• De Russische premier Medvedev kondigt een 'totaal verbod' aan op de meeste voedingsproducten uit landen die sancties hebben getroffen tegen Rusland. Het gaat om runds- en varkensvlees, gevogelte, melk, kaas, fruit en groenten uit de Verenigde Staten, de EU, Australië, Canada en Noorwegen. Alcohol en babyvoeding uit de 'verboden landen' mogen wel nog ingevoerd worden.

    Er worden ook nog enkele andere maatregelen genomen. Zo kunnen Oekraïense luchtvaartmaatschappijen hun transitvluchten naar andere landen voortaan niet meer via Rusland laten plaatsvinden. Daarnaast wordt ook gedreigd met een vliegverbod boven Siberië. Op die manier wordt de kortste route tussen Europa en de landen aan de Stille Oceaan geblokkeerd. Maar concrete stappen in die zin werden voorlopig nog niet genomen. 'Er wordt gewerkt aan die maatregelen', zo meldt het Russische persbureau Tass. Het sluiten van het luchtruim voor dergelijke verbindingen zou in elk geval een 'ernstige maatregel' zijn, meent Medvedev. De luchtvaartmaatschappijen zullen erdoor geconfronteerd worden met een enorme meerkost aan brandstof. Rusland ziet dat als een mogelijke gepaste reactie tegen de westerse maatregelen die de Russische luchtvaartmaatschappij Dobrolet hebben getroffen. De Russische regering is wel bereid om het invoerverbod weer op te heffen wanneer de situatie verandert en de partners voor een 'constructieve benadering' kiezen, zo deelt Medvedev nog mee.

    (...)


    Bron: Het Nieuwsblad

    Omdat er nog geen topic over was. :'D


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Poetin gaat lekker.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Eh oké. Ik denk dat er nog genoeg andere landen zijn met wie de 'verboden landen' handelen? Gaat lekker met Rusland.


    That is a perfect copy of reality.

    Amarela schreef:
    Eh oké. Ik denk dat er nog genoeg andere landen zijn met wie de 'verboden landen' handelen? Gaat lekker met Rusland.


    Yup, maar de handel naar Rusland levert de EU wel veel geld op.
    Anyway, de prijzen van de melk en dergelijke die ze niet uit de verboden landen halen, zullen in de Russische supermarkten wel gaan stijgen, denk ik.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tja Rusland, als je echt oorlog wilt gaan krijgen moet je vooral zo doorgaan. Lekkur bezuuuuug.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Straks als de winter begint sluit hij de gaskranen, ik weet het zeker.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 19:15 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aia schreef:
    Straks als de winter begint sluit hij de gaskranen, ik weet het zeker.


    Wie? Rusland? :P
    Ik denk het niet, want Rusland verdient daar echt bergen geld mee met de gasvoorziening.
    Zou veel erger zijn als het andersom zou gebeuren dat wij zeggen, houd je gas maar.
    Dan loopt Rusland veel meer geld mis dan wij met de brandstof kosten :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Wie? Rusland? :P
    Ik denk het niet, want Rusland verdient daar echt bergen geld mee met de gasvoorziening.
    Zou veel erger zijn als het andersom zou gebeuren dat wij zeggen, houd je gas maar.
    Dan loopt Rusland veel meer geld mis dan wij met de brandstof kosten :P


    Eigenlijk moeten we dat doen. Wat hebben we nog te verliezen, Nederland is toch al naar de klote x'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vinception schreef:
    Tja Rusland, als je echt oorlog wilt gaan krijgen moet je vooral zo doorgaan. Lekkur bezuuuuug.

    Daar ben ik eigenlijk ook wel bang voor, een soort tweede Koude Oorlog.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Aia schreef:
    (...)

    Eigenlijk moeten we dat doen. Wat hebben we nog te verliezen, Nederland is toch al naar de klote x'D
    ]

    Nou, dan moeten we wel de hele EU meekrijgen, want anders heeft het nog geen zin.
    Maar Nederland wil de sancties volgens mij doceren zo ver ik het heb meegekregen.
    Hoewel ik ook de indruk heb dat die Rutte wel ergens mee bezig is achter de schermen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ourania schreef:
    (...)

    Yup, maar de handel naar Rusland levert de EU wel veel geld op.
    Anyway, de prijzen van de melk en dergelijke die ze niet uit de verboden landen halen, zullen in de Russische supermarkten wel gaan stijgen, denk ik.


    Dat dacht ik dus ook wel. En ach ja, Rusland houdt er niet zo van dat ze in een hoekje gedreven worden en vechten terug, waardoor ze met te overhaaste beslissingen komen. :')

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 19:24 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Ik vraag me af wat de inwoners in Rusland hier allemaal van meekrijgen, hoe dit nieuw aan hun gepresenteerd wordt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lekker hongerwinteren straks.


    Searching heavens for another earth

    Ourania schreef:
    Ik vraag me af wat de inwoners in Rusland hier allemaal van meekrijgen, hoe dit nieuw aan hun gepresenteerd wordt.

    Zij staan achter Rusland Poetin, het is nu een 'wij tegen zij' situatie.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 20:33 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Taiteilijan schreef:
    Lekker hongerwinteren straks.


    26 - 02 - '16

    Wat een stelletje kleine kinderen... Ik weet ook niet precies wat ik vind van de sancties van de Westerse landen, maar door de manier waarop Rusland reageert vind ik dat het meer uitdraait op een ruzie die kleine kinderen zouden voeren. De één ontzegt de ander iets, dus ontzegt de ander de één ook iets. Zo kunnen we nog wel jaren doorgaan zonder een stap verder te komen, terwijl we wel om moeten gaan met de gevolgen die dit met zich meebrengt.


    Hamartia