• New Zealand,
    The islands of Myths and Legends.
    Where Hobbits seem to roam and Elfs might be hidden behind every tree.
    It are also the islands where horses can roam free and you can truely connect with nature itself.

    Op het noordelijke eiland van het land, net buiten de hoofdstad Wellington, ligt een geweldig complex voor mens en paard: Rohan's Shire, een trainingscentrum en opleiding voor topruiters, the Riders of Rohan.

    • Personages •
    Studenten •
    • Cara Cecile Matthews • Dressuur en Voltige • Eleutheromania
    • Erin Olivia Fairchild • Eventing • AmericanPsycho
    • Féline Carrington • Springen • Tigresse
    • Evangeline Buckley • Dressuur • Appelboompje
    • • •

    • Levi Jock Nimoy • Eventing en Racen zonder wagen • Bain
    • Elias Carrington • Dressuur • Tigresse
    • Samuel August Campbell • Springen • Balloo
    • Vincent Wright • Springen • Infiniti
    • • •


    Manege Paarden •
    Arod 'Rod'Ierse Hunter • Springen • Koppig, eigenwijs, ongecontroleerd, lief in de stal maar een beest erbuiten, wil graag werken als hij het leuk vind en zijn hoofd er naar staat.
    ArrochLusitano • Dressuur • Een draak van een paard wie maar weinigen mag, als hij je mag valt hij te handelen maar het blijft niet makkelijk, heel soepel in zijn lichaam, heel slim maar zodra hij zelf begint te denken wordt niemand er blij van.
    Asfaloth 'Lotty'KWPN • Springen • Zachtaardig, altijd opzoek naar aandacht, wil iedereen altijd plezieren, zwaar ochtendhumeur, draaikontje als ze te lang moet stilstaan.
    BillMerens • Voltige • Een levende knuffel, doet geen vlieg kwaad, galoppeerd ze niet zonder een singel om zijn buik, lui en schijnbaar lomp tot ze begint te bewegen, gemeen tegen andere paarden.
    BregoLusitano • Springen • Een echte mafkees, liefste paardje van stal, misschien iets te gecontroleerd in zijn manieren, verlegen tegenover vreemde mensen en paarden.
    BumpkinAzteca • Dressuur • Mak, lief, heel voorwaarts, heel onzeker waardoor nieuwe oefeningen aanleren een flinke opgave is, doodsbang voor harde geluiden.
    LumpkinAzteca • Dressuur • Hyperactief, wil alles proberen, vrij klunzig als hij het niet snapt, moeite met leven zonder andere paarden dan gaat hij van het minste of geringste door het lint.
    Felaróf 'Fella'Siciliano indigeno • Cross-Country • Van nature calculerend, zal nooit harder werken dan moet, betrouwbaar, wendbaar, durft niet als eerste te starten met dingen.
    FirefootSella Italiano • Racen zonder wagen • Extreem sensitief voor gevoelens, heel snel opgefokt, knuffeldier, presteert niet onder stress, een schoothondje als haar grootte het zou toelaten.
    Hasufel 'Hansel'Peruviaanse Paso • Cross-Country • Onstuitbaar, druk tot in de extremen, ruw in zijn gedrag met anderen maar hij bedoelt het goed, probeert alles wat je vraagt en als hij het niet snapt doet hij gewoon wat denkt dat moet, concentratie van een goudvis, een hart van goud.
    LightfootSella Italiano • Racen met wagen • De vrolijkheid zelve, maar met een enorm zwakke rug, altijd in voor een feestje of een spelletje, zij is degene die je altijd zal begroeten als je eraan komt, ze is een allemansvriend
    MearasPaso Fino • Springen • Angstig paardje, doodsbang voor alles en iedereen, is alleen te rijden en te behandelen met een hele zachte hand en heel veel geduld, als hij je vertrouwd moet je voorzichtig blijven maar is het een zeer goed springpaardje.
    Nahar 'Nahnah'Peruviaanse Paso • Western • Werkt graag, loyaal, dramt zijn zin door om door te mogen werken, erg bijterig op het bit, verrassend sierlijk voor een westernpaard.
    RochallorEngels Volbloed • Racen zonder wagen • Bijtgraag en knagerig, gaat het liefst in volle galop of helemaal niet, feller dan een neon led-licht in een donkere tunnel, traag om op te starten in de morgen en niet te stoppen in de avond.
    RoherynEngels Volbloed • Racen zonder wagen • PHetzelfde en toch het tegenovergestelde van haar tweelingbroer Rochallor. Ze is erg trapgraag, gaat het liefst in volle galop of helemaal niet, feller dan een neon led-licht in een donkere tunnel, niet te stoppen in de morgen en niet vooruit te branden na zes uur.
    ShadowfaxLippizaner • Dressuur • Een verschrikkelijk paard op stal, lief zodra hij mag werken, erg loperig wat erger wordt door druk op het bit, zwak in zijn rug, erg kieskeurig in alles wat hij doet.
    Snowmane 'Snowy'Lippizaner • Western • Wild, enorm onstuimig, onbetrouwbaar, je krijgt de grootste lol met dit paard als je hem doorhebt.
    StryderPaso Fino • Racen met wagen • Fel, kan er niet tegen om ingehaald te worden, zonder harnas weigert hij harder te gaan dan stap, houd van kroelen in haar vrije tijd, eet niets anders dan hooi of kuil of gras.
    Stybba 'Styb'Ierse Hunter • Cross-Country • Vrolijk, claustrofobisch, onhandig in zijn bewegingen, extreem aanhankelijk.
    Windfola 'Filly'KWPN • Dressuur • Dominant, wil graag werken, afstandelijk, snel verveeld, opstandig als hij niet zijn zin krijgt.

    Eigen Paarden •
    HDH InfinitiHannoveraan • Verwend, dwars, knuffelig buiten de training • Infiniti
    NirvanaKWPN • Enthousiast, leergierig, ondeugend, aanhankelijk, schrikkerig • AmericanPsycho
    Prince Davon • Dressuur en Voltige • Aardig, rustig, vriendelijk, aanhankelijk • Eleutheromania
    AzaranAppaloosa • Makkelijk in de omgang, kalm, moet achter zijn kont aangezeten worden, kan niet tegen hardhandigheid • Tigresse
    MujallinArabier • Nerveus, zachtaardig, gehecht aan een persoon, gevoelig • Tigresse


    • Rohan's Shire •
    Het hoofdgebouw bevat een aantal kamers voor de studenten. Ook bevinden zich hier een gezamelijke woonkeuken en zitkamer. De stallen liggen op een enorm terrein vol met kleine buitenhuisjes in de heuvels, waar omheen zich weides van allerlei verschillende groten bevinden. In de meeste bevinden zich een aantal stallen, maar er zijn er ook een aantal met poetsplaatsen, twee met zadelkamers, en een vol met kluisjes voor de studenten. Dit terrein bevat ook drie grote overdekte rijbanen, twee grote buitenbanen, een racebaan, en een aantal longeerbakken. Om het terrein heen is ook een prachtige omgeving om lange buitenritten in te maken.
    In een aantal stallenblokken staan paarden van de stal zelf, stuk voor stuk paarden die op een heel hoog niveau kunnen presteren in hun eigen discipline. Ook is er plek voor eigen paarden van ruiters die hier komen om te trainen om tot de wereldtop toe te kunnen trainen. De manegepaarden staan in twee aanliggende stallenblokken en staan overdag als een kudde samen in de grootste twee weides, hengsten in de ene, merries en ruinen in de ander.


    • Trainingsrooster •
    7.00-8.00 • Ontbijt
    9.00-12.00 • Dressuur in baan 1
    9.00-12.00 • Springen in baan 2
    9.00-12.00 • Racen zonder wagen
    12.30-13.00 • Lunch
    14.00-17.00 • Voltige in baan 1
    14.00-17.00 • Western in baan 2
    14.00-17.00 • Racen met wagen
    18.00-19.00 • Avondeten
    20.00-22.00 • Buitenrit
    20.00-22.00 • Crosscountry


