• Hé allemaal!
    Ik ben enorm geïnteresseerd in lucid dreaming. Ik heb dit echter nog nooit gehad en ook niet het gevoel te vallen of zo. Ik zou dit heel graag eens proberen, maar dat durf ik niet. Ik ben namelijk heel erg bang voor sleep paralysis en vrees dat, juist door die angst, ik hierin verzeild ga geraken als het lukt.
    Ik zoek dus mensen die dit kunnen en hier met mij over zouden willen praten. Als je dit kan, gelieve me dan een pb'tje te sturen of hier te reageren.
    Thanks!
    _________________________________________________________
    31/12:


    Allright, ik begin me ondertussen al af te vragen of ik me niets heb ingebeeld, maar goed.

    Deze ochtend ben ik even opgestaan om naar het toilet te gaan en daarna terug in mijn bed gekropen. Het duurde even om in slaap te vallen, maar ken je dat punt tussen wakker zijn en slapen? je begint al dingen te zien, maar bent toch nog ergens wakker?
    Ik begon een boek te zien met een datum. Die veranderde keer op keer en toen dacht ik: 'Holy shit is het gelukt??!' Ik was wel nog deels wakker (denk ik) en dus dacht ik: ik ga iets proberen! Vanaf ik dit dacht, gebeurde er het volgende. Ken je dat geluid dat je hoort als alles stil is? Je oren die suizen of je bloedomloop die je hoort, of wat het ook is? Dit werd opeens niet normaal hard, alsof iemand de volumeknop omdraaide. Ik schrok me kapot en wou eruit geraken, maar ik kon niet echt iets doen. Ik ben dan met mijn grote teen beginnen wiebelen (had ik gelezen op internet) en toen ging het over. Ik heb me dan maar omgedraaid omdat ik had gelezen dat het anders terug kan komen en alhoewel ik nog steeds niet echt besef/geloof of/dat dit echt kan, heb ik het toch gedaan.

    Ik vraag me nu juist af: heb ik me dit ingebeeld, me aangesteld, half gedroomd omdat ik er zo mee bezig ben de laatste dagen, of wat was dit?

    [ bericht aangepast op 31 dec 2014 - 14:13 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik heb het gehad doordat ik me besefte dat bepaalde dingen niet konden in een droom. Het stomme was alleen dat ik vlak daarna wakker werd door de wekker... Dus echt veel had ike r niet aan, maar ik ben me tijdens mijn dromen wel steeds vaker bewust van dingen die niet kloppen en daardoor heb ik eerder door dat ik droom. Vervolgens kan ik er alleen nog niet echt wat mee.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb heel vaak dat ik me bewust ben van mijn droom, maar niks kan sturen/dingen bedenken. Dan droom ik bijvoorbeeld dat ik in een badkamer sta, en daar ben ik me dan bewust van. Dan denk ik: nee, ik wil naar de gang. Maar dat lukt dan niet, omdat ik niks kan sturen in mijn dromen. Het is best wel creepy en frustrerend. :/


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Ik weet niet of ik echt 'last' heb van lucide dromen, maar ik kan mezelf op de één of andere manier uit een nachtmerrie helpen door mijn ogen dicht te doen 'in' de nachtmerrie. Dan word ik altijd wakker.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    Ik weet niet of ik echt 'last' heb van lucide dromen, maar ik kan mezelf op de één of andere manier uit een nachtmerrie helpen door mijn ogen dicht te doen 'in' de nachtmerrie. Dan word ik altijd wakker.

    Dan is het normaal wel een lucide droom.


    Has no one told you she's not breathing?

    Tigresse schreef:
    Ik weet niet of ik echt 'last' heb van lucide dromen, maar ik kan mezelf op de één of andere manier uit een nachtmerrie helpen door mijn ogen dicht te doen 'in' de nachtmerrie. Dan word ik altijd wakker.


    Ja, dat heb ik ook. Dat ik mezelf kan dwingen om wakker te worden.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    (...)

    Ja, dat heb ik ook. Dat ik mezelf kan dwingen om wakker te worden.

    Dit heb ik ook. Mijn dromen gaan altijd helaas veel te vluchtig voorbij.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb ervaring gehad met Lucid Dreaming, al heb ik het nog niet volledig onder de knie. Astral Projection ook. :Y)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Twisty schreef:
    Ik heb ervaring gehad met Lucid Dreaming, al heb ik het nog niet volledig onder de knie. Astral Projection ook. :Y)

    Omg, dat was in Fringe! Hoe krijg je dat voor elkaar? D:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Omg, dat was in Fringe! Hoe krijg je dat voor elkaar? D:

    Hahaha. Het is behoorlijk lastig, hoor, maar het is me gelukt d.m.v dit filmpje. Is misschien heel stom, maar die filmpjes werken wonderen. klik
    Wel met oordopjes doen, though. :Y)
    Zulke filmpjes zijn er overigens ook voor lucid dreaming. En als 't niet werkt, is een diepe slaap gegarandeerd. :3 Het is zo ontspannend, haha.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 0:32 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik had afgelopen nacht gedroomd dat ik vast zat in mijn huis, omdat mensen waaronder ik besmet waren met ebola. Nu wilden mensen ons een kopje kleiner maken, omdat we een gevaar voor hen waren. We vonden echter een uitweg en daar kon ik dingen laten verschijnen, zodat ze ons niet konden vinden.
    Laatst had ik er ook een over iets wat leek op The Hungergames. Daar dreef ik in een rivier en werd ik bijna vermoord door een hond. Ik had geen wapen, maar ik wist een mes naast de hond te laten verschijnen.

    - Echt, hoe kom ik aan deze ontzettend vage dromen. :') -

    Aan de ene kant vindt ik het interessant dat ik weet dat ik droom, maar aan de andere kant best creepie, omdat ik soms ook niets kan doen en dan maak je alles mee terwijl je het niet kunt besturen of iets dergelijks.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    O - god, ik heb die wikipedia pagina gelezen en durf niet meer te slapen. :')


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik heb zelf regelmatig lucid dreams, je mag me altijd PB'en.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    Ik heb zelf regelmatig lucid dreams, je mag me altijd PB'en.


    Ik wist niet dat het 'iets' was, maar heb er ook vaak. Zonder te trainen of zoiets :')
    Ik kan mezelf verplaatsen, dingen laten verschijnen, anderen dingen laten doen, omgeving veranderen en wakker worden, best wel eng. Maar ik weet niet hoe ik het doe :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Twisty schreef:
    Ik heb ervaring gehad met Lucid Dreaming, al heb ik het nog niet volledig onder de knie. Astral Projection ook. :Y)

    Bestaat dat echt an? Ik ken dat enkel uit de film inisidious


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    Bestaat dat echt an? Ik ken dat enkel uit de film inisidious

    Iedereen denkt anders, maar ik ben van mening dat het bestaat, ja. c:


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''