• Hallo allemaal!

    Jaja, de feestdagen komen er weer aan (: Dit betekend dus super veel gezelligheid, snacks... en cadeautjes! Dit laatste geeft mij nogal wat kopzorgen. Nou is mijn probleem dat ik moet rondkomen van 20 euro per maand (voor cadeaus en eigen snacks en stuff) en tijdens de feestdagen spaar ik wat op voor de cadeaus die ik moet kopen. Mijn probleem is dat mijn ouders gescheiden zijn, dus dat ik twéé gezinnen moet voorzien van pakjes (in totaal vijf mensen)! Daarnaast ga ik ook nog met drie groepen suprises doen (scouting en twee vriendengroepen) en zijn er óók nog vier mensen jarig in november/december.
    Naja, jullie kunnen je wel voorstellen dat dit een hoop geld kost. Nou heb ik donaties van mijn ouders ontvangen en spaar ik wat oppasgeld (ik werk niet helaas) op en dan zit ik ongeveer op 80 eurie. Daar moet ik dus
    - vijf gezinsleden
    - drie supriseavonden van vijf euro per cadeau
    - vier verjaardagen
    van bekostigen! Hellup, geldproblemen! Dusss, nu komt het spannende. Ik heb jullie hulp nodig! Hebben jullie tips om goedkoper uit te komen, originele cadeautjes voor lage prijzen, of andere ideeën. Please, help me :3

    Bij Action/Big Bazar/Xenos/Fying Tiger hebben ze serieus hele leuke dingen voor weinig dit jaar!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Armitage schreef:
    Hallo allemaal!

    Jaja, de feestdagen komen er weer aan (: Dit betekend dus super veel gezelligheid, snacks... en cadeautjes! Dit laatste geeft mij nogal wat kopzorgen. Nou is mijn probleem dat ik moet rondkomen van 20 euro per maand (voor cadeaus en eigen snacks en stuff) en tijdens de feestdagen spaar ik wat op voor de cadeaus die ik moet kopen. Mijn probleem is dat mijn ouders gescheiden zijn, dus dat ik twéé gezinnen moet voorzien van pakjes (in totaal vijf mensen)! Daarnaast ga ik ook nog met drie groepen suprises doen (scouting en twee vriendengroepen) en zijn er óók nog vier mensen jarig in november/december.
    Naja, jullie kunnen je wel voorstellen dat dit een hoop geld kost. Nou heb ik donaties van mijn ouders ontvangen en spaar ik wat oppasgeld (ik werk niet helaas) op en dan zit ik ongeveer op 80 eurie. Daar moet ik dus
    - vijf gezinsleden
    - drie supriseavonden van vijf euro per cadeau
    - vier verjaardagen
    van bekostigen! Hellup, geldproblemen! Dusss, nu komt het spannende. Ik heb jullie hulp nodig! Hebben jullie tips om goedkoper uit te komen, originele cadeautjes voor lage prijzen, of andere ideeën. Please, help me :3


    Hmmm, ik zit op zo'n facebook groep, "Vraag en aanbod 'regio naam' " misschien is er ook wel zo'n groep voor jou buurt? Hier worden vaak tweede hands spullen verkocht, diensten aangeboden of gevraagd maar er zijn ook mensen die vragen naar bepaalde dingen. Niet alle tweede hands spullen hoeven gebruikt te zijn. Ik had namelijk een groot formaat laptop tas nodig en in de winkel waren die 40 euro, nou ik heb eentje (nieuw uit verpakking!) voor 12,50 gescoord. Dus misschien is zoiets een optie?

    Daarnaast kun je ook mooie dingen zelf maken die er expensive uit zien:




    Daarnaast zoekt PostNl in december altijd tijdelijke hulpkrachten voor deze maand, vanwege alle kerstkaarten enzo. Misschien iets voor jou?

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 16:44 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Dit klinkt al goed, ik krijg meteen inspiratie :3 Meer tips zijn heel erg welkom!

    Haha geweldige titel :3

    Ik kan alleen maar aansluiten op de rest. Action, Xenos, dat soort winkels, als je daar goed zoekt, vind je veel voot weinig. Marktplaats is ook altijd handig.
    Ik ga zelf ook met vriendinnen Sinterklaas vieren, maar wat wij doen, is dat je geen betaalde cadeautjes mag leveren. Dus moeten we thuis onze kasten overhoop halen om leuke hebbedingetjes te vinden. Dit is hartstikke leuk en kost je geen cent, en de verhalen die volgen zijn hilarisch!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hema heeft dit jaar allerei "blijmakers": leuke cadeautjes voor een klein prijsje. Volgens vanaf €0,50. Misschien dat je daar iets mee kan? ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat mensen hier boven me ook zeggen, ik zou eens kijken bij winkels zoals Action, Xenos enzo. Ga ook eens bij verschillende filialen van dezelfde winkel kijken, of ga een tweede keer naar hetzelfde filiaal van dezelfde winkel. Mij vallen dan meestal weer andere dingen op die te koop zijn, die ik de eerste keer niet zag xd Bij dezelfde winkel maar een ander filiaal kan het zijn dat ze soms ook andere dingen verkopen, dat zag ik bij de Xenos.

