• Ik hoop dat ik dit goed kan uitleggen, haha. Het is best lastig.

    Om mezelf weer inspiratie te geven en doordat ik eigenlijk altijd al geïnteresseerd bent in het concept 'tijdreizen', wil ik daar graag een verhaal over schrijven. Nu ben ik een enorm fan van de film 'About time', waarin de hoofdrolspeler ook kan tijdreizen. Dit is een soort romantische komedie, waarin de hoofdrolspeler alleen in zijn eigen verleden kan reizen en "fouten" kan goedmaken.
    Tijdreizen kun je echter ook op andere manieren doen en eigenlijk vind ik het ook wel leuk om mijn personage in de toekomst te laten komen, omdat dat ook weer hele leuke verhaallijnen kan opleveren en ik mijn fantasie daar misschien nog wel beter in kwijt kan. De sfeer wordt dan echter ook alweer heel anders, want het is veel minder 'romantische komedie'-achtig.

    Ik weet echt niet hoe ik mijn verhaal moet opzetten en daarom heb ik eigenlijk hulp nodig, want ik wil echt weer in de 'schrijfspirit' komen waar ik een beetje uit ben geraakt... Welk idee vinden jullie leuker? En wat is de beste 'sfeer' eromheen? Ik denk dat ik met sfeer ook gedeeltelijk genre bedoel...

    Groetjesss
    Marjanne.

    Ps: als jullie een leuke titel hebben, mag dat ook. Ik ben zo slecht in titels.
    Pps: Ik heb mijn story al online staan zonder hoofdstukken - maar ik vind mijn beginpost ook verschrikkelijk slecht. En mijn titel ook, haha.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 14:30 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik kijk vaak op pinterest en verzamel daar plaatjes om een beetje een indruk te krijgen hoe alles eruit ziet en zo. Om zo een sfeer te creëren, als dat is wat je bedoelt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik luister vaak naar bijpassende muziek. Zoek eens op two steps from hell, ze hebben ook een aantal nummers met tijdreis-thema's


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Dat is ook een goede. Ik houd van Two Steps From Hell. ^^
    En van Thomas Bergersen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als je over het tijdreizen zelf nog iets wilt weten, raad ik je de Edelstenen trilogie aan ;3
    Die gaat ook over tijdreizen (met humor).

    Verder zou ik veel muziek luisteren, andere dingen lezen en films/filmpjes kijken ter inspiratie.


    26 - 02 - '16

    Bedankt allemaal! Zodra ik er even de tijd voor heb, ga ik dat zeker doen.

    Hebben jullie ook nog tips welke verhaallijn ik beter kan nemen? Want ik vind het zelf behoorlijk lastig om die keuze te maken..


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    GrumpyCat schreef:
    Als je over het tijdreizen zelf nog iets wilt weten, raad ik je de Edelstenen trilogie aan ;3
    Die gaat ook over tijdreizen (met humor).

    Verder zou ik veel muziek luisteren, andere dingen lezen en films/filmpjes kijken ter inspiratie.


    Dit is inderdaad een erg leuke trilogie die ik ook zeker aanraad! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Je zou 'm ook het verleden kunnen laten verkennen. Dat kan ook grappige situaties opleveren ;3


    26 - 02 - '16

    GrumpyCat schreef:
    Je zou 'm ook het verleden kunnen laten verkennen. Dat kan ook grappige situaties opleveren ;3


    Jaa, ik weet alleen weinig van geschiedenis en ben ook niet heel erg geschiedenis-geïnteresseerd haha. Op de middelbare school was dat het enige vak waar ik een onvoldoende op stond :$.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ChandlerBing schreef:
    (...)

    Jaa, ik weet alleen weinig van geschiedenis en ben ook niet heel erg geschiedenis-geïnteresseerd haha. Op de middelbare school was dat het enige vak waar ik een onvoldoende op stond :$.


    Oh, vrijwilliger en geschiedenisstudent hier!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Haha. Ik vind het zelf alleen interessant als het in het verleden is, maar je moet doen wat jij leuk vindt.. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Oh, vrijwilliger en geschiedenisstudent hier!


    Hahaha. Dus mensen zijn meer geïnteresseerd in het verleden? :') Ik vind het zelf minder leuk, omdat ik me dan weer aan 'regeltjes' van die tijd moet houden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain