• Ik vraag me af welke studies jullie doen aan de hogere school en de universiteit (weet even niet hoe het in Nederland). Ik ga volgend jaar Biologie leren aan de unif doen en vroeg me af wat de ervaringen hier zijn. Hoe hebben jullie voor je studie gekozen en wat heb (ga) je er verder mee gedaan? Of zijn er mensen die in het middelbaar zitten, die al een keuze hebben gemaakt en hoe ze hier aan kwamen?


    What would Emma do?

    Ik zit nog in het middelbaar en mijn gedacht over wat ik over twee en een half jaar wil gaan doen, veranderd wel al eens, maar op het moment twijfel ik tussen zowel geschiedenis, iets met talen, of criminologie. Dat laatste lijkt me echt awesome, maar heel moeilijk, haha. Ik denk er wel nog even over. Ik heb heel lang iets met wiskunde willen doen gewoon omdat mijn vader burgi heeft gedaan en een wiskundekrak is - en op zich kan ik mijn wiskunde ook wel, maar ik heb er jaren niets voor gedaan waardoor ik nu telkens buis, en het is sowieso mijn sterkste kant niet, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zit in mijn eerste jaar psychologie aan KU Leuven. Mijn keuze was al rap gemaakt, aangezien ik in het middelbaar meteen voor humane wetenschappen koos. Ik wou later zeker in die richting verder studeren. Statistiek is voor mij echt een ramp! Ik ben altijd al slecht geweest in wiskunde, maar ik wou psychologie niet opgeven door die statistiek.Natuurlijk zou ik graag klinisch psycholoog worden als ik het haal :') Ik geef wel toe dat ik in het begin wat verloren was, want unief is echt totaal anders! Je hebt er enorm veel vrijheid en ik zit met 600 man in een aula.. Ik vroeg me meteen af of ik niet beter hogeschool heb gedaan, omdat hogeschool nog in klasjes zijn en je kan makkelijker vragen stellen aan de prof. (Ik ben namelijk niet sociaal en heel verlegen) Die vrijheid is ook wel negatief aan de ene kant, want velen hebben de neiging om niet te studeren omdat er toch geen toetsen enz meer zijn. Als ik je één tip kan geven is, dat je je genoeg moet laten informeren! :') succes!

    [ bericht aangepast op 26 dec 2014 - 23:26 ]


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Ik ben in Human Resources Management afgestudeerd. Ik ben nu een tweede bachelor aan het doen, Rechtspraktijk. Ik ben momenteel ambitieus en wil 3 jaar op 1 jaar doen vanwege de vele vrijstellingen. Héél ambitieus!

    HRM gaan studeren was de beste keuze ooit. Ik was eerst in de algemene richting daarin gaan studeren (sociaal werk) en merkte steeds meer en meer dat het bedrijfsleven me beter lag dan het maatschappelijk werk zelf. Dus wanneer je een keuze moest maken, koos ik voor de HRM-kant. Beste keuze ooit. Het paste me helemaal en ik heb het met glans beëindigd.
    Ondertussen weet ik dat ik rechten enorm interessant vind en er goed mee overweg kan. Dus ik ben de opleiding Rechtspraktijk bij aan het doen. Het zou me enorm leuk lijken, mocht ik een baan krijgen bij een rechtbank. Maar vanwege de wervingstop die al een aantal jaren aan de gang is, hoop ik daar niet teveel op. Bedrijfsjurist is dan mijn tweede keuze. =)

    Je moet maar net een opleiding vinden die je helemaal ligt. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Toyfriend schreef:
    Ik zit in mijn eerste jaar psychologie aan KU Leuven. Mijn keuze was al rap gemaakt, aangezien ik in het middelbaar meteen voor humane wetenschappen koos. Ik wou later zeker in die richting verder studeren. Statistiek is voor mij echt een ramp! Ik ben altijd al slecht geweest in wiskunde, maar ik wou psychologie niet opgeven door die statistiek.Natuurlijk zou ik graag klinisch psycholoog worden als ik het haal :') Ik geef wel toe dat ik in het begin wat verloren was, want unief is echt totaal anders! Je hebt er enorm veel vrijheid en ik zit met 600 man in een aula.. Ik vroeg me meteen af of ik niet beter hogeschool heb gedaan, omdat hogeschool nog in klasjes zijn en je kan makkelijker vragen stellen aan de prof. (Ik ben namelijk niet sociaal en heel verlegen) Die vrijheid is ook wel negatief aan de ene kant, want velen hebben de neiging om niet te studeren omdat er toch geen toetsen enz meer zijn. Als ik je één tip kan geven is, dat je je genoeg moet laten informeren! :') succes!

    Ik studeer aan de hogeschool en ik zit ook constant in aula's. :')


    Take me to wonderland

    Ik zit in mijn eerste jaar psychologie aan KU Leuven. Mijn keuze was al rap gemaakt, aangezien ik in het middelbaar meteen voor humane wetenschappen koos. Ik wou later zeker in die richting verder studeren. Statistiek is voor mij echt een ramp! Ik ben altijd al slecht geweest in wiskunde, maar ik wou psychologie niet opgeven door die statistiek.Natuurlijk zou ik graag klinisch psycholoog worden als ik het haal :') Ik geef wel toe dat ik in het begin wat verloren was, want unief is echt totaal anders! Je hebt er enorm veel vrijheid en ik zit met 600 man in een aula.. Ik vroeg me meteen af of ik niet beter hogeschool heb gedaan, omdat hogeschool nog in klasjes zijn en je kan makkelijker vragen stellen aan de prof. (Ik ben namelijk niet sociaal en heel verlegen) Die vrijheid is ook wel negatief aan de ene kant, want velen hebben de neiging om niet te studeren omdat er toch geen toetsen enz meer zijn. Als ik je één tip kan geven is, dat je je genoeg moet laten informeren! :') succes!


    Hé, ik doe exact hetzelfde! Ik kom alleen van Latijn-wetenschappen (: Ik heb die keuze heel laat gemaakt, vooral omdat ik pas serieus begon na te denken ergens in mei vorig jaar... Ik twijfelde tussen psychologie en biologie, dus heb ik toen mijn grote broer raad gepleegd. Hij doctoreert namelijk in biologie. Toen ik zag dat het grootste deel over vissen en insecten ging, plus de chemie en fysica, wist ik dat het niets voor mij was.


    Mhm?

    Momenteel ben ik een tweedejaars Mediavormgeving Niveau 4-student aan het ROC Flevoland. Volgend schooljaar zal ik mijn mbo-examen maken en, als alles goed gaat, mijn diploma in ontvangst nemen.

    Daarna wil ik dolgraag Communication & Multimedia Design gaan studeren aan de Hogeschool van Amsterdam. Die studie wil ik al gaan volgen sinds het begin van de vijfde klas van de havo, wat inmiddels alweer twee schooljaren geleden is.
    Ik zocht namelijk naar een creatieve opleiding waarbij er niet al te veel nadruk werd gelegd op tekenen, wat zeker niet mijn sterkste kant is, of waar ik economie voor nodig had.
    In eerste instantie was ik gaan kijken naar de opleidingen die het Windesheim Flevoland aanbood, maar de enige creatieve opleiding is 'Industrieel Product Ontwerpen' en daar heb je natuurkunde voor nodig, wat ik niet had. Ik moest dus gaan zoeken naar een opleiding buiten mijn woonplaats, waaronder in Amsterdam, Utrecht en Zwolle.
    Volgens mij had ik als eerste op de site van de HvA doorlopen wat voor opleidingen er vielen onder de categorie 'Design en Creatie' en waar ik geen economie voor nodig had. Daarbij kwam ik uit bij CMD. Die studie wordt onder andere ook aan de Hogeschool Utrecht gegeven.
    Eerst wilde ik die studie in Utrecht gaan volgen, omdat het me makkelijk leek om te bereiken met het openbaar vervoer en omdat ik Utrecht wel interessant vond om te gaan studeren. Maar ik heb eigenlijk niks met de stad Utrecht. Ik ben geboren in Amsterdam en een groot deel van mijn familie komt uit die stad.
    Dus besloot ik toch om me in te schrijven voor de studie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik werd er ook voor aangenomen, maar ik kon niet aan de studie beginnen, omdat ik overduidelijk gezakt was voor mijn havo-examen.

    Nu doe ik een iets langere weg naar CMD toe en het is maar goed dat ik de keuze heb gemaakt om Mediavormgeving Niveau 4 te gaan studeren en niet het examenjaar over te doen, omdat het mbo beter aansluit om de hbo-opleiding dan de havo.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2014 - 16:33 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik studeer nu Human Resource management in Leiden;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.