    Zoals SPECS ook aangaf, kun je ook zelf iets creatiefs maken. Hiervoor zijn sites zoals welke.nl en pinterest altijd wel handig. Maar er zijn ook genoeg forums die DIY ideeën hebben, ook hier op Quizlet(;

    Wat wij het het gezin al een paar jaar doen, is de 'crisispiet'. Ik weet niet hoe jullie sinterklaas vieren en voor hoeveel geld, maar als je dat veel kost, zou dit misschien ook iets leuks zijn? We hebben dit bedacht, naar aanleiding van de crisis -dôh- en de bedoeling is dat je voor een klein bedrag (wij houden zo'n 5 euro aan) wat kleinigheidjes koopt. Niet voor een persoon in specifiek, maar gewoon wat kleine dingetjes, leuk of onzinnig, die iedereen kan krijgen. En dan maken we er een ruilspel van, dat je bijvoorbeeld eerst de ingepakte cadeaus met elkaar moet ruilen, je mag ze van iemand afpakken, of iemand geven, en dan werk je langzaam toe tot het uitpakken, waarbij je dus ook weer mag ruilen, ze van iemand afpakken etc..
    Nogmaals, geen idee hoe jullie dat doen, maar misschien spaart je zo'n soort surprise of spel je ook wat geld uit(;

    Iniedergeval heel veel succes!


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    Wat mensen hier boven me ook zeggen, ik zou eens kijken bij winkels zoals Action, Xenos enzo. Ga ook eens bij verschillende filialen van dezelfde winkel kijken, of ga een tweede keer naar hetzelfde filiaal van dezelfde winkel. Mij vallen dan meestal weer andere dingen op die te koop zijn, die ik de eerste keer niet zag xd Bij dezelfde winkel maar een ander filiaal kan het zijn dat ze soms ook andere dingen verkopen, dat zag ik bij de Xenos.

    Zoals SPECS ook aangaf, kun je ook zelf iets creatiefs maken. Hiervoor zijn sites zoals welke.nl en pinterest altijd wel handig. Maar er zijn ook genoeg forums die DIY ideeën hebben, ook hier op Quizlet(;

    Wat wij het het gezin al een paar jaar doen, is de 'crisispiet'. Ik weet niet hoe jullie sinterklaas vieren en voor hoeveel geld, maar als je dat veel kost, zou dit misschien ook iets leuks zijn? We hebben dit bedacht, naar aanleiding van de crisis -dôh- en de bedoeling is dat je voor een klein bedrag (wij houden zo'n 5 euro aan) wat kleinigheidjes koopt. Niet voor een persoon in specifiek, maar gewoon wat kleine dingetjes, leuk of onzinnig, die iedereen kan krijgen. En dan maken we er een ruilspel van, dat je bijvoorbeeld eerst de ingepakte cadeaus met elkaar moet ruilen, je mag ze van iemand afpakken, of iemand geven, en dan werk je langzaam toe tot het uitpakken, waarbij je dus ook weer mag ruilen, ze van iemand afpakken etc..
    Nogmaals, geen idee hoe jullie dat doen, maar misschien spaart je zo'n soort surprise of spel je ook wat geld uit(;

    Iniedergeval heel veel succes!


    Excuses voor de late reactie ^^ Maar als je dit nog ziet, zo'n ruilspel is wel heel erg leuk, alleen heb ik een broertje die dit jaar voor het eerst niet in Sint geloofd, dus dat lijkt me niet heel handig...


    Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee!

    Zoals hier boven wordt gezegd Gezocht/aanbod. Maar ook kun je op weggeefhoeken krijgen en anders bij de actionof de big bazar. Daarnaast kun je altijd ook sommige dingen zelf maken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Er zijn hier al veel goede tips gegeven! Bij de Kringloop kan je ook vaak tweedehands dingen vinden die er als nieuw uit zien. Ik koop daar wel eens boeken en beeldjes. Zo is mijn oma gek op Afrikaanse beeldjes, die vaak ongelofelijk duur zijn in de winkel, en heb ik al meerdere keren hele originele beeldjes bij de Kringloop kunnen scoren (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ja in de action kun je echt vééééél dingen vinden! Ofwel de Forever21 en Primark? Leuke dingen voor heel erg weinig geld bv: armbandjes of kettinkjes ofzo?


    Happiness is the best revenge

    Ik heb pas nog een makkelijk recept voor lolly's gevonden, dat zal ik hier ook nog posten.


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kunt zelf dingen maken of bakken voor heel weinig geld en dat is meestal net zo leuk (en lekker).


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt