• Bookcrossing ja. Ik kom er nu pas achter hoe leuk het initiatief van bookcrossing eigenlijk is!

    Een paar jaar geleden was ik toevallig bij een Beagles en Beans, toen ik daar een mand zag met een aantal boeken, zowel Nederlands- als Engelstalig. Blijkbaar kon je ze gratis meenemen.. Okee dan. Dus ik een boek mee naar huis genomen en er in begonnen, maar ik kwam er niet door heen. Dus een hele tijd heeft het boek in mijn kast gelegen en heeft momenten doorstaan waarop ik dacht het boek gewoon weg te doen, zonder het gelezen te hebben. Maar dat vond ik ergens wel weer sneu, dus bleef het nog maar wat langer in de kast liggen. Tot nu. Nu was ik er eindelijk klaar voor het boek te lezen en kom er nu doorheen:)

    Het boek heeft een label op de voor- en binnenkant, dat het een zwerfboek is, met een code die je kunt invullen op de site van bookcrossing. Dit heb ik vandaag eens gedaan, ook al heb ik het boek nog niet helemaal uit, ik wilde weten hoe de site precies werkt. Nu blijkt dat je het boek dus kunt lezen, en als je wilt een recensie kunt schrijven. Als je het boek uit hebt, kun je het aan iemand anders geven, of ergens achterlaten, zodat ook andere mensen het boek kunnen lezen. Via de site kun je dan ook nog kijken waar het boek voor de rest heen gaat. Super leuk! En ik kom er nu pas achter dat er door heel Nederland, best wel veel punten zijn waarop je zo'n boeken dus kunt halen!

    Nu had ik wel al eerder van postcrossing gehoord, wat te maken heeft met postkaarten, en goodreads is er al voor mensen die graag lezen, maar bookcrossing had ik nog nooit van gehoord!

    Zijn er nog meer mensen zo enthousiast over bookcrossing?=D Of mensen die dat al langer doen?


    Inspiration can hit you any time

    Wow dat lijkt me echt heel leuk. Weet je toevallig of er een site is waarop je de plaatsen kan zien waar je zo'n boek kan halen?

    Vet gaaf. Misschien nog een manier om avn mijn ongelezen boeken af te komen n.n


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Omg! Dat is wel leuk! ;D Ik weet wel dat ze in sommige landen (laatst in Hongarije, ook in Londen en... Ik geloof Frankrijk) van die 'kasten' in parken hebben staan, waar je een boek uit mag meenemen. Maar dan moet je ruilen. Het is de bedoeling dat je er dan één boek uit meeneemt, maar ook één boek terugzet en het geleende boek ook terugbrengt. Ofzo...

    Maar boekcrossing heb ik nog nooit van gehoord! Echt gaaf. ;d Al kan ik geen afstand doen van mijn boeken (verslaafd aan boeken) en zou ik ze dénk ik niet meer weg kunnen doen.. Maar wel vet man! ;d

    Ik doe wel aan postcrossing..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Awsome.=3 Hier wil ik wel meer over weten! Welke site heb jij op gekeken?


    You were born original, don't die as a copy.

    Klinkt heel interessant! Maar ik heb daar het komend jaar geen tijd voor. D:


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Griffiths schreef:
    Wow dat lijkt me echt heel leuk. Weet je toevallig of er een site is waarop je de plaatsen kan zien waar je zo'n boek kan halen?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Mijn school doet het nu ook! Al moet je je boek als je het gelezen hebt gewoon achterlaten in een gang, zodat iemand anders het kan vinden (:


    Fire and Blood

    Grappig dat tot nu toe nog niemand er van gehoord heeft ;p
    Voor de mensen die het willen weten, ik heb gekeken op http://www.bookcrossing.com. Hier kun je je aanmelden, kun je het boek dat je gevonden hebt, registreren en kijken waar het is geweest. Je kunt er inderdaad ook, zoals Lorem_Ipsum zegt, zelf een boek opzetten. Maar daar zitten wel regels aan ivm de code die je er op moet zetten. Daar zou je dan even naar moeten kijken(;

    Er is ook een Nederlandse site, http://www.bookcrossing.nl/obcz.php, en op deze link kun je ook zien op welke plaatsen in Nederland ze zo'n punt hebben. Echt een hele handige site, vind ik zelf, want als je op de plaats klikt, zie je meteen het adres van het ophaal punt.

    En Stapper, leuk dat je ook aan postcrossing doet! Ik moet zeggen, ik ben op het moment niet zo actief, maar ik vind het nog steeds leuk om te doen! En hier hoef je de boeken niet perse te ruilen, mag wel, mocht je je oude boeken kwijt willen, maar t hoeft niet (;


    Inspiration can hit you any time

    Oh dat! Ik heb op vakantie twee jaar geleden een boek meegenomen die me wel leuk leek, maar achteraf toch niet zo leuk bleek te zijn. Was niet officieel van bookcrossing, maar van een of andere boekendropplaats.

    Bij ons op het station staat er ook zo'n kast. Waarschijnlijk ga ik gewoon een keer de boeken die ik niet leuk vind daar droppen met zo'n sticker erop (liggen volgens mij ook in die kast) en boeken die me aanspreken meenemen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gaudino schreef:
    Oh dat! Ik heb op vakantie twee jaar geleden een boek meegenomen die me wel leuk leek, maar achteraf toch niet zo leuk bleek te zijn. Was niet officieel van bookcrossing, maar van een of andere boekendropplaats.

    Bij ons op het station staat er ook zo'n kast. Waarschijnlijk ga ik gewoon een keer de boeken die ik niet leuk vind daar droppen met zo'n sticker erop (liggen volgens mij ook in die kast) en boeken die me aanspreken meenemen.

    Oh das wel cool, dat jullie dat gewoon op het station hebben! Welk station is dat dan?(:


    Inspiration can hit you any time

    Gaudino schreef:
    Oh dat! Ik heb op vakantie twee jaar geleden een boek meegenomen die me wel leuk leek, maar achteraf toch niet zo leuk bleek te zijn. Was niet officieel van bookcrossing, maar van een of andere boekendropplaats.

    Bij ons op het station staat er ook zo'n kast. Waarschijnlijk ga ik gewoon een keer de boeken die ik niet leuk vind daar droppen met zo'n sticker erop (liggen volgens mij ook in die kast) en boeken die me aanspreken meenemen.


    Zoiets hebben wij volgens mij ook in de stad, idk :'D


    wat was dit ookalweer

    Constantine schreef:
    (...)
    Oh das wel cool, dat jullie dat gewoon op het station hebben! Welk station is dat dan?(:


    Houten centraal :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gaudino schreef:
    (...)

    Houten centraal :)

    Ah cool! Maar n beetje ver voor mij;p
    Tenzij ik bij n vriendin op bezoek ga, die woont in Niewegein ;p


    Inspiration can hit you any time