• The hanging tree is het liedje dat voorkomt in het eerste deel van Mockingjay.
    Lyrics in spoiler:

    Are you, are you
    Coming to the tree
    They strung up a man
    They say who murdered three.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.

    Are you, are you
    Coming to the tree
    Where dead man called out
    For his love to flee.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.

    Are you, are you
    Coming to the tree
    Where I told you to run,
    So we'd both be free.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.

    Are you, are you
    Coming to the tree
    Wear a necklace of hope,
    Side by side with me.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.

    Are you, are you
    Coming to the tree
    Where I told you to run,
    So we'd both be free.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.

    Are you, are you
    Coming to the tree
    They strung up a man
    They say who murdered three.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.

    Are you, are you
    Coming to the tree
    Where dead man called out
    For his love to flee.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.



    Dit liedje heeft echt iets vind ik.
    Het probleem is dat ik niet goed kan omschrijven waarom, maar om de een of andere reden vind ik dit liedje echt geweldig.

    Ik wou het gewoon even met jullie delen. Dus om dit topic nuttig te houden: wat vinden jullie van dit liedje? Of is er een ander liedje dat je echt aansprak de laatste tijd?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik ga de film zometeen zien, dus ben benieuwd


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb de film gisteren eindelijk gezien, en ik vind het echt zo'n mooi moment. Het liedje zelf is ook zo mooi.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik vind het echt aangrijpend. In het boek vond ik dat al, gewoon ... het verhaal van het liedje...

    Zeker met het feit dat die mannen in de film dan gewoon op een zelfmoordmissie gaan


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb de film spijtig genoeg nog niet gezien (wel de boeken al een eeuw geleden gelezen) en dit liedje doet me sterk denken aan de Aokigahara bossen in Japan. Ook wel zelfmoordbossen genoemd. Het gaf me echt kippenvel. Ik heb er een tijd terug nog een documentaire op YouTube gezien. Die was vrij heftig en interessant tegelijk om te zien.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2014 - 20:57 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    die sene uit de film dat dan de4 rebellen dat gaan zingen bij die dam omfgs.. moest echt bijna janken zo perfect


    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1725293

    Ik heb helemaal niets met the hungergames, maar toen we met de hele klas naar Mockingjay gingen, kwam ik echt in de film dankzij het liedje. En ja, na een week zit het nog steeds in mijn hoofd :') Ik zing het ook serieus elke dag met een vriendin van mij en we whatsappen bijna dagelijks om de beurt een regel van de songtekst. Ja :') mooi lied.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ja vind ik ook. Het is een liedje dat blijft hangen. Ik zit er ook echt al lang mee in mijn hoofd maar het stoort helemaal niet, integendeel.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2014 - 21:12 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik wil hem nog niet luisteren, want ik heb de film nog niet gezien(wel het boek gelezen) maar ik wil hem luisteren


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    I love it. Jen kan goed zingen en adsjflkfbdl


    take me back to the basics and the simple life

    Zelf ben ik niet zo van de films, maar ik ga later het liedje luisteren.


    † Love? I want to sleep.

    Ik heb de film nog niet gezien, maar het boek wel al gelezen. Bij mij thuis zijn mijn broer en zusje wel al naar de film gegaan en het liedje wordt bij ons thuis echt tien keer per dag gedraaid ofzo. Het liedje is echt heel mooi vind ik. In het boek staat ook zo een omschrijving waar het over gaat en als je dat leest, dan wordt het enkel enger.
    Het is best een eng liedje als je denkt aan waar het over gaat. Een man die wil dat zijn vriendin naast hem komt hangen in de boom. Dat hij tegen haar zegt dat ze moet vluchten terwijl hij eigenlijk bedoelt dat ze moet vluchten naar de dood, die zin greep me heel erg aan. Het feit dat hij dus denkt dat de dood voor haar minder erg is dan het leven.
    En de zin 'Wear a neckless of rope side by side with me' verklaart echt gewoon alles.


    Spoiler alert: you will save yourself