    • Stal Regels •
    • Na 11 uur 's avonds is iedereen binnen en is het terrein rustig. Je paard mag in de zomer, November t/m April, 's nachts in de weide blijven staan als hij of zij dit aan kan.
    • Na 12 uur 's avonds is iedereen op zijn of haar eigen kamer, is het stil en zijn de lichten uit.
    • Aanwezigheid bij trainingen van jou discipline is verplicht. Je mag alleen afwezig zijn met een geldig bewijs van de doctor dat je echt ziek was. Hierbuiten mag je zelf nog 2 uur trainen, hier valt longeren ook onder.
    • Paarden mogen niet gereden woorden binnen een uur dat ze eten hebben gekregen. Dit is hun rusttijd.
    • Maandag t/m vrijdag zijn er trainingen. Zaterdag of zondag is het wedstrijddag. De andere dag is het een rustdag en wordt er niet gereden en staan alle paarden op de wei.
    • Je houd je eigen kamer en de algemene ruimtes netjes en schoon. Je hebt een klusje per dag om dit zo te houden, waaronder koken, schoonmaken of afwassen.
    • Je hebt respect voor elkaar, de paarden, en elkaar's bezittingen.
    • Geen onsmakelijkheden in kleding nog gedrag.
    • Geen alcohol of drugs.
    • Rust, Reinheid, en Regelmaat staan hoog in het vaandel. Je doet wat je gezegd wordt, spreekt niet tegen, en gedraagt je naar behoren.
    • Niet rennen of gillen op het terrein.
    • Als er iets gebeurt, zeg je het tegen een leidinggevende. Die handelt het verder af.

    • De stal en haar werknemers bepalen of je jezelf aan de richtlijnen houd. Op het breken ervan staan sancties.

    • RPG Regels •
    • Minimaal 250 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Verwerk hierin de omgeving, gevoelens, het verleden, etc.
    • Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    • OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties groeien over tijd, oefeningen gaan verre van altijd goed, zowel jij als je paard hebben tijd nodig om dingen te leren en te verbeteren, niet iedereen mag je, en het leven gaat verre van altijd over rozen als je een student bent.
    • Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    • Reserveringen blijven 48 uur staan. Reservatie telt tot dat de rol helemaal af is.
    • Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag
    • Alleen Bain maken nieuwe topics aan.

    Op het overtreden van al deze regels staat na 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

    Veel plezier!

    • Het Begin •
    Het is 8uur 's ochtends, 17 maart. Iedereen heeft net ontbeten en is bezig zichzelf en hun rijdier klaar te maken voor wat ze ook gaan doen voor de lunch. Trainingen zullen aan meerdere studenten tegelijk worden gegeven die er interesse in hebben, maar je mag niet meedoen met een training waarvoor je geen level 7 of hoger startbewijs hebt. Voeren Cara en Levi de paarden en zetten erin en Elias de lunch klaar. Vanavond is er een St. Patrick's Day feestje geplant, waardoor de buitenrit en de Cross-Country training zijn geschrapt.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2015 - 11:02 ]


    Bowties were never Cooler

    [MT, met 'voeren Cara en Levi de paarden en zetten ze er in' bedoel je daar mee dat zij de paarden weer op stal zetten? Kan namelijk wel handig zijn voor mijn post haha']

    [ bericht aangepast op 7 maart 2015 - 21:17 ]


    take me back to the basics and the simple life

    (Mt)


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Cara Cecile Matthews


    Mijn ontbijt heb ik al redelijk snel op, en ik sta vluchtig op om mijn bord en bestek op de keukentafel te zetten. De thee die ik nog had staan drink ik nog snel even op. Vervolgens zet ik mijn servies in de vaatwasser, omdat dat nou eenmaal is wat je doet als je gegeten hebt, en er niet afgewassen hoeft te worden, maar er een vaatwasser is. Mijn benen lopen automatisch naar de trap, om vervolgens naar mijn kamer te lopen, en daar nog een vest uit mijn kast te pakken. Het zwarte ding matched goed met mijn zwarte kledij, mijn rijbroek is zwart, mijn hemdje, mijn laarzen, mijn cap. Ik heb verscheidene setjes, maar zwart is toch echt wel mijn favoriet.

    Eenmaal in de stallen aangekomen kijk ik even op mijn telefoon. 8:04:32 Het laatste getal knippert niet veel later naar 33, en dan naar 34. Genoeg tijd om Prince netjes te poetsen, en op te zadelen voordat de training begint. Een zuinige glimlach kruipt over mijn gezicht terwijl ik naar de zadelkamer loop om zijn spullen te pakken. Ik heb vandaag slechts een iemand gezien, en dat was omdat die persoon de deur uit liep toen ik de eetkamer binnenkwam. Zo snel, dat ik niet eens had gezien wie het was. Een van de jongens tenminste, dat wist ik wel. Met het tuig en de poetsspullen loop ik niet veel later naar Prince's stal, om het daar neer te zetten en de Fjord even een knuffel te geven, voordat ik weer naar de zadelkamer loop om mijn overige spullen te pakken. De tweede keer kom ik terug met mijn leren rijlaarzen in mijn hand, een dressuurzweepje, mijn cap en mijn handschoentjes. Eigenlijk bewaar ik alles in mijn kluisje in de zadelkamer. Nu ik alle spullen heb doe ik Prince' stal open, en glip ik naar binnen. Meteen schuurt het paard zijn hoofd langs mijn zij alsof ik zijn lang vermiste krab-paal ben. De glimlach op mijn gezicht groeit tot het een daadwerkelijke glimlach is, en ik sla mijn armen om de brede hals van mijn paard heen. Een zucht rolt voorzichtig over mijn lippen. Alles is goed. Alles is hier goed. Het enige wat ik nu nodig heb ik rust, en paardrijden. Elke nacht. Bijna elke nacht heb ik last van die nachtmerries. En voor geen goud denk ik terug aan de tijd dat die nachtmerries werkelijkheid waren, want dat waren ze, tot anderhalf jaar geleden. Nog vaak word ik hijgend in het zweet wakker, en vaak ook helemaal in elkaar gedrukt. Het komt gelukkig niet vaak meer voor dat ik schreeuwend en gillend wakker word. Dat was eerder, toen ik hier net was zo, en dan kwam er altijd iemand mijn kamer in rennen, met de vraag of het wel ging. Maar het ging niet, want het waren geen nachtmerries die onrealistisch waren. Nachtmerries zoals iedereen die heeft.
    Maar nu heb ik er geen last van, want nu is het dag en ben ik in Prince' stal. Ik gris een borstel uit mijn poetskoffer, en begin zwijgend met al het stof en de mestvlekken uit zijn vacht te poetsen, een onmogelijke opgave, al zeg ik het zelf.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2015 - 18:04 ]


    take me back to the basics and the simple life

    [MT]

    [ bericht aangepast op 8 maart 2015 - 16:10 ]


    Spencer Reid - 'I know what it's like to be afraid of your own mind.'


    Levi Jock Nimoy
    Na het ontbijt had ik mijn spullen snel in de vaatwasser gezet en was toen naar de stallen gegaan. Vandaag zou ik met Firefoot trainen. Ik hobbelde dus naar mijn kamer om daar mijn rijbroek aan te trekken en een fijne trui. Daarna liep ik naar de stallen waar het paard haar winterse nachten doorbracht. Ik werd begroet door verschillende hinnikende paarden. Ik zag de stal van Prince, Cara's paard, open staan. Daar liep ik dus maar eerst even naar toe, want Fifi was toch nooit echt heel vies. Ik liep naar haar toe en ging over de deur van de stal hangen met mijn armen. "Hey Cara. Heb jij ook zo'n zin om weer lekker te trainen?" zei ik enthousiast, terwijl ik over Price zijn neus aaide. Ik keek op de klok en zag dat ik nog een halfuurtje had. "Als je me zoekt sta ik bij Fifi, Cara." zei ik, voor ik naar de zadelkamer liep om Firefoot haar spullen te pakken. Ik legde het voor haar stal neer en schoof langzaam de deur open. Daar stond ze stilletjes te eten. Ze keek op en stak deels bang en deels nieuwsgierig haar neus naar me toe. Ik liet haar eerst rustig aan de borstel snuffelen. Voorzichtig nam ik een paar stapjes naar haar toe. Uiteindelijk begon ze weer te eten en kon ik voorzichtig het vuil van haar slanke lichaam borstelen. Haar hoeven krabde ik meestal alleen op wedstrijddagen uit, omdat er hier op de baan nog wel eens steentjes lagen en ik wilde niet dat die in haar hoeven kwamen te zitten. Ik pluisde voorzichtig haar staart en manen uit, waar ze altijd enorm van leek te genieten. Een echt meisje was ze ook. zo af en toe kriebelde ik haar zacht over haar huis. Uiteindelijk kon ik heel voorzichtig het dekentje en het zadeltje op haar rug leggen. Alles met dit meisje moest voorzichtig en teder. Ik was er niet heel goed in, maar ik moest wel wilde ik met haar rijden. Ze was een van de allerbeste racepaarden ooit, maar zo bang en gevoelig dat het er maar heel lastig uit kwam. Uiteindelijk pakte ik haar hoofdstel en maakte het voorzichtig vast. "Zie ik je straks in de buitenbaan rijden? En later in de voltigering?" vroeg ik aan Cara, terwijl ik Firefoot helemaal klaar maakte voor het trainen over een kleine 10 minuten.


    Bowties were never Cooler

    [Wat voorin datum is het eigenlijk?]


    take me back to the basics and the simple life

    [Staat nu bij het begin]


    Bowties were never Cooler



    Terwijl ik een boterham met pindakaas naar binnen werk, schenk ik mijzelf nog een kop koffie in. Zelf was ik nooit zo'n ochtendmens, meestal was ik iemand die pas na een paar sterkte koppen koffie écht wakker lijkt te worden. Ik nip even aan mijn koffie en ga vluchtig met mijn hand door mijn bruine haar. "Pfff..." Zucht ik zacht, tegen niemand eigenlijk want het was akelig stil geworden in de eetzaal. Kauwend op de laatste hap van mijn boterham, zet ik het bord en de koffiemok in de vaatwasser. Gelukkig hoeft er hierdoor niemand echt af te wassen want daar heb ik beslist een hekel aan, zeker s 'morgens. Gezien het nog aardig vroeg is, loop ik op mijn gemak richting het stallencomplex waar ik Brego ga treffen. In de verte kwam Brego al met zijn hoofd over de staldeur en brieste zacht. Eenmaal bij de hengst aangekomen streel ik het dier zacht over zijn neus. Deze briest wederom zacht en beweegt zijn neus naar de broekzak van mijn grijze rijbroek. Ik grinnik en laat mijn hand erin glijden om er een snoepje uit tevoorschijn zien komen. Brego neemt de zoetigheid gulzig aan, en terwijl ik wegliep om mijn spullen te halen kauwde hij nog steeds de laatste restjes van het brokje. Uit mijn kluisje pak ik zijn halster en het bijbehorende touw en doe het om Brego's hoofd heen. Vervolgens loop hij met hem de stal uit en naar de poetsplaats toe. De hengst kijkt opgewekt met zijn oortjes naar voren om zich heen terwijl hij verder loop richting de poetsplaatsen. Eenmaal daar aangekomen zet ik hem op de poetsplaats en knoop het halstertouw vast met een paardenknoop. Daarna loop ik naar de zadelkamer, haal het tuig op en leg die bij de poetsplaats. Voor het poetsen neem ik uitgebreid de tijd, eerst de roskam, de harde borstel en dan de zachte. Ik ga kalm door mijn hurken om ook zijn benen te poetsen. Vervolgens krab ik de hoeven uit en klop hem op zijn hals.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2015 - 18:07 ]


    Spencer Reid - 'I know what it's like to be afraid of your own mind.'

    Cara Cecile Matthews


    De komende vijfentwintig minuten gaan snel voorbij, en het vest wat ik aan had gedaan, rits ik al snel helemaal open. Sommigen zeggen dat je het van poetsen onmogelijk warm kan krijgen, en dat het eigenlijk alleen het vuil van je pony afvegen is, maar bij Prince is dat in ieder geval niet het geval. Het dier rolt altijd in zijn eigen mest, waardoor het redelijk veel tijd kost om hem weer degelijk er uit te laten zien. Nu maak ik hem alleen voor wedstrijden helemaal schoon, maar dan was ik hem dan ook. Voor trainingen moet hij gewoon degelijk zijn, en zo dat er geen mestvlekken in zijn vacht zitten. Niet veel later nadat ik mijn vest en stukje had opengeritst, en net de zachte borstel tussen mijn poetsspullen vandaan had gegrist, zag ik Levi aankomen. Hij was eigenijk de enige waar ik soms daadwerkelijke gesprekken had. Tegen de rest zei ik over het algemeen enkel een paar woorden per dag. Maar meestal kon ik bij Levi gewoon praten, maar dat beteken niet dat ik erg veel tegen de jongen spreek. Ik kan gewoon naar hem toe wanneer nodig, en weet dat ik hem alles kan toevertrouwen. Wat ik niet doe.
    "Hey Cara. Heb jij ook zo'n zin om weer lekker te trainen? Als je me zoekt sta ik bij Fifi, Cara." zegt hij, vrolijkheid klinkt door in zijn stem. Oprechte vrolijkheid, geen neppe, zoals de mijne vaak is als ik niet bij de paarden ben. Nog voordat ik überhaupt iets had kunnen zeggen, is hjij alweer verdwenen naar, zoals hij zei, Fifi. Ik concentreer me weer op het borstelen en schoonmaken van Prince, en haal niet veel later zijn tuig bij de staldeur vandaan, om hem rustig op te willen zadelen. Net wanneer het zadel op zijn rug ligt, met een zwart dekje er onder, komt Levi weer aanlopen, en een voorzichtige glimlach kruipt over mijn gezicht. Mijn gevoelens voor deze jongen zijn niet zeker. Ik weet niet of het alleen vriendschap is, of dat ze verder gaan dan dat. Maar hij is drie jaar ouder. Dat zou toch nooit wat worden.
    "Zie ik je straks in de buitenbaan rijden? En later in de voltigering?"
    "Tuurlijk, ga je meerijden bij de dressuurtraining?" reageer ik op hem, terwijl ik Prince' singel losjes vastmaak, en hem zijn bit in doe, om vervolgens alle riempjes vast te maken.


    take me back to the basics and the simple life

    (Ik reageer vanavond of morgen ^^)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."



    Evangeline Buckley
    Met mijn mond nog vol sta ik op en pak kauwend mijn vuile glas, bord en bestek. Mijn eten slik ik nog even door waarna ik richting de vaatwasser loop en mijn vuile vaat er in zet. Met mijn handen woel ik even door mijn bruine lokken waarna ik ze naar boven in een knot steek die er over een uur weer uit zou moeten omdat anders mijn cap niet past... Het is hier leeg, veel te leeg. En ik als ik ergens niet van hou zijn het lege ruimtes.. Dus begin maar vast mijn weg naar de stallen. Eenmaal daar aangekomen pak ik mijn tas met poetsspullen, het halster van Arroch en een touw waarna ik richting zijn stal loop. Mijn tas leg ik even voor de stal op de grond waarna ik de deur open en het halster om de ruin zijn hoofd doe. Inmiddels was ik goed op de hoogte van zijn streken dus mocht hij iets proberen dan had ik liever wat hou vast.. Het eerste wat ik dus ook altijd deed was zijn halster om doen voor ik ook maar aan iets anders zou denken. Ik doe de deur wat verder open en neem het paard mee uit zijn stal, hang mijn spullen om mijn schouder en neem het paard mee richting de poetsplaats ik zie dat we niet de enige zijn met een "goedemorgen" groet ik Samuel en ik zet Arroch op een lege plek neer en zet hem vast. Mijn tas leg ik voor de poetsplek waarna ik er mijn borstels uit haal en zijn witte vacht uitgebreid begin te borstelen.


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign


    Levi Jock Nimoy
    Ik was blij dat Firefoot redelijk rustig leek vandaag, of het kwam dat ze mij gewend was en me toch langzaam begon te vertrouwen. Ik had net haar singel vastgemaakt en haar hoofdstel had in gedaan. Ik nam haar mee de stal uit en liep met haar naar Cara. Ik vroeg haar of ze mee ging trainen en schudde wat schuldbewust mijn hoofd. "Misschien het eerste halfuurtje wat simpele oefeningen, maar daarna zal ik echt de racebaan op gaan. Als het mag in elk geval, want ik heb er laatst best problemen mee gehad. Fifi is niet echt goed erin, wat logisch is, en ik wil haar spieren niet te veel rare dingen laten doen. Maar voor de Voltige zal ik zeker voor je klaarstaan, zoals altijd. Geen enkel probleem. Dan zet ik Fifi gewoon in de trainingsmolen om haar conditie nog wat beter op te bouwen." zei ik, terwijl ik het paard naast me voelde staan en met haar neus tegen mijn zijde voelde wrijven. Ik aaide met mijn vrije hand zacht en rustig over haar kruin, wat ze altijd lekker vond en waar ze vaak van ontspande. "Heb je al zin in het feestje vanavond, of had je liever een rit gemaakt?" vroeg ik aan haar. Inmiddels hoorde ik wel dat Firefoot een beetje nerveus en druk begon te trappelen om iets te kunnen gaan doen. Ik kriebelde nog wat over haar lip. Ik had nog 5 minuutjes voor we de banen in mochten, dus we konden nog even praten. Daarbij moest de merrie ook leren dat ze naar mij moest luisteren, niet alleen om sneller te gaan, maar ook om te wachten. Een steigerend paard in de starthokjes was niets vreemds, maar kon het paard en de ruiter diskwalificeren, of verwonden, soms zelfs dodelijk. Er werden ook wel andere paarden verwond, maar vaak niet zo erg. Ik wilde gewoon dat zij niet de stres daarvan zou krijgen, want dan presteerde ze verre onder haar maat. Nu trippelde ze wel, maar door het gekriebel werd het een stuk minder dan eerst. Ze kon op zich goed omgaan met Prince in de buurt, al vond ze hem best heel spannend om te leren kennen. Het was in elk geval een stuk beter dan eng, zoals de meeste andere paarden hier. Hopelijk werd het langzaam beter, nu ze toch iets meer zelfverzekerdheid kreeg, maar toch zou ze nooit het meest dominante paard worden.


    Bowties were never Cooler




    Ik laat Brego een voor een zijn benen optillen zoals ik zijn hoeven kan uitkrabben. Vervolgens leg ik een zwart zadeldekje op zijn rug. Daarna leg ik het zadelbontje erop en het zadel. Als ik de singel losjes vastmaak doet Brego een paar stappen opzij. "Rustig maar" Luid mijn stem waarna ik hem kort over de hals streek. Ik kijk naar de andere poetsplek als ik een vrouwenstem hoor. " Goeiemorgen." begroet ik haar terug en glimlach vriendelijk. Ik doe de peesbeschermers, voor én achter, om bij Brego. Daarna volgt het hoofdstel, een bruinleren hoofdstel met een gecombineerde neusriem. Ik doe mijn cap op en klop Brego op zijn hals en het dier laat een zachte bries horen. Ik singel hem nu beter aan, iets wat hij net als de meeste paarden nooit zo'n leuke bezigheid vind en daarom zet hij een aantal passen achteruit en daarna opzij. Nadat ik hem heb aangesingeld, leg ik de overige spullen bij zijn stal. Als ik weer terug ben, pak ik een krukje aangezien dat beter was voor zijn rug. Ik was een grote knul met een fors gestalte, en als je dan met 80kg aan een paard zijn rug gaat hangen word het beest daar niet blij van. Ik controleer nogmaals de singel en doe mijn beugels twee gaatjes korter zodat ze weer op springhoogte hangen. Ik kijk naar Evangeline die ook met haar paard bezig is. "Ga jij straks ook springen of rijd je dressuur?" vraag ik vriendelijk terwijl ik Brego door zijn manen aai, wachtend op haar antwoord.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 16:28 ]


    Spencer Reid - 'I know what it's like to be afraid of your own mind.'



    Evangeline Buckley

    Zodra ik het hele paard netjes schoon geborsteld heb haar ik nog snel even een kam door zijn manen heen terwijl ik uit de andere poetsplek een goedemorgen terug hoor. Mijn poetsspullen gooi ik terug in mijn tas en ik pak het tuig van Arroch, beginnend met de peesbeschermers om te doen. Daarna leg ik het zadel op zijn rug met een losse singel. Vervolgens pak ik het hoofdstel van het haakje en maak 1 van de touwen aan zijn halster los. De teugels leg ik om Arroch zijn hals waarna ik het losse touw weer vast maak en het andere touw los maak, er doorheen haal en ook deze weer vast maak. Want met Arroch wist ik het maar nooit, als meneer besloot de benen te nemen, dan nam hij ook echt de benen. Mijn hoofd schud ik op zijn vraag, wat hij natuurlijk niet ziet. "Nee, ik rijd enkel dressuur helaas ben ik niet geboren met het talent om te springen... Meer dan een metertje komt er niet uit.. Jawel dat kan wel, maar dan is het vaak ik die spring en het paard wat nog leuk voor de hindernis staat... Het aanrijden gaat namelijk al verkeerd.." De touwen maak ik los van het halster en ik leg de teugels om Arroch zijn hals heen. Hierna maak ik ook het halster los wat ik over mijn schouder hang waarna ik zijn hoofd stevig beet pak zodat hij niet omhoog kan en met mijn linkerhand zijn bit in zijn mond probeer te krijgen. Eenmaal gelukt doe ik de rest van het hoofdstel om en maak alle riempjes op de juiste manier vast. Mijn cap zet ik vast op en ik loop mijn met ene arm door de teugels heen terug naar zijn singel en trek hem dit keer goed aan. "nou hou je buik in" vertel ik het paard terwijl ik bijna het juiste gaatje te pakken heb. Eenmaal goed vast laat ik de beugels naar beneden en klop op zijn hals.


    You didn't even hear me out , You never gave a warning sign

    Cara Cecile Matthews


    "Misschien het eerste halfuurtje wat simpele oefeningen, maar daarna zal ik echt de racebaan op gaan. Als het mag in elk geval, want ik heb er laatst best problemen mee gehad. Fifi is niet echt goed erin, wat logisch is, en ik wil haar spieren niet te veel rare dingen laten doen. Maar voor de Voltige zal ik zeker voor je klaarstaan, zoals altijd. Geen enkel probleem. Dan zet ik Fifi gewoon in de trainingsmolen om haar conditie nog wat beter op te bouwen." zei de jongen, waarna hij even pauzeerde.
    "Heb je al zin in het feestje vanavond, of had je liever een rit gemaakt?" vraagt hij vervolgens.
    Even denk ik over zijn vraag na. Ja, ik vind het jammer dat er vanavond geen rit zal zijn. Nee, ik houd niet van feestjes. Op feestjes krijg ik altijd de vraag waarom ik een broek draag, en geen jurk. En ik haat het om te antwoorden op die vraag. Maar aan de andere kant betekend het feit dat we vanavond niet meer gaan rijden, dat ik dus twee uurtjes meer in training mee kan pakken. Normaal rijd ik altijd anderhalf uur, a een uur dressuur, en anderhalf uur voltige, zodat ik 's avonds nog gewoon met Prince de buitenrit kon rijden, en ik het paard niet overbelastte. Nu de buitenrit uit valt, betekend dat dat ik meer tijd heb voor training, en dat ik dus de volle twee uur dressuur kan gebruiken, en ook twee uurtjes, of twee en een half uur, voltige mee kan pakken. Meer dan vier en een half uur rijden op een dag deed ik niet. En zeker niet meer dan twee uur achter elkaar dressuur.
    "Nee." reageer ik vervolgens op de jongen. Hij weet dat ik niet zo veel zeg, maar toch klinkt het kortaf. "Ik haat feestjes, maar nu kan ik wel langer trainen." ga ik dus maar verder. Vervolgens trap ik mijn schoenen uit, en verwissel ik ze, zittend in het stro, voor mijn laarzen. Daarna doe ik mijn cap op, en mijn handschoentjes aan. Als ik zie dat het een minuut voor negen is, schuif ik de deur open en leid ik Prince de stal uit, richting de 20x60 dressuur bak, om vervolgens de bak in te stappen, en op de A-C lijn Prince te laten halthouden. Ik singel hem nog een paar gaatjes aan beide kanten aan, zodat het zadel gelijk licht en er niet van af valt, haal mijn beugels naar beneden, en slinger behendig mijn been over de rug van de Fjord heen. Met lange teugels stap ik naar de bakrand, waar ik even stil blijf staan bij Levi.
    "Doe je mee of niet?" vraag ik hem, omdat het wel fijn is om te weten met hoeveel we in de dressuurbak zouden rijden. Tot nu toe was ik alleen, maar ik had zo'n vermoeden dat Evangeline en Elias er ook nog bij zouden komen.

    [Hoe zit het trouwens met de trainingen? Is het gezamenlijk met een trainer? Trainen ze voor zichzelf? Is het verplicht om je disciplines elke dag te rijden?]


    take me back to the basics and the simple life