• Hoi iedereen, ik heb net een week examens achter de rug! Ik denk dat ik wel goeie punten zal scoren maar ik zit al een tijdje met iets in mijn hoofd.
    Ik heb dit al een paar weken voor mezelf gehouden want ik had er echt geen zin in om er over te praten met mijn ouders.
    Vorig jaar waren ik en mijn klasgenoten een hechte groep! sinds dit jaar zijn er erg veel mensen van richting veranderd en ons groepje is uit elkaar gegaan. We zijn nu nog maar met 4 in 1 klas dat nog close zijn en er zijn ondertussen 2 mensen nieuw in ons groepje. We zijn met 2 meisjes en 4 jongens: Sarah, ik, Maarten, Jan, Jonas en Thomas. In het begin waren we een hele hechte groep. Een paar weken veranderde alles. Ik had een relatie van 2 maanden met 1 van de jongens uit ons groepje, namelijk met Thomas. een paar weken geleden begon hij vreemd te doen. Hij begon minder aandacht aan mij te besteden en meer aandacht aan Sarah te besteden. Ik had eens aan Sarah verteld over mijn youtubekanaal maar ik had haar gevraagd om erover te zwijgen tegen de rest van de groep omdat die mij niet serieus zouden nemen. Maar ze vertelde het toch. Ik ontdekte het doordat iemand er over begon. Ik was zo boos op Sarah dat ze zich niet aan de afspraak had gehouden. Dat gebeurde op een woensdag. Na school stap ik altijd met Jan en Jonas naar de bushalte. Ik vertelde erover dat ik het erg vond dat Sarah dat had gedaan. Jan is de beste vriend van Sarah maar ondanks dat, begon hij ook wel allemaal dingen te zeggen over haar. Ze roddelt over iedereen, dat zeiden de jongens allebei. Ze zeiden allebei nog een heleboel slechte dingen. De volgende dag was Sarah tegen iedereen normaal bezig behalve tegen mij en Jonas. Ik voelde aan dat er iets niet klopte, ik heb het een paar keer gezegd tegen haar, maar ze ontkende dat ze boos was. Een week daarna deed ze normaal tegen Jonas, nog steeds deed ze zo tegen mij. Diezelfde week maakt Thomas het uit met mij en hij deed ook zo anders. Ik vermoed dat hij gevoelens heeft gekregen voor Sarah. Ik voelde me vreselijk. Zelfs mijn leerkracht Nederlands sprak me erover aan. Hij zag dat er iets was met me. Ik snapte het niet, Sarah zit over iedereen te roddelen en dan verbaast het haar dat wij eens iets zeggen over haar. De dag dat Thomas het uit had gemaakt, vroeg Jan aan de rest wanneer ze gingen afspreken. Ik zag dat Sarah een duw in Jan's zij gaf. Ik voelde me gekwetst. Ik had ook dat gevoel dat ik er opeens er niet meer bijhoorde. Ik vertelde het pas vandaag aan mijn moeder. Ze zei tegen mij dat ik hun moet laten vallen, aangezien ik nog veel andere vrienden heb. Maar ik weet niet of dat een goed idee is. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Ik weet echt niet wat ik moet doen.

    Confronteren. Ik zeg niet dat het een goed idee is, maar het is wat ik zou doen. Erachter komen wat hun probleem is, waarom dat een probleem is en waarom ze het niet gewoon direct konden zeggen. Van al dat moeilijk gedoe zou ik echt chagrijnig worden en dat komt er bij mij altijd uit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."



    Ik denk dat ik begrijp wat je meemaakt en voelt, aangezien ik in een vergelijkbare situatie zit. Je mag dan veel andere vrienden hebben; het zegt wat dat jullie het zo lang met elkaar hebben uitgehouden. Soms zijn het juist je vrienden die je een buitengesloten of onzeker gevoel geven, omdat je geeft om hun mening.
    Natuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het luchtig te houden. Het klinkt alsof er veel spanning en onderlinge meningen zijn, maar probeer dat als je bij elkaar bent te negeren. Uiteindelijk ben je al lang bevriend en zo nu en dan geven je een verschrikkelijk gevoel, maar ze zijn er wel.
    Als ik nog iets voor je kan doen, stuur me vooral een pb!


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman