• Pakistaanse Talibanstrijders hebben dinsdag in het noorden van Pakistan een door het leger gerunde school aangevallen. Daarbij zijn zeker 141 mensen omgekomen, onder wie meer dan honderd kinderen.
    Ook zijn er meer dan honderd gewonden gevallen. Na ruim zes uur zijn alle aanvallers door veiligheidstroepen gedood.


    Dat melden de Pakistaanse autoriteiten dinsdagmiddag, aldus persbureau AFP. Het is één van de meest bloedige terreuraanslagen in Pakistan ooit.

    Persbureau Bloomberg meldt op gezag van een lokale functionaris zelfs een dodental van 146.

    De aanval begon even voor 8.30 uur (Nederlandse tijd) als een gijzeling. Zes Talibanstrijders zouden de school zijn binnengevallen toen er examens werden gehouden. Op dat moment waren er zo'n vijfhonderd mensen in het schoolcomplex aanwezig.

    Schoten
    Volgens een politiewoordvoerder schoten de aanvallers lukraak in het rond. In de school, die door het leger wordt gerund, klonken bijna zes uur lang schoten. Zwaarbewapende troepen omsingelden de school en vielen de klaslokalen "één voor één binnen".

    Terwijl een deel van de school kon worden ontruimd, werd in een ander deel urenlang gevochten en werden kinderen gegijzeld.

    Oudere scholieren
    Een woordvoerder van de Pakistaanse Taliban stelt dat de aanvallers de instructie hadden gekregen om de oudere scholieren neer te schieten.

    De zegsman van de Tehreek-e-Taliban Pakistan (TTP) zegt dat de militaire school was uitgezocht om aanvallen van het leger op burgers in het noordwesten van het land te wreken. "We kozen de school uit omdat de regering onze vrouwen en familie tot doelwit heeft gemaakt.''

    De school wordt door het leger gerund, en is daardoor een legitiem doelwit voor de militante moslims. "We willen dat ze (de overheid, red.) de pijn voelt'', aldus de woordvoerder van de terreurgroep.

    De TTP herbergt strijders van verschillende stammen die de Pakistaanse staat bestrijden. Het zijn voornamelijk Pathanen uit het economisch erg achtergebleven bergachtige grensgebied met Afghanistan. Ze bestrijden de regering in Islamabad en de in hun ogen westerse elite onder meer met een puriteinse versie van de islam.

    'Nationale tragedie'
    De Pakistaanse premier Nawaz Sharif noemt de aanval op de school "een nationale tragedie''.

    Minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken spreekt dinsdag van "een nieuw dieptepunt, een laffe aanslag op onschuldige mensen, op schoolgaande kinderen". Hij laat weten "enorm geschokt'' te zijn.

    Koenders wijst erop dat het "uitdagend en kwetsbaar is'' om naar school te gaan in Peshawar.

    De stad ligt in het hoge noorden van Pakistan, niet ver van de grens met Afghanistan. In het gebied vechten de extremistische Taliban tegen de Pakistaanse regering. Koenders bezocht het gebied in 2009. Hij was toen minister voor Ontwikkelingssamenwerking.

    Koenders hoopt dat de daders worden gevonden en berecht. "Een gruweldaad als deze mag niet onbestraft blijven.''

    _______________________
    Bron: Nu.nl

    Oké dus ik ging op Tumblr en het eerste wat ik kreeg was dus dit nieuws. Ik had even een soort klap in mijn gezicht. Want ik vind dit laag. Het maakt mij ontzettend woedend. Waarom moet je kinderen doden? Wat helpt dit? Dat is wat ik mij afvraag. Want ik zie het nut er niet van in. Wat is nuttig aan kinderen doden? Niks. Helemaal niks. Want je dood onschuldige mensenlevens.
    Er zijn minimaal 141 doden waaronder 132 kinderen en 9 leraren. De 7 aanvallers zijn dood. Dit is bij het 141 doden aantal. Op Tumblr is het dodenaantal 149 al meerdere keren in de tag gegooid. En er zijn nog kansen dat het stijgt aangezien een hoop ook kogels hebben gekregen in hun lichamen.

    Waarschuwing Peshawar tag:
    Ik wil ook even wat zeggen voor degene die besluiten om in de tag te kijken over dit onderwerp. Momenteel gaan er foto's rond van 7 dode mannen en een van een dode leerling. De 7 mannen zijn volgens een aantal de aanvallers en je kan duidelijk zien dat ze dood zijn. Als je niet tegen bloed kan of tegen dode mensen. Ga voor jezelf niet in de tag kijken. Al heb je 18 jarige content verboden. Je krijgt het alsnog te zien. Ik weet niet hoe het zit met de tag op andere social media. Maar het is erg mogelijk dat de foto's ook daar rond gaan.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Wat vreselijk! Echt... ik heb hier geen woorden voor.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oké, ik geef het op. Ik stop met het nieuws te volgen. Mensen worden letterlijk met de dag onmenselijker. Godverdomme, ik walg hier zo hard van. Ik heb echt even zin om te kotsen, sorry.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    141? Op het NOS was het dodental wel een stuk kleiner... Laten we het hopen in ieder geval. Onmenselijk dit.


    i put the fun in funeral

    Blade schreef:
    Oké, ik geef het op. Ik stop met het nieuws te volgen. Mensen worden letterlijk met de dag onmenselijker. Godverdomme, ik walg hier zo hard van. Ik heb echt even zin om te kotsen, sorry.


    take me back to the basics and the simple life

    Blade schreef:
    Oké, ik geef het op. Ik stop met het nieuws te volgen. Mensen worden letterlijk met de dag onmenselijker. Godverdomme, ik walg hier zo hard van. Ik heb echt even zin om te kotsen, sorry.


    This


    26 - 02 - '16

    Blade schreef:
    Oké, ik geef het op. Ik stop met het nieuws te volgen. Mensen worden letterlijk met de dag onmenselijker. Godverdomme, ik walg hier zo hard van. Ik heb echt even zin om te kotsen, sorry.


    wat was dit ookalweer

    This world makes me sick.

    Diep, diep, diep treurig. Arme ouders en familieleden. Hoe durven ze zich te verlagen door onschuldige kinderen te vermoorden? Als het kon, had ik al die extremisten zwaar laten martelen. Ik heb er werkelijk geen goed woord voor over.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    ... O_O
    Hoe ziek kan je zijn?!


    16 - 09 - '17

    Ik heb het gehoord, ja. Verschrikkelijk. Mensen doen zo hard hun best om hun kinderen naar school te sturen en ze een betere toekomst te bieden, en in plaats daarvan krijgen ze een graf omdat een stel gekken denkt dat dit soort acties op wat voor manier dan ook te verantwoorden zijn. Er zijn echt geen woorden voor.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het.... het is niet met woorden te beschrijven hoe gruwelijk, walgelijk en onmenselijk dit is.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso