• Ik liep dus na de eerste pauze naar de gymzaal, toen ik enkele eerste of tweede jaartjes iets hoorde roepen, onder andere Ebola. Oftewel, deze gasten gebruikten Ebola als scheldwoord.
    Ik kan hier echt zo boos om worden, wáárom? Waarom moet Ebola nu ook al een scheldwoord worden? Vinden ze zichzelf dan stoer?

    Daarbij zeiden ze niet een keer Ebola, maar meerdere keren. Ebola dit, Ebola dat.
    Nee, gewoon nee. .-.

    Sorry voor het klaagtopic.


    That is a perfect copy of reality.

    Bij ons wordt dat ook al gezegd. Het is net een nieuwe versie van kanker/aids/andere dodelijke ziekte, alleen lijk ik echt de enige in de klas te zijn die zich eraan stoort, of zo. Bah, lekker kinderachtig en laag weer. (cat)

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 12:55 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wat? :'D
    Het is zo lame als mensen met ziektes schelden, dit klinkt trouwens ook nog eens weird. Maar oké.
    Bij mij zeggen (vooral) de 1e klassers dat leraren best Ebola mogen krijgen, alleen omdat ze hun weekenden verpesten met huiswerk.. Like what? Het is de middelbare school, dan krijg je huiswerk. Wat een drama dat ze dan je kostbare buitenspeeltijd verpesten... ://


    El Diablo.

    Bat schreef:
    Bij ons wordt dat ook al gezegd. Het is net eet nieuwe versie van kanker/aids/andere dodelijke ziekte, alleen lijk ik echt de enige in de klas te zijn die zich eraan stoort, of zo. Bah, lekker kinderachtig en laag weer. (cat)


    Ik vind het ook zo kinderachtig hè, het zal me dan ook niets verbazen als dat wanneer er een nieuwe dodelijke ziekte bekend raakt en verspreidt raakt over de wereld, dat dat ook gebruikt gaat worden als scheldwoord.. Helaas.


    That is a perfect copy of reality.

    Falahee schreef:
    Wat? :'D
    Het is zo lame als mensen met ziektes schelden, dit klinkt trouwens ook nog eens weird. Maar oké.
    Bij mij zeggen (vooral) de 1e klassers dat leraren best Ebola mogen krijgen, alleen omdat ze hun weekenden verpesten met huiswerk.. Like what? Het is de middelbare school, dan krijg je huiswerk. Wat een drama dat ze dan je kostbare buitenspeeltijd verpesten... ://


    Really? (cat)
    For gods sake, is het hun nooit uitgelegd dat er huiswerk wordt gegeven op middelbare scholen? En dat hun weekenden vrij/rustig kunnen zijn als ze plánnen?


    That is a perfect copy of reality.

    Denys schreef:
    (...)

    Really? (cat)
    For gods sake, is het hun nooit uitgelegd dat er huiswerk wordt gegeven op middelbare scholen? En dat hun weekenden vrij/rustig kunnen zijn als ze plánnen?


    Daarom. Toen ik in de eerste zat had ik in de eerste maand ook problemen met plannen, maar toen ik het eenmaal door had kon ik meestal alles af hebben. Zelfs als ik op zondag begon :') Maar om nou gelijk je docenten zowat dood te wensen, no. Het is je eigen schuld als je niet goed kan plannen..


    El Diablo.

    Falahee schreef:
    (...)

    Daarom. Toen ik in de eerste zat had ik in de eerste maand ook problemen met plannen, maar toen ik het eenmaal door had kon ik meestal alles af hebben. Zelfs als ik op zondag begon :') Maar om nou gelijk je docenten zowat dood te wensen, no. Het is je eigen schuld als je niet goed kan plannen..


    Ja inderdaad, ik ben altijd nog een verschrikking in plannen, maar mijn weekenden zijn rustig zat.


    That is a perfect copy of reality.

    Ebola is de vervanger aan het woorden van het woord kanker. Hoewel ik het wel een stukje fijner vind dan het k-woord, vind ik het alsnog respectloos en niet kunnen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ohno, zelf ga ik voorlopig/al een langere tijd niet naar school en heb dit niet mee gekregen, maar dit is nóg vreselijk!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Opeens ben ik weer extra blij dat ik dit jaar van de middelbare af ben, want zelf heb ik dit nog nooit gehoord, gelukkig.

    Het trieste is dat alle jongeren die dingen zoals homo, kanker en downie (en nu dus blijkbaar ook ebola) naar elkaar roepen, vaak gewoon echt niet volledig beseffen wat ze doen of hoe kwetsend hun woorden kunnen zijn. Gemakkelijk uit te leggen valt het ook niet, want iedereen "weet" wel dat het fout is, maar juist daarom vinden mensen het zo stoer. En iedereen doet het toch, waarom mag ík het dan niet doen? Het is echt iets waar ouders en leraren veel strenger op zouden moeten letten om er ook maar iets aan te kunnen veranderen, maar hen kan het vaak ook niet voldoende schelen. Ik had één keer een docente die een jongen erop aansprak toen hij iemand anders gay noemde, maar in de volgende les maakt een andere leraar zelf een opmerking over dat iets wel erg gay was, en toen was al mijn hoop meteen weer vervolgen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Als ik hier moeilijk over ga doen, zou dat betekenen dat ik behoorlijk hypocriet bezig ben :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Als ik hier moeilijk over ga doen, zou dat betekenen dat ik behoorlijk hypocriet bezig ben :D.


    Eigenlijk moet ik me hierbij aansluiten.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bij mij in de klas zijn er van die jongens die de hele tijd met kanker schelden. Als mensen er iets van zeggen gaan ze met ebola schelden en nu doen ze dat de hele tijd. Ik vind het echt heel erg naar en vervelend. En kinderachtig.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Hashirama schreef:
    Als ik hier moeilijk over ga doen, zou dat betekenen dat ik behoorlijk hypocriet bezig ben :D.


    wat was dit ookalweer

    Hashirama schreef:
    Als ik hier moeilijk over ga doen, zou dat betekenen dat ik behoorlijk hypocriet bezig ben :D.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb het ook al gehoord en vond het ook schandelijk.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien