zelf tussen MWD en SPH, ben toch voor MWD gegaan (maar twijfel nog steeds, gelukkig zijn er doorstroommogelijkheden naar SPH, just in case). Dat is een interessant onderwerp. Lijkt me heftig om in die setting te werking(?).

    TheWalkingFret schreef:
    (...)

    Toevallig, ik twijfelde zelf tussen MWD en SPH, ben toch voor MWD gegaan (maar twijfel nog steeds, gelukkig zijn er doorstroommogelijkheden naar SPH, just in case). Dat is een interessant onderwerp. Lijkt me heftig om in die setting te werking(?).


    Haha, ik heb heel toevallig dezelfde afweging gemaakt. Ik ben uiteindelijk voor SPH gegaan omdat ik graag groepswerk wilde gaan doen.
    Af en toe is het inderdaad heftig. Mensen worden natuurlijk niet zomaar opgenomen op een gesloten afdeling, dus er kan van alles gebeuren. Belangrijk is dat je goed je grenzen aangeeft, sterk in je schoenen staat en op je collega's kan bouwen. En kennis van zaken hebben natuurlijk, haha.
    Ben je al ver met MWD? En bevalt het een beetje?

    Ja, ik ben ontzettend benieuwd wat er uit het onderzoek komt rollen!


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik heb in crisisopname (zes weken) gezeten in een psychiatrisch centrum voor jongeren, maar dat zal wel geen gesloten afdeling geweest zijn, haha. Maar als je er toch vragen over hebt, mag je me altijd PB'en, hoor. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Westwick schreef:
    (...)

    Haha, ik heb heel toevallig dezelfde afweging gemaakt. Ik ben uiteindelijk voor SPH gegaan omdat ik graag groepswerk wilde gaan doen.
    Af en toe is het inderdaad heftig. Mensen worden natuurlijk niet zomaar opgenomen op een gesloten afdeling, dus er kan van alles gebeuren. Belangrijk is dat je goed je grenzen aangeeft, sterk in je schoenen staat en op je collega's kan bouwen. En kennis van zaken hebben natuurlijk, haha.
    Ben je al ver met MWD? En bevalt het een beetje?

    Ja, ik ben ontzettend benieuwd wat er uit het onderzoek komt rollen!


    Lijkt me heel uitdagend werk, en ondanks de heftigheid ook mooi werk (natuurlijk kan over het woordgebruik 'mooi' gediscussieerd worden, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).
    Ik heb vorig jaar Diermanagement gedaan, en heb hier toch van af gezien vanwege het feit dat management mij niet ligt. Nouja, management wel, maar hoe je word getraind op het leidinggeven en management vond ik ronduit grof, fout, en respectloos, wat natuurlijk echt dat dat op elke opleiding zo is. Nu zit ik in het eerste jaar MWD, dus heb er net een eerste blok opzitten. Bevalt erg goed, vind het interessant en heb het idee dat deze tak van zorg mij goed ligt, vooral het ambulante zorg (waar mijn vader in werkt) trekt mij erg.

    Maar het is allemaal nog even aftasten, gelukkig hebben we binnenkort stage en kan ik mezelf even goed op de proef stellen. Wat ik ga doen weet ik nog niet, aangezien alles in mijn ogen nog interessant is ;')

    TheWalkingFret schreef:
    (...)

    Lijkt me heel uitdagend werk, en ondanks de heftigheid ook mooi werk (natuurlijk kan over het woordgebruik 'mooi' gediscussieerd worden, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).
    Ik heb vorig jaar Diermanagement gedaan, en heb hier toch van af gezien vanwege het feit dat management mij niet ligt. Nouja, management wel, maar hoe je word getraind op het leidinggeven en management vond ik ronduit grof, fout, en respectloos, wat natuurlijk echt dat dat op elke opleiding zo is. Nu zit ik in het eerste jaar MWD, dus heb er net een eerste blok opzitten. Bevalt erg goed, vind het interessant en heb het idee dat deze tak van zorg mij goed ligt, vooral het ambulante zorg (waar mijn vader in werkt) trekt mij erg.

    Maar het is allemaal nog even aftasten, gelukkig hebben we binnenkort stage en kan ik mezelf even goed op de proef stellen. Wat ik ga doen weet ik nog niet, aangezien alles in mijn ogen nog interessant is ;')


    Klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt, mooi zo! En je hebt gelijk, het werk geeft me ontzettend veel voldoening, ondanks de minder fijne momenten.
    Succes met je opleiding!


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    (...)

    Klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt, mooi zo! En je hebt gelijk, het werk geeft me ontzettend veel voldoening, ondanks de minder fijne momenten.
    Succes met je opleiding!


    Leuk om te horen dat het je zoveel voldoening geeft, dan zit je in ieder geval op de goede plek!
    Dankje, jij succes met je werk en niet te min je opdracht, hopelijk vind je nog mensen om je vragen aan te stellen :)

    Ik niet, ik ken wel iemand die daar in heeft gezeten maar ja, die zit niet op Q en ze praat er ook niet graag over.

    Maar succes met je opleiding!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gaudino schreef:
    Ik niet, ik ken wel iemand die daar in heeft gezeten maar ja, die zit niet op Q en ze praat er ook niet graag over.

    Maar succes met je opleiding!

    Geen probleem, toch bedankt!


    I was an angel living in the garden of evil

    Er heeft ooit een verhaal opgestaan, een dagboek van een meisje die dit heeft meegemaakt en een jaar later met Q heeft willen delen... Ik weet alleen niet hoe het heet.. Maar haar zou j kunnen vragen? *ik zoek morgen even of ik t kan vinden *


    The thing you do mean something to people -Ncis